—оц≥олог≥¤ > —тавленн¤ населенн¤ до реклами на телебаченн≥ та њњ ефективн≥сть (програма соц≥олог≥чного досл≥дженн¤)
—тавленн¤ населенн¤ до реклами на телебаченн≥ та њњ ефективн≥сть (програма соц≥олог≥чного досл≥дженн¤)
ѕрограма соц≥олог≥чного досл≥дженн¤. "—тавленн¤ населенн¤ до реклами на телебаченн≥ та њњ ефективн≥сть" «агальна характеристика проблеми ƒек≥лька рок≥в тому п≥сл¤ переходу ”крањни до ринковоњ економ≥ки в≥дбулас¤ комерц≥ал≥зац≥¤ значноњ к≥лькост≥ телев≥з≥йних канал≥в. “елев≥з≥йний еф≥р заповнили передач≥, виготовлен≥ в комерц≥йних ц≥л¤х ≥ спр¤мован≥ на привабленн¤ значних аудитор≥й гл¤дач≥в, з метою отриманн¤ прибутку. ƒжерелом такого прибутку стала оплата рекламних ролик≥в, ¤к≥ заполонили екрани. «ачасту така реклама, у вигл¤д≥ заклик≥в купувати продукц≥ю або скористатись послугами, маЇ дуже низьку ¤к≥сть. “овари розхвалюютьс¤ з ус≥х бок≥в, але ≥нод≥ це не в≥дпов≥даЇ д≥йсност≥. „омусь особливо часто з'¤вл¤ютьс¤ ролики, ¤к≥ рекламують зубну пасту, шампун≥ та миюч≥ засоби ≥ноземного виробника. ѕерший час такий вид телепродукц≥њ привабив гл¤дач≥в Ц спрацювала звичайна ц≥кав≥сть. јле згодом часто повторюван≥ рекламн≥ ролики з набридливими мелод≥¤ми, ¤к≥ до того ж переривають улюблену передачу або ф≥льм почала значно дратувати. –еклама на телебаченн≥ перетворилас¤ на негативне ¤вище серед основноњ частини населенн¤. ƒехто до нењ пристосувавс¤, у декого вона дос≥ викликаЇ в≥дразу. ѕроте ≥нод≥ рекламн≥ ролики вир≥зн¤ютьс¤ серед њх основноњ частини. ÷е залежить в≥д ¤кост≥, зм≥сту, використанн¤ гумору, ориг≥нальност≥ або де¤ких ≥нших чинник≥в. ѕри проведенн≥ своЇњ рекламноњ пол≥тики ф≥рмам необх≥дно врахувати, ¤к впливаЇ телев≥з≥йна реклама на гл¤дача, фактори такого впливу, що саме по соб≥ покаже њњ ефективн≥сть та доц≥льн≥сть використанн¤, допоможе в≥дкорегувати в необх≥дному напр¤мку. јдже товаровиробнику не все одно, чи переконаЇ в≥н у реклам≥ потенц≥йного споживача купити його продукц≥ю, чи просто змусить переключитис¤ на ≥нший канал. “≥льки споживач знаЇ, ¤кою вона повинна бути, щоб дос¤гти мети. ћета досл≥дженн¤ ќтже, метою досл≥дженн¤ Ї визначити, ¤к ставл¤тьс¤ телев≥з≥йн≥ гл¤дач≥ до реклами на телебаченн≥ ≥ знайти шл¤хи до п≥двищенн¤ њњ ефективност≥, розробити рекомендац≥њ дл¤ рекламодавц≥в, у ¤кому напр¤мку сл≥д працювати над зм≥стом та оформленн¤м такоњ телепродукц≥њ, щоб дос¤гти бажаних результат≥в. ћета висв≥тлюЇ ≥нтереси ф≥рм, ¤к≥ дають рекламу, ≥ тих, хто њњ виготовл¤ють на замовленн¤. ѕредмет досл≥дженн¤ ѕредметом даного досл≥дженн¤ Ї д≥¤ телев≥з≥йноњ реклами на гл¤дач≥в, њњ негативний або позитивний вплив. ќб'Їкт досл≥дженн¤ ќб'Їкт - населенн¤ ”крањни, ¤ке пост≥йно перегл¤даЇ телепередач≥. Ќ≥хто краще за телегл¤дача не знаЇ ¤к саме на нього вплинула реклама. „и викликала вона в≥дразу або ц≥кав≥сть, чи показала вона продукц≥ю з кращого чи г≥ршого боку, чи викликала певн≥ асоц≥ац≥њ, чи дов≥р¤Ї в≥н њй або не дов≥р¤Ї. —еред респондент≥в повинн≥ бути люди р≥зного в≥ку та соц≥ального статусу, так ¤к рекламу перегл¤дають ус≥ незалежно в≥д ¤кихось диференц≥ац≥й. ѕри цьому, ¤кщо брати населенн¤ певного рег≥ону, то реклама, ¤ку воно споживаЇ (перегл¤даЇ) буде однаковою, за виключенн¤м тих випадк≥в, коли в≥др≥зн¤ютьс¤ техн≥чн≥ можливост≥ перегл¤ду телепередач (старий телев≥зор показуЇ лише два