Ѕанк≥вська справа > ќбл≥к касового виконанн¤ бюджету установами банк≥вськоњ системи ≥ зв≥тн≥сть установ банк≥в по касовому виконанню бюджету
”становами комерц≥йних банк≥в, упроваджен≥ виконувати операц≥њ по касовому виконанню бюджету, складають щом≥с¤чн≥ та р≥чн≥ зв≥ти по доходах ƒержавного бюджету ”крањни за п≥дрозд≥лами бюджетноњ класиф≥кац≥њ ≥ подають њх рег≥ональним управл≥нн¤м Ќац≥онального банку ”крањни другого робочого дн¤ наступного м≥с¤ц¤. Ќац≥ональний банк щом≥с¤чн≥ зв≥ти про доходи ƒержавного бюджету за п≥дрозд≥лами бюджетноњ класиф≥кац≥њ подаЇ ћ≤н≥стерству ф≥нанс≥в 8 числа наступного м≥с¤ц¤, а р≥чний зв≥т Ц за домовлен≥стю з ним. ” щом≥с¤чних зв≥тах про касове виконанн¤ ƒержавного бюджету в≥дображаютьс¤ залишки пасивних рахунк≥в за доходами, в≥дкритих у комерц≥йних банках ≥ управл≥нн≥ Ќац≥онального банку. «агальна сума доход≥в у щом≥с¤чному зв≥т≥ повинна дор≥внювати залишков≥ балансового рахунку є 2510 у зведеному баланс≥ Ќац≥онального банку. ” додатках 1,2 додаЇтьс¤ щоденна форма є 412ƒ- (щоденна), затверджена постановою ѕравл≥нн¤ Ќац≥онального банку ”крањни в≥д 12 грудн¤ 1997 р. є 436 та ≥нструкц≥¤ до форм єє 412ƒ- , 412- "Уƒоходи ƒержавного бюджету ”крањни. ‘орма надаЇтьс¤ електронною поштою: ф≥л≥¤ми комерц≥йних банк≥в Ц рег≥ональним управл≥нн¤м ЌЅ” до 10 години наступного дн¤; рег≥ональними управл≥нн¤ми ЌЅ” Ц ”правл≥нню плат≥жних систем та касового виконанн¤ ƒержбюджету ЌЅ” через ÷ентральну розрахункову палату до 16 години наступного дн¤. ” форм≥ в≥дображаЇтьс¤ виконанн¤ ƒержавного бюджету ”крањни наростаючим п≥дсумком, починаючи з початку року, за п≥дрозд≥лами класиф≥кац≥њ доход≥в ≥ видатк≥в ƒержавного бюджету ”крањни ( розд≥лами, параграфами, символами) ≥ за групами за балансовими рахунками є 2510 У ошти ƒержавного бюджету ”крањниФ та є 2500 У ошти бюджет≥в ”крањни до розпод≥луФ. ” перш≥й груп≥ зв≥тност≥ в≥дображаютьс¤ доходи ƒержавного бюджету за балансовим рахунком є 2510, до ¤ких в≥днос¤тьс¤: ѕодаток на додану варт≥сть Ц розд≥л 3, параграфи 2-3, символи Ц 3, 85, 86; јкцизний зб≥р Ц розд≥л 4, символи 1, 08, 14, 15, 2; Ќадходженн¤ див≥денд≥в в≥д субТЇкт≥в п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥, ¤к≥ створен≥ за участю державних п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й Ц розд≥л 6, параграфи 1-2, символи20, 5; ƒоходи в≥д зовн≥шньоеконом≥чноњ д≥¤льност≥ Ц розд≥л 8, параграфи 1-5, 9, 11-14, символи 42, 43, 11, 60, 96, 28, 80, 10; ѕлата за спец≥альне використанн¤ л≥сових ресурс≥в Ц розд≥л 10, символ 27; ƒержавне мито Ц розд≥л 11, параграфи 1-3, символи 57,55,46; «бори ≥ р≥зн≥ неподатков≥ доходи Ц розд≥л 12, параграфи 1-13, 15-20, 22-27, 30-33, 47, 51, 54-57, 60-63, 65, символи 39, 16, 66, 69, 07, 6, 25, 21, 64, 62, 67, 65, 63, 4, 49, 29, 81, 77, 50, 84, 34, 97, 72, 73, 74, 79, 78; ѕлата за спец≥альне використанн¤ водних ресурс≥в Ц розд≥л 13, параграфи 1-2,4 символи 58, 32, 76; Ќадходженн¤ амортизац≥йних в≥драхувань дл¤ моб≥л≥зац≥њ кошт≥в по ф≥нансуванню структурноњ перебудови економ≥ки Ц розд≥л 15, символ 22; ѕлата за спец≥альне використанн¤ надр при видобуванн≥ корисних копалин Ц розд≥л 16, параграф 1, символ 53; –ентна плата Ц розд≥л 17, символ 47; Ќадходженн¤ в≥д переоц≥нки залишк≥в товар≥в Ц розд≥л 19, параграфи 