Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ћакроеконом≥ка > ѕодатки


Ќам гостро не вистачаЇ власне науковоњ школи або дек≥лькох шк≥л у сфер≥ оподоткуванн¤, здатних не т≥льки удосконалити чинну податкову систему, але й передбачати, прогнозувати, вс≥ економ≥чн≥ та соц≥альн≥ насл≥дки в≥д проведенн¤ в житт¤ того чи ≥ншого комплексу заход≥в.

Ќин≥шн¤ ситуац≥¤ в крањн≥ не дозвол¤Ї нам чекати, доки податкова пол≥тика визначитьс¤ остаточно ≥ буде влаштовувати вс≥х. «авданн¤, ¤ке нин≥ ставитьс¤ перед ƒержавною податковою адм≥н≥страц≥Їю ”крањни,-створити таку податкову службу, ¤ка нав≥ть при недосконалому податковому законодавств≥ зможе на досить високому р≥вн≥ забезпечити збиранн¤ податк≥в.

ƒл¤ дос¤гненн¤ ц≥Їњ мети розробл¤Їтьс¤ проект модерн≥зац≥њ податковоњ служби за участю —в≥тового банку ≥ ћ≥жнародного ¬алютного ‘онду. ƒо ц≥Їњ роботи будуть залучен≥ ¤к фах≥вц≥ податковоњ служби, так ≥ де¤к≥ пров≥дн≥ вчен≥.

ѕодальша перспектива розвитку податковоњ системи багато в чому залежить в≥д срийн¤тт¤ ѕодаткового  одексу. ÷ей найважлив≥ший документ не треба розум≥ти ¤к простий зв≥д закон≥в з оподаткуванн¤. ѕодатковий  одекс повинен бути всеос¤жним законодавчим актом, ¤кий вичерпно визначаЇ в≥дносини держави з платниками податк≥в, функц≥њ ≥ повноваженн¤ орган≥в влади щодо встановленн¤ ≥ ст¤гненн¤ податк≥в ≥ збор≥в.—аме ѕодатковий  одекс буде реальним,закр≥пленим на пепер≥ вираженн¤м податковоњ пол≥тики держави.

ѕодатковий  одекс покликаний усунути недол≥ки ≥снуючоњ податковоњ системи, збер≥гши при цьому все те рац≥ональне, що в н≥й Ї, врахувати накопичений позитивний досв≥д, стаб≥л≥зувати систему податк≥в, принаймн≥ в межах ф≥нансового року, а згодом Ц прот¤гом дек≥лькох рок≥в. ¬≥н повинен викоренити порочну практику прийн¤тт¤ законодавчих акт≥в задн≥м числом. ”с≥ зм≥ни повинн≥ проводитис¤ т≥льки разом ≥з формуванн¤м бюджету на майбутн≥й р≥к ≥ заздалег≥дь ставати в≥домими платников≥ податк≥в.

—аме шл¤хом створенн¤ ѕодаткового  одексу маЇмо сформувати Їдину комплексну систему податк≥в у крањн≥, усунути ≥снуюч≥ суперечност≥, ч≥тко визначити функц≥њ, повноваженн¤ й в≥дпов≥дальн≥сть ус≥х р≥вн≥в влади в проведенн¤ податковоњ пол≥тики, у запровадженн≥ та скасуванн≥ податк≥в, збор≥в ≥ податкових п≥льг. « прийн¤тт¤м ѕодаткового  одексу буде нарешт≥ створено Їдину законодавчу ≥ нормативну базу оподаткуванн¤. ѕри створенн≥ податкового кодексу буде враховано ≥ св≥товий досв≥д у сфер≥ оподаткуванн¤, забезпечено адекватн≥сть податк≥в, що створить необх≥дн≥ передумови дл¤ усп≥шноњ ≥нтеграц≥њ укарњнськоњ економ≥ки у св≥тову.

6. ¬плив економ≥чноњ кризи ”крањни на державну бюджетну систему.

