Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ћузика > “раг≥чне ≥ ком≥чне в украњнськ≥й народн≥й п≥сн≥ на приклад≥ двох хорових обробок композитора “амари ќскоменко - ѕарулави


Ђ—ир≥ткаї - показова дл¤ фольклорного напр¤мку творчост≥ композитора. “ема стражданн¤, що розкриваЇтьс¤ на конкретному приклад≥, спри¤Ї висв≥тленню сфери ≥сторико Ц трагед≥йних мотив≥в у творчост≥ мисткин≥.

” жарт≥вливих ≥ сатиричних украњнських народних п≥сн¤х за допомогою засоб≥в гумору ≥рон≥њ, сарказму п≥ддаЇтьс¤ см≥хове все, що викликаЇ громадський осуд, що суперечить морал≥ народу. —м≥х Ц ознака сили.

—м≥¤тис¤ може лише духовно чиста ≥ сильна особа переконана у власн≥й правот≥. √умористичн≥ образи ≥ ситуац≥њ можна зустр≥ти ≥ в р¤дах душ, ≥ в ≥сторичних п≥сн¤х ≥ в л≥риц≥ коханн¤. Ќе кажучи про весн¤нки, купальськ≥,

жнивн≥, новор≥чн≥, танцювальн≥ в≥сн≥, коломийки, ¤к≥ буквально насичен≥ гумористичними образами, виразами, под≥¤ми. ” вес≥лл≥, ¤к найб≥льшому за обс¤гом побутово Ц обр¤довому д≥йств≥ за обс¤гом побутово Ц обр¤довому д≥йств≥ не менше двох третин загального часу в≥ддано жартам, ≥грам, танц¤м ≥ см≥хов≥ (враховуючи не лише суто обр¤довий б≥к вес≥лл¤, а й усю силу д≥й та сп≥в≥в, ¤к≥ в≥дбуваютьс¤ прот¤гом ус≥х вес≥льних дн≥в)

≤сторичний оптим≥зм, в≥ра в колективну силу, мудр≥сть ≥ розум завжди були моральною основою, з височини ¤коњ народ висм≥ював всюди окремих людей.

Ќа основ≥ обробки укр. Ќародноњ п≥сн≥ ЂЌащо мен≥ женитис¤?ї “амара ќскоменко Ц ѕарулави ми ≥ просл≥дкуЇмо принципи ком≥чного ¬ар≥анти ц≥Їњ

ѕ≥сн≥ зустр≥чаютьс¤ в р≥зних рег≥онах ”крањни на ≥ на под≥лл≥ ≥ в нас, на ѕолтавщин≥. Ќаприклад, у зб≥рц≥ Ђ∆арт≥влив≥ п≥сн≥ї вар≥ант ц≥Їњ п≥сн≥ надрукований на стор. 304, записаний в с. ѕротас≥вка на ѕолтавщин≥.

јвтора обробки привернув увагу вар≥ант ≥з зб≥рки Ђѕ≥сн≥ явдохи «уњхиї(записав √нат “анцюра.  ињв ¬идавництво ЂЌаукова думкаї 1965 р. стор 289 Ц 280). ¬ цьому вар≥ант≥ Ї присп≥в, ¤кий в першому в≥дсутн≥й :

ќ, чадра, чумадра

√ура, гура, гура

„умадриха Ц молодиха

–≥да, р≥да, р≥да.

—аме цей присп≥в привабив композитора набором сл≥в Ц н≥сен≥тниць ≥ зТ¤вилас¤ думка : створити на основ≥ цих сл≥в, розбивши њх на окрем≥ склади хоровий супров≥д, використовуючи хор ¤к, ≥нструментальний ансамбль Ђ¬≥н посилив ефект ком≥зму ≥ спостер≥гача под≥й, ¤к≥ Ђзбокуї сприймаютьс¤, або парадоксально, або в зниженому ключ≥. ўоб показати ком≥зм до таких засоб≥в, ¤к д≥алог, ≥ вчинк≥в духовних особ п≥сн≥, народ звертаЇтьс¤ до таких засоб≥в ¤к д≥алог, саморозпов≥дь, описов≥сть, а також њх поЇднанн¤. ¬ даному випадку в п≥сн≥ Ђнащо мен≥ женитис¤ ?ї ми спостер≥гаЇмо монолог головного геро¤. √умористична тема саморозпов≥дь пол¤гаЇ втому, що опов≥данн¤ виставл¤Ї себе у см≥шному вигл¤д≥. Ћива йде про молодого парубка, ¤кий н≥¤к не знайде соб≥ пари. ¬≥н самопевний, самолюбивий, адже його Ђ≥ так любл¤ть молодиц≥ї. ƒал≥ в≥н вихвал¤Їтьс¤ ≥ кал≥чно описуЇ своњ д≥њ ¤к наприклад : Ђ Ќа кот≥ поњде до явдошки, на свин≥ Ц до ќксани, на кобил≥ до Ћюдмилиї. јле пот≥м по тексту можна

1 —ер≥¤ Ђ”крањнська народна творч≥сть. ∆арт≥влив≥ п≥сн≥. –одинно Ц побутов≥ п≥сн≥ Ђ ињв ЂЌаукова думкаї 1967 р.

просл≥дкувати, що герою н≥хто не п≥дходить, адже у абаз≥в ц≥ мати за дочку миЇ ложки, бо та не вм≥Ї, в —упрун≥вц≥ д≥вчата не мають грошей. Ђ¬ п≥сн≥ композитором допрацьований текст, прилаштований до м≥сцевих назв,

добавлений один куплет, щоб п≥сн¤ була сво¤, полтавська, що в народ≥ дуже часто зустр≥чаютьс¤.

