ƒержавне регулюванн¤ > √оловн≥ завданн¤, функц≥њ та права державноњ податковоњ служби ”крањни
на громад¤н, винних у неподанн≥ невчасн≥й подач≥ декларац≥й про прибутки або включенн¤ в декларац≥њ неправильних даних, у в≥дсутност≥ перел≥ку або неправильного веденн¤ перел≥ку прибутк≥в ≥ витрат, дл¤ ¤ких встановлена обов'¤зкова форма перел≥ку, - в≥д одного до п'¤тьох неоподатковуваних податком м≥н≥мальних розм≥р≥в зароб≥тноњ плати; на громад¤н, що займаютьс¤ п≥дприЇмницькою д≥¤льн≥стю, винних у протид≥¤х посадовим особам державних податкових адм≥н≥страц≥й, у тому числ≥ в недопущенн≥ њх у помешканн¤, що використовуютьс¤ дл¤ зд≥йсненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ й одержанн¤ прибутк≥в, - в≥д двадц¤ти неоподатковуваних податком м≥н≥мальних розм≥р≥в зароб≥тноњ плати; на громад¤н, що займаютьс¤ п≥дприЇмницькою д≥¤льн≥стю без державноњ реЇстрац≥њ або без спец≥ального дозволу (л≥ценз≥њ), ¤кщо його одержанн¤ передбачене законодавством, - в≥д трьох до восьми неоподатковуваних податком м≥н≥мальних розм≥р≥в зароб≥тноњ плати з конф≥скац≥Їю виготовленоњ продукц≥њ, засоб≥в виробництва ≥ сировини, або без њњ; на громад¤н, що продають товар без придбанн¤ одноразових патент≥в або з порушенн¤м терм≥ну њхньоњ д≥њ, або реал≥зують товари, не позначен≥ декларац≥¤х, - в≥д одного до дес¤ти неоподатковуваних податком м≥н≥мальних розм≥р≥в зароб≥тноњ плати, а за т≥ ж д≥њ, допущен≥ громад¤нином, що прот¤гом року п≥ддававс¤ адм≥н≥стративному ст¤гненню за одне з зазначених порушень, - в≥д дес¤ти до двадц¤ти неоподатковуваних податком м≥н≥мальних розм≥р≥в зароб≥тноњ плати. 11. ористуватис¤ безперешкодно в службових ц≥л¤х засобами зв'¤зку, що належать п≥дприЇмствам, установам ≥ орган≥зац≥¤м незалежно в≥д форм власност≥. 12. ” випадку ви¤вленн¤ зловживань п≥д час веденн¤ контролю за рухом валютноњ виручки, проведенн¤ розрахунк≥в ≥з споживачами з використанн¤м касових книг, а також по утриманню л≥м≥т≥в гот≥вки в касах ≥ њхньому використанн≥ при розрахунках за товари, роботи ≥ послуги, давати дорученн¤ органам державноњ контрольно-рев≥з≥йноњ служби на проведенн¤ рев≥з≥й. 13. ¬имагати в≥д кер≥вник≥в п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й, що перев≥р¤ютьс¤, проведенн¤ ≥нвентаризац≥њ основних фонд≥в, товарно-матер≥альних ц≥нностей ≥ розрахунк≥в; у необх≥дних випадках опечатувати каси, касов≥ помешканн¤, склади й арх≥ви. ѕрава, передбачен≥ пунктами 1-4, 6, 11 ≥ 13, надаютьс¤ посадовим особам державних податкових адм≥н≥страц≥й, а права, передбачен≥ пунктами 5, 7-10 ≥ 12, т≥льки начальникам державних податкових адм≥н≥страц≥й ≥ њхн≥х заступник≥в. ѕосадов≥ особи державних податкових адм≥н≥страц≥й зобов'¤зан≥ дотримуватис¤ онституц≥њ ≥ закон≥в ”крањни, ≥нших нормативних акт≥в, прав ≥ ≥нтерес≥в громад¤н, п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й, що охорон¤ютьс¤ законом, забезпечувати виконанн¤ покладених на державн≥ податков≥ адм≥н≥страц≥њ функц≥њ ≥ повною м≥рою використовувати дан≥ њм права. «а невиконанн¤ або не належне виконанн¤ посадовими особами державних податкових адм≥н≥страц≥й своњх обов'¤зк≥в њх прит¤гають до дисципл≥нарноњ, адм≥н≥стративноњ, карноњ ≥ матер≥альноњ в≥дпов≥дальност≥ в≥дпов≥дно до чинного законодавства. «битки, нанесен≥ неправом≥рними д≥¤ми посадових ос≥б державних податкових