Географія > Індія
Бавовняні фабрики зосереджені на заході країни, найбільше їх у Бомбеї і Ахмадабаді.
Джутова промисловість. Концентрується навколо Калькутти. Важка промисловість
сконцентрована в північно-східній частині, де величезні поклади залізної руди
знаходяться поруч із кам’яним вугіллям. Тут виник комплекс виробництв, що об’єднує
добування сировини і палива, електроенергетику, чорну і кольорову металургію,
важке машинобудування. Цей район називають „Індійським Руром”.
Особливе місце в машинобудуванні займає Бангалор. Це центр електронної промисловості
і коксохімічних досліджень. У цьому місті виробляють літаки, зброю, засоби зв’язку.
Транспорт
Головну роль відіграють залізниці. Важливе значення має гужовий і в’ючний
транспорт, мускульна енергія людини. Автомобільний транспорт розвивається погано
через брак пального.
Внутрішні відмінності
Найбільш розвинені штати сучасної Індії знаходяться на заході країни.
Штати Пенджаб і Хар”яна дають країні товарне зерно. В штатах Гуджарат і Махараштра
виникли умови для розвитку капіталізму. Територія їх розташована вигідно до
суецького каналу і шляхів з Європою і США. Бомбей нині є головним фінансово-торговим,
промисловим, транспортним і науковим центром.
Східна Індія – порівняно відстала частина індії. Проте тут знаходиться Калькутта
– провідний фінансовий і торговий центр, а також потужна вугільно-металургійна
база Дамадарського басейну.
Південна Індія – головний район плантаційного господарства. Найбільшими містами
тут є Мадрас і Бангалор.
Індія має багато пам’яток і різноманітне й багате природне середовище, але
туризм розвивається погано - місцевий - внаслідок бідності населення, міжнародний
- відсутність відповідної інфраструктури.
Новий важливий сектор господарства - наукові дослідження і розробки. вивчаються
мусони, проблеми іригації, місцеві галузей рослинництва і тваринництва.
Делі
Делі ( 9 млн жителів) - лежить на правому березі Джамни, притоки Гангу. Це
одне з найстаріших міст країни. У 1911 р. сюди з Калькутти було перенесено столицю
Британської Індії, але ще до цього Делі був неодноразово столицею різних державних
утворень, у тому числі могутніх мусульманських середньовічних держав: Делійського
султанату і імперії Великих Моголів.
У національному масштабі Делі - насамперед столиця з усіма її атрибутами
і головний культурний центр. Це місто численних і сторичних і архітектурних
пам’яток, що втілюють синтез індуїзму та ісламу, і головний центр туризму в
країні. В Делі багато наукових установ і навчальних закладів. Це також великий
транспортний вузол. За розвитком інших функцій ( торгово-фінансова, промислова)
- Делі поступається Мумбаю, Калькутті. У колоніальну епоху Делі був типовим
для індії кустарно-ремісничим центром. Зараз у місті до традиційних галузей
добавилось точне і середнє машинобудування, різноманітні хімічні виробництва,
створюються "промислові парки" для розміщення дрібних підприємств. Навколо Делі
в радіусі 30-50 км утворилася ціла низка нових промислових міст.
Місто поділяється на Новий Делі і Старий Делі, які дуже різняться між собою.
Новий Делі побудований за новим єдиним планом ще колоніальними властями. В ньому
мешкає 1/10 населення. Тут прокладені широкі й прямі вулиці та бульвари, багато
зелені, розміщені державні установи і багаті особняки. У старому місті, де зосереджено
9/10 жителів, вузькі, криві вулиці, хаотичне нагромадження жителів, виробництва
і закладів торгівлі. Стихійне зростання міста за рахунок сільських мігрантів
породжує нові труднощі і диспропорції.
Назва: Індія Дата публікації: 2006-02-21 (1925 прочитано) |