ƒержавне регулюванн¤ > ƒержавне регулюванн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥
ƒержавне регулюванн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥
ѕлан. 1.≤нвестиц≥йна пол≥тика ”крањни за умов переходу до ринку. 2.ћехан≥зм державного регулюванн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥. 3.ѕрогнозуванн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥. ≤нвестиц≥йна пол≥тика ”крањни за умов переходу до ринку. ѕол≥тику держави щодо механ≥зм≥в зд≥йсненн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥, а також пр≥оритетних напр¤м≥в ≥нвестиц≥й називають ≥нвестиц≥йною пол≥тикою; це найважлив≥ша складова економ≥чноњ пол≥тики держави. ќсоблив≥сть ≥нвестиц≥йноњ пол≥тики держави в ”крањн≥ визначаЇтьс¤ ситуац≥Їю, ¤ка склалас¤ в ≥нвести≠ц≥йному комплекс≥ та в ≥нвестиц≥йн≥й д≥¤льност≥. ѓй властив≥: надзвичайно низьк≥ темпи оновленн¤ виробничого апарату, 50Ч60%-не зношенн¤; зниженн¤ ≥нвестиц≥йноњ активност≥ суб'Їкт≥в; деформована структура економ≥ки у б≥к г≥пертроф≥њ оборонноњ ≥ видобувноњ промисловост≥, њњ витратний характер; хрон≥чний деф≥цит оборотних засоб≥в п≥дприЇмств за умов ≥нфл¤ц≥њ, через що виникаЇ необх≥дн≥сть використанн¤ кредитних ре≠сурс≥в; напружен≥сть державного ≥ м≥сцевого бюджет≥в, внасл≥док чого скорочуютьс¤ можливост≥ бюджетного ф≥нансуванн¤ ≥нвестиц≥й. ≤нвестиц≥йна пол≥тика ”крањни включаЇ: 1. «б≥льшенн¤ частки ≥нвестиц≥й у техн≥чне переозброЇнн¤ ≥ ре≠конструкц≥ю. 2. ѕереор≥Їнтац≥¤ ≥нвестиц≥й у пр≥оритетн≥ галуз≥ народного гос≠подарства з метою реал≥зац≥њ структурноњ перебудови економ≥ки. ѕр≥оритетними галуз¤ми, в ¤к≥ першочергово спр¤мовуватимутьс¤ цен≠трал≥зован≥ ≥нвестиц≥њ, Ї: техн≥чне переозброЇнн¤ ≥ модерн≥зац≥¤ п≥дприЇмств галузей јѕ (харчовоњ, м'¤сно-молочноњ, рибноњ, мукомельноњ, комб≥кормовоњ промис≠ловост≥), л≥совоњ ≥ деревообробноњ, легкоњ, медичноњ; структурна перебудова у машинобуд≥вному ≥ оборонному комп≠лекс≥, њх конверс≥¤ у напр¤м≥ зростанн¤ виробництва товар≥в народного споживанн¤, складно-побутовоњ техн≥ки, запасних частин дл¤ авто≠моб≥л≥в, мотоцикл≥в, механ≥зм≥в дл¤ с≥льського господарства ≥ садово-го≠роднього ≥нструменту; розвиток паливно-енергетичного комплексу ”крањни; п≥дтримка охорони навколишнього природного середовища, спо≠рудженн¤ природоохоронних об'Їкт≥в. ѕр≥оритети, звичайно, уточнюватимутьс¤ у м≥ру зм≥н, що в≥дбуватимутьс¤ в економ≥ц≥ ”крањни, але вони матимуть соц≥альну ор≥Їнтац≥ю. 3. «алученн¤ ≥ноземних ≥нвестиц≥й ≥ кредит≥в. ƒл¤ цього передба≠чаЇтьс¤ дозволити комерц≥йним банкам проводити ус≥ зовн≥шньоеконо≠м≥чн≥ операц≥њ, створити п≥льгов≥ умови дл¤ ≥нвестиц≥йних компан≥й та фонд≥в. ≤нвестиц≥йна пол≥тика держави зд≥йснюЇтьс¤ через механ≥зм де≠ржавного регулюванн¤. ћехан≥зм державного регулюванн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥. ћехан≥зм державного регулюванн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥ в ”к≠рањн≥ визначаЇтьс¤ «аконом ”крањни "ѕро ≥нвестиц≥йну д≥¤льн≥сть". ƒержавне