≈коном≥ка п≥дприЇмства > ќсновн≥ засади та проблеми ≥нвестуванн¤
Х приховане безроб≥тт¤; Х неможлив≥сть виконанн¤ державою своњх обов'¤зк≥в щодо соц≥ального захисту громад¤н; Х в≥дсутн≥сть ефективних процедур банкрутства, захисту прав власник≥в; Х високий р≥вень злочинност≥; Х слабка дисципл≥на виконанн¤ законодавчих акт≥в. ѕричинами пог≥ршенн¤ ≥нвестиц≥йного кл≥мату в ”крањн≥ Ї: по-перше, запол≥тизован≥сть економ≥ки; по-друге, негативн≥ нас≠л≥дки приватизац≥њ, до ¤ких призвело збоченн¤ та зам≥на такоњ ос≠новноњ мети приватизац≥њ, ¤к спри¤нн¤ розвитку виробництва, на отриманн¤ прибутку в короткий терм≥н. Ўл¤хи актив≥зац≥њ ≥нвестуванн¤ –≥вень ≥нвестиц≥йноњ активност≥ перебуваЇ у безпосередн≥й за≠лежност≥ в≥д стану економ≥ки в держав≥, функц≥онуванн¤ ф≥нан≠сово-кредитноњ системи, прибутковоњ д≥¤льност≥ п≥дприЇмств, до≠х≥дноњ пол≥тики бюджет≥в ус≥х р≥вн≥в та доход≥в населенн¤. ѕозитивний вплив на ≥нвестиц≥йну активн≥сть може справити подоланн¤ ≥нфл¤ц≥њ, що робить можливим забезпеченн¤ функц≥о≠нуванн¤ довгострокових ≥нвестиц≥йних кредит≥в ¤к основи кап≥≠тального буд≥вництва за ринкових умов, спри¤Ї нормал≥зац≥њ ф≥≠нансового стану п≥дприЇмств, актив≥зац≥њ виробництва. ќтже, до шл¤х≥в актив≥зац≥њ ≥нвестуванн¤ в ”крањн≥ можна в≥днести так≥: ≤. –еформа п≥дприЇмств, ¤ка передбачаЇ перех≥д до загально≠прийн¤тих у св≥тов≥й практиц≥ стандарт≥в бухгалтерського обл≥ку, оц≥нку основних виробничих фонд≥в в≥дпов≥дно до њх реальноњ рин≠ковоњ вартост≥, суттЇве покращенн¤ корпоративного управл≥нн¤. 2. —трахуванн¤ майна (особливо великих п≥дприЇмств). 3. –озвиток ≥нфраструктури, форм ≥ метод≥в залученн¤ до ≥нве≠стиц≥йноњ сфери заощаджень населенн¤. 4. ≤потека. Ќеобх≥дно активно спри¤ти становленню системи жи≠тлового ≥потечного кредитуванн¤, формуванню вторинного ринку ≥потечних кредит≥в дл¤ залученн¤ у сферу банк≥вського кредитуван≠н¤ вагомих довгострокових позабюджетних ф≥нансових ресурс≥в. «а умов гострого деф≥циту власних кап≥таловкладень, необ≠х≥дних дл¤ проведенн¤ структурноњ перебудови економ≥ки, розв'¤≠занн¤ проблем њњ ≥нтеграц≥њ в св≥тову економ≥ку, важливого зна≠ченн¤ набуваЇ залученн¤ в ”крањну зовн≥шн≥х джерел ф≥нансу≠ванн¤, зокрема ≥ноземних ≥нвестиц≥й. «абезпеченн¤ зростанн¤ об≠с¤гу надходжень у крањну ≥ноземних ≥нвестиц≥й залежить, по-пер≠ше, в≥д пол≥пшенн¤ макроеконом≥чноњ ситуац≥њ в крањн≥ в ц≥лому. Ќасамперед це стосуЇтьс¤ зм≥цненн¤ ф≥нансового становища дер≠жави, включаючи скороченн¤ деф≥циту консол≥дованого бюдже≠ту, зменшенн¤ внутр≥шнього та зовн≥шнього державного боргу, реформуванн¤ в≥дносин власност≥, вдосконаленн¤ податковоњ си≠стеми, зм≥цненн¤ економ≥чноњ стаб≥льност≥ з подальшим зростан≠н¤м темп≥в ¬¬ѕ. ѕо-друге, зростанн¤ обс¤г≥в ≥ноземних ≥нвести≠ц≥й визначаЇтьс¤ зд≥йсненн¤м заход≥в економ≥чного, нормативно-правового, ≥нформац≥йного та орган≥зац≥йного механ≥зм≥в залу≠ченн¤ ≥ноземного кап≥талу, ¤к≥ здатн≥ забезпечити стаб≥льн≥ умо≠ви дл¤ ≥нвестор≥в. ¬ажливим