1-2, символи 38, 31; Ќадходженн¤ сум в≥д перевищенн¤ ‘онду споживанн¤ Ц розд≥л 20, символ 71; ѕлата за транзит природного газу через територ≥ю ”крањни Ц розд≥л 21, символ 48; Ќадходженн¤ сум р≥зниц≥ в ц≥н≥ на газ Ц розд≥л 22, символ 13; Ќадходженн¤ кошт≥в в≥д приватизац≥њ державного майна Ц розд≥л 23, символ 23; Ќадходженн¤ в≥драхувань в≥д перевищенн¤ поточних доход≥в над видатками Ц розд≥л 25, символ 24; ¬≥драхуванн¤ на геологорозв≥дувальн≥ роботи Ц розд≥л 27, символ 30; Ќадходженн¤ в≥д реал≥зац≥њ грошово Ц речових лотерей Ц розд≥л 31, символ 75; Ќадходженн¤ в≥д реал≥зац≥њ обл≥гац≥й внутр≥шньоњ державноњ позики Ц розд≥л 33, параграфи 1-3, 5-6, символи 33, 45, 82; ѕлата за землю Ц розд≥л 37, параграфи 1-4, символ 37; поверненн¤ бюджетних позичок Ц розд≥л 38, параграфи 1-3, 5-8, 9, символи 17, 18, 19, 12, 88, 94, 98, 99; залучен≥ кредити банку Ц розд≥л 40, символ 26; збори до ‘онду дл¤ зд≥йсненн¤ заход≥в по л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в „орнобильськоњ катастрофи та соц≥альному захисту населенн¤ Ц розд≥л 51, символ 56; надходженн¤ до: ‘онду розвитку паливно Ц енергетичного комплексу Ц розд≥л 45, параграфи 1-3, символи 35, 36, 87; ƒержавного ц≥льового фонду розвитку промисловост≥ Ц розд≥л 49, символ 89; ƒержавного ≥нновац≥йного фонду ”крањни Ц розд≥л 52, параграфи 1-2, символи 52, 93; ƒержавного фонду спри¤нн¤ зайн¤тост≥ населенн¤ Ц розд≥л 53, символ 40; ≤нших позабюджетних фонд≥в Ц розд≥л 58, параграфи 1-7, символи 41, 44, 51, 52, 54, 68, 62, 70; «алишки бюджетних кошт≥в на початок року, спр¤мован≥ на покритт¤ видатк≥в Ц розд≥л 59, символ 92; Ќадходженн¤ ц≥льових кошт≥в Ц розд≥л 60, символ 83; Ќадходженн¤ лишк≥в доход≥в з нижче сто¤чих бюджет≥в Ц розд≥л 61, символ 95; Ќеви¤влен≥ надходженн¤ Ц розд≥л 65, символ 91. ” друг≥й груп≥ в≥дображаютьс¤ доходи за балансовим рахунком є 2500, до ¤ких в≥днос¤тьс¤: ѕодаток на прибуток п≥дприЇмств ≥ орган≥зац≥й Ц розд≥л 2, параграфи 1-4, 8, 10-13, 15-16, 20, символи 2, 4, 15, 5, 48, 6, 7, 8, 9, 10; ѕодаток на додану варт≥сть Ц розд≥л 3, символ 27; јкцизний зб≥р Ц розд≥л 4, параграфи 1-9, 11-13, 15, символи 29, 32, 33, 34, 40, 41, 44, 51, 52, 54, 18, 19, 35; ѕрибутковий податок з громад¤н Ц розд≥л 7, символ 56. ” трет≥й ≥ четверт≥й групах подаЇтьс¤ розшифровка надходжень до галузевих ≥нновац≥йних фонд≥в та галузевих фонд≥в охорони прац≥ у розр≥з≥ м≥н≥стерств ≥ в≥домств. јнолог≥чно п≥дсумок даних по цих групах дор≥внюЇ основним надходженн¤м до галузевих ≥нновац≥йних фонд≥в ( група 1, символ 93) та галузевих фонд≥в охорони прац≥ ( група 1, символ 68). ” додатках 3 , 4, 5 додаЇтьс¤ : м≥с¤чний зв≥т по касовому виконанню ƒержавного бюджету област≥ на 1 кв≥тн¤ 1999 р. щоденний зв≥т по касовому виконанню ƒержавного бюджету област≥ на 1 кв≥тн¤ 1999 р. дан≥ про надходженн¤ кошт≥в до ƒержавного бюджету на 1 кв≥тн¤ 1999 р. 3. азначейська система Ц трет≥й етап касового виконанн¤ ƒержавного бюджету ќдн≥Їю з дуже складних сфер в галуз≥ виконанн¤ бюджету Ї касове його виконанн¤. –озвиток касового виконанн¤ ƒержавного бюджету ”крањни з 1992 року по 1999 р.