Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ћ≥кроеконом≥ка > ‘≥скальна пол≥тки держави (Ѕюджетно-податкова пол≥тика)


–о- „Ќѕ ѕо-  ≥нце- —по- «ао- ≤вес- ƒержа- —укупн≥

ки ” да- вий до- жива- щад- тиц≥њ вн≥ витрати

тки ход су- нн¤ женн¤ ≤n заку- (C+In+G)

“ сп≥ль- — S п≥вл≥

ства G

(”-“)


1 240 25 215 224 -9 12 20 256

2 260 25 235 240 -5 12 20 272

3 280 25 255 256 -1 12 20 288

4 300 25 275 272 3 12 20 304

5 320 25 295 288 7 12 20 320

6 340 25 315 304 11 12 20 336

7 360 25 335 320 15 12 20 352

8 380 25 355 336 19 12 20 368

9 400 25 375 352 23 12 20 374

10 420 25 395 368 27 12 20 390


ѕ≥сл¤ сплати податк≥в (25 млрд. гр. од.щор≥чно) скорот¤-

тьс¤ к≥нцев≥ доходи сусп≥льства, споживанн¤ ≥ заощадженн¤.

јле ¤ким буде скороченн¤ споживанн¤ ≥ заощаджень? Ќа це запи-

танн¤ даЇ в≥дпов≥дь величина мультипл≥катора, ¤ка, ¤к в≥домо,

тут дор≥внюЇ 5. «в≥дси зрозум≥ло, що гранична схильн≥сть до

споживанн¤ (ћѕ—) дор≥внюЇ 4/5, а гранична схильн≥сть до за-

ощадженн¤ (ћ–S) - 1/5. ” цьому ж сп≥вв≥дношенн≥ скорочуЇтьс¤

споживанн¤ ≥ заощадженн¤, а повна величина щор≥чного скоро-

ченн¤ дор≥внюЇ 25 млрд. гр. од. (4/5)в≥д 25), а заощадженн¤ -

5 млрд. гр. од. (1/5 в≥д 25).

–езультатом стане зменшенн¤ сукупних витрат (в пор-

≥вн¤нн≥ з попередньою таблицею) ≥ зменшенн¤ р≥вноважного „Ќѕ

(до 320 млрд. гр. од.). ќтже, зростанн¤ податк≥в скорочуЇ су-

купн≥ витрати ≥ р≥вноважний обс¤г виробництва, а њх зменшенн¤

веде до зростанн¤ обс¤гу виробництва.

«меншенн¤ податк≥в також ви¤вл¤Ї мультипл≥кац≥йний ефект

на доход. —укупний ефект в≥д зм≥ни податк≥в дл¤ доходу, або

податковий мультипл≥катор, дор≥внюЇ:

Y MPC

---- = - --------- .

T 1 - MPC

ѕодатковий мультипл≥катор показуЇ, на ск≥льки одиниць

зм≥нитьс¤ сукупний доход у в≥дпов≥дь на зм≥ну податк≥в на

одну одиницю. «окрема, ¤кщо ћ–— = 0.8, то податковий му-

льтипл≥катор дор≥внюватиме:

Y 0.8

---- = - --------- = - 4.

T 1 - 0.8

” даному випадку зменшенн¤ податк≥в на одиницю зб≥льшить

р≥вноважний доход, на 4 од. (аналог≥чне зб≥льшенн¤ податк≥в

викличе зменшенн¤ доходу на 4 од.).

јнал≥з двох останн≥х таблиць дозвол¤Ї зробити висновок,

що пропорц≥йне зростанн¤ державних витрат ≥ податк≥в веде до

зб≥льшенн¤ р≥вноважного обс¤гу виробництва. ƒане ¤вище нази-

вають мультипл≥катором збалансованого бюджету, адже р≥вн≥

державн≥ витрати ≥ податков≥ надходженн¤ у бюджет збалансують

останн≥й, в≥дпадаЇ потреба у деф≥цитност≥ бюджету. ѕри цьому

величина мультипл≥катора збалансованого бюджету дор≥внюЇ 1

(прир≥ст державних витрат ≥ податк≥в дор≥внюЇ приростов≥

нац≥онального продукту). ћультипл≥катор збалансованогобюджету

д≥Ї поза впливом граничноњ схильност≥ до споживанн¤ ≥ за-

ощадженн¤ (ћ–— ≥ ћ–S).

