“ехн≥чн≥ науки > —истема живленн¤ дизел≥в
—истема живленн¤ дизел≥в
—истема живленн¤ дизел≥в маЇ в≥дпов≥дати таким вимогам: Х створювати високий тиск упорскуванн¤ палива в цил≥ндр; Х дозувати порц≥њ палива в≥дпов≥дно до навантаженн¤ дизел¤; Х впорскувати паливо в камеру згор¤нн¤ в певний момент; Х добре розпилювати й р≥вном≥рно розпод≥л¤ти паливо по об'Їму камери згор¤нн¤; Х забезпечувати початок упорскуванн¤ й порц≥њ палива, що пода≠ютьс¤ насосом, однаковими в ус≥х цил≥ндрах; Х над≥йно ф≥льтрувати паливо перед його надходженн¤м у насо≠си й форсунки, ÷≥ вимоги зумовлен≥ тим, що на процес сум≥шоутворенн¤ в дизел≥ в≥дводитьс¤ мало часу (близько 0,001 с), тому дуже важливо розпили≠ти паливо на найдр≥бн≥ш≥ краплинки й р≥вном≥рно розпод≥лити њх по всьому об'Їму пов≥тр¤ в камер≥ згор¤нн¤. ѕаливо дл¤ дизел≥в маЇ в≥дпов≥дати таким вимогам: Х добре прокачуватис¤, забезпечуючи безпереб≥йну роботу пали-воподавальноњ апаратури (тобто мати оптимальну в'¤зк≥сть, певн≥ низькотемпературн≥ властивост≥, не м≥стити води й механ≥чних дом≥≠шок); Х забезпечувати добре розпилюванн¤, сум≥шоутворенн¤ й випа≠ровуванн¤, а також швидке самозайманн¤, повне згор¤нн¤ та м'¤ку роботу без димленн¤, що залежить в≥д його х≥м≥чного складу, ¤кий оц≥нюЇтьс¤ цетановим числом (показник займистост≥ дизельного па≠лива); Х не спричинювати п≥двищеного нагаро- й лакоутворенн¤ на клапанах, поршневих к≥льц¤х, поршн¤х, закоксуванн¤ розпилювача й зависанн¤ його голки (схильн≥сть до нагаро- й лакоутворенн¤ ди≠зельного палива залежить в≥д його х≥м≥чного складу, в'¤зкост≥, а та≠кож ум≥сту механ≥чних дом≥шок); Х не спричинювати короз≥њ резервуар≥в, бак≥в та ≥нших деталей двигуна (короз≥йн≥сть палива залежить в≥д ум≥сту в ньому кислот, с≥рчистих сполук ≥ води); Х бути стаб≥льним п≥д час транспортуванн¤ й збер≥ганн¤. ¬ '¤зк≥сть Ч один ≥з найважлив≥ших показник≥в ¤кост≥ дизельного палива. ¬≥д нењ залежать однор≥дн≥сть складу робочоњ сум≥ш≥, розпи-люван≥сть ≥ випарн≥сть палива в цил≥ндр≥, над≥йн≥сть та довгов≥чн≥сть паливноњ апаратури. ѕаливо малоњ в'¤зкост≥ добре розпилюЇтьс¤, випаровуЇтьс¤ й зго≠р¤Ї. ѕроте в цьому раз≥ п≥двищуЇтьс¤ спрацьовуванн¤ плунжерних пар паливного насоса, що призводить до вит≥канн¤ палива через зб≥льшен≥ зазори. якщо в'¤зк≥сть висока, паливо погано розпи≠люЇтьс¤, пог≥ршуЇтьс¤ процес згор¤нн¤, знижуЇтьс¤ економ≥чн≥сть роботи та п≥двищуЇтьс¤ димн≥сть вихлопу дизел¤. ƒо важливих експлуатац≥йних характеристик дизельного палива належать його низькотемпературн≥ властивост≥, ¤к≥ характеризують рухлив≥сть палива за м≥нусових температур. ” дизельному палив≥ м≥с≠т¤тьс¤ параф≥нов≥ вуглеводн≥, ¤к≥ за високоњ температури перебува≠ють у розчиненому стан≥, а в раз≥ зниженн¤ њњ викристал≥зовуютьс¤. н≥й частин≥ стакана. « верхньоњ частини гааливо кр≥зь ф≥льтрувальну с≥тку 4 подаЇтьс¤ в≥дв≥дним штуцером до паливоп≥дкачувального на≠соса. ‘≥льтр топкоњ очистки (рис. 2.46) остаточно очищаЇ паливо пе≠ред його надходженн¤м у насос високого тиску. …ого встановлено в найвищ≥й точц≥ системи живленн¤ дл¤ збиранн¤ й в≥дведенн¤ в бак кр≥зь спец≥альний клапан-жиклер 