ѕ≥дприЇмництво > ѕ'¤ть ступ≥ней до усп≥ху
ѕ'¤ть ступ≥ней до усп≥ху—тор≥нка: 1/4
ѕредстав, що ти директор власноњ компан≥њ. Ѕез сумн≥ву, щоб вона була прибутковоњ, ти зробиш усе можливе. јле нав≥ть ¤кщо в тебе немаЇ своЇњ ф≥рми, тво¤ кар'Їра залежить т≥льки в≥д тебе. 1. ¬ироби вин¤тков≥ звички ƒуже важливо почувати задоволенн¤ в≥д своЇњ роботи, а також виправдувати чеканн¤ боса ≥ кл≥Їнта. Ќамагайс¤ приходити на роботу на к≥лька хвилин ран≥ш (нав≥ть ¤кщо колеги частенько сп≥знюютьс¤) ≥ ≥ти на к≥лька хвилин п≥зн≥ше. р≥м того, намагайс¤ виконувати свою роботу ¤кнайкраще ≥ ¤к≥сн≥ше. 2. Ўукай можливост≥ дл¤ профес≥йного росту ¬икористовуй будь-¤к можлив≥сть, щоб освоњти нов≥ обр≥њ своЇњ профес≥њ. Ќе в≥дмовл¤йс¤ в≥д складних ≥ ц≥кавих задач, - вони послужать трампл≥ном дл¤ подальшого просуванн¤ по служб≥ ≥ зробл¤ть тебе ун≥кальним фах≥вцем, ¤кого завжди будуть високо ц≥нувати. 3. онтролюй своњ емоц≥њ “воЇ емоц≥йне поводженн¤ може чи допомагати, навпаки, заважати твоЇму усп≥ху. “ому понаблюдай, ¤к тв≥й чи настр≥й манера поводженн¤ впливають на твоњх колег. —умовитий чи вид зайв≥ захвати Ч н≥ до чого. Ѕудь завжди ур≥вноваженоњ, доброзичливоњ ≥ невразливий дл¤ образ. ѕоганий настр≥й залишай за порогом оф≥су. “≥льки так можна уникнути прикрих промах≥в. 4. Ќамагайс¤ бути кращоњ у своњй справ≥ ¬ажливо пам'¤тати про те, що жодна людина не маЇ монопол≥ю на блискуч≥ ≥дењ. Ќамагайс¤ бути завжди кращоњ в т≥м, чим ти займаЇшс¤ на робот≥, поки це не вв≥йде в звичку. ƒемонструючи тривалий час ц¤ ¤к≥сть, незабаром ти станеш людиною, з думкою ¤кого ус≥ будуть вважатис¤. „и рано п≥зно до тебе пот¤гнутьс¤ за радою по будь-¤кому питанню, важливому дл¤ компан≥њ. 5. ѕ≥дтримуй своЇ кер≥вництво Ќе вм≥Їш це робити Ч ≥ ≥ншу роботу ѕомни, тв≥й шеф - це людин, що приймаЇ р≥шенн¤. якщо його накази не загрожують нормам морал≥ й етики, п≥дтримуй з начальство. ÷им ти продемонструЇш прихильн≥сть ц≥нност¤м компан≥њ. ер≥вництво ц≥нуЇ ≥дейних ≥ в≥дданих прац≥вник≥в, ≥ ¤вл¤ющих бажанн¤ пристосовуватис¤ до м≥нливих вимог ≥ трудновыполним задачам. Ќамагайс¤ н≥коли говорити про свого шефа погано. «рештою, т≥льки у в≥дпов≥д≥ за те, що робиш робот≥ щодн¤. “ому тво¤ кар'Їра Ч у твоњх рука: –ади претенденткам, ¤к довести сво¤ чи досконал≥сть не видати недол≥к≥в. 1. Ѕудьте готов≥ до р≥зного "фокусам". ѕеретворюйте њх у св≥й "козир" не т≥льки ≥нтелектом, але ≥ почутт¤м гумору ≥ км≥тлив≥стю. ƒ≥Ї безв≥дмовно. 