Екологія > Державне управління природокористуванням і природоохороною в Україні
Досвід роботи в 1994 - 1995 роках по формуванню і виконанню Державного бюджету в умовах обмеженості фінансових ресурсів показав необхідність чіткої регламентації видів і напрямків природоохоронних робіт визначення пріоритетів та забезпечення механізму реалізації. У зв’язку з цим міністерством розроблений Перелік природоохоронних заходів та Порядок формування і контролю за правильним і ефективним використанням коштів на природоохоронні заходи, що виділяються з Державного бюджету по розділу “Охорона навколишнього природного середовища та ядерна безпека”. Кабінет Міністрів України погодив їх у жовтні 1995 р., а також доручив міністерствам і відомствам, Уряду Автономної Республіки Крим обласним Київській та Севастопольській міським держадміністраціям встановити контроль за виконанням природоохоронних заходів і ефективним використанням асигнувань. З метою забезпечення цільового використання місцевих бюджетних і позабюджетних коштів міністерством розроблений і погоджений з усіма заінтересованими міністерствами та відомствами проект постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Переліку природоохоронних заходів і видів робіт”, який було подано на розгляд та затвердження Кабінету Міністрів. Таким чином, в результаті комплексу еколого-економічних інструментів ініційованих і здійснюваних міністерством, в Україні сформовано економічні основи раціонального природокористування і охорони навколишнього природного середовища. Протягом декількох років реально здійснено трансформаційні реформи які вводять природні ресурси в повноцінний економічний обіг, стимулюють ресурсозбереження, охорону і відтворення природних ресурсів. Регулювання ядерної та радіаційної безпеки в Україні Згідно із законодавством України функції державного регулювання безпеки використання ядерної енергії здійснюють Міністерство охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України і Міністерство охорони здоров’я України. В Міністерстві охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України структурними одиницями, які реалізують державну політику захисту населення та навколишнього природного середовища від впливу іонізуючого випромінення, а також виконують функції регулювання ядерної та радіаційної безпеки ядерного устаткування є Адміністрація ядерного регулювання створена на базі колишнього Держатомнагляду України, Головна державна інспекція з нагляду за ядерною безпекою та інспекція з радіаційної безпеки, що входить до складу Державної екологічної інспекції. Важливе значення в процесі становлення системи державного регулювання безпеки використання ядерної енергії в Україні має розробка ядерного законодавства. Велике значення мало прийняття Верховною Радою Законів України “Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку” та “Про поводження з радіоактивними відходами” ( відповідно 8.02.1995 р. та 30.06.1995 р.), а також Закону України “Про радіаційний захист населення”. Ці закони встановлюють пріоритет безпеки людини та довкілля, права і обов’язки громадян у сфері використання ядерної енергії, регулюють діяльність, пов’язану з використанням ядерних установок та джерел іонізуючого випромінення, включаючи радіоактивні відходи, встановлюють правові основи міжнародних зобов’язань України щодо використання ядерної енергії. Нормативна база України в галузі ядерної та радіаційної безпеки базується на документах колишнього СРСР, дія яких була поширена на Україну постановою Держатомнагляду України. Тому Адміністрація ядерного регулювання переглядає та розробляє норми, правила і стандарти з ядерної та радіаційної безпеки, які встановлюють нормативні критерії і вимоги, що визначають умови безпечного використання ядерних установок та джерел іонізуючого випромінення. Висновок Підсумовуючи, мені здається, ми можемо стверджувати, що попри негаразди та економічну скруту за останні роки в Україні закладено базові основи ( інституціональні, науково-методологічні, правові, економічні ) державної екологічної політики, що притаманні країнам з ринковою економікою. Люди починають розуміти, що забруднювати довкілля та надмірно споживати природні ресурси — економічно невигідно, особливо сьогодні. Це головний результат проведеної роботи, адже доки люди не зрозуміють, що забруднювати довкілля — плювати в колодязь, з якого п’єш воду, то все лишатиметься тільки на папері. Безумовно, ефективність всього, що зроблено, зросте у багато разів за умов виходу економіки з кризи. Причому, підйом виробництва не повинен загрожувати втратою найціннішого що є у державі — чистого довкілля. Використана література 1. Охорона навколишнього природного середовища в Україні. 1995 - 1996 2. Закон України “Про охорону навколишнього природного середовища” ( від 25.03.1991 р. зі змінами та доповненнями на 6.03.1996 р. ) 3. В.І.Андрейцев. Екологічне право
Назва: Державне управління природокористуванням і природоохороною в Україні Дата публікації: 2005-02-14 (3529 прочитано) |