Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > Ѕ≥знес-план. —утн≥сть, функц≥њ, методолог≥¤ розробки


2) маЇ дати читачев≥ достатньо ч≥тке у¤вленн¤ про питанн¤, де≠тальн≥ше розгл¤нут≥ в основн≥й частин≥ б≥знес-плану.

Ќа практиц≥ резюме складають, використовуючи вже написану основну частину б≥знес-плану. « кожного його розд≥лу вибирають найб≥льш суттЇв≥ та "¤скрав≥" аспекти майбутнього б≥знесу.

ќр≥Їнтовний перел≥к ключових аспект≥в б≥знесу, ¤к≥ викладають≠с¤ в резюме, такий:

Ч опис концепц≥њ б≥знесу, його можливостей, ¤к≥ забезпечува≠тимуть переваги на ринку та стратег≥њ њх реал≥зац≥њ;

Ч в≥домост≥ про ц≥льовий ринок б≥знесу (основн≥ споживач≥, особливост≥ њх обслуговуванн¤, передбачуван≥ обс¤ги продажу, част≠ка ринку);

Ч ун≥кальн≥ характеристики б≥знесу, найсуттЇв≥ш≥ конкурентн≥ переваги ф≥рми, ¤к≥ мають м≥сце або будуть створен≥ внасл≥док реа≠л≥зац≥њ розробленоњ стратег≥њ;

Ч в≥домост≥ про компетенц≥ю й профес≥онал≥зм кер≥вника ф≥рми та член≥в команди менеджер≥в;

Ч основн≥ передбачуван≥ показники ф≥нансовоњ д≥¤льност≥ ф≥рми (прибутков≥сть, пер≥од дос¤гненн¤ беззбитковост≥, терм≥н повернен≠н¤ ≥нвестиц≥й тощо);

Ч характеристика загальних потреб у коштах, бажаноњ форми њх отриманн¤, пор¤дку та напр¤мк≥в њх використанн¤, форм повернен≠н¤ ≥нвестору.

–езюме завершуЇтьс¤ особистою оц≥нкою п≥дприЇмцем шанс≥в на усп≥х його проекту.

ѕ≥дрозд≥л √алузь, ф≥рма та њњ продукц≥¤ опрацьовуЇтьс¤ в б≥з≠нес-план≥, щоб:

Ч переконати читача в перспективност≥ галуз≥, до ¤коњ належить вибраний б≥знес;

Ч породити дов≥ру до даного б≥знесу описом переваг та особли≠востей його продукт≥в (послуг).

” структур≥ цього п≥дрозд≥лу, ¤к правило, вид≥л¤ють так≥ основн≥ складов≥:

1) сучасна ситуац≥¤ та тенденц≥њ розвитку галуз≥;

2) ф≥рма, њњ продукти ≥ (або) послуги;

3) патенти, товарн≥ знаки, ≥нш≥ права власност≥ на продукт (по≠слуги);

4) стратег≥¤ зростанн¤ ф≥рми.

Ѕ≥знес-план оц≥нюЇтьс¤ ≥нвесторами за певними критер≥¤ми, од≠ним з ¤ких Ї галузь, що до нењ належить ф≥рма або в котр≥й вона маЇ нам≥р розпочати свою д≥¤льн≥сть. √алузь ≥з ринком, що швидко зро≠стаЇ, розгл¤даЇтьс¤, звичайно, ¤к спри¤тлив≥ша дл¤ б≥знесу. “ому цей п≥дрозд≥л б≥знес-плану починаЇтьс¤, ¤к правило, з≥ стислого ана≠л≥зу стану справ у галуз≥. ƒл¤ цього необх≥дно:

Ч навести загальн≥ в≥домост≥ про поточний стан справ у галуз≥ та тенденц≥й њњ розвитку;

Ч стисло охарактеризувати нов≥ дл¤ галуз≥ продукти ≥ ринки;

Ч визначити нов≥ чинники, ¤к≥ можуть у перспектив≥ позитивно або негативно вплинути на розвиток галуз≥.

÷ентральне м≥сце в стратег≥њ будь-¤коњ ф≥рми займаЇ стратег≥¤ маркетингу. ‘≥рма дл¤ того й ≥снуЇ, щоб поставл¤ти свою про≠дукц≥ю на ринок. –озвиток ф≥рми та величина отримуваного при≠бутку залежать в≥д того, наск≥льки повно й ефективно вона задо≠вольн¤тиме потреби своњх кл≥Їнт≥в. ≤нш≥ компоненти загальноњ стра≠тег≥њ ф≥рми (ф≥нанси, виробництво, досл≥дженн¤ й розробки) мають спри¤ти дос¤гненню загальноњ мети маркетингу. ќдночасно й сама стратег≥¤ маркетингу маЇ враховувати на¤вн≥ ресурси ф≥рми та по≠Їднуватис¤ з ≥ншими напр¤мками ѓѓ д≥¤льност≥.