2. Ќе хапайтес¤ за газовий балончик, ¤кщо в к≥мнат≥ дл¤ сп≥вбес≥д зам≥сть роботодавц¤ побачите незнайомц¤. √оловне Ч не мовчите ≥ радо: а) представтес¤, б) запитаЇте, коли з'¤витьс¤ ≤ван ≤ванович, в) побалакайте про т≥м про сем, т≥льки без солодких визнань у любов≥ до компан≥њ роботодавц¤. ѕоздоровл¤Їмо: ви пройшли найпрост≥ший тест на комун≥кабельн≥сть. 3. ”се-таки сходите за адресою, зазначеному в оголошенн≥ про ваканс≥ю. Ќехай там в≥дсутн≥ номер телефону ≥ подробиц≥, зате Ї схований п≥дтекст: потр≥бн≥ т≥льки д≥¤льн≥ й активн≥ люди. «розум≥ло, що "неп≥д'Їмний" людина про≥гноруЇ "порожнЇ" оголошенн¤. јле ви ж енерг≥йна ≥ заповз¤тлива дама! ўо ≥ доведете, з'¤вившись першоњ на сп≥вбес≥ду. 4. √оворите т≥льки про ц≥нност≥ профес≥њ, ¤кщо запитають, чому ви нењ вибрали. —каж≥ть про спрагу самореал≥зац≥њ ≥ бажанн¤ залишити св≥й сл≥д у цьому св≥т≥ (без ман≥њ величност≥!). —аме так в≥дпов≥дають творц≥, генератори ≥дей, тобто люди, що ор≥Їнтуютьс¤ на можливост≥. Ћюдина "процес" розпов≥сть, ¤к шукав роботу, чи взагал≥ за¤вить: "¬ласне, ¤ не збиравс¤ бути л≥карем..." 5. Ѕ≥льше розпов≥дайте про своњ бажанн¤ ≥ пропозиц≥њ, а не про те, чим би вам не хот≥лос¤ займатис¤. ÷им ви просигналите, що ор≥ЇнтуЇтес¤ "до", тобто готов≥ працювати нав≥ть у день 8 ћарта заради виконанн¤ юв≥лейноњ п'¤тир≥чки. ...¬ас ¤к ж≥нку ѕричому однаково ретельно вивчать ≥ шеф-джентльмен, ≥ лед≥-бос. јле оц≥н¤ть по-р≥зному. як св≥дчить опитуванн¤, проведений "Ќатал≥" серед роботодавц≥в: Х „олов≥ки-боси, ¤к би н≥ доводили в≥дсутн≥сть дискриминаторских схильностей, усе р≥вно до профес≥йноњ реал≥зац≥њ ж≥нок в≥днос¤тьс¤ в кращому випадку поблажливо. ¬они бачать нас чи в кр≥сл≥ секретар¤, бухгалтера, педагога, пед≥атра, чи (ще "краще"!) удома на диван≥. Х „олов≥ка, п≥дбираючи персонал, керуютьс¤ прагматичним розрахунком, принципом "корисно Ч не корисно" ≥ ор≥Їнтуютьс¤ на результат роботи, а не на в≥дносини. Х « дес¤ти чолов≥к≥в т≥льки один-два (неймов≥рно, але факт!) можуть пот≥м у вузькому кол≥ оц≥нити зовн≥шн≥й вигл¤д чи кандидатки хоча б сказати: " расива д≥вчина". Х Ћед≥-бос охоче беруть на роботу ж≥нок. јле при цьому п≥дсв≥домо мр≥ють бути Їдиноњ ≥ неповторний ≥ непом≥тно "винищують" конкуренток. Х ∆≥нками-роботодавц¤ми рухають насамперед емоц≥њ, ≥нтуњц≥¤ ≥ принцип "подобаЇтьс¤ Ч не подобаЇтьс¤". Х « дес¤ти шефинь в≥с≥м обов'¤зково пот≥м прокоментують вашу зовн≥шн≥сть ≥ сугубо по-ж≥ночому оц≥н¤ть ф≥гуру, костюм ≥ сумку. –ади претенденткам, що бажають наздогнати ≥ перегнати бос≥в. 1. «абудьте про зм≥ну п≥длоги. ¬ам чолов≥че не йде! јле своЇю ж≥ночн≥стю теж не захоплюйтес¤: роботодавц≥ не любл¤ть кандидаток, схожих на новор≥чну ¤линку, нав≥ть ¤кщо це останн≥й писк моди. 2. Ќенав'¤зливо п≥дкресл≥ть своњ зовн≥шн≥ достоњнства, ¤кщо роботодавець Ч чолов≥к. ¬≥н, ¤к зазначено вище, уголос вашу презентабельн≥сть не оц≥нить, але зверне на нењ увага в першу чергу. Ќав≥ть ¤кщо шеф дивитьс¤ т≥льки в оч≥, будьте упевнен≥: в≥н пом≥тив ≥ н≥жки, ≥ зач≥ску, ≥ ходу, ≥ погл¤д. ј також розрахував, ¤к ваш≥ "≥зюминки" под≥ють на кл≥Їнт≥в. 3. ¬ипром≥нюйте оптим≥зм Ч його чолов≥ка оц≥нюють у другу чергу Ч ≥... ф≥зичне здоров'¤. ¬идимо, "слабк п≥длога" у бос асоц≥юва т≥льки з нем≥цн здоров'. Ќапевно, забули, що ж≥нки, по статистиц≥, живуть на п'¤ть рок≥в довше чолов≥к≥в. ќтже, витривал≥стю н≥¤к не обд≥лен≥. 4. ѕритримаЇте амб≥ц≥њ при соб≥ (до пори до часу), ¤кщо розмовл¤Їте з лед≥-бос. “ому що вона спочатку придивитьс¤, чи не страждаЇте ви завищеною самооц≥нкою. ј пот≥м Ч до вашого темпераменту. —кандал≥сток, що зал≥тають на зустр≥ч з лементом "Ќу ≥ секретар у вас!", шефи уникають. ѕлетух теж. —аме на почутт¤ такту ж≥нки звертають особливу увагу. ...¬ашу праву руку ѕриблизно 30 в≥дсотк≥в роботодавц≥в звертають увагу на на¤вн≥сть у вас обручки. Ќа жаль, ц¤ не звичайна ц≥кав≥сть, а меркантильне розум≥нн¤, також здатне вплинути на ваше працевлаштуванн¤. –оботодавц≥ намагаютьс¤: Х ”никати незам≥жн≥х сп≥вроб≥тниць. Ѕоси так ≥ за¤вл¤ють: "Ќевиг≥дно нам працювати з холост¤чками. ƒивишс¤, завтра зам≥ж вийдуть, п≥сл¤завтра в декрет п≥дуть. ’то працювати буде?!" јле не вс≥ так погано: неокольцьованих дам дуже в≥тають у великих компан≥¤х ≥ на невисоких посадах. “од≥ тимчасова втрата б≥йц¤ не так в≥дчутна ≥ "безоплатн≥" декретн≥ не так б'ють по велик≥й кишен≥. Х ѕриймати (особливо в невелик≥ контори ≥ мал≥ п≥дприЇмства) ж≥нок "без сюрприз≥в", тобто з д≥тьми постарше. Х –оздобути на роботу матер≥в-одинак≥в. ¬они працюють на сов≥сть, пок≥рлив≥, тому що бо¤тьс¤ залишитис¤ без роботи. Х ¬ивчити родиний стан кандидатки на посаду в топ менеджмент≥. ќтут уже вимоги однозначн≥: або закорен≥ла