ѕ≥дприЇмництво > ѕочатки п≥дприЇмництва. ѕроцес створенн¤ п≥дприЇмства та характеристика його основних етап≥в
ѕочатки п≥дприЇмництва. ѕроцес створенн¤ п≥дприЇмства та характеристика його основних етап≥в—тор≥нка: 1/3
ѕ Ћ ј Ќ ќсновн≥ етапи створенн¤ п≥дприЇмства. ¬иб≥р госпордарськоњ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства. ¬изначенн¤ ринковоњ стратег≥њ п≥дприЇмства. ’арактеристика основних джерел формуванн¤ кошт≥в п≥дприЇмства та основних метод≥в ф≥нансуванн¤. ћета та функц≥њ б≥знес-плануванн¤. ’арактеристика б≥знес-плану. Ћ ≥ т е р а т у р а: —.–. ѕќ –ќѕ»¬Ќ»… Уѕ≥дприЇмництвоФ- : 1998р. ст.47-60. 1. «апочаткуванн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ зд≥йснюЇтьс¤ в≥дпов≥дно до певноњ технолог≥њ створенн¤ б≥знесу, що Ї специф≥чною дл¤ кожного конкретного випадку ≥ залежить в≥д сфери вибраноњ д≥¤льност≥. ќдним ≥з перших етап≥в заснуванн¤ власного д≥ла Ї пошук п≥дприЇмницькоњ ≥дењ. ѕошук привабливоњ ≥дењ б≥знесу Ц це досить важке ≥ в≥дпов≥дальне завданн¤ п≥дприЇмц¤, котрий маЇ в≥днайти в ≥дењ можлив≥сть реал≥зувати своњ знанн¤ ≥ зд≥бност≥. Ќа цьому етап≥ виникаЇ проблема: де ≥ ¤к шукати нову п≥дприЇмницьку ≥дею. ≤дею можна вз¤ти в≥д: споживач≥в (споживач по сут≥ Ї вих≥дним пунктом формуванн¤ ≥дењ нового продукту, або послуги); працюючих ф≥рм (анал≥з д≥¤льност≥ д≥ючих ф≥рм даЇ змогу знайти нов≥ можливост≥ вдосконаленн¤ продукц≥њ, послуг ≥ обгрунтувати концепц≥ю власного б≥знесу); парламент≥в ≥ ур¤д≥в (д≥¤льн≥сть парламент≥в ≥ ур¤д≥в, пер≥одично оприлюднювати њњ результати також можуть бути джерелом нових п≥дприЇмницьких ≥дей). ” процес≥ пошуку ≥ вибору п≥дприЇмницькоњ ≥дењ необх≥дно оц≥нювати плани на усп≥х за практичноњ њњ реал≥зац≥њ. ќц≥нюванн¤ ≥дењ маЇ бути комплексним, тобто њњ потр≥бно розгл¤дати з р≥зних погл¤д≥в: р≥вн¤ конкуренц≥њ на ринку в≥дпов≥дних товар≥в ≥ послуг; на¤вност≥ споживач≥в та знанн¤ њхн≥х потреб зараз ≥ в майбутньому; виробничих можливостей ф≥рми щодо продукуванн¤ тих або ≥нших необх≥дних ринку товар≥в; реальних можливостей залученн¤ ф≥нансових кошт≥в; стаб≥льност≥ та гнучкост≥ чинного законодавства в галуз≥ господарюванн¤ п≥дприЇмц≥в; компетенц≥њ , досв≥ду й управл≥нських зд≥бностей б≥знесмен≥в. Ќаука ≥ практика розробили чимало метод≥в творчого пошуку п≥дприЇмницькоњ ≥дењ: ќсновн≥: методи ≥ндив≥дуального творчого пошуку; методи колективного пошуку; методи актив≥зац≥њ пошуку. Ќаступним етапом створенн¤ власного п≥дприЇмства Ї виб≥р типу п≥дприЇмства ≥ обгрунтуванн¤ ц≥лей п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥. ѕри створенн≥ нового п≥дприЇмства виникаЇ необх≥дн≥сть визначити (вибрати) тип п≥дприЇмства. “ип залежить в≥д бажанн¤ п≥дприЇмц¤ вибрати певний спос≥б процедури прийн¤тт¤ р≥шенн¤. “аке р≥шенн¤ у приватному сектор≥ можна приймати на колективн≥й основ≥ або на основ≥ Їдиноначальност≥. ¬ир≥зн¤ють два типи п≥дприЇмництва: самокерована ф≥рма (п≥дприЇмство); п≥дприЇмницька ф≥рма (п≥дприЇмство). —амокерована ф≥рма ¤вл¤Ї собою такий тип п≥дприЇмства, де р≥шенн¤ щодо д≥¤льност≥ п≥дприЇмства приймаютьс¤ на колективн≥й основ≥. ѕ≥дприЇмницька ф≥рма Ц сам п≥дприЇмець виконуЇ функц≥ю прийн¤тт¤ р≥шень. Ќеобх≥дно зазначити, що коли йдетьс¤ про тип п≥дприЇмства, то маЇтьс¤ на уваз≥ спос≥б прийн¤тт¤ р≥шень, але не форма власност≥ (п≥дприЇмство може належати одн≥ особ≥, але бути самокерованою структурою). ѕринаг≥дно нагадати, що ≥сторично первинним було тривале ≥снуванн¤ п≥дприЇмницьких ф≥рм, самокерован≥ системи зТ¤вились пот≥м, коли економ≥чне ≥ п≥дприЇмницьке середовище уможливило реал≥зац≥ю принципу економ≥чноњ демократ≥њ. ” нас спостер≥гаЇтьс¤ перех≥д в≥д Усоц≥ал≥стичногоФ типу п≥дприЇмств до самокерованих, а не до п≥дприЇмницьких, без урахуванн¤ обставин перех≥дного пер≥оду. за умов такоњ Уеконом≥чноњ демократ≥њФ, коли приватизац≥¤ зд≥йснюЇтьс¤ через Урозпорошенн¤ прав власникаФ, коли приватизац≥¤ зд≥йснюЇтьс¤ через розпорошенн¤ прав власника м≥ж ус≥ма працюючими, демократичн≥ засади в економ≥ц≥ призвод¤ть до хаотичного розвитку виробництва. ѕриймаючи р≥шенн¤ про виб≥р т≥Їњ чи ≥ншоњ орган≥зац≥йно-правовоњ форми, п≥дприЇмець п о в и н е н: визначити потр≥бний йому р≥вень ≥ обс¤г можливих прав ≥ обовТ¤зк≥в, що залежить в≥д проф≥лю та зм≥сту майбутньоњ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, можливого кола партнер≥в, сп≥вв≥дношенн¤ найб≥льш доц≥льноњ форми орган≥зац≥њ п≥дприЇмства ≥ можливостей, що надаютьс¤ чинним законодавством. вир≥шити питанн¤ про форму створенн¤ статутного фонду засновуваного п≥дприЇмства, що також залежить в≥д конкретного зм≥сту майбутнього п≥дприЇмства, власних можливостей, масштаб≥в д≥¤льност≥, р≥вн¤ конкуренц≥њ у т≥й галуз≥, в ¤ку п≥дприЇмець маЇ нам≥р проникнути. ƒл¤ започаткуванн¤ будь-¤коњ справи потр≥бно мати достатньо потужний стартовий кап≥тал; ретельно зважити ≥ видати найб≥льш ефективну форму орган≥зац≥йноњ побудови п≥дприЇмства. 2. ¬≥дпов≥дно до закону Уѕро п≥дприЇмства в ”крањн≥Ф можна заснувати: приватне ≥ндив≥дуальне (с≥мейне) п≥дприЇмство; “зќ¬ (акц≥онерне товариство закритого типу); акц≥онерне товариство в≥дкритого типу. р≥м того закон дозвол¤Ї створенн¤ повного ≥ зм≥шаного (командитного) товариств, а також обТЇднань п≥дприЇмств. ƒо цього перел≥ку можна додати державн≥ ≥ мун≥ципальн≥ п≥дприЇмства, а також т≥, що функц≥онують на основ≥ оренди ≥ викупу майна трудовими колективами. ѕри створенн≥ п≥дприЇмства мають бути визначен≥ конкретн≥ ц≥л≥ њхньоњ д≥¤льност≥, тобто к≥нцеви стан господарюванн¤, ¤кого ф≥рма спод≥ваЇтьс¤ дос¤гти на певний момент у майбутньому. ѕроцес формуванн¤ ц≥лей п≥дприЇмства маЇ бути конкретним ≥ передбачати: виробництво наперед визначеноњ к≥лькост≥ певноњ групи товар≥в; задоволенн¤ ви¤влених у певному рег≥он≥ потреб у конкретн≥й сукупност≥ товар≥в (продукт≥в, послуг); обслуговуванн¤ певноњ категор≥њ кл≥Їнт≥в тощо. «окрема п≥дприЇмц≥ ставл¤ть перед собою не лише поточн≥ ц≥л≥, а й перспективн≥, тобто планують ¤к тактику, так ≥ стратег≥ю свого становленн¤ функц≥онуванн¤ ≥ розвитку. «окрема тактика п≥дприЇмц¤ може пол¤гати у тому, що на початковому етап≥ своЇњ д≥¤льност≥ накопичити певну суму власного кап≥талу, ¤ка пот≥м на другому етап≥ буде використана дл¤ розвитку п≥дприЇмства. ¬ибран≥ ц≥л≥ мають бути конкретними ≥ реальними, формуватись ≥ визначатись у певних показниках, максимально точно вим≥рюватись. ƒо них можна в≥днести так≥: прибутков≥сть (обс¤г прибутку, дох≥д в≥д ≥нвестованого кап≥талу, в≥дношенн¤ прибутку до обс¤гу продаж≥); продуктивн≥сть або ефективн≥сть (вироб≥ток на одного