≈коном≥ка п≥дприЇмства > √оловн≥ аспекти ≥нвестуванн¤ в сучасних умовах
ƒоц≥льно додати в цю таблицю, або сформулювати у нов≥й, переваги вашоњ продукц≥њ над конкурентною продукц≥Їю по кожн≥й з вказаних позиц≥й. јнал≥з ——ћ«. онтрольний перел≥к питань тут сформулювати дещо важко, бо кожний проект маЇ своњ специф≥чн≥ риси, в≥д ¤ких ≥ залежить його слабк≥ чи сильн≥ сторони. ѕо¤снимо лише концепц≥ю цього анал≥зу. —початку треба вид≥лити вс≥ можлив≥ переваги та недол≥ку проекту та процесу його зд≥йсненн¤. “обто, визначити сильн≥ та слабк≥ сторони. ѕри цьому, кожний з обТЇкт≥в може мати ¤к переваги, так ≥ недол≥ки. ƒо обТЇкт≥в можуть належати: система розповсюдженн¤, сама продукц≥¤, технолог≥¤, управл≥нн¤ компан≥Їю, ф≥нансов≥ ресурси ≥ т.д. ѕот≥м, розпод≥лен≥ обТЇкти треба проанал≥зувати по в≥дношенню до того, ¤к≥ вони створюють можливост≥, та ¤к≥ загрози спричин¤ють. ƒан≥ необх≥дно подати у вигл¤д≥ таблиц≥, але це знову той розд≥л, ¤кий створюЇтьс¤ саме дл¤ внутр≥шн≥х потреб компан≥њ, ¤ка створюЇ б≥знес-план проекту, в≥н не повинен обовТ¤зково бути включений у документи, що подаютьс¤ до кредитноњ установи. Ќаведений розд≥л Ц лише перша частина плану маркетингу. ¬она в≥дображаЇ анал≥з ринкового середовища, тобто т≥Їњ ситуац≥њ, ¤ка маЇ м≥сце. ўо б тут ще можна було порадити? ѕо Ц перше, хоча це ≥ Ї незвичною практикою дл¤ украњнськоњ економ≥ки перех≥дного пер≥оду, треба навести ≥нформац≥ю про твердим замовленн¤м та укладеним угодам, ¤к≥ ви маЇте вже сьогодн≥. ѕрисутн≥сть в б≥знес-план≥ ≥нформац≥њ про форвардн≥ контракти з покупц¤ми та постачальниками вносить елемент впевненост≥ та стаб≥льност≥ у сприйн¤тт¤ проекту, в першу чергу, ≥нвестором. ѕо Ц друге, хоча це ≥ нер≥дко вид≥л¤ють у окремий розд≥л, треба досл≥дити питанн¤ –егулюванн¤ та «овн≥шн≥х обмежень, а саме, ¤к≥ необх≥дно отримати дозволи та л≥ценз≥њ на нац≥ональному та рег≥ональному р≥вн¤х. як≥ ≥снують вимоги щодо еколог≥чноњ безпеки ≥ т.д. Ќасправд≥, ц≥ питанн¤ Ї вкрай необх≥дним, бо дуже часто трапл¤ютьс¤ випадки, коли, забувши про нього, б≥знесмени зустр≥чаютьс¤ ≥з складнощами, про ¤к≥ вони ран≥ше нав≥ть не у¤вл¤ли. ќсобливо ¤кщо ≥нвестиц≥йний проект стосуЇтьс¤ певного виробництва, така ≥нформац≥¤ повинна зводитис¤ у окремий розд≥л. ћаркетингова стратег≥¤ ѕ≥сл¤ досл≥дженн¤ характеристик ринку у минулому розд≥л≥ б≥знес-плану, маркетингова стратег≥¤, наведена в цьому розд≥л≥, змальовуЇ специф≥чн≥ маркетингов≥ д≥њ, ¤к≥ п≥дприЇмець плануЇ зд≥йснювати дл¤ дос¤гненн¤ своњх ц≥лей. Ѕудь-¤ка маркетингова стратег≥¤ будуЇтьс¤ в≥дпов≥дно до концепц≥њ У4PФ: Product; Price; Promotion; Place. “обто, ус≥ маркетингов≥ заходи можуть зд≥йснюватис¤ за чотирма напр¤мками: продукц≥¤, ц≥на, просуванн¤, м≥сце продажу, в≥дпов≥дно. ѕродукц≥¤. –обота в цьому напрмку передбачаЇ зосередженн¤ на властивост¤х самого продукту, що пропонуЇтьс¤ споживачам, на його особливост¤х та специф≥чних ¤кост¤х. ÷е допоможе побудувати св≥й власний ≥м≥дж та зробити його кращим, н≥ж ≥м≥дж вашик конкурент≥в. ƒл¤ того, щоб найкращим чином сформулювати маркетингов≥ заходи в цьому напр¤мку, терба в≥дпов≥сти на наступн≥ питанн¤: як≥ соц≥альн≥ характеристики та ун≥кальн≥сть продукц≥њ? яка потр≥бна ¤к≥сть продукц≥њ по кожному з сегмент≥в ринку, на ¤к≥ спр¤мований б≥знес? яка к≥льк≥сть продукц≥њ необх≥дна по кожному з сегмент≥в ринку? яким Ї асортимент продукц≥њ? який вид обслуговуванн¤ пропонуЇтьс¤ разом ≥з продукц≥Їю? яким повинен бути строк збер≥ганн¤ продукц≥њ? як≥ пропонуютьс¤ гарант≥њ покупцев≥? ÷≥на. ÷е Ї один з найскладн≥ших та найвагом≥ших компонент≥в. —кладн≥сть його передус≥м пол¤гаЇ в тому, що при вибор≥ ц≥новоњ стратег≥њ повинн≥ враховуватис¤ безл≥ч фактор≥в, так≥, ¤к ц≥л≥ б≥знеса, зовн≥шн≥ фактори (конкуренти, споживач≥ ≥ т.