‘≥зкультура > ≤гри та вправи на розвиток моторики верхн≥х ≥ нижн≥х к≥нц≥вок
≤гри та вправи на розвиток моторики верхн≥х ≥ нижн≥х к≥нц≥вок
ѕЋјЌ ¬ступ. ≤гри на розвиток моторики верхн≥х к≥нц≥вок. ѕальчикова г≥мнастика. –озвиток моторики нижн≥х к≥нц≥вок. –озвиток мовленн¤ д≥тей засобами ≥грових рух≥в пальц≥в. ћета. ќзнайомити виховател≥в з ≥грами ≥ вправами, ¤к≥ пол≥пшують памТ¤ть, розумов≥ зд≥бност≥ дитини, усувають њњ емоц≥йну напругу, пол≥пшують д≥¤льн≥сть серцево-судинноњ ≥ травноњ систем розвивають координац≥ю рух≥в, силу ≥ спритн≥сть рук, п≥дтримують життЇвий тонус, зн≥мають розумову втому. ѕро вплив мануальних (ручних д≥й на розвиток мозку було в≥домо ще й ≤≤ стол≥тт≥ до нашоњ ери в итањ. ≤гри за участю рук ≥ пальц≥в спри¤ють гармон≥йному розвитку т≥ла ≥ розуму, п≥дтримують у належному стан≥ мозков≥ системи. —х≥дн≥ медики встановили, що масаж великого пальц¤ п≥двищуЇ функц≥ональну активн≥сть головного мозку, масаж вказ≥вного пальц¤ позитивно впливаЇ на стан шлунку, середнього Ц на кишечник, без≥менного Ц на печ≥нку ≥ нирки, м≥зинц¤ Ц на серце. ” итањ поширен≥ вправи долонь з камТ¤ними ≥ металевими кульками. –егул¤рн≥ вправи з кульками пол≥пшують памТ¤ть, розумов≥ зд≥бност≥ дитини, усувають њњ емоц≥йну напругу, пол≥пшують д≥¤льн≥сть серцево-судинноњ ≥ травноњ систем, розвивають координац≥ю рух≥в, силу ≥ спритн≥сть рук, п≥дтримують життЇвий тонус. ѕрост≥ руху рук допомагають прибрати напругу не лише ≥з самих рук, але й з губ, зн≥мають розмову втому. ¬они здатн≥ пол≥пшити вимову багатьох звук≥в, а значить Ц розвивати мову, дитини. ¬раховуючи оздоровчий вплив на орган≥зм кожного з пальц≥в, допомагайте д≥т¤м координовано ≥ спритно ними ман≥пулювати. «вертайте увагу на опануванн¤ дитиною простими, але в той же час життЇво важливими вм≥нн¤ми Ц тримати чашку, ложку, ол≥вц≥, вмиватис¤. Ќаприклад, ¤кщо чотирир≥чний малюк не вм≥Ї доносити в пригорщ≥ воду до лиц¤ Ц це означаЇ, що у нього в≥дстаЇ у розвитку др≥бна мускулатура. Ќеобх≥дна дитин≥ пальчикова г≥мнастика. ≤гри на розвиток моторики верхн≥х к≥нц≥вок. У¬р¤туй зайчик≥вФ Ц намальовано 5 зайчик≥в. ≤де вовк. ѕотр≥бно пальчиками закрити зайчик≥в. «≥брати розсипан≥ л≥чильн≥ палички, с≥рники, корал≥. ѕереклади палички з одн≥Їњ коробки в ≥ншу. УЅуд≥вельникиФ Ц гра з с≥рниками. ѕеренести: користуючись двома пальц¤ми обох рук; користуючись великими пальц¤ми л≥воњ руки; т≥льки двома пальц¤ми - великими ≥ м≥зинцем; т≥льки вказ≥вним ≥ середн≥м пальц¤ми; двома м≥зинц¤ми обох рук викласти у 4 с≥рник≥в парканчик. ѕопрасуЇмо пеленки (з≥жмаканий пап≥р). –озвиток моторики нижн≥х к≥нц≥вок. У«айчикиФ Ц стрибки на обох ногах на одному м≥сц≥ (тримаючись за руку, за ст≥л). —трибки на прав≥й на л≥в≥й ноз≥ почергового на одному м≥сц≥ Ц тримаючись за руку, ст≥л. —трибки на л≥в≥й, на прав≥й ноз≥ по пр¤м≥й в≥д стола до дверей ≥ навпаки (самост≥йно або тримаючись за руки). У∆абкиФ Ц стрибки в коло. УзайчикФ Ц ≥м≥тац≥¤ рух≥в. «айчик б≥ленький сидить ¬ушками ворушить. …ому холодно сид≥ти “реба лапки погр≥ти. …ому холодно сто¤ти “реба зайцю пострибати. ¬овчик зайчика зл¤кав «айчик стриб... ≥ поскакав. √ра-пантом≥ма У¬ л≥с по ¤годиФ. ¬з¤ла кошик на л≥ву руку ≥ п≥шла в л≥с. «бираЇ ¤годи. «агрим≥в гр≥м (постукуванн¤ руками по стол≥). —палахнула блискавка (сплеск над головою, зажмуритись). ѕ≥шов дощ (барабанити пальц¤ми по стол≥). —початку пов≥льно, пот≥м сильн≥ше, швидше ≥ знову пов≥льно. ѕерестав падати дощ, вигл¤нуло сонечко (розвести руки в сторони, посм≥хнутись). ’одити по вузьк≥й дошц≥ поставлен≥й на п≥длоз≥. —трибки через низько нат¤гнуту стр≥чку. ѕ≥дскоки (розвиток координац≥њ рух≥в та ритм≥чного мовленн¤). ƒв≥ групи д≥тей: одна виконуЇ рухи, а друга Ц промовл¤Ї плескаючи в долон≥: УЌоги разом, руки в боки, починаЇмо п≥дскоки. –аз, два. “ри, чотири, пТ¤ть, любо в пол≥ нам стрибатьФ. ƒощик у л≥с≥ У рапл¤ раз, крапл¤ два, дощик землю полива. ’ай гарненько виростаЇ, п≥сл¤ дощику трава. рап-крап, крап-крап-крап, дощику, ти припускай. рап-крап, крап-крап-крап парасольки розкривай. (ритм≥чно виставл¤ючи то праву. “о л≥ву ногу ≥ промовл¤ючи: ƒощ ≥де, ну то й що, гумов≥ в нас чоб≥тки Ц он ¤к≥ ≥ блискуч≥ ≥ прудк≥. (ѕерестрибують через УкалюжуФ накреслене коло. У” калюжу не впаду Ц ¤ њњ перестрибнуФ. У он¤чкиФ Ц ќн кон¤чка прискакала Ц ѕовезе вс≥х у садок. Ќас д≥тей отут чимало ≥нь копитом цок та цок. «ан¤тт¤ з розвитку мовленн¤ д≥тей засобами ≥грових рух≥в пальц≥в. ќбладнанн¤: јтрибути до казок У–укавичкаФ, У олобокФ, У оза-ƒерезаФ, Ућаша та ведм≥дьФ. -ƒо нас в гост≥ прийшли героњ казок Ц Ќазв≥ть. “ут у нас ц≥ле казкове м≥стечко. ј ¤к тут гарно. ясно св≥тить сонечко, прилет≥ли птахи, с≥ли в своњ гн≥здечка, весело сп≥вають, все оживаЇ. ¬≥терець гойдаЇ дерева, зТ¤вились перш≥ весн¤н≥ кв≥точки, все т¤гнетьс¤ до сонечка. ј подив≥тьс¤ ск≥льки зв≥р¤т вийшли зустр≥чати сонечко. ¬и вп≥знали њх? ќсь послухайте загадку, про кого вона? -ƒовг≥ вуха куций хв≥ст Ќевеличкий в≥н на зр≥ст Ќа город≥ побував Ќам капусту пожував (зайчик). ƒ≥ти показують вуха, хв≥ст ≥ ¤к стрибаЇ. ого зл¤кавс¤ зайчик? (лисицю). ƒ≥ти показують ≥ т.д. Ћ≤“≈–ј“”–ј Уƒошк≥льне вихованн¤Ф є 3-2000 р. с. 16-17. Уѕрислухайтесь до порад логопедаФ. УЅ≥бл≥отека виховател¤ дит¤чого садкаФ є 11-12 Ц 1999 р. УЅ≥бл≥отека виховател¤ дит¤чого садкаФ є 9 Ц 1998 р. Уƒефектолог≥¤Ф є 3 Ц 1998 р. ѕрограма Ућал¤ткоФ с. 122-123, 127. ћетодичн≥ рекомендац≥њ та матер≥али до програми УƒитинаФ. ƒошк≥льне вихованн¤ є 1 Ц2001 р. с. 12. »спользование игр и игровых приемов в работе с детьми дошкольного возраста, страдающими общим недоразвитием речиї- методические указани¤. Ћ.ј. Ћогвинова, “.ј. √уничева, —.ј. ‘едорова Ц —лав¤нськ Ц 1990 г. Уƒошк≥льне вихованн¤Ф є 2- 2001 р У—лухн¤н≥ пальчикиФ с. 21. –озкажи онуку є 6 Ц 199 р. с. 52. є 4- 2000 р. с. 12. є 5 Ц 2000 р. с. 20. ѕал≥тра педагога є 3 Ц 2000 р. У–озвивальн≥ ≥гри та вправиФ ј.ј. атаЇва, ≈.ј. —требелева Уƒошкольна¤ олигофренопедагогикаФ 1998 г.
| 1 |
Ќазва: ≤гри та вправи на розвиток моторики верхн≥х ≥ нижн≥х к≥нц≥вок ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-25 (882 прочитано) |