прац≥вника, витрати на виробництво одиниц≥ продукц≥њ); продукц≥¤ (зм≥на номенклатури ≥ асортименту, впровадженн¤ нових њњ вид≥в); виробнич≥ потужност≥ (поточна величина, можлива динам≥ка у майбутньому); персонал (п≥двищенн¤ р≥вн¤ квал≥ф≥кац≥њ, пол≥пшенн¤ умов прац≥); ринок (обс¤г продажу, частка участ≥ на ринку); ќтже основн≥ етапи створенн¤ п≥дприЇмства: пошук ≥ знаходженн¤ своЇњ господарсько-ринковоњ л≥н≥њ на ринку; св≥домий виб≥р форми п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ (≥ндив≥дуальне або колективне п≥дприЇмство); усв≥домленн¤ та розробка власних стратег≥й та тактик вибраного б≥знесу; придбанн¤ засоб≥в реал≥зац≥њ п≥дприЇмницькоњ ≥дењ Ц техн≥чних засоб≥в ≥ предмет≥в прац≥, майном необх≥дних прац≥вник≥в; встановленн¤ ринковоњ ц≥ни на вироб чи послугу; започаткуванн¤ конкретного виробництва, визначенн¤ канал≥в збуту власноњ продукц≥њ. ”сп≥шне подоланн¤ цих крок≥в даЇ можлив≥сть наблизитись до практичноњ реал≥зац≥њ формальноњ акц≥њ Ц п≥дготовки документ≥в дл¤ заснуванн¤, державноњ реЇстрац≥њ, л≥цензуванн¤ д≥¤льност≥ започаткованоњ ф≥рми. —тратег≥¤ п≥дприЇмства. ѕ≥д стратег≥Їю прийн¤то розум≥ти комплексну програму д≥й, ¤ка забезпечуЇ зд≥йсненн¤ м≥с≥њ (генеральноњ мети) ф≥рми ≥ дос¤гненн¤ њњ множинних ц≥лей. ƒл¤ того, щоб вибрати стратег≥ю ф≥рми, потр≥бно спочатку провести оц≥нку ≥ анал≥з ≥снуючоњ стратег≥њ. «алежно в≥д того, на ¤к≥й стад≥њ життЇвого циклу перебуваЇ ф≥рма, њњ кер≥вництво може вибрати одну з базових стратег≥й. —тратег≥ю виживанн¤ Ц вона Ї захисною ≥ використовуЇтьс¤ за кризового стану економ≥чноњ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства. —тратег≥ю стаб≥л≥зац≥њ Ц стратег≥ю д≥¤льност≥ п≥дприЇмства з урахуванн¤м нестаб≥льност≥ (коливанн¤) обс¤гу продажу своЇњ продукц≥њ ≥ отримують величини доход≥в. —тратег≥ю зростанн¤ Ц найефективн≥шу стратег≥ю стаб≥льного зростанн¤ обс¤гу продажу, прибутку, кап≥талу. 3. ƒл¤ зд≥йсненн¤ б≥знесовоњ д≥¤льност≥ необх≥дно мати певний стартовий кап≥тал. ап≥тал може ≥снувати у матер≥ал≥зован≥й ≥ ментальн≥й формах (знанн¤, вм≥нн¤, зд≥бност≥, Унау-хауФ розц≥нюють ¤к специф≥чний товар, кап≥тал). ѕ≥д кап≥талом розум≥ють матер≥альн≥ ≥ грошов≥ кошти, а також ≥нтелектуальн≥ напрацюванн¤ ≥ орган≥заторськ≥ навики, котр≥ використовують у профес≥њ виробництва ≥ його обслуговуванн¤ та Ї джерелом ≥ засобом отриманн¤ прибутку. ѕ≥дприЇмницький кап≥тал о х о п л ю Ї: ус≥ техн≥чн≥ засоби виробництва (буд≥вл≥, споруди, устаткуванн¤, рухомий склад транспорту) використовуван≥ п≥дприЇмцем на законн≥й п≥дстав≥ (не лише ¤к обТЇкти власност≥, а й на правах оренди, л≥зингу ≥ ≥н.); матер≥альн≥ оборотн≥ елементи виробництва (сировина ≥ матер≥али, пристосуванн¤ ≥ ≥нструменти одноразового або короткочасного використанн¤); оборотн≥ кошти у грошов≥й форм≥ (фонд оплати прац≥, кошти дл¤ придбанн¤ елемент≥в оборотних фонд≥в, фонди об≥гу, у тому числ≥ грошов≥ кошти на розрахунковому рахунку у банку); ≥нтелектуальна власн≥сть (власна п≥дприЇмницька ≥де¤, спос≥б виготовленн¤ сировини або готовоњ продукц≥њ Ц все те,що прийн¤то називати Унау Ц хауФ);
Ќазва: ѕочатки п≥дприЇмництва. ѕроцес створенн¤ п≥дприЇмства та характеристика його основних етап≥в ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-17 (3505 прочитано) |