кроком на шл¤ху до актив≥зац≥њ процес≥в ≥ноземно≠го ≥нвестуванн¤ в економ≥ку ”крањни вважаЇтьс¤ впровадженн¤ д≥йових механ≥зм≥в приватизац≥њ п≥дприЇмств стратег≥чними ≥но≠земними ≥нвесторами, до ¤ких насамперед належать транснац≥о≠нальн≥ компан≥њ (наприклад, ≥з —Ўј, Ќ≥меччини, ѕ≥вденноњ орењ та ≥н.). “ранснац≥ональн≥ компан≥њ (“Ќ ) мають на мет≥ ¤комога ширше використовувати потужний ресурсний потенц≥ал крањни та дос¤гти прибутку в≥д ≥нвестуванн¤ шл¤хом налагодженн¤ в ”крањн≥ власного виробництва, дилерськоњ мереж≥ та експорту продукц≥њ. ƒл¤ актив≥зац≥њ ≥нвестиц≥йноњ д≥¤льност≥ неаби¤ке значенн¤ маЇ стимулюванн¤ л≥зингових операц≥й Ч гарантованого товар≠ного ≥нвестуванн¤. ¬≥н маЇ р¤д переваг. ѕо-перше, л≥зинг б≥льше за ≥нших наближений за своЇю суттю до довгострокових банк≥всь≠ких кредит≥в, що нин≥ так необх≥дн≥ п≥дприЇмствам. ѕо-друге, л≥зинг даЇ змогу забезпечити оперативн≥сть ≥ гнучк≥сть у вир≥шенн≥ виробничих завдань шл¤хом тимчасового використанн¤ устатку≠ванн¤, а не придбанн¤ його у повну власн≥сть. ѕо-третЇ, л≥зинг робить можливим доступ п≥дприЇмствам-користувачам ус≥х форм власност≥ до найпередов≥шоњ техн≥ки ≥ даЇ змогу л≥кв≥дувати су≠перечност≥ м≥ж необх≥дн≥стю њњ використанн¤ та швидким њњ мо≠ральним стар≥нн¤м. ќдним з найперспективн≥ших напр¤м≥в залученн¤ ≥ноземного кап≥талу в ”крањну маЇ стати розгортанн¤ мереж≥ ≥нвестиц≥йних фонд≥в ≥ компан≥й. ” зв'¤зку з цим великого значенн¤ набуваЇ надходженн¤ венчурного (або ризикового) кап≥талу, ¤кий т≥сно повТ¤заний з ф≥нансуванн¤м ≥нновац≥й та науково-техн≥чним про≠гресом. ќсновними галуз¤ми в ”крањн≥, ¤к≥ потребують ≥н'Їкц≥њ ризикового кап≥талу, Ї передус≥м агропромисловий комплекс, енер≠гетика, транспорт, зв'¤зок. јктив≥зац≥њ залученн¤ ≥нвестиц≥й в економ≥ку ”крањни спри¤≠тиме реформуванн¤ власност≥, приватизац≥¤ державних п≥дприЇмств. ѕрискоренн¤ останньоњ передбачаЇ створенн¤ спри¤тливих умов дл¤ ефективноњ д≥¤льност≥ ≥ноземних ≥нвестор≥в, д≥йов≥шого викори≠станн¤ кредит≥в, що надаютьс¤ —в≥товим банком та ™Ѕ–– дл¤ роз≠витку приватного сектора економ≥ки, малого ≥ середнього б≥знесу. загальнонац≥онального р≥вн¤ та створенн¤ орган≥в, ¤к≥ забезпечують контроль ≥ реал≥зац≥ю пев≠них р≥шень на вс≥х р≥вн¤х управл≥нн¤; Х формуванн¤ мереж≥ наукових заклад≥в; Х створенн¤ ефективного механ≥зму концентрац≥њ науково-тех≠н≥чних ресурс≥в на пр≥оритетних напр¤мах ≥ масштабне ф≥нансу≠ванн¤ ≥нновац≥йних проект≥в, включаючи залученн¤ заруб≥жних фонд≥в, та м≥жнародних проект≥в з найкап≥талом≥стк≥ших напр¤≠м≥в науково-техн≥чного прогресу, включаючи косм≥чн≥ досл≥джен≠н¤, розвиток енергетики та медичноњ сфери. ƒержавн≥ комплексн≥ науково-техн≥чн≥ програми та м≥жгалу≠зев≥ ≥нновац≥йн≥ проекти ф≥нансуютьс¤ за рахунок бюджету дер≠жави, а галузев≥ ≥нновац≥йн≥ програми Ч за рахунок кошт≥в п≥д≠приЇмств та орган≥зац≥й.
Ќазва: ќсновн≥ засади та проблеми ≥нвестуванн¤ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (2019 прочитано) |