Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

≈коном≥ка п≥дприЇмства > ”правл≥нн¤ формуванн¤м та використанн¤м прибутку торговельного п≥дприЇмства У  азкаФ


ѕроцес реал≥зац≥њ сучасноњ концепц≥њ маркетингу на п≥дприЇмствах ”крањни необх≥дно зд≥йснювати поступово. ћожна у¤вити схему процесу у вигл¤д≥ Умаркетинговоњ драбиниФ, п≥дн≥маючись сходинками ¤коњ орган≥зац≥њ (п≥дприЇмства) в≥дчують досить глибок≥ еволюц≥йн≥ зм≥ни. Ућаркетингова драбинаФ м≥стить 8 етап≥в.

ѕерший етап Ц це досить добре продумана пол≥тика ц≥н. «наченн¤ ц≥ни ¤к одного з економ≥чних ≥нструмент≥в управл≥нн¤ виробництвом, матер≥альноњ зац≥кавленост≥ та в≥дпов≥дальност≥ сьогодн≥ особливо зростаЇ.

ƒругим обовТ¤зковим етапом маЇ бути вивченн¤ управл≥нським персоналом орган≥зац≥њ теор≥њ та практики маркетингу, а також можлив≥сть звернутис¤ до консультац≥йних ф≥рм з метою адаптац≥њ св≥тового досв≥ду у сфер≥ б≥знесу до умов нашоњ економ≥ки.

Ќаступним етапом Ї удосконаленн¤ умов ринковоњ реал≥зац≥њ продукц≥њ завд¤ки ≥нформац≥њ потенц≥йних споживач≥в про можливост≥ задоволенн¤ њх потреб (створенн¤ мереж≥ ф≥рмовоњ торг≥вл≥, розпод≥льчоњ системи, широка реклама тощо).

¬ажливий етап Умаркетинговоњ драбиниФ Ц виробництво ¤к≥сного товару, що задов≥льн¤в би споживача. Ќа жаль, сьогодн≥ наше господарство перебуваЇ у стан≥ деформованого Уринку продавц¤Ф (пр≥оритетне становище виробника в≥дносно споживача), ускладненого хрон≥чним деф≥цитом та безправн≥стю споживач≥в.

ƒал≥ п≥дприЇмству необх≥дно пос≥сти виг≥дне м≥сце на ринку. ƒл¤ дос¤гненн¤ ц≥Їњ мети сл≥д вивчити ринков≥ можливост≥, тобто зробити спробу вид≥ленн¤ на фон≥ аналог≥чноњ продукц≥њ ≥нших п≥дприЇмств ≥ заповнити конкретн≥ сегменти ринку. ѕрактично це Ї найважлив≥шим етапом Умаркетинговоњ драбиниФ, зм≥ст ¤кого Ц досл≥дженн¤ ринк≥в та анал≥з конкурентноњ боротьби.

ќстанн≥ сходинки Умаркетинговоњ драбиниФ мають на мет≥ зб≥льшенн¤ обс¤г≥в виробництва необх≥дноњ споживачев≥ продукц≥њ та забезпеченн¤ на ц≥й баз≥ довготривалого доходу та ст≥йкого стаб≥льного становища п≥дприЇмства на ринку. ƒос¤гненн¤ таких результат≥в позитивно вплине на Уринок продавц¤Ф, ¤кий сьогодн≥ в ”крањн≥ Ї одн≥Їю з головних перешкод на шл¤ху науково-техн≥чного прогресу, оновленн¤ виробництва та виникненн¤ принципово нових, високо¤к≥сних товар≥в та послуг.

ƒ≥¤льн≥сть п≥дприЇмства за схемою Умаркетинговоњ драбиниФ створив змогу вс≥ техн≥чн≥, комерц≥йн≥ та збутов≥ операц≥њ розгл¤дати комплексно, систематично, враховувачи зворотн≥й звТ¤зок з≥ споживачем, надаЇ можлив≥сть регулювати ¤к≥сть ≥ к≥льк≥сть виробленоњ продукц≥њ за м≥н≥мальних витрат.

