“ехн≥чн≥ науки > –ама, передн≥й неведучий м≥ст, балка заднього ведучого моста
–ама, передн≥й неведучий м≥ст, балка заднього ведучого моста
–ама Ч це основний несучий елемент вантажного автомоб≥л¤. Ќа нењ встановлюють ≥ закр≥плюють двигун, агрегати шас≥, каб≥ну й ку≠зов автомоб≥л¤. –ама сприймаЇ навантаженн¤ в≥д маси автомоб≥л¤, а також навантаженн¤, що виникають п≥д час руху. «а конструкц≥Їю рами бувають: Х лонжеронн≥, що склада≠ютьс¤ з двох поздовжн≥х балок (лонжерон≥в), з'Їднаних поперечина≠ми; Х хребтов≥, ¤к≥ складаютьс¤ з одн≥Їњ поздовжньоњ балки з попере≠чинами. Ќа вантажних автомоб≥л¤х найпоширен≥ш≥ лонжеронн≥ рами (рис. 1). “ака рама маЇ два лонжерони 2 ≥ п'¤ть поперечин 1. Ћонжерони в≥дштамповуютьс¤ з≥ стал≥ й мають форму швелера зм≥н≠ного проф≥лю. Ќайб≥льша висота проф≥лю в середн≥й частин≥ рами. ѕоперечини також виготовл¤ють штампуванн¤м за формою при≠строњв дл¤ встановленн¤ р≥зних агрегат≥в (двигуна, коробки передач та ≥н.). ƒо лонжерон≥в ≥ поперечин приварюють або приклепують р≥зн≥ кронштейни 3, потр≥бн≥ дл¤ кр≥пленн¤ в≥дпов≥дних агрегат≥в або частин автомоб≥л¤. ѕоперечини й лонжерони з'Їднують м≥ж собою зварюванн¤м. –ис. 1 –ама автомоб≥л≥в ”ј«: 1 - поперечини; 2 - лонжерони; 3 - кронштейни Ќа легкових автомоб≥л¤х за раму править кузов, каркас ¤кого становить жорстку зварну конструкц≥ю, п≥дсилену зовн≥шн≥ми облицювальними панел¤ми. «агальна жорстк≥сть кузова дос¤гаЇтьс¤ в≥дпов≥дним з'Їднанн¤м сталевих панелей облицюванн¤, в ¤к≥ заформовують п≥дсилювальну арматуру у вигл¤д≥ р≥зних тонкост≥нних про≠ф≥л≥в. ” м≥сц≥ кр≥пленн¤ двигуна до корпусу кузова приварюють корот≠ку раму, ¤ка з'ЇднуЇтьс¤ з основою (п≥длогою). ѕ≥длогу кузова виго≠товл¤ють ≥з товстих металевих лист≥в ≥ по боках п≥дсилюють порога≠ми, що мають коробчасту форму. ќблицювальн≥ панел≥ кузова штам≠пують ≥з тонкост≥нних металевих лист≥в. ƒетал≥ несучого кузова, ¤к правило, з'Їднують зварюванн¤м. ѕередн≥й неведучий м≥ст вантажних автомоб≥л≥в призна≠чаЇтьс¤ дл¤ встановленн¤ передн≥х керованих кол≥с ≥ в≥д них через п≥дв≥ску передаЇ на раму автомоб≥л¤ поздовжн≥ й боков≥ зусилл¤, що виникають в≥д контакту автомоб≥л¤ з дорогою. ќснову переднього моста становить двотаврова балка 3 (рис. 2), ¤ка маЇ на к≥нц¤х бобишки, в≥д≥гнут≥ вгору. —ередню частину балки вигнуто вниз, що даЇ змогу розм≥стити двигун нижче на рам≥. ¬ерхн¤ полиц¤ моста маЇ опорн≥ площинки 2, 4 дл¤ кр≥пленн¤ ресор п≥дв≥с≠ки. –ис. 2 Ѕалка переднього неведучого моста: 1 - поворотна цапфа; 2, 4 - опорн≥ площинки; 3 - двотаврова балка; 5 - швор≥нь; 6 - поворотн≥ важел≥ ¬ бобишку балки вставлено й жорстко закр≥плено швор≥нь 5, щ0 призначаЇтьс¤ дл¤ встановленн¤ на ньому поворотноњ цапфи 1. Ќа ос≥ цапфи на п≥дшипниках кр≥питьс¤ маточина колеса, а сама цапфа може повертатис¤ на шворн≥ за допомогою поворотного важел¤ 6. Ќа легкових задньоприводних автомоб≥л¤х ≥з неза≠лежною п≥дв≥скою передн≥х кол≥с передн≥й м≥ст утворюЇтьс¤ корот≠кою балкою або поперечиною, прикр≥пленою до кузова автомоб≥л¤, до ¤коњ кр≥питьс¤ також двигун. Ѕалка заднього ведучого моста на автомоб≥л¤х ≥з кол≥сною форму≠лою 4x2 передаЇ через п≥дв≥ску на раму або кузов автомоб≥л¤ штовхальн≥ зусилл¤ в≥д ведучих кол≥с у режим≥ т¤ги й гальм≥вн≥ зусилл¤ п≥д час гальмуванн¤. «алежно в≥д конструкц≥њ балка ведучого моста може бу≠ти: Х розн≥мною; Х нерозн≥мною. ¬середин≥ балки розм≥щуютьс¤ меха≠н≥зми ведучого моста, а на к≥нц¤х на п≥дшипниках установлюютьс¤ маточини ведучих кол≥с. —переду балки моста 8 Ї фланець дл¤ кр≥пленн¤ картера 9 головноњ передач≥ й диференц≥ала, а ззаду Ч кришка. ” верхн≥й частин≥ на балку приварено дв≥ опорн≥ площинки дл¤ кр≥пленн¤ ресор. Ѕалка переднього ведучого моста вантажного автомоб≥л¤ конструктивно не≥стотно в≥др≥зн¤Їтьс¤ в≥д балки ведучого заднього моста.
| 1 |
Ќазва: –ама, передн≥й неведучий м≥ст, балка заднього ведучого моста ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-24 (477 прочитано) |