ѕ≥дприЇмництво > —истема ф≥нансового обслуговуванн¤ б≥знесу
‘ондова б≥ржа - це акц≥онерне товариство, ¤ке зосереджуЇ попит ≥ пропозиц≥ю ц≥нних папер≥в, спри¤Ї формуванню њх б≥ржового курсу ≥ зд≥йснюЇ свою д≥¤льн≥сть зг≥дно з чинним законодавством ”крањни, статутом ≥ правилами фондовоњ б≥рж≥. ƒл¤ створенн¤ б≥рж≥ необх≥дно об'Їднати не менше ¤к 20 засновник≥в - торговц≥в ц≥нними паперами, ¤к≥ мають дозв≥л на зд≥йсненн¤ комерц≥йноњ та ком≥с≥йноњ д≥¤льност≥ з ц≥нними паперами. ÷≥нний пап≥р - це грошовий документ, що засв≥дчуЇ право на воло≠д≥нн¤ або наданн¤ позички ≥ визначаЇ взаЇмов≥дносини м≥ж особою, що випустила цей документ ≥ його власником. ≈м≥с≥¤ ц≥нних папер≥в ≥ функц≥онуванн¤ фондовоњ б≥рж≥ регулюютьс¤ «аконом ”крањни Дѕро ц≥нн≥ папери ≥ фондову б≥ржу". ÷им законодавчим актом визначено так≥ види ц≥нних папер≥в: акц≥њ, обл≥гац≥њ внутр≥шн≥х республ≥канських ≥ м≥сцевих позичок; обл≥гац≥њ п≥дприЇмств; казначейськ≥ зобов'¤занн¤ держави; ощадн≥ сертиф≥кати; вексел≥. ќсновн≥ характеристики ц≥нних папер≥в викладен≥ в ст. 4, 10,15, 18, 21 зазначеного вище «акону. ће≠хан≥зм њх реЇстрац≥њ та об≥гу подано у гл. 7 цього ж «акону. √рошов≥ прибутки населенн¤ дають змогу вкладати кошти в ц≥нн≥ папери ≥ цей процес набуваЇ поширенн¤. ‘ондов≥ б≥рж≥ надають можлив≥сть п≥дприЇмницьким структурам д≥ставати кошти з досить значних нагромаджень, що безумовно пози≠тивно впливаЇ на економ≥чний розвиток. ÷¤ перевага повн≥стю ком≠пенсуЇ вс≥ недол≥ки фондових б≥рж ≥, отже, робить њх необх≥дними дл¤ сусп≥льства —л≥д зазначити, що орган≥зац≥¤ фондового ринку, або ринку ц≥нних папер≥в, в≥дбуваЇтьс¤ посп≥хом. ўе немаЇ н≥ профес≥йних брокер≥в, н≥ в≥дпов≥дного закону, н≥ кл≥рингових ≥ страхових орган≥зац≥й, а вже плануЇтьс¤ створенн¤ фондових б≥рж. Ќин≥ потр≥бно навести пор¤док в ≥нвестиц≥йному б≥знес≥, л≥берал≥зувати «акон Дѕро ц≥нн≥ папери ≥ фондову б≥ржу", зм≥нити податкову пол≥тику, ¤ка повинна давати мо≠гутн≥ стимули дл¤ ф≥нансових ≥нвестиц≥й. ѕодаткова система Ќайважлив≥ше м≥сце у д≥ловому житт≥ б≥знесмена займають в≥дно≠сини, що виникають з приводу податк≥в. «вичайно, п≥дприЇмець, б≥з≠несмен, ¤кий доклав багато зусиль дл¤ створенн¤ свого п≥дприЇм≠ства (ф≥рми) та його усп≥шноњ роботи, не дуже посп≥шаЇ д≥литис¤ з державою отриманим прибутком. ќднак платити потр≥бно. јле, щоб робити це грамотно, - необх≥дно мати у¤вленн¤ про оподаткуванн¤. ѕри цьому важливо знати, ¤к≥ доходи не п≥дл¤гають оподаткуванню, ¤кими п≥льгами можна скористатис¤, щоб зменшити њх суму. ¬икла≠сти усе це в одному невеликому параграф≥ неможливо. “ому сл≥д ознайомитис¤ з законами ”крањни та зм≥нами ≥ доповненн¤ми до них, що регулюють оподаткуванн¤, насамперед Дѕро оподаткуванн¤ при≠бутку п≥дприЇмств", Дѕро систему оподаткуванн¤", Дѕро прибутковий податок з громад¤н ”крањни, ≥ноземних громад¤н та ос≥б без грома≠д¤нства", Дѕро державну податкову службу в ”крањн≥", Дѕро податок на добавлену варт≥сть", Дѕро державну митницю", Дѕро Їдиний мит≠ний тариф", а також декретами аб≥нету ћ≥н≥стр≥в Дѕро податок на прибуток п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й", Дѕро