–оль сучасноњ концепц≥њ маркетингу в перех≥дн≥й економ≥ц≥ Ї подв≥йною. « одного боку, маркетинг, ¤к елемент ринку Ї необх≥дним дл¤ зд≥йсненн¤ економ≥чних реформ в крањн≥. —творити ефективно працююче п≥дприЇмство всередин≥ крањни чи усп≥шно вийти на звн≥шн≥й св≥товий ринок в умовах сучасност≥ неможливо без використанн¤ маркетингу.  р≥м того, в≥н спри¤Ї не т≥льки розвТ¤занню економ≥чних проблем перех≥дного пер≥оду, але й пол≥пшенню соц≥ально-пол≥тичноњ обстановки у нашому сусп≥льств≥.

« другого боку, обТЇктивною основою розвитку сучасноњ концепц≥њ маркетнгу Ї реформуванн¤ економ≥ки, переведенн¤ њњ на ринков≥ в≥дносини. “≥льки ринкове середовище ≥ в≥льна конкуренц≥¤ здатн≥ створювати нову мотивац≥ю п≥дприЇмництва та спонукати п≥дприЇмц≥в до впровадженн¤ принцип≥в маркетингу. “ому держава повинна створювати в≥дпов≥дн≥ економ≥чн≥ та ≥нституц≥йн≥ умови дл¤ переведенн¤ економ≥ки на ринков≥ в≥дносини та розвитку маркетинговоњ д≥¤льност≥.

ќдн≥Їю з найважлив≥ших економ≥чних умов становленн¤ ринкових в≥дносин ≥ розвитку маркетингу Ї реформуванн¤ в≥дносин власност≥, ¤к≥ почалис¤ в ”крањн≥ саме з процес≥в роздержавленн¤ та приватизац≥њ. Ќеобх≥дн≥сть цих процес≥в ≥снуЇ обТЇктивно ≥ обгрунтовуЇтьс¤: кризовим станом економ≥ки та сусп≥льства в ц≥лому, обТЇктивною необх≥дн≥стю переходу до ринку, розум≥нн¤м природженоњ економ≥чноњ активност≥ приватного власника, визначенн¤м того положенн¤, що приватна власн≥сть Ц це основа свободи особи п≥дприЇмц¤.

–оздержавленн¤ повТ¤зане з денац≥онал≥зац≥Їю, демонопол≥зац≥Їю, децентрал≥зац≥Їю та приватизац≥Їю економ≥ки, а також з њх складовими елементами: орендизац≥Їю, корпоратизац≥Їю (акц≥онуванн¤м), комерц≥ал≥зац≥Їю, кредитизац≥Їю, персон≥ф≥кац≥Їю (≥ндив≥дуал≥зац≥Їю) власност≥, тобто з практичним зв≥льненн¤м держави в≥д функц≥й безпосереднього господарського управл≥нн¤ виробництвом. –оздержавленн¤ ≥ приватизац≥¤ мають привести до сп≥в≥снуванн¤ ≥ конкуренц≥њ р≥зних форм власност≥.

–еформуванн¤ в≥дносин власност≥ передбачаЇ у к≥нцевому п≥дсумку створенн¤ потужного приватного сектора економ≥ки ¤к економ≥чного базису наступних кардинальних перетворень. ” цьому звТ¤зку зазначимо, що особливе значенн¤ дл¤ переходу до ринку маЇ розвиток на основ≥ трансформац≥њ державноњ власност≥ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ (б≥знесу), головними видами ¤коњ Ї:

др≥бний б≥знес, заснований на приватн≥й власност≥ або на оренд≥;

сп≥льне п≥дприЇмництво та партнерство, ¤ке грунтуЇтьс¤ на сп≥льн≥й (колективн≥й) власност≥;

корпоративне п≥дприЇмництво, засноване на акц≥онерн≥й власност≥;

державне п≥дприЇмництво у де¤ких сферах д≥¤льност≥.

