Sort-ref.narod.ru - реферати, курсові, дипломи
  Головна  ·  Замовити реферат  ·  Гостьова кімната ·  Партнери  ·  Контакт ·   
Пошук


Рекомендуєм

Економіка підприємства > Значення і напрямки підвищення фінансових результатів виробничої діяльності


Як показують розрахунки, збiльшення середньої гуртової цiни вiдбулося по газетнiй продукції ( + 24.0 грн. / 1000 газет А2- 4полоси, що складає 9,5%) та по iншiй друкованiй продукції (+16.0 грн./1000 арк. вiдб. Ф А1, що складає 12,2%).

З усiх iнших видiв продукцї змiншились. Так, по бланковiй продукції зменшення цiни складає 112,3 грн/ 1 тис. арк.-вiдб. ФА1 або 53.2%, по книжковiй - 86.1 грн./ 1 тис. арк.-вiдб. ФА1 або 17.7%, по кольоровiй продукцiї - 323.9/1 тис.арк.-вiдб. ФА1 або 34.2%.

Така змiна цiн справила вплив на обсяг продуцiї в грошовому виразi.

Вплив змiни цiн складає:

Бланкова продукцiя - - 112.3 * 460.4 = - 51702.9 грн.

Газетна продукцiя - + 24.0 * 2600.1 = + 62402.4 грн.

Книжкова продукцiя- - 86.1 * 564.4 = - 48569.0 грн.

Кольорова продукцiя- - 323.9 * 412.7 = 133673.5 грн.

Iнша друкована - + 16.0 * 147.2 = + 2355.2 грн.

ВСЬОГО - 169187.8 грн., або - 169.2 тис. грн.

У 2001 роцi порiвняно з 2000 роком вiдбулося збiльшення випуску товарної продукцiї на 269.4 тис. грн. Це сталося за рахунок збiльшення обсягiв в натуральному виразi, оскiльки змiна цiн згiдно з проведеними розрахунками негативно вплинула на випуск товарної продукцiї, зменшивши його на 169.2 тис. грн.

3.3. Аналiз фiнансових результатiв.

У ринковiй економiцi фiнансовi ресурси вкладаються у будь-якi види діяльності виключно за критерiєм максиму прибутку. Прибуток - це фiнансовий результат для здійснення нових вкладень i одержання нових прибуткiв. Прибуток є основним господарським показником роботи пiдприємства.

Основним показником рентабельностi капiталу пiдприємства є вiдношення балансового прибутку до всього авансованого капiталу - рентабельнiсть дiяльностi пiдприємства:

Rg = П / К * 100%

Rg 2000 = ( 79.2 / 250.4) * 100% = 31.6 %

Rg 2001 = (43.7 / 704.3 ) * 100% = 6.2 %

Даний показник визначає, який прибуток одержує пiдприємство на кожну грошову одиницю вкладеного капiталу, тобто характеризує ефективнiсть використання наявних ресурсiв пiдприємства.

Зробивши вищенаведенi розрахунки, видно, що в порiвняннi з 2000 роком значно зменшилася частка прибутку на одиницю вкладеного капiталу.

Для бiльш детального аналiзу використовують такi ресурснi показники рентабельностi діяльності пiдприємства:

Rg′ = ( ЧП / К) * 100%

Rg′ 2000 = ( 45.3 / 250.4 ) * 100% = 18.1 %

Rg′ 2001 = ( 30.6 / 704.3 ) * 100 % = 4.3 %

Rвк = ( П / ВК ) * 100 %

Rвк 2000 = (79.2 / 107.6 ) * 100 % = 73.6 %

Rвк 2001 = ( 43.7 / 460.5 ) * 100 % = 9.5 %

R′вк = ( ЧП / ВК ) * 100 %

R′вк 2000 = ( 45.3 / 107.6 ) * 100 % = 42.1 %

R′вк 2001 = ( 30.6/ 460.5 ) * 100 % = 6.6 %

Iнший економiчний змiст має показник рентабельностi товарної продукцiї:

Rn = Пр / С

Rn 2000 = ( 405.5 / 974.0 ) * 100 % = 41.6 %

Rn 2001 = ( 390.5 / 1246.1 ) * 100 % = 31.3 %

На вiдмiну вiд ресурсних показникiв рентабельностi, рентабельнiсть продукції характеризує прибутковiсть поточних витрат.

На ВАТ " Коломийська друкарня iм. Шухевича прибутковiсть поточних витрат зменшилася, у порiвняннi з 2000 роком на 29 % (( 0.43 / 0.61 ) * 100 %)

У фiнансово-економiчному аналiзi досить широкого застосування набув показник рентабельностi продажiв:

Rпр = ( Пр / Р ) * 100 %

Rпр 2000 = ( 405.5 / 1069.5 ) * 100 % = 37.9 %

Rпр 2001 = ( 390.3 / 1289.8 ) * 100 % = 30.3 %

Вiн показує, скiльки прибутку припадає на одну гривню реалiзованої продукції.

На ВАТ " Коломийська друкарня iм. Шухевича" прибуток на одну гривню реалізованої продукцiї зменшився порiвняно з 2000 роком на 7.4 пункти.

Нижче приводиться таблиця, яка характеризує показники рентабельностi

ВАТ " Коломийська друкарня iм. Шухевича" за 2000 - 2001 роки.

Таблиця.

Показники рентабельності

Показник

Позначення

2000 рік

2001 рік

Темп зростання

1

2

3

4

5

1. Звітні показники, тис.грн.,

1.1.Середньорічний

залишок капіталу

всього (тис.грн.)

К

250,4

704,3

281,9

У т.ч.Власний капітал

ВК

107,6

460,5

428,0

1.2. Балансовий

прибуток

П

79,2

43,7

55,2

У т.ч.“чистий

прибуток”

ЧП

45,3

30,7

67,5

1.3. Прибуток від

реалізації продукції

(тис.грн.)

Пр

405,5

390,3

96,3

1.4. Собівартість

реалізованої продукції

(тис.грн.)

С

1024,2

1246,1

121,7

1.5. Виручка від

реалізації (без ПДВ,

акцизного збору)

(тис.грн.)

Р

1069,5

1289,8

120,6

2. Розрахункові показники , %

2.1. Рентабельність

діяльності, %

Rg

31,6

6,2

25,4

2.2.Рентабельність

діяльності з ураху

ванням “чистого

прибутку”, %

R′g

18,1

4,3

- 13,8

2.3.Рентабельність

власного капіталу,%

Rвк

73,6

9,5

- 64,1

2.4.Рентабельність

власного капіталу за

“чистим” прибутком, %

R′вк

42,1

6,6

- 35,5

2.5.Рентабельність

продукції

Rn

41,6

31,3

- 10,3

2.6.Рентабельність

продажів

Rnp

37,9

30,3

- 7,6

Назва: Значення і напрямки підвищення фінансових результатів виробничої діяльності
Дата публікації: 2005-02-15 (31029 прочитано)

Реклама



Яндекс цитирования
-->-->
Page generation 0.088 seconds
Хостинг от uCoz