ƒержавне регулюванн¤ > ƒержавне регулюванн¤ та стимулюванн¤ Ќ“ѕ та ≥нновац≥йних процес≥в
ƒержавне регулюванн¤ та стимулюванн¤ Ќ“ѕ та ≥нновац≥йних процес≥в
ѕлан. —утн≥сть державноњ науково-техн≥чноњ пол≥тики. ѕр¤ме державне регулюванн¤ розвитку науки та техн≥ки. ƒержавне регулюванн¤ умов науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥. Ќауково-техн≥чний прогрес Ч головний фактор розвитку сусп≥льтва; у цьому контекст≥ державна науково-техн≥чна пол≥тика Ї найважлив≥шою складовою соц≥ально-економ≥чноњ пол≥тики ”крањни. ¬о≠на визначаЇ основн≥ ц≥л≥, форми та методи д≥¤льност≥ держави у нау≠ково-техн≥чн≥й сфер≥. Ќауково-техн≥чна д≥¤льн≥сть включаЇ фундаментальн≥ й прикладн≥ науков≥ досл≥дженн¤, а також доведенн¤ њх результат≥в до стад≥њ практичного використанн¤. ƒержава формуЇ ≥ реал≥зуЇ науково-техн≥чну пол≥тику, забезпечуЇ соц≥ально-економ≥чн≥, орган≥зац≥йн≥ та правов≥ умови дл¤ формуванн¤ та ефективного вико≠ристанн¤ науково-техн≥чного потенц≥алу, створюЇ сучасну ≥нфраструктуру науки ≥ готуЇ науково-техн≥чн≥ кадри, забезпечуЇ де≠ржавне ф≥нансуванн¤ та пр≥оритетне матер≥ально-техн≥чне забезпеченн¤ фундаментальних досл≥джень, довгострокових державних науково-техн≥чних програм, п≥дтримку пр≥оритетних напр¤м≥в розвитку науки ≥ техн≥ки, зд≥йснюЇ державну п≥дтримку вс≥х суб'Їкт≥в науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥, орган≥зац≥ю статистики у науково-техн≥чн≥й сфер≥, забезпе≠чуЇ створенн¤ ринку науково-техн≥чноњ продукц≥њ, оц≥нюЇ науково-техн≥чний р≥вень досл≥джень, нових технолог≥й ≥ техн≥ки, проводить експертизу науково-техн≥чних проект≥в, встановлюЇ зв'¤зки з ≥ншими державами у науково-техн≥чному сп≥вроб≥тництв≥. ќсновн≥ принципи державноњ науково-техн≥чноњ пол≥тики: 1.ƒемократизац≥¤ та децентрал≥зац≥¤ управл≥нн¤ у сфер≥ науки ≥ техн≥ки; 2.¬рахуванн¤ вимог еколог≥чноњ безпеки; 3.ѕ≥дтримка науково-досл≥дних роб≥т, що забезпечу≠ють вир≥шенн¤ найважлив≥ших проблем розвитку ”крањни шл¤хом ви≠бору науково-техн≥чних пр≥оритет≥в; 4.«балансован≥сть розвитку фундаментальних ≥ прикладних досл≥джень; 5.ѕ≥дтримка конкуренц≥њ ≥ п≥дриЇмництва у науково-техн≥чн≥й сфер≥; 6.—творенн¤ ≥ розвиток ринку науково-техн≥чноњ продукц≥њ; Ќауково-техн≥чна д≥¤льн≥сть загальнодержавного значенн¤ зд≥й≠снюЇтьс¤ за рахунок бюджету та державних позабюджетних фонд≥в. ƒл¤ ф≥нансуванн¤ та матер≥ально-техн≥чноњ п≥дтримки заход≥в щодо забез≠печенн¤ розвитку ≥ використанн¤ дос¤гнень науки ≥ техн≥ки в ”крањн≥ створений ƒержавний ≥нновац≥йний фонд. ≤нш≥ види науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥ реал≥зуютьс¤ за рахунок власних та залучених кошт≥в дл¤ ≥нновац≥йноњ д≥¤льност≥ вс≥х суб'Їкт≥в науково-техн≥чноњ сфе≠ри. ƒержава створюЇ п≥льгов≥ умови ф≥нансуванн¤ за рахунок цих кошт≥в, визначаЇ обс¤г кредитних ресурс≥в дл¤ забезпеченн¤ науковоњ ≥нновац≥йноњ д≥¤льност≥ та пор¤док наданн¤ п≥льг по кредитах. ѕр¤ме державне регулюванн¤ розвитку науки та техн≥ки. ƒержавне регулюванн¤ науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥ включаЇ: - пр¤≠ме державне регулюванн¤ розвитку науково-техн≥чноњ сфери; - державне