холост¤чка, або мати двох д≥тей, нац≥лена т≥льки на кар'Їру. Ќакладно роботодавцю зрощуватис¤ суперменеджера, що у будь-¤кий момент може п≥ти в перший-другий декрет –ади претенденткам: ≥ замужн≥м, ≥ поки в≥льним: 1. ћожете вийти зам≥ж у 17 рок≥в ≥ до 23 одержати не т≥льки диплом про вище утворенн¤, але ≥ два св≥доцтва про народженн¤. ўе вар≥ант: геть-чисто в≥дмовитис¤ в≥д основного ≥нстинкту в ≥м'¤ високоњ мети Ч кар'Їрного росту. јле це не ц≥каво 2. ѕоманипулируйте "родиний станом" у резюме. ¬и незам≥жн¤? “ак ≥ пиш≥ть. ј поруч у скобочках додайте "до 30 рок≥в не планую". Ќа сп≥вбес≥д≥ можете розпов≥сти що завгодно: ≥ про об≥тницю безшлюбност≥, ≥ про с≥мейн≥ традиц≥њ, ≥... √оловне Ч одержати роботу, а пот≥м Ч в≥д вес≥лл¤ н≥хто не застрахований! 3. «ав≥р¤йте шефа в повному альтруњзм≥ вашоњ свекрухи, св¤тост≥ мами ≥ добров≥льн≥й робот≥ н¤ньки. —аме вони, у розум≥нн≥ роботодавц¤, повинн≥ сид≥ти на л≥карн¤ному з д≥тьми, ходити на збора ≥ водити на кружки. –езюме, до реч≥, теж р≥зноман≥т≥ть: до "д≥тей" допиш≥ть "н¤н¤" ≥ "бабус≥". ўоб приспати пильн≥сть боса... 4. ƒайте начальству зрозум≥ти, що "першою справою Ч робота, ну а дитинки Ч а дитинки пот≥м". «вичайно, ¤кщо щаст¤ материнства застане вас врасплох, ви, не задумуючись, п≥дете в декрет. јле це буде пот≥м. ƒл¤ роботодавц¤ "н≥коли!". ¬≥к, ви¤вл¤Їтьс¤, Ч страшна сила: в≥н отпугивает 40 в≥дсотк≥в потенц≥йних бос≥в, що: Х Ѕо¤тьс¤ доручити юним претенденткам в≥дпов≥дальна справа. як правило, молодих, так ще без досв≥ду роботи (хоч ≥ з двома утворенн¤ми), особливо не дарують. Х ≤нод≥ розум≥ють перевага молодоњ кров≥ ≥ набирають колектив "п≥д ключ": молодь з нул¤ навчають азам профес≥њ ≥ специф≥ц≥ конкретноњ посади Ч ≥ (про щаст¤!) н≥кого не треба переучувати, переквал≥ф≥кувати та ≥нше. ƒо реч≥, у столиц≥ под≥бна тенденц≥¤ не р≥дк≥сть. Х ¬≥ддають перевага ж≥нкам у в≥ц≥ в≥д 26 до 33 рок≥в. –оботодавц≥ вважають њхн≥й найб≥льш самов≥дданими в справ≥, оск≥льки до цього часу ж≥нки встигають "виростити" родину ≥ спок≥йно зайн¤тис¤ роботою. Х ”становлюють дл¤ ж≥нок в≥ковий пор≥г без нашоњ згоди, безп≥дставно вважаючи, що п≥сл¤ тридц¤ти п'¤ти в нас н≥бито сили вже не т≥. ќй чи? ј ¤к же вигадана чолов≥ками приказка про "сорок п'¤ть Ч ¤г≥дка знову"?
Ќазва: ѕ'¤ть ступ≥ней до усп≥ху ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-17 (3015 прочитано) |