Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ƒержавне регулюванн¤ > јдм≥н≥стративно-правовий режим державного контролю


Ќа впор¤дкуванн¤ державного контролю у сфер≥ п≥дприЇм≠ницькоњ д≥¤льност≥ спр¤мований ”каз ѕрезидента ”крањни "ѕро де¤к≥ заходи з дерегулюванн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥" в≥д 23 липн¤ 1998 р6. ќргани виконавчоњ влади уповноважен≥ зд≥йснювати перев≥рку ф≥нансово-господарськоњ д≥¤льност≥ суб'Їкт≥в п≥дприЇм≠ницькоњ д≥¤льност≥ провод¤ть њњ зг≥дно з планом за сукупними показниками за письмовим дорученн¤м кер≥вника контролюючого органу не част≥ше одного разу на р≥к у межах компетенц≥њ контролюючого органу.

”казом ч≥тко визначен≥ контролююч≥ органи, що мають право проводити планов≥ та позапланов≥ вињздн≥ перев≥рки ф≥нансово-господарськоњ д≥¤льност≥ суб'Їкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, та њх повноваженн¤. ƒо них в≥днос¤тьс¤ органи державноњ податковоњ служби, митн≥ органи, органи державного казначейства, державн≥ контрольно-рев≥з≥йн≥ служби. ѕланов≥ вињздн≥ перев≥рки провод¤тьс¤ вс≥ма контролюючими органами одночасно в день, визначений органами державноњ податковоњ служби, а пор¤док координац≥њ проведенн¤ перев≥рок встановлюЇтьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

ќргани виконавчоњ влади зд≥йснюють ≥ так званий внутр≥шн≥й контроль, що в≥д≥граЇ важливу роль у зм≥цненн≥ державноњ дисципл≥ни, законност≥ при формуванн≥ орган≥в державного управл≥нн¤, п≥двищенн≥ њх виконавчоњ дисципл≥ни. «агальний контроль зд≥йснюють ус≥ органи виконавчоњ влади ≥ њх посадов≥ особи. Ѕазовим елементом його регламентац≥њ Ї закони, у ¤ких визначено правовий статус орган≥в виконавчоњ влади вс≥х р≥вн≥в, де функц≥¤ контролю та обс¤г ≥ меж≥ зд≥йсненн¤ повинн≥ бути ч≥тко визначен≥. ¬ подальшому контроль маЇ отримати регламентац≥ю у п≥дзаконних ≥ локальних компетенц≥йних нормативних актах - про конкретн≥ м≥н≥стерства та в≥домства, њх нижч≥ ланки. “ака регламентац≥¤ не повинна обмежуватис¤ лише посиланн¤м на необх≥дн≥сть зд≥йсненн¤ контролю, а маЇ м≥стити в соб≥ весь механ≥зм його зд≥йсненн¤ та насл≥дки контролюванн¤.

 онтрольн≥ функц≥њ орган≥в виконавчоњ влади мають бути закр≥плен≥ ≥ в поточних п≥дзаконних актах, а саме тод≥, коли виникаЇ потреба зм≥нити контрольн≥ повноваженн¤. √нучк≥сть правового регулюванн¤ контрольноњ функц≥њ орган≥в виконавчоњ влади, можлив≥сть попереднього, поточного та наступного проведенн¤ направлен≥ на результативн≥сть зд≥йсненн¤.

 онтроль  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в зд≥йснюЇтьс¤ за ус≥ма ланками виконавчоњ вертикал≥. јле при цьому на вищому ≥ центральному р≥вн≥ в≥н маЇ значний ≥нформац≥йно-анал≥тичний характер.  онтроль у Ђвиконавч≥й вертикал≥ї не маЇ зводитис¤ до перев≥рки результату, а мусить враховувати ≥ ¤к≥сть виконанн¤, своЇчасн≥сть ви¤вленн¤ проблеми, швидку реакц≥ю на фактичну ситуац≥ю. ќсоблива увага до контролю у сфер≥ виконавчоњ влади зумовлена характером д≥¤льност≥ њњ орган≥в та посадових ос≥б, потребою у пост≥йному зворотньому зв'¤зку та прийн¤тт≥ в≥дпов≥дних управл≥нських д≥й.

—л≥д зауважити, що на практиц≥ в окремих сферах державного управл≥нн¤ уже д≥ють системи орган≥в контролю, ¤к≥ мають визначену структуру, коло контрольних повноважень, ч≥тко визначен≥ завданн¤.

¬нутр≥шн≥й контроль маЇ своњ особливост≥, в≥н утворюЇтьс¤ у вигл¤д≥ самост≥йних у орган≥зац≥йному ≥ юридичному в≥дношенн≥ орган≥в, тобто функц≥онуЇ ¤к надв≥домчий, Ї загальним дл¤ вс≥х галузей ≥ сфер управл≥нн¤ (податковий контроль), або ж створюЇтьс¤ у склад≥ в≥дпов≥дних орган≥в державного управл≥нн¤, скаж≥мо, у сфер≥ економ≥ки чи соц≥ально-культурн≥й, це вже в≥домч≥ види контролю.