“аким чином, ф≥скальна пол≥тика використовуЇтьс¤ дл¤

стаб≥л≥зац≥њ економ≥ки. ѓњ фундаментальне завданн¤ пол¤гаЇ у

л≥кв≥дац≥њ безроб≥тт¤ або ≥нфл¤ц≥њ. ¬ пер≥од економ≥чного

спаду застосовуЇтьс¤ стимулююча ф≥скальна пол≥тика. ¬она

включаЇ: 1) зб≥льшенн¤ державних витрат або зменшенн¤ по-

датк≥в; 2) сполученн¤ впливу зростанн¤ державних витрат ≥

зменшенн¤ податк≥в. “обто, ¤кщо ≥снував збалансований дер-

жавний бюджет, в пер≥од спаду чи депрес≥њ ф≥скальна пол≥тика

зумовлюЇ бюджетний деф≥цит.

Ќавпаки, ¤кщо в економ≥ц≥ спостер≥гаЇтьс¤ викликана над-

лишковим попитом ≥нфл¤ц≥¤, застосовуютьс¤ стримуюча ф≥скальна

пол≥тика, ¤ка включаЇ: 1) зменшенн¤ державних витрат чи

зб≥льшенн¤ податк≥в; 2) сполученн¤ впливу зменшенн¤ витрат

держави ≥ зростанн¤ податк≥в. “ака ф≥скальна пол≥тика

ор≥ЇнтуЇтьс¤ на збалансований бюджет ≥ нав≥ть на бюджет з по-

зитивним сальдо, ¤кщо перед економ≥кою стоњть проблема кон-

тролю над ≥нфл¤ц≥Їю.

—л≥д п≥дкреслити, що державн≥ витрати Ї д≥йовим засобом

ф≥скальноњ пол≥тики тод≥, коли Ї значний державний сектор в

економ≥ц≥. ѕроте стимулююча ф≥скальна пол≥тика може опиратись

≥ на в≥дносно невеликий державний сектор.

Ќедискрец≥йна ф≥скальна пол≥тикапов'¤зана ≥з так званими

вмонтованими стаб≥л≥заторами. ѕ≥д цим терм≥ном ховаЇтьс¤

зас≥б дл¤ дос¤гненн¤ економ≥чноњ стаб≥льност≥, ¤ка дос¤гаЇ-

тьс¤ автоматично при допомоз≥ ф≥скальноњ пол≥тики, тобто Ї

вмонтованою в економ≥чну систему.

«окрема, таким вмонтованим стаб≥л≥заторм Ї податкова

ставка, ¤ка зм≥нюЇтьс¤ пропорц≥йно обс¤гу „Ќѕ. ѕри зростанн≥

приросту „Ќѕ (нац≥онального доходу) застосовуЇтьс¤ прог-

ресивний податок на доход ≥ прибуток, а також зменшуютьс¤

трансфертн≥ платеж≥ (виплати держави населенню, що не пов'¤-

зан≥ з трудовою д≥¤льн≥стю, кап≥талом чи власн≥стю). Ќавпаки,

в умовах спаду застосовуЇтьс¤ регресивний податок ≥

зб≥льшуютьс¤ виплати по безроб≥ттю, б≥дност≥, державн≥ суб-

сид≥њ. “ак д≥ють вмонтован≥ (автоматичн≥) стаб≥л≥затори.

