“рудове право ”крањни > ѕ≥дприЇмницька д≥¤льн≥сть, њњ принципи та умови зд≥йсненн¤. ѕон¤тт¤ в≥дпов≥дальност≥ в господарському прав≥
ƒержавна реЇстрац≥¤ суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ проводитьс¤ у виконавчому ком≥тет≥ м≥ськоњ, районноњ в м≥ст≥ ради народних депутат≥в або в районн≥й, районн≥й м≥ст иЇва ≥ —евастопол¤ державн≥й адм≥н≥страц≥њ за м≥сцезнаходженн¤м або м≥сцем проживанн¤ цього суб'Їкта, ¤кщо ≥нше не передбачено законом. ћ≥сцезнаходженн¤м суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ (юридичноњ особи) на дату державноњ реЇстрац≥њ може бути м≥сцезнаходженн¤ (м≥сце проживанн¤) одного ≥з засновник≥в або м≥сцезнаходженн¤ за ≥ншою адресою, що п≥дтверджуЇтьс¤ договором, ¤кий передбачаЇ передачу засновников≥ у власн≥сть або користуванн¤ прим≥щенн¤, частини прим≥щенн¤ (догов≥р куп≥вл≥-продажу, м≥ни, даруванн¤, оренди, л≥зингу, безоплатного користуванн¤ майном, про сп≥льну д≥¤льн≥сть, установчий догов≥р тощо). ƒл¤ державноњ реЇстрац≥њ суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ - юридичноњ особи подаютьс¤ так≥ документи: р≥шенн¤ власника (власник≥в) майна або уповноваженого ним (ними) органу про створенн¤ юридичноњ особи (кр≥м приватного п≥дприЇмства). якщо власник≥в або уповноважених ними орган≥в два ≥ б≥льше, таким р≥шенн¤м Ї установчий догов≥р, а також протокол установчих збор≥в (конференц≥њ) у випадках, передбачених законом; статут, ¤кщо в≥дпов≥дно до законодавства це необх≥дно дл¤ створюваноњ орган≥зац≥йно-правовоњ форми суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥; реЇстрац≥йна картка встановленого зразка, ¤ка Ї водночас за¤вою про державну реЇстрац≥ю; документ, що засв≥дчуЇ сплату власником (власниками) внеску до статутного фонду суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ в розм≥р≥, передбаченому законом; документ, що засв≥дчуЇ внесенн¤ плати за державну реЇстрац≥ю. √ромад¤ни, ¤к≥ мають нам≥р зд≥йснювати п≥дприЇмницьку д≥¤льн≥сть без створенн¤ юридичноњ особи, подають реЇстрац≥йну картку встановленого зразка, ¤ка водночас Ї за¤вою про державну реЇстрац≥ю, коп≥ю дов≥дки про присвоЇнн¤ ≥дентиф≥кац≥йного номера ф≥зичн≥й особ≥ - платнику податк≥в та ≥нших обов'¤зкових платеж≥в ≥ документ, що засв≥дчуЇ внесенн¤ плати за державну реЇстрац≥ю. «а державну реЇстрац≥ю (перереЇстрац≥ю) суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ вноситьс¤ плата (реЇстрац≥йний зб≥р): дл¤ громад¤н-п≥дприЇмц≥в - 1,5, дл¤ юридичних ос≥б - 7 неоподатковуваних м≥н≥мум≥в доход≥в громад¤н; за прискорену (прот¤гом одного дн¤) державну реЇстрац≥ю (перереЇстрац≥ю) суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ - потр≥йний розм≥р в≥дпов≥дного реЇстрац≥йного збору; за державну реЇстрац≥ю зм≥н (доповнень) до установчих документ≥в суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ - 30 в≥дсотк≥в реЇстрац≥йного збору. ќрганам державноњ реЇстрац≥њ заборон¤Їтьс¤ вимагати в≥д суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ додатков≥ документи, не передбачен≥ «аконом ”крањни "ѕро п≥дприЇмництво". ƒержавна реЇстрац≥¤ суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ проводитьс¤ за на¤вност≥ вс≥х необх≥дних документ≥в за за¤вочним принципом прот¤гом не б≥льше п'¤ти робочих дн≥в. ќргани державноњ реЇстрац≥њ зобов'¤зан≥ прот¤гом цього терм≥ну внести дан≥ з реЇстрац≥йноњ картки до –еЇстру суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ та видати св≥доцтво про державну реЇстрац≥ю встановленого зразка з проставленим ≥дентиф≥кац≥йним номером ф≥зичноњ особи-платника