прибутковий податок з гро≠мад¤н", Дѕро м≥сцев≥ податки ≥ збори" та ≥н. —л≥д зазначити, що становленн¤ податковоњ системи в ”крањн≥, ¤ка адекватно в≥дпов≥дала б ринков≥й економ≥ц≥, в≥дбуваЇтьс¤ пов≥льно, непосл≥довно. ѕодаткова система - це сукупн≥сть податк≥в, а також метод≥в ≥ форм њх побудови. «авд¤ки податков≥й систем≥ держава моб≥л≥зуЇ ф≥нансов≥ ресурси, ¤к≥ йдуть на утриманн¤ державного апарату ≥ на≠данн¤ послуг населенню. ѕодатки - це обов'¤зков≥ платеж≥, що ст¤гуютьс¤ державою з юри≠дичних ≥ ф≥зичних ос≥б. ѕодатки виконують так≥ функц≥њ: ф≥скальну - пов'¤зану з формуванн¤м джерел державних видатк≥в; розпод≥льчу - перерозпод≥л доход≥в юридичних ≥ ф≥зичних ос≥б в≥д≠пов≥дно до прийн¤тих у сусп≥льств≥ критер≥њв доц≥льност≥ ≥ соц≥альноњ справедливост≥; регулюючу - регулюванн¤ особистих, колективних, сусп≥льних ≥н≠терес≥в, а також взаЇмов≥дносин держави з р≥зними секторами вироб≠ництва «алежно в≥д р≥зних ознак податки под≥л¤ють на пр¤м≥ та непр¤м≥, державн≥ та м≥сцев≥, загальн≥ та спец≥альн≥. ѕр¤м≥ податки - бувають реальн≥ та особист≥. ¬они встановлюють≠с¤ на доход ≥ майно ф≥зичних та юридичних ос≥б. –еальн≥ податки - ст¤гуютьс¤ з окремих вид≥в майна ƒо них належать: земельний податок на власник≥в буд≥вель, податок на власник≥в транспортних засоб≥в, с≥льськогосподарський податок. ќсобист≥ податки - ст¤гуютьс¤ з джерел доходу або за декла≠рац≥Їю при особистому обкладанн≥. «алежно в≥д об'Їкт≥в обкладанн¤ розр≥зн¤ють так≥ види особистих податк≥в: прибутковий податок з на≠селенн¤, податок на прибуток п≥дприЇмств; податок на прибуток ≥но≠земних юридичних ос≥б; податок на доходи; плата за трудов≥ ресурси; плата за воду; л≥совий податок; еколог≥чний податок; податок, що ре≠гулюЇ витрату кошт≥в, спр¤мованих на споживанн¤. Ќепр¤м≥ податки - податки на товари та послуги, що встановлю≠ютьс¤ ¤к надбавка до ц≥ни товар≥в, тариф≥в, послуг ≥ вид≥в д≥¤льност≥. Ќепр¤мий податок (податок з обороту) в основному реал≥зуЇтьс¤ на товари тривалого користуванн¤, предмети од¤гу, алкогольн≥ напоњ, тютюнов≥ вироби ≥ фактично Ї податком на споживанн¤. ѕодаток з обороту ≥ податок з продажу - це ф≥скаль≠н≥ монопольн≥ податки, ¤к≥ ст¤гуютьс¤ з державних п≥дприЇмств. ћито - податок на ≥мпортн≥, експортн≥ ≥ транзитн≥ товари, що над≠ход¤ть у доход бюджету. ѕодаток на добавлену варт≥сть - ст¤гуЇтьс¤ з частини вартост≥, що утворюЇтьс¤ на кожн≥й стад≥њ виробництва або об≥гу, його сума входить до продажноњ ц≥ни на товари (послуги) ≥ оплачу≠Їтьс¤ к≥нцевим споживачем. ƒержавн≥ податки установлюютьс¤ та ст¤гуютьс¤ центральними органами управл≥нн¤, м≥сцев≥ - органами управл≥нн¤ на в≥дпов≥дн≥й територ≥њ. «агальн≥ податки визначаютьс¤ державою, спец≥альн≥ (ц≥льов≥) -використовуютьс¤ дл¤ певних функц≥й, наприклад, соц≥альне страху≠ванн¤, ¤ке використовуЇтьс¤ на забезпеченн¤ пенс≥й, допомог. ѕодаткове регулюванн¤ в наш≥й крањн≥ перебуваЇ в стад≥њ станов≠ленн¤ ≥ зазнаватиме зм≥н.
Ќазва: —истема ф≥нансового обслуговуванн¤ б≥знесу ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-17 (1412 прочитано) |