“ехн≥чн≥ науки > “радиц≥йн≥ м≥н≥-електростанц≥њ - дизельн≥ або бензинов≥
“радиц≥йн≥ м≥н≥-електростанц≥њ - дизельн≥ або бензинов≥
якщо ви хочете, щоб ваша осел¤ чи оф≥с мали над≥йне енергозабезпеченн¤, зверн≥ть увагу на дизельн≥, бензинов≥ або газомоторн≥ електростанц≥њ. ѕринцип д≥њ таких агрегат≥в довол≥ простий: двигун приводить у рух генератор, ≥ той виробл¤Ї електроенерг≥ю. ћ≥н≥-електростанц≥њ бувають ¤к стац≥онарн≥ - дл¤ прим≥щень, так ≥ контейнерн≥ - дл¤ роботи просто неба, а також моб≥льн≥ - на кол≥сному шас≥, що њх може пересувати автомоб≥ль, ≥ нав≥ть портативн≥ - завб≥льшки з вал≥зку. ¬ ”крањн≥ найпоширен≥ш≥ генератори Honda (япон≥¤), "≈нергорезерв" (”крањна), ABZ Aggregate-Bau GmbH (Ќ≥меччина), F.G. Wilson (¬еликобритан≥¤), SDMO (‘ранц≥¤), Spark (≤тал≥¤), Anpа (“уреччина). ≤снують також газомоторн≥ генератори, ¤к≥ працюють на природному газ≥ або б≥огаз≥. јле широко њх не використовують, поза¤к пальне дл¤ них не таке доступне, ¤к бензин чи дизпальне. ƒизель-генератори дорожч≥, але економ≥чн≥ш≥ "ƒизельки" на 20-40% дорожч≥ за т≥, що працюють на бензин≥. ўоправда, експлуатуючи дизель-генератор, з часом можна заощадити кошти за рахунок меншоњ вартост≥ дизельного пального пор≥вн¤но з бензином. ƒо того ж дизельн≥ двигуни мають пом≥рн≥ший "апетит" (на 10%) ≥ при њх використанн≥ вимоги щодо пожежноњ безпеки значно менш≥, ан≥ж при експлуатац≥њ бензинового. ўе к≥лька плюс≥в на користь дизель-генератора: в≥н розвиваЇ меншу к≥льк≥сть оберт≥в, витривал≥ший, маЇ б≥льший моторесурс. ѕроте куп≥вл¤ дизельноњ електростанц≥њ, ¤к стверджують фах≥вц≥, виправдовуЇ себе лише при тривал≥й чи пост≥йн≥й експлуатац≥њ. “обто коли струм вимикають часто та надовго або ж коли л≥н≥њ електропередач взагал≥ не п≥д'Їднано до прим≥щенн¤. Ѕензиновий двигун узимку швидше заводитьс¤ —воњ переваги мають ≥ генератори, що працюють на бензин≥. “ак, за низьких температур бензиновий двигун заводитьс¤ значно швидше ≥ легше, н≥ж дизельний. р≥м того, низька ¤к≥сть в≥тчизн¤ноњ "сол¤рки" швидко виводить з ладу дизельний прив≥д м≥н≥-електростанц≥њ. «акордонн≥ двигуни, що њх найчаст≥ше використовують у генераторах, досить примхлив≥ щодо ¤кост≥ пального, тому на¤вн≥сть к≥лькох ф≥льтрувальних елемент≥в чи спец≥альних присадок - обов'¤зкова умова експлуатац≥њ. ƒл¤ бензинових - н≥, але октанове число мусить бути не нижче 92. Ѕензиновий двигун, на в≥дм≥ну в≥д дизель-генератора, "спок≥йн≥ший" ≥ не дратуЇ своњм торохкот≥нн¤м. ўоправда, можна вибрати генератор (з будь-¤ким приводом), оснащений протишумовим кожухом, ¤кий ≥стотно зменшить "гучн≥сть" роботи (з 80-90 дЅ до 60-65 дЅ). ¬ибираючи серед бензинових електрогенератор≥в "той Їдиний", знайте, що вони