“ехн≥чн≥ науки > —истема мащенн¤ двигуна навчити учн≥в основним пон¤тт¤м
” непрогр≥тому двигун≥ тиск у систем≥ мащенн≥ може наст≥льки зрости, що спричинить руйнуванн¤ оливних л≥н≥й. ƒл¤ запоб≥ганн¤ цьому й забезпеченн¤ нормальноњ подач≥ оливи в систем≥ передбачено редукц≥йний клапан 9. ќливний ф≥льтр слугуЇ дл¤ очищенн¤ оливи в≥д частинок литану (продукт≥в спрацюванн¤), нагару, смол, пилу. ¬ автомоб≥л¤х, що вивчаютьс¤, встановлюЇтьс¤ один оливний ф≥льтр. р≥зь нього проходить ус¤ олива, що подаЇтьс¤ насосом. “ак≥ ф≥льтри називають повнопотоковими. ” двигунах автомоб≥л≥в ¬ј« застосовуютьс¤ нерозб≥рний оливний ф≥льтр (рис. 2.31), що складаЇтьс¤ з корпусу 1, в ¤кому встановлено ф≥льтрувальний елемент 6 (основна частина й ого Ц паперова, а додаткова Ц з≥ штучного в≥скозного волокна), перепускний 4 та проти дренажний 3 клапани. ќстанн≥й становить манжету з оливост≥йкоњ гуми, що в≥льно пропускаЇ оливу в корпус ф≥льтра, але не даЇ змоги њй вит≥кати з корпусу в п≥ддон картера, коли двигун не працюЇ. “аким у корпус≥ ф≥льтра й каналах пост≥йно збер≥гаЇтьс¤ запас оливи, що, своЇю чергою, забезпечуЇ подачу оливи до тертьових поверхонь в≥дразу п≥сл¤ пуску двигуна. якщо ф≥льтрувальний елемент дуже забруднивс¤, то в≥дкриваЇтьс¤ перепускний клапан 4, неочищена олива, минаючи ф≥льтр, надходить до тертьових поверхонь. ¬ автомоб≥л¤х УћосквичФ оливний ф≥льтр складаЇтьс¤ з корпусу 33 (див. –ис. 2.26), зм≥нного ф≥льтрувального елемента 32, кришки 29, гумових ущ≥льнювальних к≥нц≥в, п≥дтискноњ пружини, перепускного клапана 31, центрального ст¤жного болта 35, пробки 34 звивального отвору ат датчика 30 покажчика тиску оливи. ѕерепускний клапан пропускаЇ оливу в головну оливну л≥н≥ю в раз≥ засм≥ченн¤ ф≥льтрувального елемента (перепад тиск≥в на вход≥ й виход≥ Ц 0,09...0,10 ћѕа). ” двигунах «»Ћ-130, амј«, «ћ«-53 встановлено ф≥льтри в≥дцентровоњ очистки з реактивним приводом (рис. 2.32). ‘≥льтр складаЇтьс¤ з корпусу, на ос≥ ¤кого на п≥дшипнику встановлено ротор ≥з ковпаком. «низу ротора розм≥щено два жиклери з отворами, спр¤мованими в р≥зн≥ боки, а також ф≥льтрувальну с≥тку. овпак закр≥плено на ос≥ робота за допомогою гайки й закрито зверху нерухомим кожухом ≥з баранчиком. –отор обертаЇтьс¤ п≥д д≥Їю струмен¤ оливи, що тиском викидаЇтьс¤ кр≥зь два жиклери. оли ротор обертаЇтьс¤, важк≥ частинки, що забруднюють оливу, в≥дкидаютьс¤ на ст≥нки ковпака й там ос≥дають. ¬ автомоб≥л≥ амј«, кр≥м в≥дцентрового очищенн¤. ¬становлюЇтьс¤ повно потоковий ф≥льтр (рис. 2.33) з двома зм≥нними картонними ф≥льтрувальними елементами. ќливний рад≥атор призначаЇтьс¤ дл¤ охолодженн¤ оливи, що нагр≥ваЇтьс¤ внасл≥док стиканн¤ з гар¤чими детал¤ми. ” двигунах легкових автомоб≥л≥в достатнЇ охолодженн¤ оливи забезпечуЇтьс¤ обдуванн¤м п≥ддона картера пов≥тр¤м ≥ вентил¤ц≥Їю картера. ” важкий умовах роботи двигун≥в вантажних автомоб≥л≥в треба вмикати оливний рад≥атор. Ќаприклад, трубчасто-пластинчастий оливний рад≥атор (див. –ис. 2.22). вмикають, коли температура автомоб≥л¤ у важких дорожн≥х умовах. ќливний рад≥атор установлюЇтьс¤ перед рад≥атором системи охолодженн¤ й умикаЇтьс¤ в≥дкриванн¤м крана на корпус≥ оливного ф≥льтра. ¬ентил¤ц≥¤ картера потр≥бна дл¤ п≥дтриманн¤ в ньому нормального тиску й видал¤нн¤ пар≥в без низу та газ≥в, що прориваютьс¤ кр≥зь нещ≥льност≥ поршневих к≥лець ≥ спричинюють короз≥ю