Ќа¤вн≥сть негативних ¤вищ в економ≥ц≥ ”крањни, таких ¤к плат≥жна криза, високий р≥вень бартеризац≥њ, на¤вн≥сть можливостей дл¤ юридичних та ф≥зичних ос≥б ухил¤тис¤ в≥д сплати податк≥в, створюють значн≥ труднощ≥ у виконанн≥ дох≥дноњ частини, повноту ст¤гненн¤ податковоњ заборгованост≥. Ќа¤вн≥сть значних ухилень в≥д оподаткуванн¤, ≥снуванн¤ Ут≥ньовогоФ сектора економ≥ки дуже утруднюють розвФ¤занн¤ цього важливого державного завданн¤. ѕодатковою службою ”крањни наголошуЇтьс¤, що сьогодн≥ необх≥дно значн≥ зусилл¤ спр¤мувати на перев≥рки газо- ≥ нафтодобувних п≥дприЇмств, субФЇкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ з продажу електроенерг≥њ, природного газу та нафтопродукт≥в, п≥дакцизних товар≥в, теле- ≥ рад≥о-, ауд≥о- ≥ в≥деоб≥знесу, банк≥вськоњ сфери.

јнал≥з матер≥ал≥в перев≥рок, операти≥них матер≥ал≥в ≥ крим≥нальних справ св≥дчить,що на сучасному етап≥ ≥стотних втрат зазнаЇ бюджет в≥д протиправноњ д≥¤льност≥ ф≥ктивних комерц≥йних ф≥рм, ¤к≥ обслуговують Ут≥ньовуФ еконм≥ку й функц≥онують практично в кожн≥й галуз≥ ≥ сфер≥ економ≥ки.

ѕротиправна д≥¤льн≥сть таких структур, наприклад, у банк≥вськ≥й сфер≥ використовуЇтьс¤ дл¤ переведенн¤ безгот≥вкових кошт≥в у гот≥вку ≥ незаконного конвертуванн¤. якщо у 1998 роц≥ було викрито 14 кронверц≥йних центр≥в, то 1999 року Ц вже 21.

” середньому на рахунках одн≥Їњ ф≥ктивноњ ф≥рми обертаЇтьс¤ до 5 млн.грн., ≥ експертн≥ п≥драхунки показують, що т≥льки в≥д д≥¤льност≥ ф≥ктивних ф≥рм у 1998 роц≥ бюджет не отримав щонайменше 2-2.5 млрд.грн..

” сфер≥ зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥ втрати бюджету лише в≥д незаконного ввезен¤ ≥мпортних товар≥в ≥ продукц≥њ становл¤ть до 2.5 млрд.грн.

«начно крим≥нал≥зована сфера нафтоб≥знесу, де порушено 513 крим≥нальних справ, що становить 12% в≥д числа зареЇстрованих злочин≥в за ст. 1482    ”крањни. —итуа≥¤, що склалас¤ на нафторинку ”крањни зумовлюЇтьс¤ р¤дом субФЇктивних фактор≥в, серед ¤ких сл≥д в≥окремити ≥снуючу систему п≥льг, ¤ка дозвол¤Ї несумл≥нним п≥дприЇмц¤м ухил¤тис¤ в≥д сплати належних податк≥в та платеж≥в.

—ерйьозну тривогу викликаЇ стан справ на енергоринку. «а матер≥алами зд≥йснених у 1999 роц≥ перев≥рок порушено 640 крим≥нальних справ.

« цього приводу Ћеон≥д ƒанилович  учма наполегливо закликаЇ податков≥ органи ”крањни проводити значну роботу у передбаченн≥ й напрацюванн≥ пропозиц≥њ щодо усуненн¤ можливостей ухиленн¤ в≥д сплати податк≥в, орган≥зац≥њ належного податкового процесу, прийн¤тт¤ необх≥дних законодавчих та ≥нших р≥шень.

¬исновок

ќдним з перших орган≥зац≥йних крок≥в у зд≥йсненн≥ податковоњ реформи було створенн¤ ƒержавноњ податковоњ адм≥н≥страц≥њ та њњ структур на м≥сц¤х.