д.) та внутр≥шн≥ фактори (виробнич≥ виртати, р≥вень зароб≥тноњ плати ≥ т.д.) ÷≥нва стратег≥¤ будуЇтьс¤ виход¤чи з в≥дпов≥дей на наступн≥ запитанн¤: який р≥вень ц≥н? який р≥вень ц≥н у пор≥вн¤нн≥ ≥з конкурентами? „и ≥снують р≥вн≥ ≥нтервенц≥њ ц≥н? „и провод¤тьс¤ ¤к≥сь спец≥альн≥ заходи, повТ¤зан≥ ≥з ц≥ноутворенн¤м? „и пропонуЇтьс¤ спец≥альна ц≥на дл¤ посередника? „и плануЇтьс¤ система знижок? „и використовуютьс¤ система бонус≥в, ¤ка стимулюЇ покупц≥в? яка пол≥тика диференц≥ац≥њ ц≥н? як≥ специф≥чн≥ умови оплати? яка конкуренц≥¤ серед посередник≥в? ѕросуванн¤. ѕросуванн¤ на ринок Ї вир≥шальним фактором у ринков≥й економ≥ц≥. ¬оно повинно бути предметом пост≥йноњ уваги. як заходи дл¤ просуванн¤ продукц≥њ можуть використовуватис¤: особистий продаж, реклама, зв¤Т¤зок ≥з громадск≥стю та ≥н. –озгл¤немо ц≥ компоненти по головним аспектам. ќсобистий продаж. яка к≥льк≥сть продавц≥в в штат≥? „и спец≥ал≥зовано продаж за географ≥чним розпод≥лом чи за типомпродукц≥њ? яка пер≥одичн≥сть в≥зит≥в до покупц≥в? Ќаск≥льки часто складаютьс¤ зв≥ти по продажу? як часто анал≥зуютьс¤ результати продажу? яким чином добираЇтьс¤ песонал? „и обучений персонал техн≥ц≥ переговор≥в? Ќавед≥ть сттистику продажу, ¤кщо вона збираЇтьс¤. –еклама який використовуЇтьс¤/плануЇтьс¤ використовувати вид реклами? який бюджет визначено на ц≥л≥ реклами? яким чином зд≥йснюЇтьс¤ в≥дб≥р засоб≥в масовоњ ≥нформац≥њ? як≥ використовуютьс¤ рекламн≥ пов≥домленн¤ та зовн≥шн≥й вигл¤д реклами? „и створено граф≥к проведенн¤ рекламноњ компан≥њ? „и побудовано систему вим≥ру ефекту в≥д реклами? яким чином добираютьс¤ рекламн≥ агенти? «вТ¤зок ≥з громадск≥стю яким чином п≥дтримуЇтьс¤ звТ¤зок ≥з засобами масовоњ ≥нформац≥њ (прес-рел≥зи, конференц≥њ)? „и влаштовуютьс¤ будь-¤к≥ ≥нформац≥йн≥ зустр≥ч≥, дн≥ в≥дкритих дверей, екскурс≥њ ≥ т.≥н.? „и приймаЇ участь хто-небудь з член≥в правл≥нн¤ у заходах по звТ¤зкам ≥з громадск≥стю? „и ≥снують ¤к≥сь контакти ≥з м≥сцевими органами влади та ≥ншими ур¤довими структурами? „и зд≥йснюютьс¤ публ≥кац≥њ р≥чних зв≥т≥в ф≥нансовоњ д≥¤льност≥? ≤нш≥ заходи по просуванню на ринок „и зд≥йснюЇтьс¤ придбанн¤ подарунк≥в дл¤ налогодженн¤ д≥лових стосунк≥в? „и пропонуютьс¤ спец≥альн≥ ц≥ни? ѕрот¤гом ¤кого строку вони д≥ють? „и влаштовуютьс¤ конкурси, ≥гри, в≥кторини, ¤к≥ спри¤ють просуванню продукц≥њ на ринок? Ќаск≥льки посередники пристосован≥ до таких форм просуванн¤ товар≥в на ринок? „и ≥снують ¤к≥сь юридичн≥ вимоги щодо проведенн¤ под≥бних заход≥в? ћ≥сце продажу. анали розпод≥лу також мають вир≥шальний вплив на стратег≥ю вибору продукц≥њ, њњ просуванн¤ на ринок та ц≥ноутворенн¤. якими Ї канали розпод≥лу продукц≥њ по ринкових сегментах, та через ¤ку к≥льк≥сть точок роздр≥бноњ торг≥вл≥ в≥н зд≥йснюЇтьс¤? як≥ засоби транспортуванн¤ продукц≥њ? „и використовуютьс¤ власн≥ або ≥нш≥ засоби транспортуванн≥? яким чином перевоз¤тьс¤ товари? яким чином ≥ де збер≥гаЇтьс¤ продукц≥¤? „и використовуЇтьс¤ система управл≥нн¤ запасами? яким чином розповсюджуЇтьс¤ ≥нформац≥¤ про продукц≥ю?
Ќазва: √оловн≥ аспекти ≥нвестуванн¤ в сучасних умовах ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (2478 прочитано) |