√еограф≥¤ > ≈стон≥¤
” 1998 роц≥ експорт с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ склав 3,5 млрд. крон ≥ 10% в≥д загального обс¤гу експорту, ≥мпорт - 5,5 млрд. крон ≥ 11% в≥д загального обс¤гу ≥мпорту. —≥льськогосподарську продукц≥ю експортували б≥льше всього в крањни ™вропейського —оюзу (26%), –ос≥ю (17%) ≥ на ”крањну (15%). ќсновну частину експорту с≥льськогосподарськоњ продукц≥њ складають молочн≥ продукти. ≈кспортуЇтьс¤ в середньому б≥л¤ третини вс≥х молочних продукт≥в. «абезпеченн¤ в≥тчизн¤ним зерном ≥ м'¤сом склало в 1998 роц≥ 73%. ≈стонська молочна промислов≥сть зд≥йснила велик≥ ≥нвестиц≥њ з метою ee в≥дпов≥дност≥ нормам ™— за технолог≥¤ми ≥ г≥г≥Їною. ” 1998 роц≥ найб≥льше естонське п≥дприЇмство молочноњ промисловост≥ ј“ Уѕилва ѕиймФ було визнано в≥дпов≥дним нормам ™— ≥ його продукц≥¤ одержала право експортуватис¤ в ™—. ” 1998 роц≥ було зроблено ≥нвестиц≥й на суму 375 млн. крон. ’оча обс¤г ≥нвестиц≥й вир≥с, стосовно ¬¬ѕ, в≥н усе-таки був у 2,5 рази нижче, н≥ж у середньому по держав≥ й у 3-3,5 рази менше, н≥ж у ™—. —≥льськогосподарським п≥дприЇмствам було видано п≥льгових кредит≥в на суму 166 млн. крон ≥ дотац≥й на ≥нвестиц≥њ на суму 72 млн. крон. ѕриступило до роботи ÷≥льова ”станова по гарант≥¤х на с≥льськогосподарськ≥ кредити з початковим кап≥талом у 60 млн. крон. ѕродовжилас¤ законодавча д≥¤льн≥сть з питань безпеки продукт≥в харчуванн¤ ≥ робота з приведенн¤ до в≥дпов≥дност≥ з нормами ™вросоюзу ≥нституц≥й ≥ техн≥чних засоб≥в. Ѕув пол≥пшений контроль на границ≥ з питань безпеки ≥ ¤кост≥ продукт≥в харчуванн¤, реконструйован≥ лаборатор≥њ ≥ почата виконанн¤ програми в≥дстеженн¤ ¤кост≥ продукт≥в харчуванн¤. “ранспорт «ручне географ≥чне положенн¤ робить ≈стон≥ю найважлив≥шими торговими воротами м≥ж заходом ≥ сходом, п≥вн≥ччю ≥ п≥вднем. “ранспортний сектор граЇ дуже ≥стотну роль в економ≥ц≥ ≈стон≥њ. Ќа його частку в 1995 роц≥ приходилос¤ близько 9% ¬¬ѕ, у 1996 роц≥ - 9,5%, у 1997 - 10,4% ≥ в перш≥й половин≥ 1998 року Ц 11,9%. Ќетто-оборот реал≥зац≥њ вантажних перевезень, складського господарства ≥ зв'¤зку склав у 1997 роц≥ 18,7 млрд. крон. ≤стотно зросли обс¤ги м≥жнародних товарних ≥ пасажирських перевезень. ќбс¤г транзитних вантажних перевезень зр≥с майже наполовину, а позитивне сальдо експорту-≥мпорту транспортних послуг зросло в 2,6 рази. “енденц≥¤ росту спостер≥гаЇтьс¤ ≥ у внутр≥шньодержавних товарних перевезенн¤х ≥ у використанн≥ сусп≥льного транспорту, хоча частка останнього в загальному обс¤з≥ пасажирських перевезень пост≥йно зменшуЇтьс¤. «росли вид≥люван≥ з держбюджету засобу на п≥дтримку ≥нфраструктури, у т.ч. на ≥нвестиц≥њ в розвиток зал≥зних ≥ шосейних дор≥г у м≥жнародних транспортних коридорах. Ќа початок другоњ половини 1998 року в омерц≥йний рег≥стр було внесено пор¤дку 1600 транспортних п≥дприЇмств ≥ п≥дприЇмств складського господарства з загальним числом прац≥вник≥в 37,8 тис¤ч чолов≥к. ” сфер≥ зв'¤зку зареЇстровано 70 п≥дприЇмств ≥з загальним числом прац≥вник≥в 7,8 тис¤ч чолов≥к. р≥м того, у дорожн≥м господарств≥ й в ≥нших, сполучених ≥з транспортом сферах, д≥Ї близько 1200 п≥дприЇмств ≥з б≥льш, н≥ж 15 тис¤чами прац≥вник≥в. “аким чином, можна говорити про зайн¤т≥сть населенн¤ пор¤дку 70 тис¤ч чолов≥к (–ег≥стр п≥дприЇмств). Ќа жаль, швидкий р≥ст к≥лькост≥ автомашин ≥ ≥нтенсиф≥кац≥¤ руху ≥ процес≥в транспортуванн¤ загострив проблеми пропускноњ здатност≥ дор≥г, дорожньоњ безпеки ≥ збереженн¤ навколишнього середовища. ѕор¤д ≥з вс≥ма ≥ншими програмними м≥рами, основною задачею залишаЇтьс¤ забезпеченн¤ системноњ державноњ п≥дтримки розвитку сусп≥льного транспорту. ¬икористана л≥тература: —ловник-дов≥дник У рањни св≥туФ. Ц ., 1999. —оц≥ально-економ≥чна географ≥¤ св≥ту. Ц ., 2000.
Ќазва: ≈стон≥¤ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-28 (1088 прочитано) |