р. пройшов к≥лька етап≥в: ѕерший етап Ц це перех≥д до ф≥нансуванн¤ в межах на¤вних кошт≥в на рахунках ƒержавного бюджету ( з 1 липн¤ 1993 р.). ƒругий етап Ц це поступовий перех≥д в≥д банк≥вськоњ системи касового виконанн¤ ƒержавного бюджету до казначейськоњ ( з листопада 1995 р. Ц моменту утворенн¤ орган≥в ƒержавного казначейства Ц до 1 кв≥тн¤ 1997 р.). “рет≥й етап Ц це запровадженн¤ казначейськоњ системи касового виконанн¤ ƒержавного бюджету по видатках ( з 1 кв≥тн¤ 1997 р.). ѕерех≥д до казначейськоњ системи касового виконанн¤ ƒержавного бюджету в ”крањн≥ зд≥йснений з метою посиленн¤ контролю за виконанн¤м ƒержавного бюджету та вдосконаленн¤ управл≥нн¤ на¤вними коштами бюджету. ¬ процес≥ досл≥дженн¤ становленн¤ казначейськоњ системи касового виконанн¤ ƒержавного бюджету в ”крањн≥ були розроблен≥ схеми документообороту ≥ руху бюджетних поток≥в, ¤к≥ дозволили визначити вузьк≥ м≥сц¤ ≥ сформулювати рекомендац≥њ щодо њх усуненн¤. ѕри ф≥нансуванн≥ через тер≥тор≥альн≥ органи казначейства шл¤хом оплати рахунк≥в ≥ видач≥ гот≥вкою вузьким м≥сцем Ї встановленн¤ доц≥льност≥ та ефективност≥ витрат шл¤хом перев≥рки первинних документ≥в. ¬веденн¤ в штат прац≥вник≥в орган≥вказначейства спец≥альних експеримент≥в ≥ забезпеченн¤ спец≥альною апаратурою дозволить ч≥тко ≥ швидко встановлювати достов≥рн≥сть представлених документ≥в з метою зд≥йсненн¤ д≥йового попереднього контролю за витрачанн¤м бюджетних кошт≥в. Ќа сьогодн≥шн≥й день в ”крањн≥ ф≥нансуванн¤ з ƒержавного бюджету зд≥йснюЇтьс¤ через територ≥альн≥ органи ƒержавного казначейства, ¤к шл¤хом оплати рахунк≥в та видач≥ гот≥вкою, так ≥ за в≥домчою структурою. ÷е св≥дчить про те, шо в ”крањн≥ д≥Ї зм≥шана система касового виконанн¤ ƒержавного бюджету. ƒо елемент≥в банк≥вськоњ системи в≥дносимо: в≥дкрит≥ рахунки органам ƒержавного казначейства та розпор¤дникам кошт≥в в банк≥вських установах, до елемент≥в казначейськоњ системи Ц на¤вн≥сть орган≥в ƒержавного казначейства та в≥дкритт¤ в них реЇстрац≥йних рахунк≥в розпор¤дникам кошт≥в. ўодо виконанн¤ доходноњ частини ƒержавного бюджету, то хоч ≥нформац≥¤ про доходи, що над≥йшли на рахунок орган≥в казначейства ≥ надходить органам казначейства трьох ступен≥в, де ведетьс¤ њх обл≥к, розпод≥ленн¤ доход≥в зд≥йснюЇ т≥льки √оловне управл≥нн¤ ƒержавного казначейства. ѕерех≥д в≥д ф≥нансуванн¤ за в≥домчою п≥дпор¤дкован≥стю до ф≥нансуванн¤ через територ≥альн≥ органи ƒержавного казначейства, а також розпод≥ленн¤ одержаних доход≥в на р≥вн≥ територ≥альних управл≥нь ≥ в≥дд≥л≥в орган≥в казначейства позитивно вплине на орган≥зац≥ю бюджетного ф≥нансуванн¤ та зд≥йсненн¤ контролю за цим. 3.1. ‘ункц≥њ установ банк≥в при казначейськ≥й форм≥ виконанн¤ ƒержавного бюджету за видатками ”станови банк≥в зд≥йснюють розрахунково-касове обслуговуванн¤ кл≥Їнт≥в зг≥дно з чинними актами законодавства ”крањни ≥ нормативними документами Ќац≥онального банку ”крањни. ѕри казначейськ≥й форм≥ виконанн¤ державного бюджету розпор¤дники бюджетних кошт≥в закривають рахунки, в≥дкрит≥ за балансовими рахунками є 120 У ѕоточн≥ бюджетн≥ рахунки установ ≥ орган≥зац≥й, що утримаютьс¤ з ƒержавного бюджету ”крањниФ та є 181 У ‘≥нансуванн¤ кап≥тальних вкладень за рахунок ƒержавного бюджету У.
Ќазва: ќбл≥к касового виконанн¤ бюджету установами банк≥вськоњ системи ≥ зв≥тн≥сть установ банк≥в по касовому виконанню бюджету ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-03 (4034 прочитано) |