регулюванн¤ ≥нвестиц≥йноњ пол≥тики визначаЇтьс¤: показниками економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку ”крањни; рег≥ональними програмами розвитку народного гос≠подарства; державним ≥ м≥сцевими бюджетами, передбаченими в них обс¤гами державного ф≥нансуванн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥. ƒержавне регулюванн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥ включаЇ уп≠равл≥нн¤ державними ≥нвестиц≥¤ми, а також регулюванн¤ умов такоњ д≥¤льност≥ ≥ контроль за њњ зд≥йсненн¤м ус≥ма ≥нвесторами та учасниками. ”правл≥нн¤ державними ≥нвестиц≥¤ми зд≥йснюЇтьс¤ загальнодер≠жавними та м≥сцевими органами державноњ влади. ”правл≥нн¤ державними ≥нвестиц≥¤ми включаЇ плануванн¤, виз≠наченн¤ умов ≥ виконанн¤ конкретних д≥й щодо ≥нвестуванн¤ бюджетних ≥ позабюджетних кошт≥в. ќсновою дл¤ прийн¤тт¤ р≥шенн¤ про ≥нвестуванн¤ загальнодержавних бюджетних кошт≥в Ї: прогнози економ≥чного ≥ соц≥ального розвитку ”крањни; схеми розвитку ≥ розм≥щенн¤ продуктивних сил; ц≥льов≥ науково-техн≥чн≥ ≥ комплексн≥ програми; техн≥ко-економ≥чн≥ обгрунтуванн¤ доц≥льност≥ таких ≥нвестиц≥й. —тратег≥¤ пр≥оритет≥в визначаЇтьс¤ на п≥дстав≥ в≥дпов≥дних ц≥льових комплексних, галузевих (м≥жгалузевих) ≥ територ≥альних про≠грам. ÷е робитьс¤ у зв'¤зку з тим, що за умов скороченн¤ бюджетних ≥нвестиц≥й держава не спроможна забезпечити розвиток ус≥х пр≥оритетних напр¤м≥в. ƒл¤ пр≥оритетних об'Їкт≥в ≥нвестуванн¤ у соц≥альн≥й сфер≥ пере≠дбачаЇтьс¤ дв≥ форми ≥нвестуванн¤ Ч у вигл¤д≥: а) бюджетних асигну≠вань; б) державного кредиту. ”с≥ розрахунки по ≥нвестиц≥¤х ≥ розпод≥л асигнувань за напр¤мами ≥ м≥н≥стерствами, в≥домствами зд≥йснюють при формуванн≥ державного плану соц≥ально-економ≥чного розвитку ”крањни. —истема регулюванн¤ умов ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥ не Ї стаб≥льною ≥ коригуЇтьс¤ залежно в≥д економ≥чноњ пол≥тики держави у кожний конкретний пер≥од, ступен¤ ≥нвестиц≥йноњ активност≥ суб'Їкт≥в господарюванн¤ тощо. ƒл¤ актив≥зац≥њ або стримуванн¤ ≥нвестиц≥йного попиту держава може використовувати традиц≥йн≥, в≥дпрацьован≥ св≥товою практикою методи:ф≥скальну пол≥тику,стимулюванн¤ ≥нвестиц≥й,втручанн¤ в ринок ц≥нних папер≥в. ѕрогнозуванн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥. «а умов перех≥дного пер≥оду ≥ становленн¤ механ≥зму державного регулюванн¤ в ≥ндикативному план≥ розробл¤ють держзамовленн¤ на введенн¤ в д≥ю виробничих потужностей,що ф≥нансуютьс¤ за рахунок держбюджету або ув≥йшли до складу пр≥оритетних. ѕоказники введенн¤ в д≥ю виробничих потужностей основних фонд≥в ≥ обїЇкт≥в характеризують к≥нцев≥ результати≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥. ќсновна л≥тература: ј.‘.ћельник Уƒержавне регулюванн¤ економ≥киФ : 1994р ст 170-178. “.√ ћорозова ј.¬. ѕикулькин Ђ√осударственное регулированиеэкономики и социальный комплексї ћ: 1997 .
| 1 |
Ќазва: ƒержавне регулюванн¤ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-28 (1752 прочитано) |