податк≥в та ≥нших обов'¤зкових платеж≥в. ” п'¤тиденний терм≥н в≥д дати реЇстрац≥њ органи державноњ реЇстрац≥њ надсилають прим≥рник реЇстрац≥йноњ картки з позначкою про державну реЇстрац≥ю в≥дпов≥дному державному податковому органов≥ й органов≥ державноњ статистики та подають в≥домост≥ про державну реЇстрац≥ю суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ до орган≥в ‘онду соц≥ального страхуванн¤ ≥ ѕенс≥йного фонду ”крањни. Ѕезпосередньо п≥дприЇмницьку д≥¤льн≥сть можуть зд≥йснювати не лише суб'Їкти - юридичн≥ особи, а й створен≥ ними ф≥л≥њ, представництва, в≥дд≥ленн¤ та ≥нш≥ в≥докремлен≥ п≥дрозд≥ли. «а загальним правилом, вони не потребують державноњ реЇстрац≥њ (суб'Їкт п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ пов≥домл¤Ї про в≥дкритт¤ зазначених п≥дрозд≥л≥в орган державноњ реЇстрац≥њ шл¤хом внесенн¤ додатковоњ ≥нформац≥њ до своЇњ реЇстрац≥йноњ картки). ¬ин¤ток становл¤ть представництва ≥ноземних суб'Їкт≥в господарськоњ д≥¤льност≥, ¤к≥ мають бути зареЇстрован≥ в≥дпов≥дно до ст. 5 «акону ”крањни "ѕро зовн≥шньоеконом≥чну д≥¤льн≥сть" у пор¤дку, встановленому ≤нструкц≥Їю про пор¤док реЇстрац≥њ представництв ≥ноземних суб'Їкт≥в господарськоњ д≥¤льност≥ в ”крањн≥, затвердженою наказом ћ≥н≥стерства зовн≥шн≥х економ≥чних зв'¤зк≥в ≥ торг≥вл≥ ”крањни в≥д 18 с≥чн¤ 1996 р. є 30. —уб'Їкти п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ п≥дл¤гають внесенню: юридичн≥ особи, а також њхн≥ ф≥л≥њ, представництва, в≥дд≥ленн¤ та ≥нш≥ в≥докремлен≥ п≥дрозд≥ли - до ™диного державного реЇстру п≥дприЇмств та орган≥зац≥й ”крањни, що його ведуть органи державноњ статистики. ¬≥дпов≥дно до ст. 10 «акону ”крањни "ѕро державну статистику" (в редакц≥њ закону в≥д 13 липн¤ 2000 р.) ™диний державний реЇстр п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й ”крањни (™ƒ–ѕќ”) - це автоматизована система збиранн¤, накопиченн¤ та опрацюванн¤ даних про вс≥х юридичних ос≥б, њхн≥ ф≥л≥њ, в≥дд≥ленн¤, представництва та ≥нш≥ в≥докремлен≥ структурн≥ п≥дрозд≥ли, що м≥ст¤тьс¤ на територ≥њ ”крањни, а також про вс≥х юридичних ос≥б, њхн≥ ф≥л≥њ, в≥дд≥ленн¤, представництва та ≥нш≥ в≥докремлен≥ структурн≥ п≥дрозд≥ли, що перебувають за межами ”крањни ≥ створен≥ за участю юридичних ос≥б ”крањни. ™ƒ–ѕќ” забезпечуЇ Їдиний державний обл≥к та ≥дентиф≥кац≥ю вс≥х вищеназваних суб'Їкт≥в ≥ Ї основою дл¤ проведенн¤ державних статистичних спостережень. —творенн¤ ≥ веденн¤ ™ƒ–ѕќ”, розробка орган≥зац≥йних ≥ методолог≥чних принцип≥в його функц≥онуванн¤ забезпечуютьс¤ органами державноњ статистики. ѕор¤док внесенн¤ суб'Їкт≥в господарюванн¤ - юридичних ос≥б до ™ƒ–ѕќ” визначаЇтьс¤ ѕоложенн¤м про ™диний державний реЇстр п≥дприЇмств та орган≥зац≥й ”крањни, затвердженим постановою аб≥нету ћ≥н≥стр≥в в≥д 22 с≥чн¤ 1996 р. є 118. ќрган державноњ статистики п≥сл¤ внесенн¤ суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ до реЇстру проставл¤Ї у св≥доцтв≥ про державну реЇстрац≥ю ≥дентиф≥кац≥йний код ≥ дату внесенн¤ до реЇстру; ф≥зичн≥ особи - до державного реЇстру ф≥зичних ос≥б - платник≥в податк≥в та ≥нших обов'¤зкових платеж≥в, що ведетьс¤ органами державноњ податковоњ служби. ѕор¤док внесенн¤ визначаЇтьс¤ «аконом ”крањни "ѕро ƒержавний реЇстр ф≥зичних ос≥б - платник≥в податк≥в та ≥нших обов'¤зкових платеж≥в" в≥д 22 грудн¤ 1994 р. ¬≥дмова в державн≥й реЇстрац≥њ може бути оскаржена в судовому пор¤дку. як зазначаЇтьс¤ у –оз'¤сненн≥ ¬ищого арб≥тражного суду ”крањни "ѕро де¤к≥ питанн¤ практики вир≥шенн¤ спор≥в, пов'¤заних ≥з створенн¤м, реорган≥зац≥Їю та л≥кв≥дац≥Їю п≥дприЇмств" в≥д 