Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ћ≥кроеконом≥ка > ‘≥скальна пол≥тки держави (Ѕюджетно-податкова пол≥тика)


W2

K


L2 L1 L

–есурси прац≥

ѕо¤сненн¤ до граф≥ка 2:

1. Ќа граф≥ку в≥дображена р≥вновага (точка ≈1) попиту ≥

пропозиц≥њ на ринку прац≥ до того, ¤к доход прац≥вник≥в почав

обкладатись податком. ÷ьому стану р≥вноваги в≥дпов≥даЇ

к≥льк≥сть зайн¤тих L1 ≥ зарплата W.

2. Ћ≥н≥¤ S2 в≥дображаЇ пропозиц≥ю п≥сл¤ впровадженн¤ по-

датку. –≥вновага попиту ≥ пропозиц≥њ дос¤гаЇтьс¤ у точц≥ E2.

3. ≈2  - в≥др≥зок, що в≥дображаЇ величину податку на до-

ход. W1 - зарплата до оподаткуванн¤, W2 - п≥сл¤ оподат-

куванн¤.

4. ѕлоща ф≥гури W1E2KW2 означаЇ величину податкових над-

ходжень до державного бюджету за умови, що платниками податку

Ї L2 ос≥б ≥ кожна особа сплачуЇ ≈2  податку.

–озгл¤немо ситуац≥ю до ≥ п≥сл¤ введенн¤ податку на доход

детальн≥ше. Ќехай до оподаткуванн¤ середн¤ зарплата становила

9 одиниць. якщо встановлено, скаж≥мо 30%-ний податок на зар-

плату, то прац≥вники будуть пропонувати ту саму к≥льк≥сть

прац≥, у раз≥ коли њх зарплата до оподаткуванн¤ становитиме

12 одиниць. јле попит на працю з боку п≥дприЇмсц≥в змен-

шуЇтьс¤ ≥з зростанн¤м зарплати. ≤з зростанн¤м зарплати, ¤к

в≥домо, п≥дприЇмства залучають меше прац≥вник≥в. –≥вновага

(це ≥ показано на граф≥ку) встановитьс¤ в точц≥, ¤ка виз-

начаЇтьс¤ б≥льш високою зарплатою дл¤ п≥дприЇмц≥в (W1 W2),

але б≥льш низькою зарплатою п≥сл¤ оподаткуванн¤ дл¤ прац≥-

вник≥в (W2 W) ≥ меншою зайн¤т≥стю.

¬≥д оподаткуванн¤ доходу сусп≥льство маЇ ¤к вигоди, так

≥ втрати. ¬игоди вт≥люютьс¤ у величин≥ податкових надходжень,

що будуть використан≥ в ≥нтересах платник≥в податк≥в (п≥дви-

щенн¤ загального добробуту, сусп≥льноњ безпеки, розвиток

культури, охорони здоров'¤ тощо).

Ќа нашому граф≥ку вигоди в≥дображен≥ площиною чотирикут-

ника W1E2KW2. «агальн≥ втрати вим≥рюютьс¤ трикутником ≈2≈1 .

¬≥н в≥дпов≥даЇ чистим втратам в≥д розпод≥лу ресурс≥в п≥д

впливом податку. ÷≥ втрати виникають через в≥дм≥нн≥сть м≥ж

тим, що п≥дприЇмц≥ сплачують прац≥вникам, ≥ тим, що останн≥

отримують. „ерез зменшенн¤ реально отримуваноњ зарплати скоро-

чуЇтьс¤ пропозиц≥¤ прац≥, в≥дпов≥дно скорочуЇтьс¤ обс¤г про-

дукту, що м≥г би бути створений.

‑ ≈2≈1  - загальна величина втрат, ¤ка розпод≥л¤Їтьс¤ м≥ж

прац≥вниками ≥ п≥дприЇмц¤ми.

- NE1K - втрати прац≥вник≥в в≥д зниженн¤ доход≥в нижче

р≥вн¤, що ≥снував до оподаткуванн¤.

‑ ≈2≈1N - втрати п≥дприЇмц≥в в≥д скороченн¤ прибутк≥в че-

рез зростанн¤ витрат.

–озгл¤немо тепер природу впливу непр¤мих податк≥в (акци-

зу, податку на добавлену варт≥сть). якщо пр¤м≥ податки, ¤к ми

уже про≥люстрували попередн≥м граф≥ком, впливають на бажанн¤

працювати, тобто на пропозиц≥ю прац≥, то непр¤м≥ визначають

обс¤ги загального виробництва та р≥вень ц≥н. —користаЇмос¤

дл¤ ≥люстрац≥њ граф≥ком AD - AS (граф≥к 3):

÷≥ни

AS2

P2 D

E2

P2 AS1

T E1

P1

AD

P1 N


Y2 Y1 ¬ипуск

√раф≥к 3

ѕо¤сненн¤ до граф≥ка 3:

1. –≥вновага у точц≥ ≈1 встановлюЇтьс¤ до введенн¤

акцизного збору. ѓй в≥дпов≥дають обс¤г виробництва Y1 ≥

р≥вень ц≥н P1.