регулюванн¤ умов науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥. ѕр¤ме державне регу≠люванн¤ зд≥йснюють за допомогою таких форм ≥ метод≥в, ¤к: визначенн¤ державних пр≥оритет≥в розвитку науки ≥ техн≥ки, формуванн¤ ≥ ре≠ал≥зац≥¤ нац≥ональних, державних та м≥ждержавних науково-техн≥чних програм, формуванн¤ ≥ розм≥щенн¤ державного замовленн¤ (держконтракту) у науково-техн≥чн≥й сфер≥, бюджетне ф≥нансуванн¤ певних вид≥в науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥, створенн¤ системи науково-техн≥чноњ ≥нформац≥њ, проведенн¤ патентно-л≥ценз≥йноњ д≥¤льност≥, фор≠муванн¤ та заохоченн¤ науково-техн≥чних кадр≥в. ќсновою дл¤ визначенн¤ державних пр≥оритет≥в розвитку науки ≥ техн≥ки Ї комплексний прогрес соц≥ально-економ≥чного та науково-техн≥чного розвитку ”крањни з обов'¤зковим анал≥зом його вар≥ант≥в. ƒержавн≥ науково-техн≥чн≥ програми Ї основним засобом ре≠ал≥зац≥њ нац≥ональних програм та пр≥оритетних напр¤м≥в розвитку науки ≥ техн≥ки. ¬они формуютьс¤ ≥ реал≥зуютьс¤ на п≥дстав≥ ц≥льових проект≥в ≥ розробок, в≥д≥браних на конкурсних засадах. ѕо кожн≥й з державних науково-техн≥чних програм ”р¤д ”крањни визначаЇ орган управл≥нн¤, в≥дпов≥дальний за розвиток ≥ реал≥зац≥ю програми, призначаЇ кер≥вник≥в програми, надаЇ њм необх≥дн≥ повноваженн¤, зок≠рема право розпор¤джатис¤ ресурсами. ƒл¤ стимулюванн¤ участ≥ суб'Їкт≥в науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥ в розвитку фундаментальних досл≥джень, у розробц≥ та освоЇнн≥ прин≠ципово нових технолог≥й, науково-техн≥чноњ продукц≥њ вводитьс¤ державне замов≠ленн¤ (контракт) у науково-техн≥чн≥й сфер≥, ¤кий забезпечуЇтьс¤ ф≥нансуванн¤м та п≥дтримуЇтьс¤ матер≥ально-техн≥чними ресурсами ≥ видаЇтьс¤ виконавц¤м на конкурсних засадах. ƒержава проводить певну пол≥тику у формуванн≥ та заохоченн≥ науково-техн≥чних кадр≥в ≥, зокрема, забезпечуЇ њх п≥дготовку, спри¤Ї п≥дготовц≥ ≥ переп≥дготовц≥ њњ за межами ”крањни, запроваджуЇ систему атестац≥њ кадр≥в, встановлюЇ обов'¤зковий м≥н≥мум науково-техн≥чних знань дл¤ кожного р≥вн¤ осв≥ти, встановлюЇ державн≥ та ≥менн≥ прем≥њ у галуз≥ науки ≥ техн≥ки. ѕатентно-л≥ценз≥йна д≥¤льн≥сть забезпечуЇ регулюванн¤ всього комплексу правових ≥ економ≥чних в≥дносин, пов'¤заних ≥з створенн¤м, захистом ≥ використанн¤м промисловоњ власност≥ та винаход≥в. ƒл¤ створенн¤ економ≥чно спри¤тливих умов науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥ держава створила ≥нновац≥йний фонд. « метою п≥дтримки ефективного науково-техн≥чного розвитку на контрактн≥й основ≥ виконуютьс¤ науков≥ досл≥дженн¤ ≥ розробки дл¤ потреб держави. ƒержава законодавче забезпечуЇ захист права власност≥ суб'Їкт≥в на науково-техн≥чну продукц≥ю, створюЇ необх≥дн≥ економ≥чн≥ умови дл¤ м≥жнародного науково-техн≥чного сп≥вроб≥тництва. ќсновна л≥тература: ј.‘.ћельник Уƒержавне регулюванн¤ економ≥киФ : 1994р ст 170-178. “.√ ћорозова ј.¬. ѕикулькин Ђ√осударственное регулированиеэкономики и социальный комплексї ћ: 1997 .
| 1 |
Ќазва: ƒержавне регулюванн¤ та стимулюванн¤ Ќ“ѕ та ≥нновац≥йних процес≥в ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-28 (1153 прочитано) |