” широкому розум≥нн≥ стратег≥¤ маркетингу Ч це система кон≠кретних стратег≥й щодо вибору ≥ формуванн¤:

1) ц≥льового ринку ф≥рми;

2) номенклатури та асортименту продукц≥њ;

3) системи збуту та реал≥зац≥њ продукц≥њ;

4) пол≥тики ц≥ноутворенн¤;

5) способ≥в орган≥зац≥њ рекламноњ кампан≥њ;

6) пол≥тики п≥дтримки продукц≥њ ф≥рми.

Ѕ≥знес-план ¤к документ дл¤ внутр≥шньоф≥рмового користуван≠н¤ маЇ бути детальним планом виробничоњ д≥¤льност≥. ÷е даЇ змогу розв'¤зати багато проблем ф≥рми заздалег≥дь, на папер≥, ран≥ше, н≥ж п≥дприЇмець перейде до конкретних практичних д≥й.

Ќев≥д'Їмною складовою б≥знесу, ор≥Їнтованого на виробничу д≥¤льн≥сть, Ї оц≥нка того, ¤к ф≥рма виробл¤тиме свою продукц≥ю. ќсновне завданн¤ виробничого плану Ч довести, що ф≥рма:

Ч реально спроможна орган≥зувати виробництво;

Ч здатна виготовл¤ти необх≥дну к≥льк≥сть товар≥в в≥дпов≥дноњ ¤кост≥;

Ч маЇ можливост≥ придбати необх≥дн≥ дл¤ цього ресурси.

ќтже, виробничий план маЇ дати в≥дпов≥д≥ на так≥ запитанн¤.

як≥ виробнич≥ операц≥њ будуть застосовуватись ф≥рмою в процес≥ виготовленн¤ продукц≥њ (наданн¤ послуг)?

як≥ конкретно матер≥ально-техн≥чн≥ ресурси потр≥бн≥ дл¤ виго≠товленн¤ продукц≥њ (наданн¤ послуг)?

як≥ зовн≥шн≥ фактори впливатимуть (або можуть вплинути) на виробничий процес?

¬иробничий план доц≥льно розпочинати з короткоњ характерис≠тики виробничого процесу, тобто з опису основних виробничих опе≠рац≥й у њх посл≥довност≥.

” виробничому план≥ необх≥дно також вказати ≥ на зовн≥шн≥ фак≠тори, ¤к≥ впливатимуть на виробничий процес або обмежуватимуть виробнич≥ можливост≥ ф≥рми.

ќтже, у виробничому план≥, ¤к правило, вид≥л¤ють так≥ блоки (п≥дрозд≥ли):

1) основн≥ виробнич≥ операц≥њ;

2) машини та устаткуванн¤;

3) сировина, матер≥али ≥ комплектуюч≥ вироби;

4) виробнич≥ та невиробнич≥ прим≥щенн¤;

5) вплив зовн≥шн≥х фактор≥в.

ќбс¤г ≥ ірунтовн≥сть виробничого плану залежать в≥д характе≠ру б≥знесу ф≥рми та сфери, до ¤коњ в≥н належить. «розум≥ло, що цей розд≥л б≥знес-плану буде найдокладн≥шим дл¤ виробничого п≥дприЇмства. Ѕ≥льше того, у певних випадках саме виробничий процес (особливост≥ його технолог≥й, ун≥кальн≥сть обладнанн¤ то≠що) може бути одним ≥з найприваблив≥ших фактор≥в дл¤ зов≠н≥шн≥х ≥нвестор≥в. Ќавпаки, ф≥рми, ¤к≥ займаютьс¤, наприклад, оптовою або роздр≥бною торг≥влею, можуть взагал≥ об≥йтис¤ без цього розд≥лу.

ѕриваблив≥сть ф≥рми, в≥ра в усп≥х њњ б≥знесу багато в чому за≠лежать в≥д д≥лових навичок ≥ профес≥онал≥зму персоналу ф≥рми та команди менеджер≥в. ƒосв≥дчен≥ кер≥вники ≥ квал≥ф≥кован≥ виконавц≥ можуть вивести п≥дприЇмство з кризи, а безпорадн≥, навпаки, здатн≥ з≥псувати найл≥пшу справу. “ому орган≥зац≥йний план, в ¤кому розгл¤даютьс¤ кадров≥ питанн¤, займаЇ особливе м≥сце серед ≥нших розд≥л≥в б≥знес-плану.

–озробл¤ючи орган≥зац≥йний план, п≥дприЇмець маЇ на мет≥:

Ч по-перше, переконати потенц≥йних ≥нвестор≥в ≥ кредитор≥в у тому, що ним вибрано доц≥льну орган≥зац≥йно-правову форму б≥знесу;

Ч по-друге, показати, з ким в≥н збираЇтьс¤ орган≥зовувати своЇ д≥ло, тобто охарактеризувати менеджер≥в, ¤к≥ в≥д≥граватимуть пров≥дн≥ рол≥ в процесах становленн¤ та управл≥нн¤ ф≥рмою;

Ч по-третЇ, довести, що в≥н, його команда менеджер≥в та ≥нший персонал ф≥рми здатн≥ практично реал≥зувати б≥знес-план.

