‘≥зкультура > ‘≥зичне вдосконаленн¤ людини
‘≥зичне вдосконаленн¤ людини
ѕлан. —кладов≥ елементи ф≥зичного вдосконаленн¤ людини. ќсновн≥ засоби виханн¤ ф≥зичних ¤костей. ласиф≥кац≥¤ ф≥зичних вправ. ‘≥зичними ¤кост¤ми людини прийн¤то називати њњ окрем≥ рухлив≥ задатки так≥ ¤к сила, швидк≥сть, терп≥нн¤, ловк≥сть ≥ гнучк≥сть. ÷≥ природн≥ зд≥бност≥ до руху, ¤кими вс≥ люди над≥лен≥ в≥д народженн¤. ‘≥зичн≥ ¤кост≥ людини зм≥нюютьс¤ в процес≥ росту ≥ розвитку орган≥зму. ÷≥ зм≥ни можна посилити ≥ прискорити ц≥ле направленими зан¤тт¤ми ≥ ф≥зичними вправами. ¬ ≥стор≥њ не можна серйозно мр≥¤ти про ¤кий-небудь усп≥х без достатньо високого р≥вн¤ вихованн¤ ц≥лого р≥вн¤ комплекс≥в ф≥зичних ¤костей. ¬ б≥льшост≥ вид≥в спорту про¤вл¤ютьс¤ в≥с≥ ф≥зичн≥ зд≥бност≥, але дл¤ дос¤гненн¤ в кожному окремому вид≥ необх≥дну або дек≥лька ф≥зичних зд≥бностей. Ѕ≥гуну на коротк≥й дистанц≥њ наприклад потр≥бна Ц швидк≥сть, сила; штанг≥сту Ц сила; акробату Ц ловк≥сть. ¬ основ≥ ф≥зичних ¤костей лежить чудова здатн≥сть людського орган≥зму в≥дпов≥дати на повторн≥ ф≥зичн≥ нагрузки свого р≥вн¤ робото здатност≥. ¬ результат≥ пост≥йного подоланн¤ тренувальних нагрузок в орган≥зм≥ проходить р¤д зм≥н, оприд≥лена зм≥на в сторону зац≥кавленн¤ його ф≥зичними зд≥бност¤ми. —ила Ц зд≥бн≥сть людини подолати внутр≥шн≥ бар¢Їри або протисто¤ти њй за рахунок м¢¤зовоњ сили, засобами вихованн¤ сили ¤вл¤ютьс¤ вправи при виконанн≥ ¤ких подоланн¤ бар¢Їр≥в р≥зних предмет≥в, наприклад штанга, гир≥, гантел≥, а також резиновий джгут, маса власного т≥ла (п≥дт¤гуванн¤, прис≥данн¤). ћетодами вихованн¤ сили ¤вл¤Їтьс¤: метод максимальних зусиль(виконанн¤ вправ багаторазово Удо в≥дказуФ). ћетод динам≥чних зусиль (вдосконаленн¤ вправ з р≥зною масою ≥ п≥днесенн¤м њх з великою швидк≥стю). Ўвидк≥сть Ц зд≥бн≥сть людини виконувати вправи в м≥н≥мально короткий терм≥н. «асоби вихованн¤ швидкост≥ можуть бути так≥ д≥њ, ¤к≥ можна виконувати з максимальною швидк≥стю. ¬икористовуютьс¤ прост≥ по координац≥њ вправи, але њх виконанн¤ не повинно тривати дуже довго. ƒл¤ вихованн¤ швидкост≥ використовують метод важких умов ≥ легких умов (б≥г п≥д уклоном, метанн¤ легких предмет≥в), виконанн¤ вправ при емоц≥йному зар¤д≥(швидк≥ ≥гри, б≥г). “ерп≥нн¤ Ц це здатн≥сть людини виконувати роботу ≥нтенсивного виконувати роботу в б≥льш тривалому час≥. “ак, ¤к продовженн¤ роботи обмежуЇтьс¤ наступаючою втомою то по другому терп≥нн¤ можна охарактеризувати ¤к здатн≥сть орган≥зму протисто¤ти втом≥. –озр≥зн¤ють сусп≥льн≥, соц≥альне терп≥нн¤. ѕ≥ загальним терп≥нн¤м розум≥Їтьс¤ здатн≥сть людини в продовжений час виконувати роботу скороченоњ ≥нтенсивност≥ (розпилюванн¤ дров, плаванн¤, спортивна ходьба). ѕ≥д спец≥альною витривал≥стю розум≥Їтьс¤ розум≥Їтьс¤ здатн≥сть спортсмена довший