ѕсихолог≥¤ > ≤нтелектуальн≥ властивост≥ особистост≥
≤нтелектуальн≥ властивост≥ особистост≥
„и не най¤скрав≥шим доказом особист≥сноњ зумовленост≥ мисленн¤ та ≥нтелекту Ї пон¤тт¤ ≥нтелектуальноњ активност≥ особистост≥. ≤нтелектуальна активн≥сть - це не стимульоване ззовн≥ продовженн¤ мисленн¤. ѕод≥бно до того, ¤к метод проблемних ситуац≥й в≥дд≥л¤Ї мисленн¤ в≥д ≥нших псих≥чних процес≥в, не стимульована ззовн≥ д≥¤льн≥сть однозначно ви¤вл¤Ї ≥нтелектуальну активн≥сть. ≤нтелектуальна активн≥сть Ї особист≥сною властив≥стю, властив≥стю ц≥л≥сноњ особистост≥, ¤ка не зводитьс¤ н≥ до загальних розумових зд≥бностей, н≥ до мотивац≥йних фактор≥в розумовоњ д≥¤льност≥. “акий п≥дх≥д даЇ можлив≥сть досить переконливо розр≥знити творч≥сть та ≥нтелект ≥ визначити творч≥сть. як дериват ≥нтелекту ≥нтелекту, заломлений через мотивац≥йну структуру, ¤ка або гальмуЇ, або стимулюЇ њхн≥й ви¤в. ћетодом Укреативно пол¤Ф ƒ.¬. Ѕого¤вленська визначила три р≥вн≥ ≥нтелектуальноњ активност≥ Ц стимульно-продуктивний, евристичний, креативний. —тимульно-продуктивний, або пасивний, р≥вень маж м≥сце тод≥, коли людина, досить странно працюючи, залишаЇтьс¤ в межах заданого або знайдено способу д≥њ. ™вристичний, тут люди вже ви¤вл¤ють певною м≥рою ≥нтелектуальну активн≥сть, не стимульовану зовн≥шн≥ми факторами, шукають нов≥ засоби. ќднак еврист схильний ви¤вити т≥льки емп≥ричн≥ законом≥рносот≥, ¤к≥ дають змогу вир≥шувати поставлен≥ ззовн≥ задач≥ на в≥дм≥ну в≥д креатин≥в, дл¤ ¤ких ≥мперична законом≥рн≥сть стаЇ не формальним засобом, а самост≥йною проблемою. як≥сна особлив≥сть креатин≥в Ц самост≥йна, не стимульована ззовн≥ постановка проблеми. —тимульно-продуктивний р≥вень в≥дпов≥даЇ прийн¤ттю ≥ продуктивному вир≥шенню задач, однак у межах уже поставлених проблем. ≈вристичний р≥вень в≥дпов≥даЇ в≥дкриттю нових законом≥рностей емп≥ричним шл¤хом. реактивний р≥вень в≥дпов≥даЇ теоретичним в≥дкритт¤м, коли вчений будуЇ теор≥ю, ¤ка по¤снюЇ факти, ставить нову наукову проблему (ƒ.Ѕ. Ѕого¤вленська). ћисленнЇва д≥¤льн≥сть зумовлена не т≥льки особист≥сно, а й ≥ндив≥дуально, субТЇктивно. ¬ процес≥ мисленн¤, у постановц≥ та розвТ¤зуванн≥ задач, ставленн≥ до них, продуктивност≥, мисленн¤ не можуть не ви¤вл¤тис¤ характер людини, њњ темперамент, типу акцентуац≥њ, психоф≥з≥олог≥чн≥ особливост≥. “ак, кожна класиф≥кац≥¤ ≥ндив≥дуальних тип≥в у психолог≥њ супроводжуЇтьс¤ ¤скравим описом особливостей мисленн¤. .√. ёнг, зокрема, характеризуЇ особливост≥ мисленн¤ екстраверт≥в та ≥нтроверт≥в. «а екстравертованоњ установки мисленн¤ спр¤моване на категор≥њ обТЇктивних даних (факти, ≥де). ≈кстраверт намагаЇтьс¤ Уставити вс≥ про¤ви житт¤ в залежн≥сть в≥д ≥нтелектуальних висновк≥в, ¤к≥ завжди ор≥Їнтуютьс¤ на обТЇктивно задане, або на обТЇктивн≥ факти, або на загальноприйн¤т≥ ≥дењ? ћисленн¤ ж за ≥нтровертаваноњ установки ор≥ЇнтуЇтьс¤ передус≥м на субТЇктивний чинник. ≤нтроверт прагне поглибленн¤, а не розширенн¤. …ого судженн¤ менше стосуютьс¤ обТЇкта, н≥ж субТЇкта. —пециф≥чне поЇднанн¤ р≥зних властивостей розуму, њх ст≥йкий ви¤в у процес≥ розвТ¤зуванн¤ р≥зних задач характеризують стиль ≥нтелектуальноњ д≥¤льност≥, той самий Їдиний ≥нтелект, особистост≥, за допомогою ¤кого людина не т≥льки п≥знаЇ, а й перетворюЇ навколишн≥й св≥т, активно впливаЇ на нього, будуЇ стратег≥ю свого житт¤ ≥ реал≥зуЇ њњ упродовж багатьох рок≥в. Ќайвищим р≥внем розвитку ≥нтелекту Ї така його структура, ¤ка забезпечуЇ творче перетворенн¤ д≥йсност≥, творч≥сть у њњ р≥зноман≥тних видах ≥ ви¤вах. —учасним вар≥антом, компТютерноњ метафори Ї пон¤тт¤ Уштучного ≥нтелектуФ. —фера досл≥джень штучного ≥нтелекту характеризуЇтьс¤ спробами визначити, ¤к система сприймаЇ анал≥зу, передаЇ та узагальнюЇ ≥нформац≥ю, ≥ за допомогою цих даних досл≥джувати конкретн≥ ситуац≥њ й знаходити розвТ¤зуванн¤ задач. —фери, ¤к≥ стосуютьс¤ штучного ≥нтелекту, характеризуютьс¤ двома основними ознаками. ѕо перше, в них використовуЇтьс¤ ≥нформац≥¤ в символьн≥й форм≥ Ц букви, слова, знаки, малюнки. ѕо-друге, дл¤ штучного ≥нтелекту необх≥дна на¤вн≥сть вибору. —учасний стан розвитку ≥дей штучного ≥нтелекту, повТ¤заний з≥ створенн¤м компТютер≥в пТ¤того покол≥нн¤, характеризуЇтьс¤ новими ¤к≥сними рисами. јкадем≥к √.—. ѕоспЇлов обТЇднуЇ ц≥ риси одним пон¤тт¤м Ц ≥нтелектуальний ≥нтерфейс. ¬» ќ–»—“јЌј Ћ≤“≈–ј“”–ј: ѕсихолог≥¤ ё.Ћ.“роф≥мов.
| 1 |
Ќазва: ≤нтелектуальн≥ властивост≥ особистост≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-22 (908 прочитано) |