–озробку цього розд≥лу б≥знес-плану рекомендуЇтьс¤ починати з обірунтуванн¤ вибору орган≥зац≥йноњ форми б≥знесу, оск≥льки вона позначаЇтьс¤ на вс≥й подальш≥й п≥дприЇмницьк≥й д≥¤льност≥ й ба≠гато в чому визначаЇ ≥нш≥ орган≥зац≥йно-правов≥ аспекти б≥знесу.

ƒал≥ в орган≥зац≥йному план≥ сл≥д охарактеризувати потреби ф≥рми в трудових ресурсах, тобто визначити, ¤к≥ саме прац≥вники (основн≥, допом≥жн≥, спец≥ал≥сти) необх≥дн≥ дл¤ веденн¤ справи.

ѕринципово важливо подати в орган≥зац≥йному план≥ в≥домост≥ про власник≥в та пров≥дний управл≥нський персонал ф≥рми. ќрган≥≠зац≥йний план маЇ м≥стити коротк≥ характеристики практично вс≥х тих прац≥вник≥в, в≥д ¤ких у к≥нцевому п≥дсумку залежить усп≥х або невдача б≥знесу ф≥рми. «агальну характеристику команди менеджер≥в варто доповнити ≥нформац≥Їю про використанн¤ зовн≥шньоњ допо≠моги в управл≥нн≥ б≥знесом. ”раховуючи, що багато ф≥рм, особливо малих, залучають дл¤ виконанн¤ окремих функц≥й управл≥нн¤ спец≥ал≥ст≥в з≥ сторони, орган≥зац≥йний план треба доповнити опи≠сом консалтингових потреб ф≥рми.

 ≥нцевий розд≥л орган≥зац≥йного плану м≥стить по¤сненн¤ щодо кадровоњ пол≥тики та стратег≥њ ф≥рми. « нього маЇ стати зрозум≥лим, ¤к будуть зд≥йснюватис¤ доб≥р, п≥дготовка та оплата прац≥ прац≥в≠ник≥в ф≥рми. ћожна подати й в≥домост≥ про передбачуван≥ дл¤ пра≠ц≥вник≥в ф≥рми п≥льги стимулюючого характеру.

ќтже, орган≥зац≥йний план, ¤к правило, складаЇтьс¤ з таких п≥дрозд≥л≥в:

Ч орган≥зац≥йна форма б≥знесу;

Ч потреба ф≥рми в персонал≥;

Ч власники ф≥рми, команда менеджер≥в ≥ зовн≥шн≥ консультанти;

Ч орган≥зац≥йна схема управл≥нн¤;

Ч кадрова пол≥тика ≥ стратег≥¤.

” б≥знес-план≥ необх≥дно вид≥лити й розгл¤нути лише найб≥льш ≥мов≥рн≥ дл¤ даного б≥знесу ризики. Ќайчаст≥ше в б≥знес-план≥ роз≠гл¤даютьс¤ ризики, що можуть виникнути ¤к насл≥дки:

1) неспри¤тливих тенденц≥й у зовн≥шньому середовищ≥ галуз≥, до ¤коњ належить даний б≥знес;

2) реакц≥њ конкурент≥в (наприклад, можливе зниженн¤ ц≥н на аналог≥чн≥ види продукц≥њ чи послуг);

3) сезонноњ цикл≥чност≥ обс¤г≥в продажу;

4) недостатньоњ компетентност≥ персоналу, ¤кий займаЇтьс¤ мар≠кетингом, виробництвом чи управл≥нн¤м;

5) по¤ви нових техн≥чних ≥ технолог≥чних дос¤гнень, ¤к≥ можуть призвести до надто швидкого техн≥ко-економ≥чного стар≥нн¤ про≠дукту даного б≥знесу;

6) перевищенн¤ виробничих витрат над запланованими:

7) труднощ≥в з одержанн¤м сировини, матер≥ал≥в, комплектую≠чих вироб≥в, а також кредит≥в;

8) цикл≥чност≥ потоку гот≥вки тощо.

« погл¤ду можливого впливу на к≥нцев≥ результати д≥¤льност≥ сл≥д розр≥зн¤ти динам≥чний та статичний ризики. ƒинам≥чний ризик може бути зумовлений непередбачуваними зм≥нами вартост≥ основного ка≠п≥талу внасл≥док прийн¤тт¤ певних управл≥нських р≥шень або непередбачуваних зм≥н у зовн≥шньому середовищ≥. ÷ей тип ризику може стати причиною ¤к збитк≥в, так ≥ доход≥в (за спри¤тливих зм≥н). —татичний ризик завжди призводить до збитк≥в, оск≥льки його сутн≥сна характеристика пов'¤зана з утратою реальних актив≥в, а також з утратою доходу через нед≥Їздатн≥сть суб'Їкта господарюванн¤.

Ќазва: Ѕ≥знес-план. —утн≥сть, функц≥њ, методолог≥¤ розробки
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (7145 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->-->
Page generation 0.671 seconds
Хостинг от uCoz