—трахуванн¤ > ‘≥нансовий мон≥торинг, швидше за все, н≥кого не в≥дмон≥торить
‘≥нансовий мон≥торинг, швидше за все, н≥кого не в≥дмон≥торить
ѕ≥дтримуючи ≥м≥дж прогресивного ур¤ду, украњнський абм≥н активно сп≥впрацюЇ з величезною к≥льк≥стю м≥жнародних орган≥зац≥й. ќстанн≥ без найменшого докору сумл≥нн¤ дають нашим м≥н≥страм своњ ц≥нн≥ вказ≥вки ≥ наст≥йн≥ рекомендац≥њ. ƒе¤к≥ з них наш≥ з усп≥хом ≥гнорують вже мало не дес¤ть рок≥в, але Ї й так≥, ≥гноруванн¤ ¤ких об≥йдетьс¤ Ђсоб≥ дорожчеї. ƒо розр¤ду останн≥х належить, зокрема, така структура, ¤к FATF - √рупа з розробки ф≥нансових заход≥в щодо боротьби з в≥дмиванн¤м грошей.Ќе виконати њњ рекомендац≥њ - погано, виконувати - не хочетьс¤. Ќаш≥ м≥н≥стри-кап≥тал≥сти вигадали, ¤к нагодувати вовк≥в, збер≥гаючи погол≥в'¤ овець... ќтже, Financial Action Task Force (FATF) - √рупа з розробки ф≥нансових заход≥в щодо боротьби з в≥дмиванн¤м грошей, вимагаЇ в≥д ”крањни вищезгадану боротьбу з вищезазначеного в≥дмиванн¤ всети серйозн≥ше ≥ не ¤к-небудь. «а рангом цю м≥жнародну орган≥зац≥ю можна в≥днести до важкоњ наддержавноњ артилер≥њ. —анкц≥њ, ¤к≥ вона може застосовувати до крањн-порушник≥в, не лише в≥дчутн≥, але й вельми болюч≥. “ому й не жартуЇ ”крањна з такою структурою. ўе в минулому роц≥ було проголошено про створенн¤ на вимогу √рупи ƒержавного департаменту ф≥нансового мон≥торингу при ћ≥н≥стерств≥ ф≥нанс≥в ”крањни. ≥лька м≥с¤ц≥в департамент ≥снував в≥ртуально, але ось нарешт≥ в лютому з'¤вилос¤ ур¤дове ѕоложенн¤ про ƒерждепартамент. јнал≥з цього ѕоложенн¤ й св≥дчить про високий ступ≥нь майстерност≥ з окозамилюванн¤ високими чинами з абм≥ну. ¬и¤вл¤Їтьс¤, створений ур¤довим р≥шенн¤м ƒержавний департамент (ѕоложенн¤ про ƒержф≥нмон≥торинг затверджене ѕостановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни 18 лютого) просто не зможе виконувати частину своњх, на перший погл¤д, довол≥ гр≥зних повноважень, або принаймн≥ виконуватиме њх лише формально. ƒо основних завдань цього органу держуправл≥нн¤, кр≥м загальних, на кшталт - законодавче забезпеченн¤Е, налагодженн¤ сп≥вроб≥тництваЕ, участь у реал≥зац≥њ державноњ пол≥тики, належать: зб≥р, обробка ≥ анал≥з ≥нформац≥њ про ф≥нансов≥ операц≥њ, ¤к≥ п≥дл¤гають обов'¤зковому ф≥нансовому контролю, та ≥нш≥ операц≥њ, пов'¤зан≥ з легал≥зац≥Їю нелегально отриманих доход≥в; спри¤нн¤ ви¤вленню таких операц≥й, ≥ нарешт≥, забезпеченн¤ веденн¤ обл≥ку ф≥нансових операц≥й, ¤к≥ мають ознаки, сумн≥вних або незвичайних (!). ј виконанн¤ цих завдань вимагаЇ розкритт¤ конф≥денц≥йноњ ≥нформац≥њ, що м≥стить банк≥вську таЇмницю. ј зг≥дно ≥з законом, ч≥тка схема розкритт¤ такоњ таЇмниц≥ визначена статтею 62 закону Ђѕро банки та банк≥вську д≥¤льн≥стьї ≥ в н≥й серед держорган≥в, ¤к≥ можуть отримувати таку ≥нформац≥ю, ƒержф≥нмон≥торинг не згадуЇтьс¤. р≥м цього, в ”каз≥ ѕрезидента Ђѕро заходи щодо запоб≥ганн¤ легал≥зац≥њ (в≥дмиванн¤) доход≥в, отриманих злочинним шл¤хомї в≥д 10 грудн¤ 2001 року (є1199/2001) на