ќтже, вмонтований стаб≥л≥затор - це будь-¤кий зах≥д, що

маЇ тенденц≥ю зб≥льшувати деф≥цит державного бюджету (або

скорочувати його позитивне сальдо) в пер≥од економ≥чного спа-

ду ≥ зб≥льшувати його позитивне сальдо (або зменшувати його

деф≥цит) в пер≥од ≥нфл¤ц≥йного зростанн¤ ц≥н без необх≥дност≥

застосуванн¤ додаткових пол≥тичних (суб'Їктивних) заход≥в.

јвтоматичн≥ стаб≥л≥затори Ц це так≥ механ≥зми в економ≥ц≥, д≥¤ ¤ких зменшуЇ реакц≥ю ¬Ќѕ на зм≥ни сукупного попиту.

јвтоматична зм≥на податкових надходжень.

—истема податк≥в прогресивно залежить в≥д особистих доход≥в та доход≥в п≥дприЇмств. якщо обс¤г виробництва падаЇ то податков≥ надходженн¤ автоматично зменшуютьс¤ так, що пад≥нн¤ особистих доход≥в ≥ видатк≥в послаблюЇтьс¤. ” такому випадку випуск продукц≥њ зменшуЇтьс¤ не так в≥дчутно.

¬ ≥нфл¤ц≥йн≥ пер≥оди зменшенн¤ податкових надходжень зменшуЇ особист≥ доходи, стримуЇ споживч≥ витрати, скорочуЇ сукупний попит ≥ упов≥льнюЇ зростанн¤ ц≥н та зароб≥тноњ плати.

ƒопомога по безроб≥ттю, соц≥альна допомога та ≥нш≥ трансфертию

ƒопомога по безроб≥ттю вливаЇ кошти в економ≥ку(в пер≥од кризи) або вилучаЇ з нењ (в пер≥од буму) ≥, ¤к результат, стаб≥л≥зуЇ њњ та згладжуЇ насл≥дки д≥лових цикл≥в.

ƒ≥¤ ≥нших трансферт≥в аналог≥чна.

ќсновн≥ засоби дискрец≥йноњ ф≥скальноњ пол≥тики :

«м≥на прграм сусп≥льних роб≥т та ≥нших програм, повФ¤заних з витратами.

«м≥на програм трасфертного типу (перерозпод≥льчих).

÷икл≥чн≥ зм≥ни р≥вн¤ податк≥в.

ƒискрец≥йна ф≥скальна пол≥тика Ц це пол≥тика, при ¤к≥й ур¤д св≥домо ман≥пулюЇ податками та державними видатками з метою зм≥ни реального обс¤гу нац≥онального виробництва та зайн¤тост≥, контролю за ≥нфл¤ц≥Їю та прискоренн¤м економ≥чного зростанн¤.

4. ƒ≈–∆ј¬Ќ»… Ѕёƒ∆≈“ “ј Ѕёƒ∆≈“Ќ≈ ќЅћ≈∆≈ЌЌя

‘≥нансово-бюджетне регулюванн¤ Ї основою ф≥скальноњ

пол≥тики - кейнс≥анського методу дос¤гненн¤ макроеконом≥чноњ

р≥вноваги.

ѕ≥д ф≥нансами розум≥ють систему економ≥чних в≥дносин, що

склались у сусп≥льств≥ щодо формуванн¤ ≥ використанн¤ грошо-

вих ресурс≥в. ”б≥льш вузькому розум≥нн≥, ф≥нанси - це грошов≥

фонди (гот≥вков≥ ≥ безгот≥вков≥), за ¤кими сто¤ть матер≥альн≥

ресурси, необх≥дн≥ дл¤ функц≥онуванн¤ п≥дприЇмств ≥ зд≥йснен-

н¤ державою своњх функц≥й. —уть ф≥нанс≥в б≥льш повно ви-

¤вл¤Їтьс¤ у виконуваних ними функц≥¤х: розпод≥льчоњ, регулю-

ючоњ ≥ контрольноњ.

