–еклама > «аконодавча база рекламноњ д≥¤льност≥ в ”крањн≥
10) заборон¤Їтьс¤ будь-¤ке безкоштовне розповсюдженн¤ зраз≠к≥в тютюнових вироб≥в та алкогольних напоњв; спонсоруванн¤ будь-¤ких заход≥в, призначених дл¤ ос≥б до 18 рок≥в, ¤кщо при цьому ви≠користовуЇтьс¤ назва або зображенн¤ тютюнових вироб≥в чи алко≠гольних напоњв; розповсюдженн¤ чи продаж товар≥в (футболок, го≠ловних убор≥в, продукт≥в харчуванн¤ тощо) з використанн¤м назви та товарного знака тютюнових вироб≥в ≥ алкогольних напоњв особам, ¤к≥ не дос¤гли 18-р≥чного в≥ку. «г≥дно ≥з законом Ђѕро рекламуї пор¤док рекламуванн¤ бойовоњ зброњ, озброЇнь ≥ в≥йськовоњ техн≥ки, а також зброњ, ¤ка в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни може перебувати у власност≥ ф≥зичних ос≥б, встановлюЇтьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни, а реклама зброњ зд≥й≠снюЇтьс¤ т≥льки в спец≥ал≥зованих виданн¤х, а також безпосередньо в прим≥щенн¤х торговельних заклад≥в (п≥дприЇмств), ¤к≥ реал≥зують зброю, або на в≥дпов≥дних виставках (заходах). ” реклам≥ послуг, пов'¤заних ≥з залученн¤м кошт≥в населенн¤, продажем ц≥нних папер≥в, заборон¤Їтьс¤ пов≥домл¤ти розм≥ри оч≥≠куваних див≥денд≥в, а також ≥нформац≥ю про майбутн≥ прибутки, кр≥м фактично виплачених не менше, н≥ж за один р≥к. –еклама про зниженн¤ ц≥н на продукц≥ю (розпродаж) повинна м≥стити в≥домост≥ про м≥сце, дати початку та зак≥нченн¤ розпро≠дажу, а також в≥дсоткове сп≥вв≥дношенн¤ знижки до попередньоњ ц≥ни товару. р≥м того, законом обумовлен≥ так≥ норми та правила рекламу≠ванн¤ в ”крањн≥: Х рекламодавець зобов'¤заний на вимогу виробника або розпов≠сюджувача реклами дати документальн≥ п≥дтвердженн¤ достов≥рно≠ст≥ ≥нформац≥њ; Х рекламуванн¤ послуг, пов'¤заних ≥з залученн¤м кошт≥в насе≠ленн¤ (банк≥вських, страхових тощо) та продажем ц≥нних папер≥в або рекламуванн¤м ос≥б, ¤к≥ зд≥йснюють таку д≥¤льн≥сть, можливе лише за на¤вност≥ в таких ос≥б в≥дпов≥дноњ л≥ценз≥њ чи ≥ншого дозво≠лу; така реклама обов'¤зково маЇ подавати найменуванн¤ органу, ¤кий видав л≥ценз≥ю або спец≥альний дозв≥л, та њњ (його) номер (кр≥м випадк≥в, коли рекламуютьс¤ т≥льки логотип ф≥рми чи назва юридич≠ноњ особи); Х особи, ¤к≥ зд≥йснюють на безоплатн≥й основ≥ д≥¤льн≥сть з виро≠бництва ≥ розповсюдженн¤ соц≥альноњ рекламноњ ≥нформац≥њ, у тому числ≥ й за рахунок власних кошт≥в, користуютьс¤ п≥льгами, перед≠баченими законодавством дл¤ благод≥йноњ д≥¤льност≥; розповсюд≠жувач≥ реклами, д≥¤льн≥сть ¤ких повн≥стю або частково ф≥нансуЇть≠с¤ з державного бюджету, зобов'¤зан≥ розм≥щувати соц≥альну рек≠ламну ≥нформац≥ю державних орган≥в безкоштовно в обс¤з≥ не менше 5 % еф≥рного часу (друкованоњ площ≥), наданого дл¤ реклами; Х час рекламного мовленн¤ не може перевищувати 9 хвилин на кожну годину мовленн¤ дл¤ телерад≥оорган≥зац≥й будь-¤коњ форми власност≥ (не поширюЇтьс¤ на спец≥ал≥зован≥ рекламн≥ канали мовленн¤); Х заборон¤Їтьс¤ переривати з метою розм≥щенн¤ реклами транс≠л¤ц≥њ сес≥й ¬ерховноњ –ади ”крањни, ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –е≠спубл≥ки рим, трансл¤ц≥ю оф≥ц≥йних державних заход≥в ≥ церемо≠н≥й, виступи ѕрезидента ”крањни, √олови ¬ерховноњ –ади ”крањни, ѕрем'Їр-м≥н≥стра ”крањни, √олови онституц≥йного —уду ”крањни, народних депутат≥в, член≥в ур¤ду ”крањни. “рансл¤ц≥¤ концертно-видовищних ≥ спортивних програм тривал≥стю понад 45 хвилин мо≠же бути призупинена дл¤ реклами лише один раз за кожний повний 45-хвилинний пром≥жок часу. Ќе можуть бути перериван≥ також к≥но- та телеф≥льми. –еклама розм≥щуЇтьс¤ або перед њхн≥м початком, або п≥сл¤ зак≥нченн¤. “елепередач≥ тривал≥стю понад 10 хвилин не можуть сум≥щатис¤ з рекламною ≥нформац≥Їю без погодженн¤ ≥з власником авторського права на конкретну передачу. «аборон¤Їтьс¤ реклама в передачах, розрахованих на дит¤чу (до 14 рок≥в) аудитор≥ю; Х реклама за допомогою телексного та факсим≥льного зв'¤зку за в≥дсутност≥ спец≥ального запиту одержувача заборон¤Їтьс¤, кр≥м одноразового розсиланн¤ реклами обс¤гом не б≥льше одн≥Їњ друко≠ваноњ стор≥нки на одну адресу в часовому ≥нтервал≥ з 21 години до 7 години за м≥сцевим часом; Х реклама послуги, що надаЇтьс¤ з використанн¤м м≥сцевого, м≥жм≥ського або м≥жнародного телефонного зв'¤зку, при розповсю≠дженн≥ њњ в рекламних засобах маЇ м≥стити точну ≥нформац≥ю про платний чи безплатний характер послуги, њњ зм≥ст, в≥ков≥ та ≥нш≥ об≠меженн¤, встановлен≥ чинним законодавством ≥ виробником послуги стосовно кола њњ споживач≥в, варт≥сть одн≥Їњ хвилини користуванн¤ послугою у в≥дпов≥дному рег≥он≥. ÷¤ ≥нформац≥¤ маЇ бути надруко≠вана шрифтом, розм≥р (кегль) ¤кого не менший за половину кегл¤ шрифту, що ним набрано номер телефону, котрий використовуЇтьс¤ дл¤ наданн¤ рекламноњ послуги; Х реклама тютюнових вироб≥в та алкогольних напоњв не може розм≥щуватис¤ ближче н≥ж за 200 метр≥в в≥д територ≥њ дит¤чих дош≠к≥льних заклад≥в, середн≥х загальноосв≥тн≥х шк≥л та ≥нших заклад≥в осв≥ти, в ¤ких навчаютьс¤ д≥ти в≥ком до 18 рок≥в; Х рекламодавц≥ тютюнових вироб≥в та алкогольних напоњв зо≠бов'¤зан≥ направити на виробництво соц≥альноњ рекламноњ ≥нформа≠ц≥њ щодо шкоди кур≥нн¤ та вживанн¤ алкоголю не менше п'¤ти в≥д≠сотк≥в кошт≥в, витрачених на розповсюдженн¤ ними в межах ”крањни реклами тютюнових вироб≥в та (або) алкогольних напоњв; Х реклама тих вид≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, ¤к≥ в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни потребують спец≥ального дозволу, по≠винна м≥стити посиланн¤ на номер л≥ценз≥њ ≥ найменуванн¤ органу, що њњ видав. ¬≥дпов≥дальн≥сть за порушенн¤ «акону ”крањни Ђѕро рекламуї настаЇ, коли: Х розповсюджуЇтьс¤ реклама, заборонена чинним законодавством; Х порушений пор¤док виготовленн¤ та розповсюдженн¤ реклами; Х недотриман≥ вимоги законодавства щодо зм≥сту й достов≥рнос≠т≥ реклами. «акон ”крањни Ђѕро рекламуї передбачаЇ штрафуванн¤ суб'Їк≠т≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥: Х за розповсюдженн¤ реклами на продукц≥ю, виробництво чи ре≠ал≥зац≥¤ ¤коњ заборонен≥ законодавством ”крањни, Ч у розм≥р≥ п'¤ти≠кратноњ вартост≥ розповсюдженн¤ такоњ реклами; Х розповсюдженн¤ реклами, забороненоњ чинним законодавст≠вом, Ч у розм≥р≥ чотирикратноњ вартост≥ розповсюдженн¤ такоњ реклами; Х порушенн¤ пор¤дку виготовленн¤ та розповсюдженн¤ реклами Ч у розм≥р≥ чотирикратноњ вартост≥ розповсюдженн¤ такоњ реклами; Х недотриманн¤ вимог законодавства щодо зм≥сту та достов≥рно≠ст≥ реклами Ч у розм≥р≥ п'¤тикратноњ вартост≥ розповсюдженн¤ та≠коњ реклами; Х публ≥чне спростуванн¤ недобросов≥сноњ реклами зд≥йснюЇтьс¤ добров≥льно або за р≥шенн¤м