≈коном≥ка п≥дприЇмства > ѕродуктивн≥сть, мотивац≥¤ ≥ оплата прац≥
через встановленн¤ | з допомогою | м≥н≥мальноњ зарплати; ≥нших державних норм ≥ гарант≥й щодо оплати прац≥ (робота понадурочний час, св¤тков≥, вих≥дн≥ дн≥, виконанн¤ державних обовТ¤зк≥в); умов визначенн¤ частини доходу, що спр¤мовуЇтьс¤ на оплату прац≥; м≥жгалузевих сп≥вв≥дношень в оплат≥ прац≥; умов ≥ розм≥р≥в оплати прац≥ в бюджетних орган≥зац≥¤х та установах; максимальних розм≥р≥в посадових оклад≥в кер≥вник≥в державних п≥дприЇмств; р≥вн¤ оподаткуванн¤ п≥дприЇмств ≥ доход≥в прац≥вник≥в. | бюджетного ф≥нансуванн¤ народноњ осв≥ти, культури, заклад≥в охорони здоровТ¤ ≥ ф≥зичноњ культури на базовому р≥вн≥; участь у формуванн≥ фонд≥в соц≥ального страхуванн¤ (пенс≥йного, медичного, безроб≥тт¤); обмеженого датуванн¤ ц≥н на товари, що перебувають п≥д державним контролем; запровадженн¤ допомоги с≥мТ¤м з низькими доходами; застосуванн¤ р≥зних форм компенсац≥њ п≥двищенн¤ ц≥н та обмеженоњ ≥ндексац≥њ; забезпеченн¤ функц≥онуванн¤ д≥йовоњ системи працевлаштуванн¤ та допомоги безроб≥тним. | ѕол≥тика оплати прац≥ п≥дприЇмств, орган≥зац≥й та ≥нших субТЇкт≥в господарюванн¤ формуЇтьс¤ ≥ реал≥зуЇтьс¤ на баз≥ закону ”крањни Уѕро оплату прац≥Ф (1995 р.). ¬она маЇ враховувати стратег≥чн≥ ≥ тактичн≥ ц≥л≥ д≥¤льност≥ конкретних п≥дприЇмств, њхню галузеву специф≥ку, абсолютн≥ розм≥ри, географ≥чне розм≥щенн¤, ступ≥нь ≥нтеграц≥њ, р≥вень соц≥ального розвитку трудового колективу. онкретна реал≥зац≥¤ пол≥тики зароб≥тноњ плати зд≥йснюЇтьс¤ на п≥дстав≥ догов≥рного регулюванн¤ оплати прац≥ найманих прац≥вник≥в, тобто на п≥дстав≥ укладенн¤ системи тарифних угод на трьох р≥вн¤х: м≥жгалузевому; галузевому; виробничому. “арифна угода Ц це догов≥р м≥ж представниками стор≥н з питань оплати прац≥ та соц≥альних гарант≥й. ѕредметом тарифноњ угоди, ¤к складовоњ частини колективного договору Ї: форми ≥ системи зарплати; м≥н≥мальна тарифна ставка; розм≥ри тарифних ставок за розр¤дами; умови оплати в надурочний час; види ≥ розм≥ри доплат ≥ надбавок. Ќорми тарифноњ угоди можуть бути (до 6 м≥с¤ц≥в) менш≥ н≥ж на галузевому або рег≥ональному р≥вн≥, але не нижче норм ≥ гарант≥й держави, щодо оплати прац≥. 5. ѕрактична орган≥зац≥¤ оплати прац≥ базуЇтьс¤ на державному ≥ догов≥рному регулюванн≥ њњ абсолютного р≥вн¤ та вивченн¤ зарплати вс≥х категор≥й прац≥вник≥в п≥дприЇмств р≥зноњ форми власност≥. ќсновний орган≥зац≥йно-правовий документ обірунтуванн¤ зарплати прац≥вник≥в Ц це тарифно-посадова система, ¤ка включаЇ тарифно-квал≥ф≥кац≥йн≥ дов≥дники; квал≥ф≥кац≥йн≥ дов≥дники посад кер≥вник≥в, службовц≥в ≥ спец≥ал≥ст≥в; тарифн≥ с≥тки ≥ ставки; схема посадових оклад≥в (Їдина тарифна с≥тка). “арифно-квал≥ф≥кац≥йн≥ дов≥дники мають вигл¤д Їдиного тарифно-квал≥ф≥кац≥йного дов≥дника роб≥т ≥ профес≥й роб≥тник≥в (™“ ƒ) Ц це зб≥рник нормативних акт≥в, що м≥ст¤ть квал≥ф≥кац≥йн≥ характеристики роб≥т ≥ профес≥й, згрупован≥ за виробництвами та видами роб≥т, ™“ ƒ призначено дл¤ тариф≥кац≥њ роб≥т, поданн¤ квал≥ф≥кац≥йних розр¤д≥в роб≥тниками, а також дл¤ формуванн¤ навчальних програм п≥дготовки ≥ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ роб≥тник≥в. вал≥ф≥кац≥йн≥ дов≥дники посад кер≥вник≥в, спец≥ал≥ст≥в ≥ службовц≥в Ї нормативним документом де показан≥ квал≥ф≥кац≥йн≥ характеристики та вимоги знань, стажу роботи за спец≥альн≥стю, р≥вн¤ та проф≥лю, п≥дготовки кер≥вник≥в, спец≥ал≥ст≥в ≥ службовц≥в. “арифн≥ с≥тки ≥ ставки Ц це Ї оплата прац≥ прац≥вник≥в р≥зноњ квал≥ф≥кац≥њ. “арифна с≥тка Ц сп≥вв≥дношенн¤ в оплат≥ прац≥ р≥зних роб≥тник≥в р≥зноњ квал≥ф≥кац≥њ. “арифна с≥тка роб≥тник≥в ѕоказники | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | “арифн≥ коеф≥ц≥Їнти | 1.0 | 1.088 | 1.204 | 1.350 | 1.531 | 1.801 | 1.892 | 2.0 | «ростанн¤ тарифних коеф≥ц≥Їнт≥в | | | | | | | | | - абсолютне | | 0,088 | 0,116 | 0,146 | 0,181 | 0,269 | 0,092 | 0,108 | - в≥дносне, % | | 8,8 | 10,7 | 12,1 | 13,4 | 17,6 | 5,1 | 5,7 |
Ќазва: ѕродуктивн≥сть, мотивац≥¤ ≥ оплата прац≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (5435 прочитано) |