≈коном≥ка п≥дприЇмства > ÷≥нова пол≥тика п≥дприЇмства
≥льк≥сть вироблених товар≥в –ис. 3. рива еластичност≥ пропозиц≥њ в≥д ц≥н. ¬ ринков≥й економ≥ц≥, де акс≥омою ¤вл¤Їтьс¤ ор≥Їнтац≥¤ на запит покупц¤, розм≥р ц≥ни даЇ ч≥ткий ор≥Їнтир виробникам ≥, чим вище ц¤ ц≥на, тим б≥льший прибуток вона м≥стить. јле зб≥льшенн¤ виробництва у насл≥док високоњ ц≥ни, що ≥ показуЇ граф≥к, потребуЇ додаткових витрат (≥нвестиц≥й), а њх джерелом може бути т≥льки прибуток. “ому чим нижче соб≥варт≥сть, тим вище прибуток з кожноњ одиниц≥ продукц≥њ, тим легше ≥ швидше можна набрати необх≥дн≥ дл¤ ≥нвестуванн¤ кошти. якщо зТЇднати на одному пол≥ дв≥ розгл¤нут≥ нами вище крив≥, то можна отримати граф≥к, що показуЇ при ¤кому р≥вн≥ ц≥ни може бути проданий весь обс¤г продукц≥њ ≥, в≥дпов≥дно, балансуючу (р≥вноважну) ц≥ну попиту ≥ пропозиц≥њ. ÷≥на рива еластичност≥ рива еластичност≥ попиту пропозиц≥њ –≥вноважна ц≥на ≥льк≥сть товар≥в проданих ≥льк≥сть товар≥в по р≥вноважн≥й ц≥н≥ –ис.4. ‘ормуванн¤ ринковоњ р≥вноважноњ ц≥ни. ¬икористовуючи под≥бний граф≥к (рис. 4.), можна моделювати р≥зн≥ вар≥анти комерц≥йноњ стратег≥њ ф≥рми. Ќаступний крок в анал≥з≥ соб≥вартост≥ Ц це розд≥ленн¤ њњ на два види витрат ≥ встановленн¤ початковоњ ц≥ни. ћетоди формуванн¤ початковоњ ц≥ни на товар та основн≥ фактори ц≥ноутворенн¤ п≥дприЇмства. јнал≥з ц≥н ≥ товар≥в конкурент≥в Ц одна ≥з самих складних задач. ¬ ринков≥й економ≥ц≥ ≥нформац≥¤ про ц≥ни по конкретним угодам част≥ше за все Ї комерц≥йною таЇмницею виробника, ≥ отримати таку ≥нформац≥ю дуже складно. ¬ивченн¤ товар≥в ≥ ц≥н конкурент≥в пересл≥дуЇ певну мету Ц вивчити так звану ц≥ну байдужост≥, тобто ц≥ну при ¤к≥й покупцю буде все одно чий товар купувати. ¬и¤вив њњ можна планувати таку стратег≥ю ц≥ноутворенн¤, при ¤к≥й покупц≥ в≥ддадуть перевагу продукц≥њ вашого п≥дприЇмства. ¬ажливим кроком при цьому Ї анал≥з пропозиц≥¤ ≥ ц≥н конкурент≥в, ¤кост≥ њх продукц≥њ. —еред найб≥льш складних ≥ важко передбачених елемент≥в ринковоњ д≥¤льност≥ конкурент≥в Ї њх ц≥нова пол≥тика, ви¤вив ц≥л≥ ¤коњ можна визначити ≥ стратег≥њ њх ц≥ноутворенн¤. Ќаступний крок у процес≥ формуванн¤ ц≥ни Ц це виб≥р методу ц≥ноутворенн¤, ¤кий базуЇтьс¤ на попередн≥х етапах. ћетоди розрахунку ц≥н вельми р≥зноман≥тн≥ повинн≥ в≥дпов≥дати основн≥й стратег≥њ ц≥новоњ пол≥тики п≥дприЇмства. ÷е так≥ методи, ¤к : «атратн≥ методи, ¤к≥ включають : - метод Увитрати плюсФ ; - метод Ум≥н≥мальних витратФ ; - метод ц≥ноутворенн¤ з п≥двищенн¤м ц≥ни за допомогою надбавки ; - метод ц≥льового ц≥ноутворенн¤ ; ћетод визначенн¤ ц≥ни з ор≥Їнтац≥Їю на попит. ћетод визначенн¤ ц≥ни продажу на основ≥ анал≥зу максимального пику збитк≥в ≥ прибутк≥в. ћетод визначенн¤ ц≥ни ор≥Їнтац≥Їю на конкуренц≥ю. ÷≥ноутворенн¤ на основ≥ прайсинг≥в параметричних р¤д≥в товар≥в та багато ≥нших метод≥в. —амий останн≥й крок Ц це прийн¤тт¤ р≥шенн¤ про р≥вень ц≥ни. ¬ибравши один ≥з метод≥в ц≥ноутворенн¤, необх≥дно прийн¤ти саме ц≥нове р≥шенн¤, визначити конкретну ц≥ну. “ут враховуЇтьс¤ ц≥лий р¤д аспект≥в, такий, наприклад, ¤к психолог≥чний, вплив р≥зних елемент≥в маркетингу, дотриманн¤ базових ц≥лей ц≥новоњ пол≥тики, анал≥з можливоњ реакц≥њ на призначену ц≥ну та ≥нше. Ќав≥ть п≥сл¤ встановленн¤ к≥нцевоњ ц≥ни, вона продовжуЇ трансформуватис¤ п≥д впливом зм≥н, ¤к≥ в≥дбуваютьс¤ на ринку. “ому важливо передбачити ≥н≥ц≥ативн≥ зм≥ни ц≥н. ѕ≥дприЇмство може допустити наступн≥ в≥дхиленн¤ в≥д пол≥тики ц≥ноутворенн¤ : запланован≥ ц≥нов≥ знижки ; торгов≥ знижки ; запланован≥ знижки ц≥н ¤к засоби стимулюванн¤ збуту ; незаплановане низьке зниженн¤ ц≥н Ц Уц≥нова в≥йнаФ. “аким чином, можна казати, що процес формуванн¤ ц≥новоњ пол≥тики п≥дприЇмства Ї дуже складним ≥ багатогранним ≥ передбачаЇ перед ус≥м неодм≥нний контроль за виконанн¤м ц≥новоњ стратег≥њ п≥дприЇмства та врахуванн¤ вс≥х фактор≥в, ¤к≥ можуть впливати на зд≥йсненн¤ цього процесу.
Ќазва: ÷≥нова пол≥тика п≥дприЇмства ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-15 (2247 прочитано) |