—тановленню ринкових в≥дносин також спри¤Ї прискоренн¤ ≥нституц≥ональних перетворень Ц зд≥йсненн¤ радикальних зм≥н у в≥дносинах власност≥, формуванн¤ конкурентного середовища, ринковоњ ≥нфраструктури та ринкових механ≥зм≥в саморегулюванн¤ економ≥чних процес≥в.

ѕрискорена ц≥нова л≥берал≥зац≥¤ економ≥ки, пор¤д ≥з зд≥йсненн¤м ≥нших глибинних перетворень, повинна спри¤ти ринков≥й трансформац≥њ економ≥ки, йти в ногу з прискореним роздержавленн¤м, приватизац≥Їю та демонопол≥зац≥Їю.

“орговельна пол≥тика держави також повинна за своЇю лог≥кою та принципами не лише в≥дпов≥дати курсу на прискорену ринкову трансформац≥ю економ≥чноњ системи крањни, а й бути њњ пров≥дною ланкою, стимулюючим фактором. ѕри цьому стратег≥чна мета ц≥Їњ пол≥тики повинна зд≥йснюватис¤ у формуванн≥ реального власника ≥ господар¤, соц≥ально-економ≥чн≥й розбудов≥, вир≥шенн≥ продовольчоњ проблеми, виведенн≥ торговельного сектора економ≥ки ”крањни на св≥товий р≥вень розвитку.

—тановленн¤ ринкових в≥дносин та розвиток маркетингу Ї неможливим без глибинних зм≥н у зовн≥шньоеконом≥чн≥й пол≥тиц≥ держави, суттЇвого п≥двищенн¤ њњ ефективност≥, ¤к≥сноњ перебудови на принципах демократизац≥њ, демонопол≥зац≥њ та де≥деолог≥зац≥њ.

ќсобливост≥ зовн≥шньоеконом≥чноњ пол≥тики в умовах ринку пол¤гають у забезпеченн≥ переходу до активноњ експортноор≥Їнтованоњ стратег≥њ економ≥чного розвитку на баз≥ ц≥леспр¤мованого формуванн¤ та ефективноњ реал≥зац≥њ експортного потенц≥алу ”крањни у пр≥оритетних галуз¤х економ≥ки та в орган≥чному поЇднанн≥ заход≥в щодо посл≥довноњ л≥берал≥зац≥њ сфери зовн≥шньоеконом≥чних звТ¤зк≥в, створенн¤ справд≥ р≥вних можливостей дл¤ субТЇкт≥в зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥ р≥зних форм власност≥. “акий п≥дх≥д передбачаЇ активне використанн¤ валютних, податкових, кредитних, страхових та ≥нших ринкових важел≥в регулюванн¤ зовн≥шньоеконом≥чних звТ¤зк≥в ”крањни в умовах ринку.

—оц≥альна пол≥тика маЇ зосереджуватис¤ на тому, аби у в≥дпов≥дност≥ до на¤вних ф≥нансових можливостей забезпечити орган≥чне поЇднанн¤ ринковоњ трансформац≥њ економ≥ки ≥з соц≥альною спр¤мован≥стю.

ѕерш за все, комплекс заход≥в соц≥альноњ пол≥тики повинен спр¤мовуватис¤ на збереженн¤ та в≥дтворенн¤ трудового потенц≥алу народу, стимулюванн¤ необх≥дноњ мотивац≥њ продукуючоњ прац≥, запоб≥ганн¤ масовому безроб≥ттю та прогресуючому розпаду соц≥альноњ сфери Ц охорони здоровТ¤, осв≥ти, культури, ≥нших галузей сфери соц≥альноњ ≥нфраструктури.

¬ажливою умовою впровадженн¤ ≥ розвитку маркетинговоњ д≥¤льност≥ Ї перетворенн¤ психолог≥њ та господарського мисленн¤ в≥тчизн¤них п≥дприЇмц≥в. Ќеп≥дготовлен≥сть њх до п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ внасл≥док несприйманн¤ у минулому товарно-грошових в≥дносин знижувала результативн≥сть њхньоњ прац≥ та негативно впливала на ефективн≥сть сусп≥льного виробництва.

