—трахуванн¤ > —труктура, завданн¤ та функц≥њ орган≥в державного нагл¤ду за страховою д≥¤льн≥стю
≤, нарешт≥, трет≥й напр¤мок Ч проведенн¤ безпосередн≥х пе≠рев≥рок на м≥сц≥. ѕрац≥вники органу нагл¤ду анал≥зують первин≠ну бухгалтерську та ф≥нансову документац≥ю, вивчають в≥дпов≥д≠н≥сть договор≥в страхуванн¤ правилам, затвердженим п≥д час л≥≠цензуванн¤ та реЇстрац≥њ, вивчають банк≥вськ≥ документи. «а ре≠зультатами перев≥рок складаютьс¤ в≥дпов≥дн≥ акти, що Ї п≥дставою дл¤ вжитт¤ санкц≥й до страховик≥в. Ќа м≥сц¤х орган нагл¤ду зд≥йснюЇ свою роботу через рег≥ональн≥ в≥дд≥ли в јвтономн≥й –еспубл≥ц≥ рим, област¤х, м≥стах иЇв≥ та —евастопол≥. ¬они п≥дпор¤дкован≥ кер≥вництву цього органу, хоча й сп≥впрацюють у сп≥льних питанн¤х ≥з м≥сцевою виконавчою владою. онкретно њх основн≥ функц≥ональн≥ обов'¤зки так≥: * перев≥рка щодо правильност≥ застосуванн¤ страховиками за≠конодавства ”крањни про страхову д≥¤льн≥сть; * анал≥з додержанн¤ страховиками чинного законодавства; * контроль за платоспроможн≥стю страховик≥в зг≥дно з при≠йн¤тими ними страховими зобов'¤занн¤ми; * контроль за додержанн¤м правил формуванн¤ й розм≥щенн¤ страхових резерв≥в; * анал≥з стану й тенденц≥й розвитку страховоњ д≥¤льност≥ в ад≠м≥н≥стративно-територ≥альн≥й одиниц≥ та рег≥он≥; узагальненн¤ практики страховоњ д≥¤льност≥; 182 „астина 2. —траховий ринок * проведенн¤ ≥нформац≥йно-роз'¤снювальноњ роботи з питань страховоњ д≥¤льност≥ через м≥сцеву пресу, телебаченн¤, рад≥о та ≥нш≥ засоби масовоњ ≥нформац≥њ; * розгл¤д пропозиц≥й та запит≥в громад¤н з питань, що нале≠жать до компетенц≥њ зазначених уповноважених; * п≥дготовка разом з в≥дпов≥дними м≥сцевими органами влади пропозиц≥й щодо вдосконаленн¤ чинного законодавства про страхуванн¤, ¤к≥ подаютьс¤ до органу нагл¤ду на розгл¤д. ѕрац≥вники в рег≥онах мають право: Х д≥ставати в≥д страховик≥в необх≥дну ≥нформац≥ю про њхню д≥¤льн≥сть та ф≥нансовий стан; Х отримувати р≥чну зв≥тн≥сть страховика, ¤ку в≥н подаЇ до органу нагл¤ду, а також ≥нформац≥ю в≥д п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й, банк≥в, громад¤н дл¤ виконанн¤ завдань, покладе≠них на них; Х створювати ком≥с≥њ та робоч≥ групи дл¤ проведенн¤ перев≥≠рок д≥¤льност≥ страховик≥в; Х одержувати безоплатно в≥д м≥сцевих орган≥в державноњ ви≠конавчоњ влади ≥нформац≥ю та статистичну зв≥тн≥сть, необх≥дну дл¤ виконанн¤ покладених на них завдань; Х вносити до ”повноваженого органу нагл¤ду пропозиц≥њ про скасуванн¤ державноњ реЇстрац≥њ страховика у випадках, передба≠чених чинним законодавством. ¬заЇмов≥дносини страховика ≥ держави. —траховик не в≥д≠пов≥даЇ за зобов'¤занн¤ми держави, а держава Ч за зобов'¤зан≠н¤ми страховика. ¬ин¤ток становить обов'¤зкове державне стра≠хуванн¤, зг≥дно з ¤ким держава гарантуЇ виконанн¤ зобов'¤зань перед страхувальниками в раз≥ неплатоспроможност≥ страховика з цього виду страхуванн¤. Ќе допускаЇтьс¤ (за вин¤тком обов'¤зкового страхуванн¤, а також страхуванн¤ житт¤, майна громад¤н, перестраховуванн¤ та д≥¤льност≥ страхових посередник≥в) будь-¤ке централ≥зоване ре≠гулюванн¤ (ун≥ф≥кац≥¤, обмеженн¤, обов'¤зков≥сть тощо) розм≥р≥в страхових платеж≥в (тариф≥в) ≥ страхових сум (страхового в≥д≠шкодуванн¤), умов укладанн¤ страхових договор≥в, взаЇмов≥дно≠син страховика ≥ страхувальника, ¤кщо вони не суперечать зако≠нодавству ”крањни. √арант≥њ прав та законних ≥нтерес≥в страховик≥в. ƒержава гарантуЇ дотриманн¤ ≥ захист майнових та ≥нших прав ≥ законних ≥нтерес≥в страховик≥в, умов в≥льноњ конкуренц≥њ у зд≥йсненн≥ страховоњ д≥¤льност≥. ¬тручанн¤ в д≥¤льн≥сть страховик≥в з боку державних та ≥н≠ших орган≥в заборон¤Їтьс¤, ¤кщо воно не пов'¤зане з повнова≠женн¤ми орган≥в, ¤к≥ зд≥йснюють державний нагл¤д та контроль за д≥¤льн≥стю страховик≥в. «аконодавство ”крањни передбачаЇ при потреб≥ можли≠в≥сть проведенн¤ л≥кв≥дац≥њ, реорган≥зац≥њ та санац≥њ страхо≠вика. ќрган нагл¤ду за страховою д≥¤льн≥стю маЇ право провести примусову санац≥ю страховика в раз≥: * невиконанн¤ ним зобов'¤зань перед страхувальниками про≠т¤гом б≥льш ¤к трьох м≥с¤ц≥в; * недос¤гненн¤ ним визначеного законодавством ”крањни розм≥ру статутного фонду; * ≥нших випадках, визначених чинним законодавством ”крањни. ѕримусова санац≥¤ передбачаЇ: * проведенн¤ комплексноњ перев≥рки ф≥нансово-господарськоњ д≥¤льност≥ страховика, у тому числ≥ обов'¤зковоњ аудиторськоњ перев≥рки; * установленн¤ заборони на в≥льне користуванн¤ майном страховика та прийн¤тт¤ страхових зобов'¤зань без дозволу орга≠ну, що зд≥йснюЇ нагл¤д за страховою д≥¤льн≥стю; * установленн¤ обов'¤зкового дл¤ виконанн¤ граф≥ка зд≥йс≠ненн¤ розрахунк≥в з≥ страхувальниками; * прийн¤тт¤ р≥шенн¤ про л≥кв≥дац≥ю або реорган≥зац≥ю стра≠ховика. Ћ≥кв≥дац≥¤ страховика зд≥йснюЇтьс¤ в пор¤дку, передба≠ченому чинним законодавством. –еорган≥зац≥¤ страховика за р≥шенн¤м органу нагл¤ду за стра≠ховою д≥¤льн≥стю передбачаЇ: * реорган≥зац≥ю у страхового посередника в≥дпов≥дно до норма≠тивних акт≥в, що регулюють д≥¤льн≥сть страхових посередник≥в; * об'Їднанн¤ к≥лькох страховик≥в ≥з визначенн¤м пор¤дку переданн¤ страхових зобов'¤зань за умови, що на це погоджуютьс¤ власники страховик≥в; * залученн¤ до кола учасник≥в страховика ≥ноземних страхо≠вик≥в за умови проведенн¤ ними вс≥х розрахунк≥в за зо≠бов'¤занн¤ми та боргами страховика, терм≥н сплати ¤ких уже на≠став. ” раз≥ л≥кв≥дац≥њ страховика, коли його учасники прийн¤ли таке р≥шенн¤ ≥ в≥н не маЇ зобов'¤зань перед страхувальниками, орган нагл¤ду за страховою д≥¤льн≥стю приймаЇ р≥шенн¤ про ви≠ключенн¤ страховика з Їдиного державного реЇстру страховик≥в (перестраховик≥в). ћ≥сцев≥ органи влади виключають страховика з державного реЇстру суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ через його л≥кв≥да≠ц≥ю або реорган≥зац≥ю лише п≥сл¤ внесенн¤ в≥дпов≥дних зм≥н до Їдиного державного реЇстру страховик≥в (перестраховик≥в). –еорган≥зац≥¤ страховика (злитт¤, приЇднанн¤, под≥л, вид≥лен≠н¤, перетворенн¤) проводитьс¤ в пор¤дку, визначеному чинним законодавством, з урахуванн¤м особливостей ≥з забезпеченн¤ правонаступництва щодо укладанн¤ договор≥в страхуванн¤, уста≠новлених органом нагл¤ду за страховою д≥¤льн≥стю.
Ќазва: —труктура, завданн¤ та функц≥њ орган≥в державного нагл¤ду за страховою д≥¤льн≥стю ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-23 (1516 прочитано) |