≈коном≥ка п≥дприЇмства > ÷≥нова пол≥тика ≥ ц≥нова стратег≥¤ ф≥рми
÷≥на ћожливий обТЇм ћожливий обТЇм «атрати на одиницю продажу виробництва продукц≥њ –еалина залежн≥сть м≥ж ц≥ною ≥ затратами в умоах ринковоњ системи. ѕри ринков≥й орган≥зац≥њ збуту продукц≥њ р≥вень ц≥ни оприд≥люЇ можливий обТЇм продажу ≥ можливий маштаб виробництва. јле ≥ економ≥чна теор≥¤ ≥ бухгалтерський обл≥к визнають, що в≥д маштаба виробництва пр¤мо залежить величина окремих затрат на виробництво одиниц≥ продукц≥њ. ѕри рост≥ опред≥лених маштаб≥в випуску знижуЇтьс¤ сума пост≥йних затрат , ¤ка припадала на одиницю продукц≥њ, отже, ≥ величина середн≥х затарат на його випуск. —п≥дставленн¤ п≥дход≥в до ц≥ноутворенн¤, розгл¤нутих в б≥знес-ситуац≥њ, п≥дводить до розум≥нн¤ того, що грамотний менеджер неповинний ставати на шл¤х пасивного ц≥ноутворенн¤, коли його р≥шенн¤ в ц≥й област≥ оприд≥люЇтьс¤ необх≥дн≥стю покрити фактичн≥ затрати ≥ получити бажану величину прибутку при уже склавшихсь умовах д≥¤льност≥. ѕасивне ц≥ноутворенн¤ - це установленн¤ ц≥н строго на основ≥ затратного методу або т≥льки п≥д впливом ц≥нових р≥шень конкурент≥в. Ќайб≥льш розумний п≥дх≥д - активне ц≥ноутворенн¤ , коли через управл≥нн¤ ц≥нами дос¤гаЇтьс¤ потр≥бна величина ≥ в≥дпов≥дна њй величина середн≥х затрат, що в п≥дсумку виводить ф≥рму на бажаний р≥вень прибутковост≥ операц≥й. јктивне ц≥ноутворенн¤ - це установленн¤ ц≥ни в рамках пол≥тики управл≥нн¤ збутом з ц≥ллю дос¤гненн¤ найб≥льш виг≥дних обТЇм≥в продажу , середн≥х затрат на виробництво ≥ ц≥льового р≥вн¤ прибутковост≥ операц≥й. якщо намагатис¤ сформулювати запитанн¤, ¤к≥ в найб≥льш≥й м≥р≥ адекватне лог≥ц≥ активного ц≥ноутворенн¤ , то вони будуть звучати приблизно так: ЂЌаск≥льки потр≥бно зб≥льшити к≥льк≥сть продаваЇмого товару ,щоб при б≥льш низьк≥й ц≥н≥ зб≥льшити масу прибутку?ї Ђякою к≥льк≥стю продаваЇмого товару можна пожертвувати , щоб при б≥льш висок≥й ц≥н≥ получати б≥льшу масу прибутку, н≥ж ран≥ше?ї —аме такий п≥дх≥д дозвол¤Ї уникнути серйозноњ помилки затратного ц≥ноутворенн¤ - установленн¤ надто високих ц≥н на Ђслабкихї ринках ( тобто ринках з поганою конТЇктурою ) або надто низьких ц≥н на Ђсильних ринкахї (тобто ринках з п≥дростаючим попитом ). «вичайно в≥дказ в≥д затратного ц≥ноутворенн¤ даЇтьс¤ менеджерам ф≥рми нелегко, поск≥льки реально в≥н потребуЇ оприд≥ленн¤ њх позиц≥њ з питань про ц≥ни нав≥ть до початку ≥нвестуванн¤ ≥ виробництва новоњ продукц≥њ. як в≥домо , переважаюча б≥льш≥сть кер≥вник≥в п≥дприЇмств иають техн≥чну осв≥ту ≥ прийшли на своњ посади п≥сл¤ ≥нженерноњ карТЇри ( ¤к правило , з посади головного ≥нженера, або зам≥сника по виробництву ). “ому вони п≥дтримують наступну процедуру створенн¤ нового продукту. ≤н≥ц≥атива виходить в≥д конструкторських служб, ¤к≥ пропонують вироби з параметрами ≥ функц≥¤ми, Ђ в≥дпов≥дн≥ сучасному техн≥чному р≥вн≥ї. ѕот≥м проект нового виробу поступаЇ до технолог≥в, а в≥д них - в економ≥чний в≥дд≥л ≥ бухгалтер≥ю. Ќаступний крок - п≥дключенн¤ до роботи ф≥нансист≥в , ¤к≥ забеспечують загальну суму потр≥бних ≥нвестиц≥й ≥ орган≥зовують ≥нвестуванн¤ дл¤ забеспеченн¤ виробництва нового виробу. Ќа цьому ж етап≥ оприд≥люЇтьс¤ ≥ ц≥на , ¤ка повинна забеспечити можлив≥ затрати ≥ потр≥бну окупаЇм≥сть ≥нвестиц≥й. ≤ т≥льки пот≥м призивають маркетолог≥в (там, де так≥ спец≥альност≥ взагал≥ Ї ) або прац≥вник≥в в≥дд≥лу збуту ≥ поручають њм орган≥зовувати продаж, переконавши покупц≥в, що поставлена ц≥на оправдуЇтьс¤ особливост¤ми ≥ ¤к≥стю виробу. якщо результат такоњ Ђг≥тац≥њї ви¤вл¤Їтьс¤ малоут≥шним, то кер≥вництво п≥дприЇмства звичайно намагаЇтьс¤ вр¤тувати ситуац≥ю за рахунок пропонуванн¤ скидок з ц≥ни. Ќе цей шл¤х досить ненад≥йний - виходить , що покупц≥в примирюють скидками за те, що вони стримуютьс¤ в≥д покупки.¬ цих умовах виникаЇ ситуац≥¤,¤ка звичайно називаЇтьс¤ ринком покупц≥в, коли саме вони починають диктувати своњ умови ≥ добиваютьс¤ в≥д продавц≥в все б≥льших ≥ б≥льших снижок , в≥дказуючись ≥накше купувати товар взагал≥. “аким чином , щоб прийти до усп≥ху , необх≥дно повн≥стю перевернути лог≥ку створенн¤ нових вироб≥в, перейти до ц≥нн≥стного п≥дходу в ц≥ноутворенн≥.
Ќазва: ÷≥нова пол≥тика ≥ ц≥нова стратег≥¤ ф≥рми ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (1703 прочитано) |