“ехн≥чн≥ науки > ¬едуч≥ мости автомоб≥л¤
встановлюютьс¤ в≥льно всередин≥ моста, а маточина колеса спи≠раЇтьс¤ на балку моста через два п≥дшипники (рис. 4, а). Ќап≥врозвантажен≥ п≥вос≥ спираютьс¤ на п≥дшипник, що розм≥≠щений усередин≥ балки моста, а маточина колеса жорстко з'ЇднуЇть≠с¤ з фланцем п≥вос≥ (рис. 4, б). “ому така п≥вв≥сь ви¤вл¤Їтьс¤ на≠вантаженою крутним моментом ≥ частково згинальним. Ќап≥вроз≠вантажен≥ п≥вос≥ застосовують у механ≥змах задн≥х ведучих мост≥в легкових автомоб≥л≥в ≥ вантажних автомоб≥л≥в на њхн≥й баз≥. ол≥сн≥ передач≥ застосовують на де¤ких великовантажних авто≠моб≥л¤х дл¤ зниженн¤ навантаженн¤ в карданн≥й передач≥ та меха≠н≥змах ведучого моста. ƒо таких передач належать прост≥ шестерен≠част≥ цил≥ндричн≥ передач≥ з внутр≥шн≥ми зачепленн¤ми або плане≠тарн≥. «а ведучу ланку планетарноњ кол≥сноњ передач≥ (рис. 6) править сон¤чна шест≥рн¤ 7, що встановлена на шл≥цах п≥вос≥ 7 ≥ перебуваЇ в зачепленн≥ з трьома шестерн¤ми-сател≥тами 2. ќс≥ 4 сател≥т≥в закр≥п≠лено нерухомо у водил≥ 3, ¤ке становить опору дл¤ п≥дшипник≥в ма≠точини колеса й жорстко закр≥плене на балц≥ моста. —ател≥ти зачеп≠лено з кор≥нною шест≥рнею 5, ¤ку скр≥плено болтами з маточиною колеса 6. ≤ззовн≥ кол≥сну передачу закрито кришкою 8, ¤ка разом ≥з кор≥нною шест≥рнею й маточиною колеса утворюЇ обертовий кар≠тер, куди заливають оливу дл¤ мащенн¤ зубчастих зачеплень ≥ п≥д≠шипник≥в. ѕередаточне число планетарноњ передач≥ визначаЇтьс¤ в≥дношен≠н¤м к≥лькост≥ зуб'њв коронноњ шест≥рн≥ до к≥лькост≥ зуб'њв сон¤чноњ й становить 1,4...1,5. Ќавантажувальна здатн≥сть ≥ ст≥йк≥сть проти спрацюванн¤ планетарноњ передач≥ дуже висок≥, оск≥льки крутний момент у н≥й передаЇтьс¤ в≥д сон¤чноњ шест≥рн≥ до кор≥нноњ трьома потоками через сател≥ти й п≥дсумовуЇтьс¤ на маточин≥ колеса. ¬ерхн¤ кришка, ¤ка закриваЇ опорний п≥дшипник шворн¤, водночас править за поворотний важ≥ль цапфи, зв'¤заний ≥з рульовим керу≠ванн¤м. Ќа легкових автомоб≥л¤х привод кожного переднього ведучого ко≠леса зд≥йснюЇтьс¤ через зовн≥шн≥й ≥ внутр≥шн≥й шарн≥ри однакових кутових швидкостей, з'Їднан≥ валом. «астосуванн¤ двох шарн≥р≥в у привод≥ кожного колеса зумовлене конструкц≥Їю незалежноњ п≥дв≥с≠ки передн≥х кол≥с. ¬нутр≥шн≥ шарн≥ри забезпечують перем≥щенн¤ кол≥с при вертикальних ходах п≥дв≥ски, а зовн≥шн≥ Ч при поворот≥ кол≥с в≥дносно вертикальноњ ос≥, що потр≥бно в раз≥ зм≥ни напр¤му руху автомоб≥л¤.
Ќазва: ¬едуч≥ мости автомоб≥л¤ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-24 (1211 прочитано) |