‘≥нансова система будь-¤коњ крањни складаЇтьс¤ ≥з трьох

т≥сно переплетених сфер: ф≥нанси держави, ф≥нанси ф≥рм ≥

ф≥нанси домашн≥х господарств.

‘≥нанси домашн≥х господарств (населенн¤) - це грошов≥

фонди, що формуютьс¤ з доход≥в домашн≥х господарств. «а допо-

могою ф≥нанс≥в ф≥рм (п≥дприЇмств) створюЇтьс¤ нац≥ональний

продукт, ¤кий Ї джерелом формуванн¤ ф≥нансових ресурс≥в насе-

ленн¤ ≥ держави.ѕроте у виконанн≥ згаданих функц≥й ф≥нанс≥в

основна роль належить ф≥нансам держави.

ќтже, державн≥ ф≥нанси - це сукупн≥сть грошових засоб≥в,

зосереджених у руках держави ≥ призначених дл¤ забезпеченн¤

властивих њй функц≥й, а також сукупн≥сть форм ≥ метод≥в, че-

рез ¤к≥ ц≥ функц≥њ реал≥зуютьс¤.

ѕ.—амуельсон коротко сформулював основн≥ функц≥њ дер-

жави, ¤к≥ вона реал≥зуЇ через своњ ф≥нансов≥ засоби - ефек-

тивн≥сть, справедлив≥сть ≥ стаб≥льн≥сть.

≈фективн≥сть означаЇ, що держава через податкову систему

та п≥льги, регулюючи грошовий об≥г ≥ кредитуванн¤, спри¤Ї пе-

реливанню кап≥тал≥в, п≥двищенню д≥ловоњ активност≥, найб≥льш

доц≥льному використанню виробничих ресурс≥в. —праведлив≥сть

пол¤гаЇ у в≥дпов≥дн≥й податков≥й пол≥тиц≥, ¤ка забезпечуЇ

формуванн¤ фонд≥в держави дл¤ ф≥нансуванн¤ соц≥альних прог-

рам, спр¤мованих на ф≥нансову п≥дтримку найменш захищених

член≥в сусп≥льства за рахунок найзаможн≥ших. —таб≥льн≥сть -

це спр¤мован≥сть ф≥нансовоњ ≥ кредитноњ пол≥тики на дос¤г-

ненн¤ макроеконом≥чноњ р≥вноваги.

¬икористанн¤ державних ф≥нанс≥в, таким чином, лежить в

основ≥ ф≥нансового макроеконом≥чного регулюванн¤. ƒержавн≥

ф≥нанси зосереджуютьс¤ у бюджетн≥ держави ≥ бюджетах м≥сцевих

орган≥в влади.

ƒержавний бюджет - це ф≥нансовий план утворенн¤ ≥ вико-

ристанн¤ грошових фонд≥в держави прот¤гом року; це баланс до-

ход≥в ≥ витрат держави, ¤кий складаЇ м≥н≥стерство ф≥нанс≥в.

ƒержавний бюджет (м≥сцев≥ бюджети) завжди складаютьс¤

здвох частин - доходноњ ≥ витратноњ. ƒоходна частина показуЇ

обс¤ги ≥ джерела надходженн¤ доход≥в бюджету, а витратна -

бюджетн≥ видатки та њх обс¤ги.

ƒоходи бюджету складаютьс¤ насамперед з р≥зноман≥тних

податк≥в з ф≥рм ≥ домашн≥х господарств (понад 90% цен-

трального ≥ 70% м≥сцевого бюджет≥в формуЇтьс¤ за рахунок по-

датк≥в), а також митних збор≥в, процентних платеж≥в держав≥ ≥

державноњ позики.

¬итрати бюджету мають таке спр¤муванн¤: на виконанн¤

соц≥альних програм, оборону. утриманн¤ апарату державного

управл≥нн¤, державн≥ ≥нвестиц≥њ ≥ закуп≥вл≥, а також виплату

процент≥в по державному боргу.