2. ѕ≥сл¤ впровадженн¤ акцизу ц≥на зб≥льшуЇтьс¤, а л≥н≥¤

пропозиц≥¤ зсуваЇьбс¤ вгору, набувши значенн¤ AS2. –≥вновага

встановлюЇтьс¤ у точц≥ ≈2 при б≥льш висок≥й ц≥н≥ –2 ≥ менших

обс¤гах виробництва Y2.

3. ¬≥др≥зок ≈2N в≥дображаЇ величину акцизного збору до

бюджету.

–озгл¤немо цю ситуац≥ю б≥льш детально. Ќехай до введенн¤

акцизного збору товар коштував 9 одиниць. ѕри акцизному збор≥

з одиниц≥ товару у 3 грошов≥ одиниц≥ ц≥на мала б п≥дн¤тис¤ до

12 (так≥й г≥потетичн≥й ц≥н≥ в≥дпов≥даЇ точка D на граф≥ку).

Ћише за умови, що ц≥на буде на р≥вн≥ 12 одиниць, обс¤ги про-

дажу мали б залишитис¤ незм≥нними. јле покупц≥ у раз≥ такого

зростанн¤ ц≥ни не залишаютьс¤ нейтральними - њх природною

реакц≥Їю стаЇ скороченн¤ попиту.  омпром≥с м≥ж ≥нтересами по-

купц≥в та продавц≥в буде дос¤гнуто у точц≥ ≈2. Ќехай њй

в≥дпов≥дають ц≥ни не у 12, а, скаж≥мо, у 10.5 одиниць, тобто

на 1.5 одиниц≥ вище, н≥ж початкова ц≥на. ” ц≥н≥ 10.5 м≥сти-

тьс¤ 3 одиниц≥ акцизного збору. ¬трати покупц≥в в≥д впровад-

женн¤ акцизу становить 10.5 - 9 = 1.5 (адже ран≥ше вони пла-

тили 9, а тепер 10.5 одиниць). ¬трата продавц≥в с¤гаЇ:

9 - (10.5 - 3) = 1.5 одиниць (адже ран≥ше вони отримували з

одиниц≥ продажу виручку 9 одиниць, а п≥сл¤ впровадженн¤ акци-

зу - 7.5 одиниць). ќтже, втрати в≥д акцизного податку (на

граф≥ку вони зображен≥ площею ‑ N≈2≈1) розпод≥л¤ютьс¤ м≥ж по-

купц¤ми (споживачами) ≥ продавц¤ми (виробниками).

ћожлив≥сть поповнити бюджет за рахунок зб≥льшенн¤ опо-

даткуванн¤ на перший погл¤д видаЇтьс¤ досить очевидною. јле в

реальност≥ це ви¤вл¤Їтьс¤ не зовс≥м так.  ожна "данина", у

¤к≥й би форм≥ вона не ст¤гувалась, зменшуЇ зац≥кавлен≥сть у

продуктивн≥й д≥¤льност≥. ѕом≥чено, що до певноњ меж≥ оподат-

куванн¤ в оподаткованого (п≥дприЇмц¤ чи роб≥тника) ≥снуЇ

зац≥кавлен≥сть у нарощуванн≥ зусиль; п≥сл¤ дос¤гненн¤ ц≥Їњ

меж≥ така зац≥кавлен≥сть зменшуЇтьс¤ ≥ поступово сходить

нан≥вець. ќтже, намагаючись зб≥льшити податков≥ надходженн¤

за рахунок зб≥льшенн¤ податкових ставок або акциз≥в, швидко

дос¤гаЇтьс¤ така межа, коли може зменшитись податкова база -

отримуван≥ доходи або обс¤ги реал≥зац≥њ. Ќасл≥дком такого

зменшенн¤ стане скороченн¤ власне податкових надзоджень.

«в≥дси випливаЇ досить парадоксальний висновок: л≥берал≥зац≥¤

податковоњ системи може забезпечити зб≥льшенн¤ податкових

надходжень. ÷ей ефект був пом≥чений американським економ≥стом

јртуром Ћаффером ≥ вв≥йшов в економ≥чну науку п≥д назвою кри-

воњ Ћаффера.

 рива Ћаффера граф≥чно маЇ такий вигл¤д (граф≥к 4):


Ќазва: ‘≥скальна пол≥тки держави (Ѕюджетно-податкова пол≥тика)
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (2939 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
car for sale - debt non - special special - all dealerships - education tree - payment payment - online of
Page generation 0.233 seconds
Хостинг от uCoz