ƒо систем надв≥домчого контролю сл≥д в≥днести ф≥нансовий контроль, то маЇ ч≥тку функц≥ональну визначен≥сть ≥ зд≥йснюЇтьс¤ за ф≥нансовою д≥¤льн≥стю в ус≥х сферах сусп≥льних в≥дносин.

÷е, звичайно ж, не св≥дчить про те, що немаЇ потреби в його вдосконаленн≥, реформуванн≥, в≥н налагоджуЇтьс¤ ≥ отримуЇ в≥дпов≥дне правове унормуванн¤.

ћожна вказати також на контроль у митн≥й справ≥. ѕор≥вн¤но з системою ф≥нансового контролю в≥н не маЇ значноњ практики, проте вже маЇ ч≥тко окреслену структуру, визначен≥ завданн¤. —л≥д назвати ≥ так≥ види функц≥онального контролю, ¤к контроль за дотриманн¤м антимонопольного законодавства, контроль за ц≥нними паперами, контроль у сфер≥ приватизац≥њ об'Їкт≥в державноњ власност≥, де вже склалис¤ в≥дпов≥дн≥ системи контролю.

Ќеобх≥дно констатувати, що д≥¤льн≥сть цих систем контролю майже не пов'¤зана м≥ж собою. Ќа державному р≥вн≥ немаЇ органу, ¤кий акумулював би та анал≥зував ≥нформац≥ю, отриману в процес≥ контролю у р≥зних сферах управл≥нн¤. ™ сфери, де такий контроль не проводитьс¤, або коли й ≥снуЇ, то в≥дзначаЇтьс¤ роздр≥бнен≥стю та розр≥знен≥стю орган≥в, що його зд≥йснюють,

ѕосиленого контролю з боку держави потребуЇ навколишнЇ середовище. “ут д≥Ї безл≥ч р≥зних контрольних ком≥с≥й, ¤к≥ мають р≥зн≥ повноваженн¤, а головне, що результати контролю не п≥ддаютьс¤ анал≥тичному анал≥зов≥, а отже, не спри¤ють прийн¤ттю на державному р≥вн≥ р≥шень, направлених на регулюванн¤ глобальних ≥ важливих питань.

 онтроль у сфер≥ виконавчоњ влади не може бути в≥докремленим в≥д орган≥зац≥њ державного управл≥нн¤ в ц≥лому, а тому на р≥вн≥ ур¤ду в≥н маЇ зд≥йснюватис¤ спец≥альним органом, п≥дпор¤дкованим  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в. …ого завданн¤ маЇ пол¤гати у забезпеченн≥ ур¤ду анал≥тичною ≥нформац≥Їю дл¤ зд≥йсненн¤ контролю за ситуац≥Їю у р≥зних сферах державного управл≥нн¤. ” склад≥ такого органу мають д≥¤ти ради з координац≥њ контролю за основними напр¤мами управл≥нськоњ д≥¤льност≥, ¤к≥ стали б орган≥зац≥йними п≥дрозд≥лами ≥нформац≥йно-анал≥ичного контрольного центру при ур¤д≥, а останн≥й повинен т≥сно взаЇмод≥¤ти з такими органами, ¤к податкова адм≥н≥страц≥¤, јнтимонопольний ком≥тет, митна служба тощо, оск≥льки саме вони зд≥йснюють спец≥ал≥зований контроль, мають особливий правовий статус ≥ њх д≥¤льн≥сть визначаЇтьс¤ в≥дпов≥дними законами.

ƒержава, використовуючи механ≥зм виконавчоњ влади дл¤ орган≥зац≥њ управл≥нн¤ сусп≥льними справами, маЇ звернути особливу увагу на наданн¤ органами виконавчоњ влади необх≥дних управл≥нсь≠ких послуг громад¤нам та зд≥йсненн¤ контролю за захистом њх прав. “ому контроль маЇ зд≥йснюватис¤ за виконавською дисципл≥ною в органах виконавчоњ влади по управл≥нськ≥й вертикал≥, за дотриман≠н¤м чинного законодавства, д≥¤льн≥стю у межах певних повнова≠жень, а також за самим процесом наданн¤ управл≥нських послуг. забезпеченн¤м прав ≥ свобод громад¤н.

ƒо зовн≥шнього контролю належать ≥ спец≥ал≥зован≥ орга≠ни контролю. ” процес≥ реформуванн¤ законодавства з питань контролю у сфер≥ виконавчоњ влади значноњ уваги потребують органи спец≥ал≥зованого контролю, ¤к≥ д≥ють у м≥н≥стерствах, державних ком≥тетах та ≥нших органах виконавчоњ влади. “акими органами спец≥ал≥зованого контролю, здеб≥льшого, Ї ≥нспекц≥њ, ¤к≥ проте мають р≥зний правовий статус, назву, коло повноважень. ÷≥ органи створюютьс¤ у галуз¤х промисло≠вост≥ та ф≥нанс≥в, с≥льського господарства ≥ охорони приро≠ди, буд≥вництва та збереженн¤ матер≥альних ц≥нностей тощо.