”св≥домленн¤ обТЇктивноњ необх≥дност≥ становленн¤ ринкових в≥дносин зумовлюЇ й необх≥дн≥сть навчанн¤ кер≥вник≥в ≥ фах≥вц≥в ус≥х галузей головним принципам та методам сучасного маркетингу, глибокому знанню закон≥в маркетингу, економ≥чноњ конТюнктури, основ стратег≥чного тестуванн¤, комплексу заход≥в щодо вивченн¤ повед≥нки споживач≥в, ефективного впливу на позиц≥њ конкурент≥в та ≥нших проблем в умовах ринку.

—учасна концепц≥¤ маркетингу Ц це ф≥лософ≥¤ б≥знесу, котра сьогодн≥ визначаЇ всю стратег≥ю ≥ тактику п≥дприЇмц¤ в умовах ринкових в≥дносин.

ћаркетинг широко використовуЇтьс¤ п≥дприЇмц¤ми, насамперед тому, що надаЇ њм змогу реал≥зувати найб≥льш рац≥ональним способом своњ можливост≥ та дос¤гати своЇњ к≥нцевоњ мети в умовах жорсткоњ ринковоњ конкуренц≥њ. ≤ ¤кщо ми хочемо створити в крањн≥ цив≥л≥зований, а не УдикийФ ринок, то без маркетингу це зробити неможливо, бо це Ц перев≥рений людством шл¤х до вдосконаленн¤ економ≥ки. —учасна концепц≥¤ маркетингу м≥стить ≥ опосередковуЇ економ≥чн≥ в≥дносини соц≥ального спр¤муванн¤, оск≥льки висуваЇ на перший план, насамперед, соц≥ально-економ≥чн≥ аспекти розвитку сусп≥льства.


2. јЌјЋ≤« ≤ ќ÷≤Ќ ј  ќћ≈–÷≤…Ќќѓ ƒ≤яЋ№Ќќ—“≤ ѕ–»¬ј“Ќќѓ ¬»–ќЅЌ»„ќ- ќћ≈–÷≤…Ќќѓ ‘≤–ћ» "Ѕћ¬-≤ћѕ≈ —"

2.1.ќрган≥зац≥¤ господарських звТ¤зк≥в з постачальниками

«акуп≥вельна робота Ї основою комерц≥йноњ д≥¤льност≥ в торг≥вл≥. ѕо своњй економ≥чн≥й природ≥ закупки представл¤ють собою гуртовий або др≥бногуртовий товарооб≥г, що зд≥йснюЇтьс¤ торговими п≥дприЇмствами або приватними особами з ц≥ллю подальшого перепродажу закуплених товар≥в.

ѕравильно орган≥зован≥ гуртов≥ закупки дають можлив≥сть сформувати необх≥дний торговий асортимент товар≥в дл¤ постачанн¤ населенн¤ в роздр≥бн≥й торгов≥й мереж≥.

Ќа зм≥ну фондовому розпод≥лу товар≥в при планов≥й централ≥зован≥й систем≥ управл≥нн¤ економ≥кою, систем≥ централ≥зованого прикр≥пленн¤ покупц≥в до постачальник≥в, державних ц≥н, нер≥вност≥ господарюючих обТЇкт≥в, жорсткоњ регламентац≥њ поставок товар≥в, в≥дсутност≥ самост≥йност≥, ≥н≥ц≥ативи, п≥дприЇмливост≥ комерц≥йних прац≥вник≥в, прийшла ера в≥льних ринкових в≥дносин, ¤к≥ характеризуютьс¤:

волею у вибор≥ партнера по закупц≥ товар≥в;

великою чисельн≥стю джерел закупок;

р≥вноправн≥стю партнер≥в;

п≥двищенн¤м рол≥ договор≥в на поставку товар≥в;

в≥льним ц≥ноутворенн¤м;

конкурентн≥стю постачальник≥в ≥ покупц≥в;

економ≥чною в≥дпов≥дальн≥стю стор≥н.