час п≥дтримувати робото здатн≥сть в визначеному вид≥ ф≥зичних вправ (спец≥альна витривал≥сть б≥гуна, плавц¤, лижника). «агальна витривал≥сть виховутьс¤ ≥нтервальним ≥ змагальним методом. Ћовк≥сть Ц здатн≥сть людини перебудувати свою рухливу д≥¤льн≥сть в сп≥вв≥дношенн¤м вимаганн¤ми неспод≥ваноњ перем≥нноњ обстановки. ≈фективними засобами вихованн¤ ловкост≥ Ї швидк≥ рухлив≥ спортивн≥ ≥гри, акробатика. ѕри вихованн≥ ловкост≥ виконуютьс¤ д≥њ в≥домих вправ в сп≥вв≥дношенн≥ ускладненн¤ вправ, додатков≥ рухи, зм≥на способ≥в ≥ виконанн¤ вправ. √нучк≥сть Ц це здатн≥сть виконувати вправи з великою в≥дстанню. ƒл¤ вихованн¤ гнучкост≥ виконують активн≥ рухи зб≥льшучою д≥Їю, наприклад наклон тулуба ≥ назад ≥ до в≥дказа, розмашист≥ рухи, пружн≥ розмахи ногами, пружн≥ наклони тулуба в сторону, завданн¤ з предметними ор≥Їнтирами Ц взмахи н≥г до вис¤чого м¢¤ча, вправа з активною допомогою партнера. ‘≥зичн≥ ¤кост≥ не виховуютьс¤ ≥зольовано, вдосконаленн¤м одного з них, ми обов¢зково впливаЇмо на ≥нш≥. ÷ей перен≥с ¤костей може бути позитивний ≥ негативний. —илов≥ ¤кост≥ покращуютьс¤ в швидких вправах до визначеноњ меж≥. Ўтанг≥сти р≥дко можуть виконувати швидк≥ д≥њ так ефективно, ¤к боксери, тому, що одностороннЇ вихованн¤ ф≥зичноњ сили до знищенн¤ показник≥в швидкост≥ ≥ витривалост≥, тому рахуЇтьс¤, що основною дл¤ дос¤гненн¤ високих результат≥в в спорт≥ Ї р≥зносторонн¤ п≥дготовка.. ќсновними засобами вихованн¤ ф≥зичних ¤костей Ї ф≥зичн≥ вправи, њх число надзвичайно велике. ¬≥домо дек≥лька класиф≥кац≥й ф≥зичних вправ, њх число надзвичайно велике. ¬≥домо дек≥лька класиф≥кац≥й ф≥зичних вправ по р≥зноб≥чним принципам. ќдна з таких класиф≥кац≥й Ц групуванн¤ ф≥зичних вправ по ф≥зичних ¤кост¤х, ¤к≥ п≥ддаютьс¤ вихованню. ¬≥дпов≥дно њй вид≥л¤ють швидк≥сно-рухов≥ вправи (б≥г прижки, метанн¤), вправи на витривал≥сть(б≥г на середн≥й ≥ велик≥й дистанц≥њ, плаванн¤) вправи на координац≥ю (акробатика, стрибки в воду) ¤костей спортсмена дл¤ тактичноњ п≥дготовки до майбутн≥х змагань. руговий метод, його назва походить в≥д того, ¤ка початкова вправа виконуЇтьс¤. —уть метода в сер≥йному виконанн≥ знайомих техн≥чно нескладних вправ под≥бних ≥ об¢Їднаних в комплекс по певн≥й схем≥. ƒл¤ кожного виду вправ встановлюЇтьс¤ м≥сце, ¤ке називаЇтьс¤ Устанц≥ЇюФ. “аких станц≥й звичайно 8-10. Ќа кожн≥й ≥з них займаючоњ виконуЇтьс¤ одна вправа Ц прис≥данн¤, п≥дт¤гуванн¤, в≥дживанн¤, згинанн¤, стрибк. ≤ так може бути зроблено дек≥лька круг≥в. Ћ≥тература. ообен≥ков Ќ. ., ћехив ј.ј., Ќиколаенко ».√. ‘изическое воспитание. Ц ћ. Ц 1984. Ц с. 72-75. ун Ћ. ¬сеобща¤ истори¤ физической культуры и спорта. Ц ћ. Ц 1982.
| 1 |
Ќазва: ‘≥зичне вдосконаленн¤ людини ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-25 (884 прочитано) |