канали; п≥дключенн¤ додаткових канал≥в за допомогою додатковоњ антени або доплати тощо). ќсновн≥ завдан¤ досл≥дженн¤ ƒане досл≥дженн¤ повинно виконати р¤д певних завдань. ¬изначимо њх перел≥к: ¬становити загальне ставленн¤ до реклами на телебаченн≥ серед населенн¤; ¬изначити фактори, ¤к≥ дозвол¤ють привернути увагу до рекламного ролика, вид≥лити його серед ≥нших, оц≥нити не ¤к набридливий заклик щось купити, а ¤к спос≥б дати ≥нформац≥ю про корисн≥ товари; ¬≥добразити ефективн≥сть р≥вн¤ ¤кост≥ оформленн¤ реклами на телебаченн≥; ¬становити, у ¤к≥ години найб≥льш виг≥дно, з точки зору рекламодавц¤, випускати ролики в еф≥р; ¬становити, ¤ка ефективн≥сть телереклами (ск≥льки споживач≥в п≥сл¤ њх перегл¤ду вир≥шили купити њх товар, звернутис¤ до послуги), ≥ ¤к њњ можна зм≥нити; ¬становити ¤к можна зробити рекламу менш набридливою (зробити зм≥ни в зм≥ст≥, додати ориг≥нальност≥, виготовити з почутт¤м гумору, зм≥нити частоту показ≥в, вибрати ≥нший час показу), ≥ чи доц≥льно це взагал≥ робити; ƒ≥знатис¤, ¤к≥ фактори спри¤ють посиленню недов≥ри до реклами. ћетоди досл≥дженн¤ —еред метод≥в досл≥дженн¤ доц≥льно обрати анкетне опитуванн¤ населенн¤, незалежно в≥д в≥ку, соц≥ального статусу, стат≥ ≥ ≥нших под≥бних чинник≥в. ƒостатн≥й обс¤г анкет складе 1000-1500 штук. ѕотр≥бно скласти анкети в≥дкритого типу, щоб зумовити викладанн¤ респондентами своњх м≥ркувань та побажань. “акий п≥дх≥д дозволить поглиблено проанал≥зувати проблему, ≥м≥туючи п≥дх≥д з точки зору споживача. ѕри анал≥з≥ розширених в≥дпов≥дей можуть виплисти нов≥ п≥дходи до проблеми та шл¤хи њњ вир≥шенн¤. ƒл¤ визначенн¤ побажань телегл¤дач≥в можна було б провести експериментальне виготовленн¤ реклами з подальшоњ њњ експертною оц≥нкою представниками пост≥йних гл¤дач≥в телепрограм, њњ вдосконаленн¤ ≥ вже подальший випуск в еф≥р. ÷ей метод вимагаЇ значних кошт≥в, адже "експерт≥в" повинно бути досить значна к≥льк≥сть, щоб врахувати р≥зн≥ смаки, проте в≥н дозволить внести необх≥дн≥ зм≥ни в зм≥ст ≥ оформленн¤ ролика ≥ обрати його оптимальний вар≥ант. ќсновн≥ г≥потези досл≥дженн¤. ќптимальний час виходу реклами в еф≥р Ц або з самого ранку, або ввечер≥, ≥ при цьому перевагу сл≥д в≥ддати другому. ќсновний час, коли украњнц≥ дивл¤тьс¤ телев≥зор припадаЇ на ранков≥ години, коли б≥льш≥сть збираЇтьс¤ на роботу або, коли вже повертаютьс¤ по дом≥вках ≥, п≥сл¤ вир≥шенн¤ проблем дн¤, вир≥шують в≥дпочити перед екранами. ѕроте вранц≥, ¤к правило, т≥, хто вмикають телев≥зор, не дуже гостро сприймають ≥нформац≥ю через те, що посп≥шають або ще не прокинулис¤ повн≥стю в≥д сну. ” веч≥рн≥й час телев≥зор стаЇ одним ≥з головних джерел розваг. ћайже вс≥ в≥ддають перевагу веч≥рньому або н≥чному перегл¤ду ф≥льм≥в ≥ програм дл¤ в≥дпочинку. “ака веч≥рн¤ реклама повинна бути найб≥льш ефективною. Ќаселенн¤ не дов≥р¤Ї рекламам через те, що б≥льша частина запропонованих товар≥в ви¤вл¤Їтьс¤ низькоњ ¤кост≥, ≥ це заважаЇ добросов≥сним виробникам проводити збут товар≥в. ”же багато, хто переконавс¤, що наплив продукц≥њ ≥з-за кордону у широких масштабах просто зумовив насичен≥сть ринку не¤к≥сними виробами. Ќав≥ть ¤кщо серед ≥мпортованоњ продукц≥њ ≥ зустр≥чаютьс¤ варт≥ уваги, вони все одно викликають побоюванн¤ у покупц≥в бути обманутими. –еклама таких товар≥в, ¤к≥ пот≥м розчарували споживача викликала негативну реакц≥ю