адм≥н≥страц≥й, п≥дл¤гають в≥дшкодуванню за рахунок кошт≥в державного бюджету. ѕосадов≥ особи державних податкових адм≥н≥страц≥й зобов'¤зан≥ притримуватис¤ комерц≥йноњ ≥ службовоњ таЇмниц≥. —карги на д≥њ посадових ос≥б державних податкових адм≥н≥страц≥й подаютьс¤ в т≥ державн≥ податков≥ адм≥н≥страц≥њ, ¤ким вони безпосередньо п≥дпор¤дковуютьс¤. —карги розгл¤дають ≥ р≥шенн¤ приймають у м≥с¤чний терм≥н з дн¤ њх надходженн¤. –≥шенн¤ щодо скарг можна оскаржити прот¤гом м≥с¤ц¤ у вищесто¤щ≥й державн≥й податков≥й адм≥н≥страц≥њ. ” випадку незгоди п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й ≥з р≥шенн¤м ƒержавноњ податковоњ адм≥н≥страц≥њ ”крањни, воно може бути оскаржене в арб≥тражному суд≥. ” випадку незгоди громад¤н ≥з прийн¤тим р≥шенн¤м, д≥њ посадових ос≥б державних податкових адм≥н≥страц≥й можуть бути оскаржен≥ в пор¤дку суду. ѕодача скарги не зупин¤Ї оскаржуванн≥ д≥њ посадових ос≥б державних податкових адм≥н≥страц≥й. ќскарженн¤ д≥й посадових ос≥б державних податкових адм≥н≥страц≥й, пов'¤заних ≥з накладенн¤м адм≥н≥стративноњ в≥дпов≥дальност≥, зд≥йснюЇтьс¤ в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни про адм≥н≥стративн≥ правопорушенн¤. ќстанн≥м часом ≥снуЇ прецендент, коли органи державноњ податковоњ служби без встановленоњ законом п≥дстави зупин¤ють операц≥њ платник≥в податк≥в на вс≥х рахун≠ках (за вин¤тком основного) в банк≥вських установах за непогашенн¤ ними податковоњ заборго≠ваност≥ прот¤гом п'¤ти робочих дн≥в в≥д дн¤ њњ виникненн¤. «акон ”крањни Ђѕро державну подат≠кову службу в ”крањн≥ї у пункт≥ 5 статт≥ 11 надаЇ, ¤к було зазначено вище, органам державноњ податко≠воњ служби право зупин¤ти операц≥њ платник≥в податк≥в на њхн≥х рахунках у банк≥вських установах у раз≥: ЂЧ в≥дмови у проведенн≥ документаль≠ноњ перев≥рки чи недопущенн¤ посадо≠вих ос≥б орган≥в державноњ податковоњ служби дл¤ обстеженн¤ прим≥щень, що використовуютьс¤ дл¤ одержанн¤ дохо≠д≥в або пов'¤зан≥ з утриманн¤м ≥нших об'Їкт≥в оподаткуванн¤ незалежно в≥д њх м≥сцезнаходженн¤, обладнанн¤, елек≠тронних контрольно-касових апарат≥в, комп'ютерних систем, що застосовують≠с¤ дл¤ розрахунк≥в за гот≥вку ≥з спожи≠вачами, вагокасових комплекс≥в, .систем та засоб≥в штрихового кодуванн¤; Ч неподанн¤ органам державноњ по≠датковоњ служби та њх посадовим осо≠бам бухгалтерських зв≥т≥в, баланс≥в, по≠даткових декларац≥й (розрахунк≥в), дек≠ларац≥й про валютн≥ ц≥нност≥, зв≥т≥в про застосуванн¤ електронних контрольно-касових апарат≥в, комп'ютерних систем та ≥нших документ≥в, пов'¤заних з об≠численн¤м ≥ сплатою податк≥в, ≥нших платеж≥в; Ч непред'¤вленн¤ св≥доцтв про дер≠жавну реЇстрац≥ю суб'Їкт≥в п≥дприЇм≠ницькоњ д≥¤льност≥, спец≥альних дозво≠л≥в (л≥ценз≥й, патент≥в тощо) на њњ зд≥й≠сненн¤, сертиф≥кат≥в в≥дпов≥дност≥ елек≠тронних контрольно-касових апарат≥в. комп'ютерних систем; Ч порушенн¤ п≥дприЇмством, уста≠новою, орган≥зац≥Їю, громад¤нином Ч суб'Їктом п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ встановленого законом пор¤дку реЇстра≠ц≥њ в орган≥ державноњ податковоњ служ≠би ¤к платник≥в податк≥в, в≥дсутност≥ об≠л≥ку об'Їкт≥в оподаткуванн¤ або коли ≥с≠нуЇ реальна загроза витрачанн¤ кош≠т≥в чи в≥дчуженн¤ майна, вилученн¤ ¤ких у встановленому законом пор¤дку Ї Їдиним засобом в≥дшкодуванн¤ збит≠к≥в, завданих держав≥ у зв'¤зку з непла≠тоспроможн≥стю