суду за рахунок винноњ особи. —прос≠туванн¤ зд≥йснюЇтьс¤ через той самий рекламний зас≥б ≥з викорис≠танн¤м того самого простору, часу, м≥сц¤ ≥ в тому самому пор¤дку, в ¤кому зд≥йснювалась недобросов≥сна реклама. „астково рекламуванн¤ регулюЇтьс¤ також «аконом ”крањни Ђѕро захист в≥д недобросов≥сноњ конкуренц≥њї, прийн¤тим ¬ерхов≠ною –адою ”крањни 7 червн¤ 1996 p. –озд≥л 2 цього «акону ЂЌепра≠вом≥рне використанн¤ д≥ловоњ репутац≥њ господарського суб'Їкта (п≥дприЇмц¤)ї м≥стить статт≥, що стосуютьс¤ реклами, зокрема ст. 4 ЂЌеправом≥рне використанн¤ чужих позначень, рекламних матер≥а≠л≥в, упаковкиї, ст.5 ЂЌеправом≥рне використанн¤ товару ≥ншого ви≠робникаї, ст.6 Ђ оп≥юванн¤ зовн≥шнього вигл¤ду виробуї, ст.7 Ђѕор≥вн¤льна рекламаї. “ак, ст.4 визначаЇ, що неправом≥рним Ї використанн¤ без доз≠волу вповноваженоњ на те особи чужого ≥мен≥, ф≥рмового наймену≠ванн¤ або товарних знак≥в, а також запозиченн¤ оформленн¤ упа≠ковки товар≥в, назв л≥тературних, художн≥х твор≥в чи пер≥одичних видань, назв м≥сць походженн¤ товар≥в, у тому випадку, коли це може призвести до плутанини стосовно д≥¤льност≥ ≥ншого суб'Їкта господарюванн¤ (п≥дприЇмц¤), що маЇ пр≥оритет на њх використан≠н¤. ѕроте використанн¤ у ф≥рмовому найменуванн≥ власного ≥мен≥ ф≥зичноњ особи не вважаЇтьс¤ неправом≥рним, коли до власного ≥мен≥ додаЇтьс¤ будь-¤кий по¤снюючий елемент, що запоб≥гаЇ та≠к≥й плутанин≥. —т.5 визначаЇ пон¤тт¤ неправом≥рного використанн¤ товару ≥н≠шого виробника, тобто введенн¤ в господарський об≥г п≥д власною маркою (назвою) товару ≥ншого виробника з≥ зм≥ною чи зн¤тт¤м ма≠рки (назви) цього виробника без дозволу вповноваженоњ на те особи. ” ст.6 розгл¤даЇтьс¤ пон¤тт¤ про коп≥юванн¤ зовн≥шнього виг≠л¤ду виробу, тобто про в≥дтворенн¤ зовн≥шнього вигл¤ду виробу ≥ншого суб'Їкта господарюванн¤ (п≥дприЇмц¤) ≥ введенн¤ його у го≠сподарський об≥г без однозначноњ вказ≥вки на виробника ориг≥налу й виробника коп≥њ. јле не визнаЇтьс¤ неправом≥рним коп≥юванн¤ зов≠н≥шнього вигл¤ду виробу або його частин, ¤кщо таке коп≥юванн¤ зумовлено суто функц≥ональним застосуванн¤м виробу. ƒ≥¤ ц≥Їњ статт≥ не поширюЇтьс¤ на об'Їкти ≥нтелектуальноњ власност≥, що п≥≠дл¤гають спец≥альн≥й охорон≥. —т.7 даЇ визначенн¤ пор≥вн¤льноњ реклами, тобто такоњ, що м≥с≠тить пор≥вн¤нн¤ з товарами, роботами, послугами чи д≥¤льн≥стю ≥н≠шого суб'Їкта господарюванн¤ (п≥дприЇмц¤). “ака реклама взагал≥ заборон¤Їтьс¤, але не визнаЇтьс¤ неправом≥рним пор≥вн¤нн¤, ¤кщо наведен≥ в≥домост≥ про товари, роботи, послуги п≥дтверджен≥ фактичними даними, Ї достов≥рними, об'Їктивними, корисними дл¤ ≥н≠формуванн¤ споживач≥в. –озд≥л 6 закону визначаЇ правов≥ засади захисту в≥д недобросо≠в≥сноњ конкуренц≥њ: Х справи про недобросов≥сну конкуренц≥ю розгл¤даютьс¤ јнтимонопольним ком≥тетом ”крањни та його територ≥альними в≥дд≥лен≠н¤ми (ст.27); Х особи, права ¤ких порушен≥ д≥¤ми, квал≥ф≥кованими цим зако≠ном ¤к недобросов≥сна конкуренц≥¤, можуть прот¤гом шести м≥с¤ц≥в ≥з дн¤, коли вони д≥зналис¤ або могли д≥знатис¤ про порушенн¤, звернутис¤ до јнтимонопольного ком≥тету ”крањни, його територ≥≠альних в≥дд≥лень ≥з за¤вою про захист своњх прав (ст.28).
Ќазва: «аконодавча база рекламноњ д≥¤льност≥ в ”крањн≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-22 (2318 прочитано) |