÷ей тв≥р у композитора маЇ дв≥ реакц≥њ : дл¤ народного хору (1995 р.) та академ≥чного хору (2004) јвтор визначаЇ за жанром свою композиц≥ю так :

’орова сценка на основ≥ укр. народноњ п≥сн≥. ≤ виконанн¤ передбачаЇ рух виконував по сцен≥ (в роз≥ необх≥дност≥ режисерську трактовку)в рухах у де¤ких хорист≥в 5-6 народних ударних ≥нструмент≥в : бубем стукачка рубель,

 оробочка з гор≥хом, звТ¤зки іудзик≥в ≥нше.  ожен ≥мпров≥зуЇ, композитор виписуЇ ритм т≥льки початкових такт≥в розд≥лу.

“обто, учасники Ђвт¤гнут≥ї в атмосферу веселощ≥в через ≥мпров≥зац≥йн≥сть. ќкремо виписан≥ вигуки Ц переклички сол≥ст≥в у хору Ц ж≥ночого ≥ чолов≥чого голос≥в ( Ђо- хаї, Ђу Ц хаї, Ђа Ц хаї, Ђ≥ Ц хаї, а дал≥ Ђото такї, Ђоце такї, Ђо Ц хо Ц хої, Ђо Ц ха Ц хаї) що добавило атмосфер≥ куражу.

«ачин сценки. ¬ступу ѕ≥сл¤ ударних (2 такта) вступають в хор≥ баги в перекличц≥ з альтами, де нес≥н≥тн≥ слова (р≥ Ц да Ц а, р≥ Ц до Ц о , чу Ц ма Ц а) розбит≥ на склади м≥ж р≥зними групами голос≥в хору, так зване перегукуванн¤ в≥дразу створюЇ кал≥чний ефект.

ƒал≥, в цифр≥ 1 в кв≥нту до бас≥в приЇднуЇтьс¤ тенори, а п≥зн≥ше в терц≥ю по гармон≥њ рухаютьс¤ ж≥ноч≥ парт≥њ. Ќа цьому фон≥ вступаЇ сол≥ст Ц баритон, привертаючи цьому задирикуватим текстом ; точно сп≥ваЇ мелод≥ю першоджерела.

¬ цифр≥ 2 хор обТЇднуЇтьс¤ в один грайливий ритм≥чний малюнок : , неодноразово повторюючи слова : Ђрода Ц аї, Ђчума Ц аї, Ђгура Ц аї, а пот≥м в р≥зних парт≥¤х по черз≥ розсп≥вуютьс¤ мело р≥чн≥ ходи, набуваючи значенн¤ Ђсальнихї вставок. ¬ар≥юЇтьс¤ тут ≥ парт≥¤ сол≥ста, ¤ка дал≥ все б≥льше ≥нтонац≥йно ЂрозгойдуЇтьс¤ї в≥д куплету до куплету.

¬ цифр≥ 3 зТ¤вл¤Їтьс¤ новий ритм≥чний малюнок, де через сп≥льне звучанн¤ хору ≥ переклички парт≥й, ¤к≥ дал≥ в чомусь нагадують джазову ≥мпров≥зац≥йн≥сть ≥ динам≥зуЇ форму.

÷ифра 4 Ц кульм≥нац≥¤, хорове lutti (тут присутн≥й пол≥фон≥чний зас≥б канон м≥ж ж≥ночими ≥ чолов≥чими парт≥¤ми, а хорове звучанн¤ до того ж розбити на 2 хори : перший Ђсол≥руЇї, а другий продовжуЇ Ђакомпонуватиї. —тан куражу дос¤г своЇњ вершини, цьому спри¤Ї ≥ модул¤ц≥¤ на тон вище, ≥ текст Ц кульм≥нац≥¤ небилиць : Ђ«апр¤жу чотири п≥вн≥ ще й курку чубатуї (2 такти до цифри 4) ¬ступ сол≥ста без присп≥ву з≥ словами 5 Ц го куплету, а дал≥ в 6 Ц му Ц своЇр≥дна реприза музичного матер≥алу на новому динам≥чному р≥вн≥ (ще одна модул¤ц≥¤ на тон вище).  оротка хода у прискореному темп≥ п≥дсумовуЇ що веселу сценку.

“аким чином на приклад≥ двох хорових обробок композитора “амари ќскоменко Ц ѕарулави була зд≥йснена спроба досл≥дити риси траг≥чного ≥ ком≥чного ≥нтерпретац≥Їю ц≥Їњ теми засобами сучасного хорового сп≥ву, що надають цим твором ¤скравост≥, театральност≥, глибини ≥ можливост≥ розкрити њх сутн≥сть.

12

Ќазва: “раг≥чне ≥ ком≥чне в украњнськ≥й народн≥й п≥сн≥ на приклад≥ двох хорових обробок композитора “амари ќскоменко - ѕарулави
ƒата публ≥кац≥њ: 2006-03-30 (606 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤ bmQ=' escape(document.referrer)+((typeof(screen)=='undefined')?'': ';s'+screen.width+'*'+screen.height+'*'+(screen.colorDepth? screen.colorDepth:screen.pixelDepth))+';u'+escape(document.URL)+ ';i'+escape('∆ж'+document.title)+';'+Math.random()+ '" alt="liveinternet.ru: показано число просмотров за 24 часа, посетителей за 24 часа и за сегодн\¤" '+
mapblast days - cadillac martin - - new jersey car insurance - Ѕетховен - soma carisoprodol - eeo training
Page generation 0.119 seconds
Хостинг от uCoz