юридичноњ особи, що перев≥р¤Їтьс¤ї. “аким чином, «аконом встановлено конкретний та вичерпний перел≥к ви≠падк≥в, коли органи державноњ подат≠ковоњ служби мають право зупин¤ти опе≠рац≥њ платник≥в податк≥в на њхн≥х рахун≠ках у банк≥вських установах. «акон не передбачаЇ ≥нших п≥дстав дл¤ зупиненн¤ операц≥й платник≥в по≠датк≥в у банк≥вських установах органа≠ми державноњ податковоњ служби ≥ не де≠легуЇ жодним ≥ншим органам державно≥ влади повноважень дл¤ встановлен≠н¤ додаткових п≥дстав дл¤ зупиненн¤ операц≥й платник≥в податк≥в у банк≥в≠ських установах. Ќаказом ƒѕј ”крањни про затвер≠дженн¤ ѕоложенн¤ про зупиненн¤ опе≠рац≥й платник≥в податк≥в на рахунках в установах банк≥в, ≥нших ф≥нансово-кре≠дитних установах в≥д 23.04.98 р. є191 (зареЇстрований в ћ≥н'юст≥ ”крањни 23.09.98 р. за є593/3033) було деталь≠но регламентовано процедурний пор¤≠док реал≥зац≥њ наданого органам держав≠ноњ податковоњ служби права зупин¤ти операц≥њ платник≥в податк≥в. ѕрезидент ”крањни ”казом Ђѕро за≠ходи щодо п≥двищенн¤ в≥дпов≥дальност≥ за розрахунки з бюджетами та держав≠ними ц≥льовими фондамиї в≥д 04.03.99 р. є167/98 запровадив правову норму. зг≥дно з ¤кою в раз≥ непогашенн¤ плат≠ником податковоњ заборгованост≥ прот¤≠гом п'¤ти робочих дн≥в в≥д дн¤ њњ виник≠ненн¤ органи державноњ податковоњ служ≠би мають право на шостий робочий день приймати р≥шенн¤ про припиненн¤ опе≠рац≥й на вс≥х рахунках (за вин¤тком ос≠новного) в банк≥вських установах (ст. 8). ќтже, ѕрезидент ”крањни запрова≠див додаткову п≥дставу дл¤ зупиненн¤ операц≥й платник≥в податк≥в у банк≥в≠ських установах органами державноњ по≠датковоњ служби. ∆одним чином не заперечуючи до≠ц≥льн≥сть та своЇчасн≥сть наданн¤ ор≠ганам державноњ податковоњ служби та≠кого права, хочу зазначити, що органи державноњ податковоњ служби, д≥ючи в≥д≠пов≥дно до вимог згаданого вище ”казу є 167/98, у той же час порушують он≠ституц≥ю та «акон ”крањни Ђѕро держав≠ну податкову службу в ”крањн≥ї. ¬≥дпов≥дно до онституц≥њ ”крањ≠ни органи державноњ влади Ђзобов'¤≠зан≥ д≥¤ти лише на п≥дстав≥, в межах повноважень та у спос≥б, що перед≠бачен≥ онституц≥Їю та законами ”к≠рањниї (ч. 2 ст. 19). «акон”крањни Ђѕро державну податкову службу в ”крањн≥ї не передбачаЇ, що п≥дставою дл¤ зупиненн¤ операц≥й платник≥в податк≥в у банк≥вських установах органами державноњ податковоњ служби Ї непогашена податкова забор≠гован≥сть платника податк≥в прот¤гом п'¤ти робочих дн≥в в≥д дн¤ њњ виникнен≠н¤. ќтже, не викликаЇ сумн≥ву те, що ор≠гани державноњ податковоњ служби, зу≠пин¤ючи операц≥њ платник≥в податк≥в на њхн≥х рахунках в банк≥вських установах за непогашенн¤ податковоњ заборгова≠ност≥ прот¤гом п'¤ти робочих дн≥в в≥д дн¤ њњ виникненн¤, порушують онсти≠туц≥ю та «акон ”крањни Ђѕро державну податкову службу в ”крањн≥ї. . ѕравильн≥сть такого висновку п≥д≠тверджена ѕленумом ¬ерховного суду ”крањни, ¤кий в постанов≥ в≥д 01.11.96 р. є9 зазначив, що суд безпосередньо застосовуЇ онституц≥ю у раз≥; Ђколи укази ѕрезидента ”крањни, ¤к≥ внас≠л≥док њх нормативно-правового харак≠теру п≥дл¤гають застосуванню суда≠ми при вир≥шенн≥ конкретних судо≠вих справ, суперечать онституц≥њ ”к≠рањниї (п≥дпункт 4 п. 2).
Ќазва: √оловн≥ завданн¤, функц≥њ та права державноњ податковоњ служби ”крањни ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-28 (3978 прочитано) |