деталей, забрудненн¤ й розр≥дженн¤ оливи. р≥м того, внасл≥док потрапл¤нн¤ в картер в≥дпрацьованих газ≥в в ньому п≥двищуЇтьс¤ тиск, що призводить до руйнуванн¤ ущ≥льнень та по¤ви теч≥ оливи п≥д час роботи двигуна. ” розгл¤дових двигунах вентил¤ц≥й картера зд≥йснюЇтьс¤ примусово в≥дведенн¤м газ≥в через вит¤жний шланг ≥ пов≥троочисник у цил≥ндри двигуна, де в≥дбуваЇтьс¤ згор¤нн¤ њх. ƒл¤ очищенн¤ картерних газ≥в в≥д оливи та смол у систем≥ вентил¤ц≥њ Ї ф≥льтр ≥ оливо в≥дд≥льник. ” двигунах автомоб≥л≥в ¬ј« в≥дсмоктуванн¤ картерних газ≥в у зм≥шувальну камеру карбюратора регулюЇтьс¤ за допомогою спец≥ального золотника 1 (рис. 2.34.) розташованого на ос≥ дросельних засл≥нок карбюратора. ѕ≥д час роботи двигуна з малою частотою обертанн¤ кол≥нчастого вала на холостому ходу картерн≥ гази в≥дсмоктуютьс¤ в невелик≥й к≥лькост≥ кр≥зь кол≥брований отв≥р 2 золотникового пристрою. оли в≥дкриваЇтьс¤ дросельна засл≥нка, разом з њњ в≥ссею повертаЇтьс¤ золотник ≥ через канавку, що Ї в ньому, сполучаЇ шланг 5 простором карбюратора, за рахунок чого п≥двищуЇтьс¤ ≥нтенсивн≥сть вентил¤ц≥њ картера з≥ зб≥льшенн¤м навантаженн¤ на двигун. ” двигуна автомоб≥л¤ УћосквичФ ≥з карбюратором ƒјј« система вентил¤ц≥њ така сама. ” двигуна автомоб≥л¤ УћосквичФ ≥з карбюратором -126Ќ картерн≥ гази, пройшовши ф≥льтр оливо заливноњ головини 1 (рис. 2.35), надход¤ть у пов≥троочисник 2, а пот≥м у карбюратор 3 ≥ впускним трубопроводом 4- в цил≥ндри 5 двигуна. Ўестеренчастий оливний насос двигуна автомоб≥л¤ ¬ј«-2105: ј Ц будова (1 Ц с≥тчастий ф≥льтр, 2 Ц оливопроймач; 3 Ц редукц≥йний клапан; 4 Ц пружина клапана; 5 Ц кришка; 6,8 Ц в≥дпов≥дно ведена й ведечу местерн≥; 7 Ц корпус; 9 Ц в≥сь веденоњ шестерн≥; 10 Ц вал привода; 11 Ц шестерн¤ привода; 12 Ц шест≥рн¤ вала привода); 8 Ц принцип д≥њ. ќливий насос дизел¤ амј«-740: 1 Ц в≥сь веденоњ шестерн≥ нагн≥тальноњ секц≥њ; 2 Ц ведучий валик; 3 Ц ведена шест≥рн¤ нагн≥тальноњ секц≥њ; 4 Ц корпус нагн≥тальноњ секц≥њ; 5 Ц пром≥жний валик привода; 6 Ц ведуча шест≥рн¤ нагн≥тальноњ секц≥њ; 7 Цпроставка; 8 Ц шест≥рн¤ рад≥аторноњ секц≥њ; 9 Ц редукц≥йний клапан. ќливний ф≥льтр двигун≥в автомоб≥л¤ ¬ј«: 1 Ц корпус, 2 Ц дно корпусу; 3 Ц протидренажний клапан; 4 Цперепускний клапан; 5 Ц ущ≥льнювальна прокладка; 6 Ц ф≥льтрувальний елемент. ‘≥льтр в≥дцентровоњ очистки оливи двигуна «ћ«-53: 1 Ц в≥сь ротора; 2 Ц жиклер; 3 Ц п≥ддон; 4 - ротор; 5 Ц ковпак ротора; 6 Ц кожух ф≥льтра; 7 Ц ф≥льтрувальна с≥тка; 8 Ц гайка кр≥пленн¤ ковпака; 9 Ц гайка кр≥пленн¤ ротора; 10 Ц гайка Ц баранець кр≥пленн¤ кожуха. —хеми вентил¤ц≥њ картера двигуна автомоб≥л¤ ¬ј«-2105: ј Ц на мал≥й частот≥ обертанн¤ холостого ходу; б Ц при в≥дкриванн≥ дросельноњ засл≥нки карбюратора; 1 Ц золотник; 2 Ц кал≥брований отв≥р; 3 Ц впускний трубопров≥д; 4 Ц дросельна засл≥нка; 5 Ц шланг в≥дведенн¤ газ≥в у дросельний прост≥р; 6 Ц карбюратор; 7 Ц пов≥троочисник; 8 Ц всмоктувальний патрубок; 9 Ц полумТ¤часник; 10 Ц шланг; 11 Ц кришка оливо в≥дд≥льника; 12 Ц оливо в≥дд≥льник; 13 Ц зливальна трубка оливо в≥дд≥льника. —хема вентил¤ц≥њ картера двигуна автомоб≥л¤ Ућосквич-2140Ф. 1 Ц оливо заливна горловина; 2 Ц пов≥троочисник; 3 Ц карбюратор; 4 Ц впускний трубопров≥д; 5 Ц цил≥ндр.
Ќазва: —истема мащенн¤ двигуна навчити учн≥в основним пон¤тт¤м ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-24 (1058 прочитано) |