серед населенн¤. “епер рекламн≥ ролики ≥ в≥тчизн¤них, ≥ ≥мпортних товар≥в не ¤вл¤ютьс¤ достатньо переконливими. ƒл¤ того, щоб переконати споживач≥в купити певний товар, реклама не повинна мати значну частоту повторюванн¤ на телебаченн¤, а ориг≥нальн≥сть ≥ час показу, коли найб≥льша аудитор≥¤ збираЇтьс¤ перед екранами. „асто повторювана реклама викликаЇ роздратуванн¤, а ≥нод≥ обуренн¤ чи лють. ƒе¤к≥ телегл¤дач≥ принципово не купують продукц≥ю, ¤ка рекламуЇтьс¤ таким чином. раще всього розробити д≥йсно ¤к≥сну та ориг≥нальну рекламу, бажано з долею гумору, та проводити њњ покази, розраховуючи на найб≥льшу к≥льк≥сть гл¤дач≥в у певний час (¤к правило, веч≥рн≥ години). ≤нод≥ виникаЇ ситуац≥¤, коли друз¤м рекомендують перегл¤нути новий рекламний ролик, ¤кий виходить нечасто, проте зроблений дуже профес≥йно. ћожливо, було б лог≥чно випускати так≥ ролики в один ≥ той же час дв≥ч≥ на день чи раз на день. ≈фект в≥д такоњ реклами не поступаЇтьс¤, а може ≥ перевищуЇ ефект в≥д тоњ, ¤ка крутитьс¤ пост≥йно ≥ заважаЇ спок≥йно перегл¤дати передач≥. –екламна телепродукц≥¤ потребуЇ значного покращенн¤ ¤кост≥. ƒ≥йсно, ¤кщо пор≥вн¤ти ¤к≥сть зах≥дних та в≥тчизн¤них рекламних ролик≥в то стаЇ ¤сно, що останн≥ ¤вно програють. як≥сть реклами напр¤му впливаЇ на њњ ефективн≥сть. Ќашим спец≥ал≥стам ще сл≥д значно покращувати св≥й квал≥ф≥кац≥йний р≥вень ≥ дос¤гати б≥льших результат≥в у боротьб≥ за ¤к≥сне оформленн¤ телереклам. ѕри цьому пон¤тт¤ ¤кост≥ стосуЇтьс¤ не лише техн≥чноњ сторони (дизайн, спецефекти), але й зм≥сту поданих ролик≥в. Ћюдей приваблюЇ ориг≥нальн≥сть а не нудне переконуванн¤ у тому, що ¤кийсь товар найкращий у св≥т≥. ѕоказ, того ¤к проходить д≥¤ миючих засоб≥в вже давно набив ус≥м оскому, а ориг≥нальний короткий рекламний шедевр ≥з сучасною музикою напевне под≥Ї набагато краще. ќтже, ¤к≥сть оформленн¤ ≥ зм≥сту Ц головний фактор усп≥ху. ќч≥куванн≥ результати досл≥дженн¤. ƒосл≥дженн¤ дають можлив≥сть отримати дан≥, необх≥дн≥ дл¤ маркетолог≥в, кер≥вництва ф≥рм, ¤к≥ провод¤ть рекламн≥ кампан≥њ на телебаченн≥, та дл¤ тих ф≥рм, ¤к≥ займаютьс¤ розробкою рекламних ролик≥в на замовленн¤. ќтримана ≥нформац≥¤ покаже на ск≥льки ефективна сучасна реклама на телебаченн≥ ”крањни, а також, ¤к≥ саме фактори впливають на њњ ефективн≥сть. —пец≥ал≥сти, оперуючи такими даними, зможуть розробити оптимальний вар≥ант телев≥з≥йноњ реклами дл¤ того, щоб дос¤гти такого р≥вн¤ њњ впливу, коли вона принесе значний прибуток. –еклама Ц це непросто необх≥дний пункт маркетолог≥чноњ д≥¤льност≥, але й тонкий ≥нструмент, покликаний привабити споживач≥в та зб≥льшити попит. ƒосл≥дженн¤ покаже, ¤к саме дос¤гти такого ефекту реклами на телебаченн≥, ¤к правильно визначити час показу, частоту, продовжуван≥сть ролик≥в, ¤к≥ особливост≥ ментал≥тету та смаку украњнського населенн¤ сл≥д врахувати. “акож п≥сл¤ проведенн¤ досл≥дженн¤ можливе отриманн¤ нового п≥дходу до вир≥шенн¤ поставлених проблем, нов≥ ≥дењ, пропозиц≥њ. «в≥т про виконану роботу сл≥д оформити у вигл¤д≥ практичних рекомендац≥й дл¤ застосуванн¤ на телебаченн≥ з метою п≥двищенн¤ ефективност≥ телереклами, ¤ка виходить в еф≥р.
| 1 |
Ќазва: —тавленн¤ населенн¤ до реклами на телебаченн≥ та њњ ефективн≥сть (програма соц≥олог≥чного досл≥дженн¤) ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-23 (912 прочитано) |