≈коном≥ка п≥дприЇмства > “еор≥¤ виробництва
–ис. 8. «б≥льшенн¤ виробництва у довготерм≥новому пер≥од≥ Ќейтральна реакц≥¤ середнього продукту на зрос≠танн¤ масштаб≥в виробництва означаЇ, що незалежно в≥д розм≥р≥в п≥дприЇмства та обс¤г≥в продукц≥њ, ¤ка на ньому виробл¤Їтьс¤, середн¤ продуктивн≥сть фактор≥в залишаЇтьс¤ незм≥нною. –азом з тим, можлива й така ситуац≥¤, коли зростанн¤ масштаб≥в виробництва негативно позна≠чаЇтьс¤ на середньому продукт≥: його р≥вень змен≠шуЇтьс¤. —права в тому, що зб≥льшенн¤ виробницт≠ва може призвести до виникненн¤ проблем, з ¤кими стикаЇтьс¤ п≥дприЇмство. ÷е насамперед значна ≥нерц≥¤ великих систем ≥ втрата ними гнучкост≥, вкрай необх≥дноњ в умовах нестаб≥льного ринку. р≥м того, ф≥рма може вийти за меж≥ порогу керо≠ваност≥: занадто велик≥ розм≥ри створюють гром≥зд≠ку систему управл≥нн¤, розвивають бюрократичн≥ тенденц≥њ, що негативно позначаЇтьс¤ на ефективност≥ управл≥нських р≥шень. ѕри анал≥з≥ динам≥ки середнього продукту в дов≠готерм≥новому пер≥од≥ дл¤ одного й того самого п≥д≠приЇмства на р≥зних д≥льниц¤х зб≥льшенн¤ обс¤г≥в виробництва, ¤к правило, ви¤вл¤ютьс¤ вс≥ з перел≥≠чених реакц≥й, њх комб≥нац≥¤ багато в чому залежить в≥д специф≥ки галуз≥, ринковоњ ситуац≥њ тощо.
Ќазва: “еор≥¤ виробництва ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (4843 прочитано) |