” жовтн≥ 1999 року ƒержан≥й податков≥й адм≥н≥страц≥њ ”крањни виповнилось 3 роки. « приводу цього Ћ.ƒ. учма у зверненн≥ до √олови ƒержавноњ податковоњ адм≥н≥страц≥њ ”крањни ћ.я.јзарова ≥ до вс≥х прац≥вник≥в податковоњ служби в≥дзначив, що створена у 1996 роц≥ податкова служба стала одн≥Їю з найважлив≥ших складових виконавчоњ влади новоњ формац≥њ. ¬≥дзначив, що завд¤ки ч≥тк≥й ≥ злагоджен≥й прац≥ податк≥вц≥в держава виходить на б≥льш стаб≥льне, прогнозоване поповненн¤ бюджет≥в ус≥х р≥вн≥в. ÷е дозволило, особливо в 1999 роц≥, не т≥льки своЇчасно ф≥нансувати нев≥дкладн≥ потреби, а й розпочати поетапне погашенн¤ борг≥в ≥з зарплати та соц≥альних виплат. ѕодаткова служба рухаЇтьс¤ у напр¤мку в≥дмови в≥д часто ф≥скальних метод≥в роботи у б≥к зменшенн¤ податкового тиску, спрощенн¤ обл≥ку та зв≥тност≥, удосконаленн¤ механ≥зм≥в оподаткуванн¤. ѕрикладом може бути усп≥шне вт≥ленн¤ економ≥чних указ≥в ѕрезидента ”крањни про зменшенн¤ нарахувань на фонд зароб≥тноњ плати, про ф≥ксований с≥льськогосподарський податок, про державну п≥дтримку малого п≥дпрЇмництва, про спрощену систему оподаткуванн¤, обл≥ку та зв≥тност≥ субФЇкт≥в малого п≥дприЇмництва та про створенн¤ економ≥чних зон.ƒержава чекаЇ в≥д податковоњ служби активноњ участ≥ у реформуванн≥ податковоњ системи. «м≥ни мають бути спр¤мован≥ на п≥дтримку ≥ стимулюванн¤ економ≥ки, в≥дчизн¤ного товаровиробника, прискоренн¤ виходу з т≥н≥ прихованих кап≥тал≥в, набутих некрим≥нальним шл¤хом. ¬одночас податкова служба повинна удосконалити процес збиранн¤ податк≥в за рахунок впровадженн¤ сучасних технолог≥й адм≥н≥струванн¤ та механ≥зм≥в сплати платеж≥в до бюджету.ќсновним принципом повс¤кденноњ прац≥ податк≥вц≥в маЇ стати налогодженн¤ партнерства м≥ж державою та п≥дприЇмництвом.≤стор≥¤ вчить: жорсток≥сть закон≥в породжуе жорсток≥сть злочин≥в.Ќерозумна жорсток≥сть податкового законодавства, чим би вона не викликалась, обФективно ≥ законом≥рно породжуЇ ≥ буде породжувати умови переносу господарськоњ д≥¤льност≥ ≥з легальноњ економ≥ки в т≥ньову, протисто¤нн¤ платник≥в податк≥в держав≥, ¤ка створена дл¤ захисту њх ≥нтерес≥в ≥ функц≥онуЇ за њх рахунок.

ћ.јзаров у зверненн≥ до колег-прац≥вник≥в закликаЇ планувати роботу таким чином, щоб ≥деолог≥¤ налагодженн¤ партнерства м≥ж державою ≥ п≥дприЇмцем ув≥йшла в повс¤кденну практику, щоб м≥цн≥ли дов≥ра ≥ взаЇморозум≥нн¤ м≥ж податковим прац≥вником ≥ платником податк≥в. Ќасамперед потр≥бно зробити так, щоб конституц≥йний обовФ¤зок кожного громад¤нина нашоњ крањни перер≥с у його моральний обовФ¤зок, щоб розум≥нн¤ того, що кожний ≥з нас сьогодн≥ розплачуЇтьс¤ за вчора ≥ робить внесок у завтра, стало етичною нормою житт¤.

¬икористана л≥тература:

1. ∆урнал У¬≥сник податковоњ службиФ є 15; 1998р.

∆урнал У¬≥сник податковоњ службиФ є26,29,30,33,38,40,47-48; 1999 р≥к.

«акон ”крањни Уѕро систему оподаткуванн¤Ф .25 червн¤ 1991 року є1251-12 м. ињв

√ригорчук “.¬. ќснови економ≥чноњ теор≥њ.- оломи¤,98

 ом≥сарук ћ.ѕ. ћакроеконом≥ка. урс лекц≥й.- оломи¤,99р.

Ћинвуд“.√айгер. ћакроэкономическа¤ теори¤ и переходна¤ экономика.-ћосква 1996

∆урнал У—в≥т бухгалтерського обл≥куФ-березень 1998

Ќазва: ѕодатки
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-01 (4297 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
loans education - electronic - ticket cheap - home loans - personal loan - laptop laptop - politics
Page generation 0.321 seconds
Хостинг от uCoz