Економіка підприємства > Застосування комп’ютерного моделювання в курсі вивчення економіки
Застосування комп’ютерного моделювання в курсі вивчення економікиСторінка: 1/3
Проблема зближення теоретичної освіти з практичним застосуванням цих знань в реальному житті не нова, але вона не втратила своєї актуальності і сьогодні. Комп’ютерні технології надали нові можливості у вирішенні цієї проблеми. Результативність викладання економіки в середній школі значно підвищує застосування в процесі навчання імітаційних комп’ютерних ігор. Розглянемо методичні особливості роботи з однією з таких розробок – комп’ютерною грою MESE (моделювання економічної діяльності та менеджменту) американської програми економічної освіти Junior Achievement Inc. MESE моделює світ бізнесу, за допомогою комп’ютера учні повторюють принципи, які вони вже вивчили, доповнюють їх новими знаннями та застосовують їх у діловій ситуації, наближеній до реальності. Ідея цієї гри полягає в тому, що декілька фірм (їх кількість може бути від двох до восьми) контролюють певну галузь виробництва на ринку i виробляють однакову продукцію. Групи учнів повинні здійснювати менеджмент цих фірм. Метою гри є перемога фірми в конкурентній боротьбі. Керівні рішення учні приймають на підставі фінансових звітів про діяльність фірми та галузевого звіту. Ці рішення стосуються визначення ціни на продукцію фірми, обсягу виробництва та стратегії і тактики щодо інвестицій у розвиток виробництва, видатки на маркетинг та наукові дослідження. Прийняті рішення обумовлюють характер роботи фірми на протязі кварталу (трьох місяців). По закінченні чергового періоду діяльності керівництво фірми (тобто учні) отримують черговий звіт, де відображені результати діяльності фірми. Галузевий звіт Період4 Кількісні показники | | Зміни | Вартісні показники | $ | Зміни | Загалом замовлень | 4.971 | -9% | Валова виручка | 236.591 | 0% | Загальний випуск | 5.724 | 4% | Середня ціна | 47 | 0% | Загальний продаж | 4.971 | 0% | Загальна вартість виробництва | 156.786 | 4% | Загальна потужність | 7.432 | 6% | | | | Загалом на складі | 2.459 | 44% | | | | | | | | | | Продуктивність | | Зміни | Економіка | | Зміни | Зайнятість | 923 | -2% | Банківс. процент | 10% | 0% | Продаж на одного робітника | $256 | 2% | Граничний розмір позики | $50.000 | 0% | Виробн./зайнятість | 6,20 | 6% | Ставка податку | 25% | 0% | Інвестиції | $464.405 | 4% | Податок за період | $13.321 | 10% | Використання потужностей | 77% | -2% | Податок за весь час | $57.695 | 30% | |
Назва: Застосування комп’ютерного моделювання в курсі вивчення економіки Дата публікації: 2005-02-15 (945 прочитано) |
|