бувають двох вид≥в: з двотактним двигуном мотоциклетного типу та чотиритактним, ¤к у автомоб≥л¤. ƒвотактний двигун маЇ певн≥ недол≥ки (п≥двищений шум, не забезпечуЇ необх≥дноњ к≥лькост≥ оберт≥в) та потребуЇ, щоб перед заправкою в бак пальне зм≥шали у певн≥й пропорц≥њ з мастилом. ” чотиритактних двигунах у бак дл¤ пального заливають чистий бензин, а мастило - в систему змащуванн¤. ўоправда, масл¤ного ф≥льтра у бензогенераторах немаЇ, тому мастило (п≥дходить будь-¤ке автомоб≥льне, в≥дпов≥дно до сезону) треба зам≥нювати част≥ше, н≥ж в авто. ¬ибирайте модель з електростартером ористуватись електрогенератором зовс≥м не важко. ¬в≥мкн≥ть запалюванн¤, в≥дкрийте подачу пального (не забудьте налити його у бак), закрийте пов≥тр¤ну засл≥нку ≥ пот¤гн≥ть шнур стартера. якщо вам бракуЇ сил дл¤ розкручуванн¤ маховика, то краще вибрати модель з електростартером - дл¤ запуску двигуна треба лише повернути ключ запалюванн¤. оли двигун набере оберт≥в, в≥дкрийте подачу пов≥тр¤ ≥ тод≥ до розеток генератора, через подовжувач, п≥д'Їднайте електроприлади. ерувати м≥н≥-електростанц≥Їю можна пультом √енератор, залежно в≥д навантаженн¤, буде автоматично зм≥нювати режим роботи, а отже, ≥ витрати пального. ќбладнавши його електростартером та дистанц≥йним керуванн¤м, ви зможете вмикати його нав≥ть не п≥двод¤чись з кр≥сла. ™ також модел≥, ¤к≥ завод¤тьс¤ автоматично при двосекундн≥й затримц≥ напруги в електромереж≥ ≥ так само автоматично вимикаютьс¤ при њњ в≥дновленн≥. “обто п≥сл¤ зникненн¤ напруги в мереж≥ користувач залишаЇтьс¤ без струму лише к≥лька секунд. «а допомогою синхрон≥затор≥в де¤к≥ модел≥ електрогенератор≥в здатн≥ вмикатис¤ миттЇво. «ахист≥ть "динамо-машину" в≥д дощу ≥ сн≥гу хоча б нав≥сом Ќайкращим м≥сцем дл¤ автономного генератора фах≥вц≥ вважають п≥двал з вентил¤ц≥йним отвором або сарай, розташований поруч з котеджем. ”с≥ генератори "бо¤тьс¤" опад≥в, адже йдетьс¤ про високу напругу й пальне (бензин - особливо легкозаймиста речовина). “ому м≥н≥мальним захистом в≥д дощу маЇ бути хоча б нав≥с чи ≥нше накритт¤ над двигуном. ¬икидн≥ гази, ¤кщо генератор перебуваЇ в прим≥щенн≥, спр¤муйте назовн≥ за допомогою гнучких трубок, ¤к≥ продають за окрему плату. ќднак у прим≥щенн≥, де працюЇ генератор, потр≥бна циркул¤ц≥¤ пов≥тр¤ - у двигун≥в невеликоњ потужност≥ охолодженн¤ найчаст≥ше пов≥тр¤не. ѕравила протипожежноњ безпеки заборон¤ють встановлювати генератор у багатоквартирному будинку, але за на¤вност≥ пристосованого прим≥щенн¤ (горище чи балкон), п≥сл¤ дотриманн¤ протипожежних вимог та узгодженн¤ з пожежниками, зд≥йснити це все ж реально. ≤ лише з портативним генератором - жодних проблем: вит¤гнув його з багажника авто, вв≥мкнув - ≥ вс≥ блага цив≥л≥зац≥њ (плита, св≥тло, телев≥зор, засоби зв'¤зку) стають доступними нав≥ть дл¤ "дикого" туриста у намет≥. | | | | | | | | ƒизель-генератор "ћастер-ћ–" | | | Ѕензиновий генератор Honda EX 1000GV | ≈нергостанц≥њ в≥д $500 до $200 тис. ѕри вибор≥ енергостанц≥њ перш за все враховуйте потреби в електроенерг≥њ при авар≥йному вимкненн≥ струму. ¬ласников≥ котеджу, ¤кому п≥д час такого "сюрпризу" треба лише, прим≥ром, додивитись улюблений сер≥ал чи зак≥нчити роботу на комп'ютер≥, п≥д≥йде бензиновий генератор потужн≥стю 0,7-4 к¬т з ручним запуском чи електростартером ($500-2000). якщо ж ви не бажаЇте через енергетичну кризу в крањн≥ обмежувати себе хоч у чомусь, дизельний генератор потужн≥стю 4-20 к¬т ($1500-10000) забезпечить роботу ус≥х систем: автоматичноњ пральноњ машини, електроплити ≥ нав≥ть електроопалювальних прилад≥в. афе, бензозаправка чи м≥н≥-завод за допомогою дизель-генератора, здатного "видати" 10-80 к¬т за годину ($5000-20000), у "критичн≥ дн≥" енергетики серед своњх "темних" конкурент≥в вигл¤датиме набагато приваблив≥ше ≥ в такий спос≥б уникне непередбачуваних збитк≥в. ѕридорожному мотелю, кемп≥нгу, —“ќ, банк≥вськ≥й установ≥ чи л≥карн≥ стане у пригод≥ сток≥ловатний "дизельок", а готелю, оф≥сному центров≥ потр≥бен уже агрегат потужн≥стю 300-500 к¬т ≥ б≥льше ($35 тис.-200 тис.). 200-400 грам≥в пального на 1к¬т « огл¤ду на таку ун≥версальн≥сть м≥н≥-електростанц≥й виникаЇ лог≥чне запитанн¤: а чи не в≥дмовитись взагал≥ в≥д послуг енергетик≥в ≥ за допомогою власноњ п≥дстанц≥њ назавжди забезпечити себе електричним струмом? «роб≥мо п≥драхунки. ƒл¤ виробленн¤ 1 к¬т енерг≥њ дизельному чи бензиновому генераторов≥ потр≥бно 200-400 грам≥в пального (газу - 0,3 куб. м на 1к¬т). ѕри вартост≥ дизпального 70 коп., бензину ј-92 - 1,4 грн виходить, що 1 к¬т "св≥тла" коштуватиме 14-56 коп. (енергетики беруть з нас по 11 коп.). ƒо вартост≥ енергонос≥њв додайте ц≥ну автономного генератора, витрати на серв≥сне обслуговуванн¤ та врахуйте таку характеристику механ≥зму, ¤к ресурс роботи. ƒл¤ р≥зних двигун≥в в≥н становить в≥д 500 до 5000 мотогодин (в≥д 20 до 200 д≥б безперервноњ роботи), п≥сл¤ чого "серце" електрогенератора - найдорожча його складова - потребуЇ зам≥ни. ќтже, застосуванн¤ м≥н≥-електростанц≥њ ¤к Їдиного джерела енергопостачанн¤ по-справжньому виправдовуЇ себе лише коли до об'Їкта ще дос≥ не д≥йшла електриф≥кац≥¤ (про ¤ку, до реч≥, дехто говорив ≥ще у 1917-му). јдже прот¤гнути дес¤ток к≥лометр≥в силового кабелю коштуЇ дорожче, н≥ж встановити автономне джерело енерг≥њ.
| 1 |
Ќазва: “радиц≥йн≥ м≥н≥-електростанц≥њ - дизельн≥ або бензинов≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-24 (708 прочитано) |