 омерц≥йна робота по гуртовим закупкам товар≥в у ф≥рм≥ "Ѕћ¬-≤мпекс" базуЇтьс¤ на принципах сучасного маркетингу. «а допомогою метод≥в маркетингу комерц≥йн≥ прац≥вники отримують необх≥дну ≥нформац≥ю про те, ¤к≥ вироби ≥ чому хочуть купувати покупц≥; про ц≥ни, ¤к≥ споживач≥ готов≥ заплатити; про те, в ¤ких рег≥онах попит на дан≥ товари ф≥рми найб≥льш високий; де збут або закупка товар≥в може принести найб≥льший прибуток.

¬ивченн¤ ≥ прогнозуванн¤ споживчого попиту ¤вл¤Їтьс¤ необх≥дною маркетинговою умовою дл¤ проведенн¤ усп≥шноњ комерц≥йноњ роботи по закупц≥ товар≥в у ф≥рм≥. “ому гуртов≥ закупки вона починаЇ з вивченн¤ попиту, потреб покупц≥в на товари, нам≥р≥в та ≥нших фактор≥в, ¤к≥ формують њњ попит. ƒл¤ проведенн¤ роботи по вивченню ≥ прогнозуванню попиту на великих ≥ середн≥х торгових п≥дприЇмствах створюютьс¤ маркетингов≥ служби, одною ≥з основних функц≥й ¤ких Ї вивченн¤ ¤к загального обТЇму попиту, так ≥ внутр≥шньогруповоњ структури попиту на товари, ¤к≥ закуповуютьс¤..

ќднак в даний час ф≥рма "Ѕћ¬-≤мпекс" немаЇ маркетинговоњ служби

або окремих в≥дпов≥дальних прац≥вник≥в, ¤к≥ б займались питанн¤ми конкретного вивченн¤ попиту споживач≥в на њњ товари. ƒана робота носить у ф≥рм≥ не ч≥ткий ≥ не систематичний характер. ¬ основному вона пол¤гаЇтьс¤ на статистичн≥ матер≥али зв≥т≥в про х≥д реал≥зац≥њ товар≥в або дан≥ журналу обл≥ку надходженн¤ ≥ реал≥зац≥њ товар≥в, ¤к≥ ведутьс¤ зав≥дуючими в≥дд≥лами.

ѕостачальник≥в товар≥в ф≥рми можна розд≥лити на дв≥ категор≥њ:

постачальник≥в-виробник≥в;

постачальник≥в-посередник≥в.

ƒо постачальник≥в Ц виробник≥в належать виробнич≥ п≥дприЇмства, ф≥рми, орган≥зац≥њ, заклади, ¤к≥ постачають ф≥рму необх≥дними дл¤ нењ товарами, ¤к≥ вони виробл¤ють. ≤нформац≥¤ про постачальник≥в Ц виробник≥в приведена в таблиц≥ 2.1.1.

“аблиц¤ 2.1.1.

ќсновн≥ постачальники-виробники ѕ¬ ‘ "Ѕћ¬-≤мпекс" м. √алич

у 1997-1998 роках

тис.грн.

є п/п

Ќайменуванн¤ постачальника

Ќайменуванн¤ товару

—ума надходжень

ѕрим≥тка

1997

1998

1

≤вано-‘ранк≥вське обласне дер-жавне обТЇднанн¤ спиртовоњ та л≥керо-гор≥лчаноњ промисло-вост≥

л≥керо-гор≥лчан≥ вироби

2,3

2,4

як≥сн≥ товари, ц≥ни пом≥рн≥, постачанн¤ ритм≥чне

2

√алицький хл≥бзавод

хл≥бо-булочн≥ вироби

3,6

3,4

¬ироби в≥дм≥нноњ ¤кост≥, користуютьс¤ попитом у на-селенн¤. ѕоставки зг≥дно граф≥ка завозу.

3

ј“ "ћакас" м. √алич

молоко та молочна продукц≥¤

3,3

3,2

як≥сть забезпечуЇ закордон-не обладнанн¤, ц≥ни пом≥рн≥.

Ќазва: ”правл≥нн¤ формуванн¤м та використанн¤м прибутку торговельного п≥дприЇмства У  азкаФ
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (8640 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.177 seconds
Хостинг от uCoz