—уб'Їктами цього контролю Ї державн≥ ≥нспекц≥њ: подат≠кова, пожежна, автомоб≥льна, в справах захисту прав спо≠живача, з контролю за ц≥нами, за вивозом матер≥альних ц≥нностей, за станом ¤дерноњ ≥ рад≥ац≥йноњ безпеки, за до≠триманн¤м стандарт≥в, благоустрою, державна економ≥чна ≥нспекц≥¤ тощо. ƒо кола спец≥нспекц≥й належать ≥нспекц≥њ г≥рничого технагл¤ду, проб≥рного, с≥льськогосподарського, газового нагл¤ду, котлонагл¤ду, ветеринарного, рибного нагл¤ду та ≥н.

ƒл¤ правового статусу спец≥нспекц≥й характерно, що на≠гл¤дов≥ функц≥њ за виконанн¤м нормативно-правових акт≥в (спец≥альних правил, обов'¤зкових вимог, умов держав≠них обов'¤зкових стандарт≥в, норматив≥в, ≥нструкц≥й) по≠Їднуютьс¤ з контрольними Ч за д≥¤ми людей щодо вико≠нанн¤ загальнообов'¤зкових правил.

≤нспекц≥њ над≥лен≥ правом проводити перев≥рки, обстежен≠н¤, рейди, зобов'¤зан≥ брати участь у рев≥з≥¤х, знайомитис¤ з документами, вимагати по¤снень з ус≥х вид≥в порушень, вимагати в≥д орган≥в вищого р≥вн¤ прит¤гненн¤ винних до в≥дпов≥дальност≥, давати приписи, що породжують юридичн≥ обов'¤зки, наприклад, про усуненн¤ порушень законност≥ s причин, ¤к≥ њм спри¤ють.

 ожна спец≥нспекц≥¤ у своњх д≥¤х не маЇ права втручатис¤ у повс¤кденну роботу адм≥н≥страц≥њ п≥дконтрольного об'Їкта незалежно в≥д форм власност≥, не може входити в оц≥нку оперативно-адм≥н≥стративноњ д≥¤льност≥ адм≥н≥страц≥њ, а маЇ провадити перев≥рку в≥дпов≥дно до питань свого проф≥лю.8

« метою впор¤дкуванн¤ та п≥двищенн¤ д≥Ївост≥ контрольноњ д≥¤льност≥ потр≥бно проанал≥зувати сучасне становище ≥нспекц≥й, принципи, ¤кими керувалис¤ при њх створенн≥, п≥дв≥домч≥сть та обс¤г наданн¤ контрольних повноважень. ÷е маЇ стати предметом спец≥ального досл≥дженн¤.

“ак≥ державн≥ ≥нспекц≥њ повинн≥ п≥дпор¤дковуватис¤ в≥дпов≥дно≠му функц≥ональному центральному органу, а положенн¤ про них затверджуватис¤ вищим органом виконавчоњ влади. ÷е обумовлено тим, що державна ≥нспекц≥¤ Ї спец≥альним органом ≥з самост≥йними завданн¤ми, тому правовий статус, орган≥зац≥¤ ≥ компетенц≥¤ маЇ бути закр≥плена у самост≥йному нормативному акт≥, ¤ким Ї положенн¤.

ѕрактика затвердженн¤ положенн¤ про державну ≥нспекц≥ю  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни маЇ переваги ≥ зумовлена тим, що державна ≥нспекц≥¤ дл¤ виконанн¤ контрольних повноважень над≥л¤Їтьс¤ широкими надв≥домчими повноваженн¤ми у ц≥й сфер≥. “ому при визначенн≥ њњ правового статусу, наданн≥ в≥дпов≥дних повноважень маЇ брати участь ≥нстанц≥¤, що над≥лила саме м≥н≥стерство такими повноваженн¤ми. «а таких обставин значно п≥двищитьс¤ роль ≥ значенн¤ державних ≥нспекц≥й.

Ќазва: јдм≥н≥стративно-правовий режим державного контролю
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-28 (4275 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤ bmQ=' escape(document.referrer)+((typeof(screen)=='undefined')?'': ';s'+screen.width+'*'+screen.height+'*'+(screen.colorDepth? screen.colorDepth:screen.pixelDepth))+';u'+escape(document.URL)+ ';i'+escape('∆ж'+document.title)+';'+Math.random()+ '" alt="liveinternet.ru: показано число просмотров за 24 часа, посетителей за 24 часа и за сегодн\¤" '+
cheap phentermine - drug medication - adipex adipex - debt consolidation program - of the - Borland - of quest
-->-->
Page generation 2.901 seconds
Хостинг от uCoz