10 пов≥тр¤, що потрапило до сис≠теми разом ≥з частиною палива. ‘≥льтр автомоб≥л¤ амј« складаЇть≠с¤ з двох секц≥й, що мають сп≥льний корпус 1. ƒо кожноњ секц≥њ вхо≠дить ковпак б ≥з привареним до нього стержнем 9 ≥ паперовий ф≥льт≠рувальний елемент 5. «низу в стержень вкручено зливальну пробку 8. овпаки з'Їднано з корпусом болтами 2 й ущ≥льнено шайбами 3. ” ф≥льтр≥ Ї зливальний клапан, в≥дрегульований на тиск 0,15 ћѕа. лапан регулюЇтьс¤ добиранн¤м регулювальних шайб, розташова≠них усередин≥ клапана. –озн¤тт¤ ф≥льтра ущ≥льнено прокладками. ѕаливопроводи високого тиску (понад 20 ћѕа) м≥ж насосом висо≠кого тиску й форсунками виготовлено з≥ сталевих трубок, к≥нц≥ ¤ких мають конус ≥ притиснут≥ накидними гайками через шайби до конус≠них гн≥зд штуцер≥в насоса й форсунок. ўоб запоб≥гти поломкам паливопровод≥в унасл≥док в≥брац≥й, њх кр≥пл¤ть скобами й крон≠штейнами. ѕаливний насос високого тиску призначаЇтьс¤ дл¤ подаванн¤ в ци≠л≥ндри двигуна (через форсунки) в певн≥ моменти часу потр≥бних порц≥й палива. ÷ей насос Ч найскладн≥ший вузол системи живлен≠н¤ дизел¤. ѕаливний насос дизел¤ амј«-740 (рис. 2.47) складаЇтьс¤ з вось≠ми однакових секц≥й в≥дпов≥дно до к≥лькост≥ цил≥ндр≥в двигуна. ƒо секц≥њ вход¤ть корпус /, втулка 9 плунжера, плунжер 6, поворотна втулка 4, нагн≥тальний клапан 11, ¤кий штуцером 12 притиснутий до втулки плунжера. ѕ≥д д≥Їю кулачка вала й пружини 5 плунжер зд≥йс≠нюЇ зворотно-поступальний рух. ѕ≥д час руху плунжера вниз (п≥д д≥Їю пружини) в порожнин≥ вту≠лки виникаЇ розр≥дженн¤, й коли в≥дкриваЇтьс¤ впускне в≥кно 2, по≠рожнина заповнюЇтьс¤ паливом (рис. 2.48, а). ѕ≥д час руху плунжера вгору (п≥д д≥Їю кулачка) в надплунжерному простор≥ р≥зко п≥дви≠щуЇтьс¤ тиск (впускне в≥кно перекрите), й паливо кр≥зь нагн≥таль≠ний клапан 4, що в≥дкривс¤, подаЇтьс¤ в паливопров≥д високого тис≠ку (рис. 2.48, б). ѕри цьому м≥н≥мальний зазор м≥ж втулкою та плунжером дор≥внюЇ приблизно 1 мкм; тиск подач≥ палива дос¤гаЇ 20 ћѕа. оли ск≥сна кромка 5 плунжера в≥дкриЇ в≥дс≥чне в≥кно /, тиск палива у втулц≥ плунжера р≥зко знизитьс¤, нагн≥тальний кла≠пан 4 п≥д д≥Їю пружини швидко закриЇтьс¤, й подача палива припи≠нитьс¤. ќск≥льки в цей момент плунжер ще рухаЇтьс¤ вгору, то пали≠во, ¤ке витискаЇтьс¤ ним, кр≥зь осьову 3 й рад≥альну просвердлини в компресором. Ќа ”-под≥бному дизел≥ встановлюють один або два тур≠бокомпресори; в останньому випадку кожен турбокомпресор обслу≠говуЇ св≥й р¤д цил≥ндр≥в. ўоб тиск надцуванн¤ не перевищував допустимого значенн¤ (0,2 ћѕа), використовують перепускний кла≠пан 4, ¤кий при дос¤гненн≥ потр≥бного тиску надцуванн¤ (в≥н д≥Ї на ^ембрану 2) в≥дкриваЇтьс¤ й перепускаЇ частину в≥дпрацьованих га≠з≥в повз турб≥ну 5. ≤нод≥ дл¤ зменшенн¤ температури пов≥тр¤ п≥сл¤ компресора його пропускають через холодильник. √азотурб≥нне наддуванн¤ даЇ змогу зб≥льшити л≥трову потужн≥сть дизел¤ до 15...18 к¬т/л, тобто на 20...40 %, ≥ застосовуЇтьс¤ дл¤ авто≠моб≥льних дизел≥в яћ«-238‘, амј«-7403 та ≥н.
| 1 |
Ќазва: —истема живленн¤ дизел≥в ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-24 (529 прочитано) |