ќснову доход≥в бюджету складають податки. ”с≥ податки

под≥л¤ютьс¤ на чотири групи:

- пр¤м≥ (оподаткуванн¤ особистого доходу ≥ прибутку

ф≥рм);

- непр¤м≥ (акцизи або податок з продаж, податок з оборо-

ту, з доданоњ вартост≥);

- податки на власн≥сть (з майна, земл≥, дар≥нь або спад-

щини);

- платеж≥ на соц≥альне страхуванн¤ (страхов≥ внески з

зароб≥тноњ плати, прибутку корпорац≥й по старост≥, медичному

обслуговуванню, безроб≥ттю).

–оль податк≥в ¤к регул¤тора економ≥ки зростаЇ. ƒержава,

ман≥пулюючи податковими ставками ≥ видами податк≥в, маЇ змогу

стимулювати чи обмежувати розвиток окремих галузей або сфер

економ≥ки, п≥дприЇмств чи монопол≥стичних об'Їднань. Ќап-

риклад, зв≥льн¤ючи в≥д оподаткуванн¤ суми, що йдуть на

техн≥чний розвиток виробництва (на ≥новац≥ю ≥ модерн≥зац≥ю),

держава спри¤Ї Ќ“ѕ. Ќе оподатковуютьс¤ ≥нвестиц≥йн≥, страхов≥

≥ соц≥альн≥ фонди тощо. “ак держава через регулюванн¤ подат-

ками може впливати на ефективн≥сть ≥ стаб≥льн≥сть економ≥-

чного розвитку.

ќсобливе значенн¤ мають пр¤м≥ податки, ¤к≥ утворюють

б≥льшу частину державного бюджету. —в≥товий досв≥д перекон-

ливо св≥дчить, що найвищими темпами розвиваЇтьс¤ економ≥ка

(10 - 15% на р≥к) при м≥н≥мальному оподаткуванн≥ прибутку

(ставка 10 - 12%). ѕри ставц≥ податку нижче в≥д 10% наг-

ромадженн¤ кап≥талу в≥дбуваЇтьс¤ швидше, н≥ж створюютьс¤ умо-

ви дл¤ його ефективного використанн¤. “ому податков≥ п≥льги

не повинн≥ бути значними ≥ тривалими.

¬одночас р≥вень податк≥в на прибуток ≥ доходи визначаЇ

майбутн≥й обс¤г державних витрат, ¤к≥ спр¤мовуютьс¤ на розв'¤-

занн¤ гострих соц≥альних проблем, регулюванн¤ "ефективного по-

питу". “ому при встановленн≥ податкових ставок держава врахо-

вуЇ дв≥ обставини: з одного боку, надм≥рний податковий тиск

на п≥дприЇмства створюЇ структуру ц≥н, веде до згортанн¤ ви-

робництва, а з ≥ншого - зменшенн¤ податкових ставок спри¤Ї

пожвавленню виробництва ≥ економ≥чному зростанню, а в к≥нце-

вому рахунку веде до зростанн¤ доход≥в п≥дприЇмств, насе-

ленн¤, держави ≥ нац≥њ в ц≥лому.

ƒержава так повинна будувати свою систему оподаткуванн¤,

щоб охопити податками р≥зн≥ види доход≥в ≥ ефективно впливати

на њх формуванн¤. ѕри цьому сл≥д застосувати принцип: одна-

ков≥ доходи обкладаютьс¤ однаковими податками. ÷е даЇ змогу

реал≥зувати один ≥з аспект≥в соц≥альноњ справедливост≥: хто

б≥льше одержуЇ доход≥в, той б≥льше в≥ддаЇ на ф≥нансуванн¤

сусп≥льних потреб. “ому держава застосовуЇ такий принцип опо-

даткуванн¤, ¤к прогресивний податок.

