“ехн≥чн≥ науки > —тартер, звуковий сигнал ≥ контрольно-вим≥рювальн≥ прилади
Ќа автомоб≥л¤х ¬ј« шкала покажчика, зам≥сть под≥лок ≥ цифр, маЇ св≥тлу й червону зони. якщо стр≥лка розташована в червон≥й зо≠н≥, то це св≥дчить про перевищенн¤ температури, а отже, про не≠справност≥. –ис. 4 —хема покажчика тиску оливи: а Ч покажчик тиску; б Ч контрольна лампа авар≥йного тиску; 1, 14 Ч датчики; 2 Ч реостат; 3 Ч термокомпенсац≥йний резистор; 4, 5 Ч в≥дпов≥дно нерухомий ≥ рухомий магн≥ти; 6, 7, 9 Ч обмотки; 8 Ч стр≥лка; 10, 16 Ч запоб≥жники; 11 Ч акуму≠л¤торна батаре¤; 12, 17 Ч вмикач запалюванн¤; 13 Ч амперметр; 15Ч контрольна лампа; 18 Ч д≥афрагма; ≤ Ч лампа св≥титьс¤ Ч низький тиск оливи; ≤≤ Ч лампа не св≥титьс¤ Ч нормальний тиск оливи. ѕокажчик тиску оливи двигун≥в Ђћосквичї ≥ √ј«-24 також скла≠даЇтьс¤ з датчика ” (рис. 4), сполученого з головною оливною л≥≠н≥Їю, та покажчика, розташованого на щитку прилад≥в. ¬≥н слугуЇ дл¤ контролю за тиском у систем≥ мащенн¤ двигуна й побудований аналог≥чно покажчику температури охолодноњ р≥дини, за вин¤тком того, що датчик маЇ реостат. оли тиск оливи зб≥льшуЇтьс¤, д≥афрагма прогинаЇтьс¤ й пе≠рем≥щуЇ рухомий контакт реостата. ѕри цьому зм≥нюЇтьс¤ оп≥р ≥ струм у кол≥ обмоток, ≥ покажчика, а отже, й створюваний ними магн≥тний пот≥к, ¤кий, взаЇмод≥ючи з магн≥тним потоком рухомого пост≥йного магн≥ту, спричин¤Ї перем≥щенн¤ стр≥лки покажчика на в≥дпов≥дну под≥лку шкали. –ис. 5 —хема покажчика р≥вн¤ палива: 1 Ч реостат; 2, 3 Ч в≥дпов≥дно нерухомий ≥ рухомий магн≥ти; 4, 6, 7 Ч обмотки; 5 Ч стр≥лка; 8 Ч резистор; 9 Ч акумул¤торна батаре¤; 10 Ч амперметр; 11 Ч вмикач запалюванн¤; 12 Ч запоб≥жник; 13 Ч поплавець; 14Ч термокомпенсац≥йний резистор Ќа автомоб≥л¤х ¬ј«, «ј« та √ј«-24 про зниженн¤ тиску оливи сигнал≥зуЇ контрольна лампа червоного кольору на щитку прилад≥в, ¤ка засв≥чуЇтьс¤ в раз≥ спаданн¤ тиску нижче 0,035...0,045, 0,04...0,09 ≥ 0,05...0,07 ћѕа в≥дпов≥дно. ѕокажчик р≥вн¤ палива складаЇтьс¤ з реостатного датчика, закр≥п≠леного на верхн≥й ст≥нц≥ паливного бака, та покажчика, встановле≠ного на щитку прилад≥в. ƒатчик маЇ вигл¤д реостата (рис. 5), змонтованого всередин≥ металевоњ коробки. «алежно в≥д р≥вн¤ пали≠ва зм≥нюЇтьс¤ положенн¤ поплавц¤, зв'¤заного важелем ≥з рухо≠мим контактом реостата, зм≥нюючи його оп≥р ≥ силу струму в кол≥ об≠моток та покажчика, а њхнЇ результуюче магн≥тне поле, взаЇмо≠д≥ючи з магн≥тним полем рухомого магн≥ту, перем≥щуЇ стр≥лку на в≥дпов≥дну под≥лку шкали. «≥ зб≥льшенн¤м р≥вн¤ палива в бац≥ оп≥р реостата зростаЇ, а з≥ зменшенн¤м Ч спадаЇ.
Ќазва: —тартер, звуковий сигнал ≥ контрольно-вим≥рювальн≥ прилади ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-24 (798 прочитано) |