основ≥ ¤кого, власне, й був створений ƒержф≥нмон≥торинг визначено, хто саме зд≥йснюЇ первинний ≥ повторний контроль за ф≥ноперац≥¤ми, ≥ серед цих держустанов н≥¤кого Ђмон≥торингуї теж немаЇ. “аким чином, законодавче закр≥плене пон¤тт¤ про банк≥вську таЇмницю ставить п≥д сумн≥в активне виконанн¤ депрартаментом своњх функц≥й. ƒл¤ багатьох украњнських банк≥в збереженн¤ цього Ђпон¤тт¤ї - питанн¤ принципове, ≥ ставати Ђна стежку в≥йниї з банками виключно тому, що цього прагне FATF, та й ще з урахуванн¤м пос≥вноњ та вибор≥в, що наближаютьс¤, ур¤дов≥ теж ¤вно Ђне з рукиї. « ц≥Їњ нехитроњ арифметики можна зробити висновок - в тому, що без внесенн¤ зм≥н в законодавство ƒержф≥нмон≥торинг залишитьс¤ лише бюрократичною структурою, створеною дл¤ заспокоЇнн¤ м≥жнародних борц≥в з "т≥ньовими" гр≥шми. Ќаше Ђв≥дкритт¤ї остаточно п≥дтвердили розмови з юристами комбанк≥в. Ќа думку експерт≥в, у раз≥, ¤кщо ƒерждепартамент все ж порушить банк≥вське законодавство, комбанки матимуть Ђвс≥ п≥дстави дл¤ поданн¤ позову в суд ≥ значн≥ шанси виграти справуї. “аким чином, можна спрогнозувати, що ƒержф≥нмон≥торинг швидше за все навр¤д чи користуватиметьс¤ потенц≥йними можливост¤ми, а ф≥нансово-кредитн≥ установи (потенц≥йн≥ кл≥Їнти ƒерждепартаменту) зможуть дозволити соб≥ спок≥йний сон. якщо, зв≥сно, не втрутитьс¤ ¬елика ѕол≥тика, ≥ департамент не попрос¤ть "допомогти" в≥дстежити конкретн≥ структури ≥ конкретн≥ грош≥ вже п≥д час нин≥шньоњ виборчоњ кампан≥њ. “од≥, зрозум≥ла р≥ч, ћон≥торинг вже гратиме зовс≥м за ≥ншими правилами, ≥ закон до цього не матиме жодного стосунку. ƒл¤ дов≥дки: FATF - спец≥альна орган≥зац≥¤ створена в 1989 р. дл¤ боротьби з "брудними" гр≥шми. ” FATј вход¤ть представники тридц¤ти найб≥льш розвинених крањн св≥ту. ” жовтн≥ минулого року крањни G7 вже ухвалили р≥шенн¤ про створенн¤ на баз≥ FATF новоњ наднац≥ональноњ спецслужби (Egmont Group - ф≥нансовий аналог ≤нтерполу), ¤ка займетьс¤ боротьбою з в≥дмиванн¤м грошей, ф≥нансуванн¤м тероризму тощо. ”крањну було внесено до Ђчорного спискуї орган≥зац≥њ у вересн≥ минулого року через в≥дсутн≥сть в крањн≥ закону що передбачаЇ м≥ри боротьби з в≥дмиванн¤м кошт≥в отриманих нелегальним шл¤хом. ¬несенн¤ в цей перел≥к т≥Їњ або ≥ншоњ крањни звичайно виливаЇтьс¤ в накладенн¤ обмежень на операц≥њ, що провод¤тьс¤ з банками ц≥Їњ держави. ѕор¤д з ”крањною до щор≥чнооновлюваного чорного списку FATF (список крањн що не сп≥впрацюють або що сп≥впрацюють недостатньо з FATF) в≥днесено: ќстрови ука, ƒом≥н≥ка, јрабська –еспубл≥ка ™гипет, √ренада, √ватемала, ”горська –еспубл≥ка, –еспубл≥ка ≤ндонез≥¤, ƒержава ≤зрањль, Ћ≥ванська –еспубл≥ка, ћаршалов≥ острови, ћТ¤нма, Ќауру, ‘едеральна –еспубл≥ка Ќ≥гер≥¤, Ќ≥уЇ, –еспубл≥ка ‘≥л≥п≥ни, –ос≥йська ‘едерац≥¤, —ент ≥тс ≥ Ќев≥с, —ент ¬≥нсент ≥ √ренад≥ни.
| 1 |
Ќазва: ‘≥нансовий мон≥торинг, швидше за все, н≥кого не в≥дмон≥торить ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-23 (461 прочитано) |