ѕрогресивним називають податок, ¤кий зростаЇ швидше в≥д

оподаткованого доходу. ѕрогресивним оподаткуванн¤м обкла-

даютьс¤ доходи громад¤н ≥ прибутки ф≥рм, майнова власн≥сть

при спадщин≥ чи дар≥нн≥. –егресивний податок, ¤кий зростаЇ

пов≥льн≥ше в≥д оподаткованого доходу, - це податков≥ в≥драху-

ванн¤ соц≥ального страхуванн¤ на випадок безроб≥тт¤ ≥ акцизн≥

збори. –егрес≥¤ пол¤гаЇ у тому, що заможн≥шому сплатити ц≥

податки легше, адже вони охоплюють меншу частку в його до-

ход≥. ѕропорц≥йний податок передбачаЇ незм≥нн≥сть податкових

ставок незалежно в≥д доходу. ќсновним податком у державний

бюджет Ї прогресивний податок.

Ѕюджет - це грошове вираженн¤ збалансованого кошторису

доход≥в та видатк≥в за певний пер≥од.

‘актичний бюджет в≥дображаЇ реальн≥ видатки, надходженн¤

≥ деф≥цити за певний пер≥од.

—труктурний бюджет в≥дображаЇ, ¤кими мають бути ур¤дов≥

видатки, надходженн¤ ≥ деф≥цити, ¤кщо економ≥ка функц≥онуЇ за

потенц≥йного обс¤гу виробництва (визначаютьс¤ д≥Їю дис-

крец≥йних програм, що запроваджен≥ законодавчо).

÷икл≥чний бюджет показуЇ вплив д≥лового циклу на бюджет

та вим≥рюЇ зм≥ни видатк≥в, надходжень ≥ деф≥цит≥в, ¤к≥ вини-

кають через те, що економ≥ка не працюЇ за потенц≥йного обс¤гу

виробництва, а перебуваЇ у стан≥ п≥днесенн¤ або спаду (виз-

начаЇтьс¤ д≥Їю автоматичних стаб≥л≥затор≥в). ÷икл≥чний бюджет

Ї р≥зницею м≥ж фактичним ≥ структурним бюджетами.

ƒержавний бюджет

Ѕаланс доход≥в ≥ витрат держави0

ƒќ’ќƒ»:

* ѕодаток на прибуток корпорац≥й.

* ѕодаток з продажу.

* ћ≥сцев≥ податки.

* ƒоходи в≥д зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥.

* –ентн≥ платеж≥.

* Ќеподатков≥ доходи.

* ѕрибутковий податок.

* ≤нш≥ статт≥ доход≥в.

¬»“–ј“» :

‘≥нансуванн¤ економ≥ки.

—оц≥ально-культурн≥ програми ≥ Ќ“ програми.

ќборона.

”правл≥нн¤.

÷≥льов≥ програми.

 редити ≥ допомога ≥ншим державам.

¬»ѕЋј“» « ƒ≈–∆Ѕёƒ∆≈“”:

јсигнуванн¤ Ц видача грошових засоб≥в ≥з держбюджету на утриманн¤ п≥дприЇмств ≥ установ.

—убсид≥њ Ц вид державноњ грошовоњ допомоги, ¤ка надаЇтьс¤ орган≥зац≥¤м ≥ установам.

—убвенц≥њ Ц вид державноњ грошовоњ допомоги м≥сцевим органам влади або окремим галузевим господарським органам дл¤ розвитку.

ƒотац≥њ Ц вид державноњ грошовоњ допомоги орган≥зац≥¤м, п≥дприЇмствам дл¤ покритт¤ збитк≥в з метою п≥дтримки.

‘≤Ќ≤Ќ—ќ¬≤ ѕ≤Ћ№√»


Ќазва: ‘≥скальна пол≥тки держави (Ѕюджетно-податкова пол≥тика)
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (2939 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
hotel in jackpot nevada - 2002 honda - cheap book - travel tickets - my please - maintenance of a 1995 mitsubishi mirage ls - home online
Page generation 0.157 seconds
Хостинг от uCoz