12 вересн¤ 1996 p., ¤кщо у державн≥й реЇстрац≥њ суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ в≥дмовлено або њњ не проведено за на¤вност≥ ус≥х необх≥дних дл¤ цього документ≥в у встановлений строк (не б≥льше 5 робочих дн≥в), засновник суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, ¤кий Ї юридичною особою, маЇ право в≥дпов≥дно до ч. 13 ст. 8 «акону ”крањни "ѕро п≥дприЇмництво" звернутис¤ до арб≥тражного суду з за¤вою про визнанн¤ нед≥йсним акта в≥дпов≥дного органу про в≥дмову в реЇстрац≥њ суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ або про спонуканн¤ його провести таку реЇстрац≥ю. ѕри цьому сп≥р про визнанн¤ згаданого акта нед≥йсним п≥дпадаЇ п≥д д≥ю ч. 4 ст. 5 јрб≥тражного процесуального кодексу ”крањни, а на спори про спонуканн¤ до проведенн¤ державноњ реЇстрац≥њ поширюютьс¤ вимоги щодо арб≥тражного врегулюванн¤ спор≥в (розд≥л II јрб≥тражного процесуального кодексу ”крањни). ≤нвестиц≥йн≥ фонди та ≥нвестиц≥йн≥ компан≥њ додатково надсилають пов≥домленн¤ ƒержавноњ ком≥с≥њ з ц≥нних папер≥в та фондового ринку про скасуванн¤ реЇстрац≥њ випуску ≥нвестиц≥йних сертиф≥кат≥в ≥нвестиц≥йних фонд≥в та ≥нвестиц≥йних компан≥й. —касуванн¤ державноњ реЇстрац≥њ позбавл¤Ї суб'Їкта п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ статусу юридичноњ особи ≥ Ї п≥дставою дл¤ виключенн¤ його з ™диного державного реЇстру п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й ”крањни. ƒл¤ зд≥йсненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ п≥дприЇмець маЇ право укладати з громад¤нами договори про використанн¤ њхньоњ прац≥. ѕри укладенн≥ трудового договору (контракту, угоди) п≥дприЇмець зобов'¤заний забезпечити умови та охорону прац≥, њњ оплату не нижче встановленого в ”крањн≥ м≥н≥мального р≥вн¤, а також ≥нш≥ соц≥альн≥ гарант≥њ, включаючи соц≥альне й медичне страхуванн¤ та соц≥альне забезпеченн¤ в≥дпов≥дно до чинного законодавства. ѕри втрат≥ працездатност≥ п≥дприЇмець забезпечуЇ потерп≥лому в≥дшкодуванн¤ витрат у випадках ≥ пор¤дку, передбачених чинним законодавством. «д≥йснюючи п≥дприЇмницьку д≥¤льн≥сть, п≥дприЇмець зобов'¤заний не завдавати шкоди довк≥ллю, не порушувати прав та ≥нтерес≥в громад¤н, п≥дприЇмств, установ, орган≥зац≥й ≥ держави, що охорон¤ютьс¤ законом. «а запод≥¤н≥ шкоду ≥ збитки п≥дприЇмець несе майнову та ≥ншу встановлену законом в≥дпов≥дальн≥сть. —уб'Їкт п≥дприЇмництва - юридична особа - може бути визнана арб≥тражним судом банкрутом у пор¤дку, передбаченому «аконом ”крањни "ѕро в≥дновленн¤ платоспроможност≥ боржника або визнанн¤ його банкрутом". 2. ѕон¤тт¤ в≥дпов≥дальност≥ в господарському прав≥ ¬≥дпов≥дальн≥сть у господарському прав≥ - це комплексний правовий ≥нститут, ¤кий маЇ св≥й особливий предмет регулюванн¤ - господарськ≥ правопорушенн¤. √осподарське правопорушенн¤ - це протиправна д≥¤ або безд≥¤льн≥сть суб'Їкта господарських в≥дносин, ¤ка не в≥дпов≥даЇ вимогам норм господарського права, не узгоджуЇтьс¤ з юридичними обов'¤зками зазначеного суб'Їкта, порушуЇ суб'Їктивн≥ права ≥ншого учасника в≥дносин або трет≥х ос≥б. √осподарськ≥ правопорушенн¤ можна класиф≥кувати за видами ≥ систематизувати в окрем≥ групи за певними критер≥¤ми. “ак, залежно в≥д юридичноњ п≥дстави (тобто ¤к≥ юридичн≥ норми порушен≥) розр≥зн¤ютьс¤ догов≥рн≥ та позадогов≥рн≥ правопорушенн¤. ¬ свою чергу догов≥рн≥ правопорушенн¤ под≥л¤ютьс¤ на:
Ќазва: ѕ≥дприЇмницька д≥¤льн≥сть, њњ принципи та умови зд≥йсненн¤. ѕон¤тт¤ в≥дпов≥дальност≥ в господарському прав≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-24 (4589 прочитано) |