∆урнал≥стика > ƒжерела еколог≥чноњ ≥нформац≥њ, мотивац≥њ в текст≥
Ќе в≥даючи того, пан ерр сам себе сп≥ймав на брехн≥. ћ≥й (на той час уже добрий знайомий ≥ прекрасно ≥нформований) технолог подзвонив, що маЇ дл¤ мене де¤кий матер≥ал. ” той веч≥р, п≥д час домовленоњ зустр≥ч≥, в≥н передав мен≥ конверта, в ¤кому знаходилас¤ не таЇмна ≥нформац≥¤, а матер≥али досл≥дженн¤, що вийшли друком дл¤ громадського користуванн¤ двадц¤ть рок≥в тому. ÷е був зв≥т ком≥с≥њ, ¤ка провела анал≥з ¤кост≥ питноњ води поблизу м≥стечка ≈лл≥от Ћейк. ”же на перш≥й стор≥нц≥ матер≥али зв≥ту попереджали про серйозний ризик дл¤ здоров"¤, ¤к короткостроковий, так ≥ на в≥ддалений пер≥од, що ≥снував дл¤ жител≥в селища —пен≥ш –≥вер, ¤кщо вони й надал≥ вживатимуть забруднену рад≥ац≥Їю воду з р≥чки «м≥йки. «в≥т закликав до негайного створенн¤ спец≥альноњ системи дл¤ очищенн¤ води. јле прот¤гом 10 рок≥в н≥чого не було зроблено. «в≥т, що збирав пилюку на полиц≥, був п≥дписаний н≥ким ≥ншим, ¤к членом ком≥с≥њ з питань водоресурс≥в пров≥нц≥њ ќнтар≥о ƒжорджем ерром! –озвиваючи стосунки з важливим дл¤ мене джерелом, ¤ зум≥в набрати матер≥ал, зам≥сть простого визначенн¤ проблеми та њњ описанн¤. ќск≥льки мен≥ вдалос¤ прит¤гнути до в≥дпов≥дальност≥ ур¤д, той ≥м≥тував здивуванн¤ ≥ занепокоЇнн¤, перш н≥ж почав д≥¤ти швидко й р≥шуче. ƒл¤ того, щоб мати усп≥х узагал≥, а особливо при розробц≥ розсл≥дуванн¤, журнал≥стам треба дбайливо ставитис¤ до пошук≥в джерел ≥нформац≥њ, на ¤кому б напр¤мку вони не працювали Ц чи то пол≥тика, ур¤дов≥ справи, крим≥нал≥стика, юриспруденц≥¤, осв≥та, охорона здоров"¤, еколог≥¤, питанн¤ прац≥, б≥знес тощо". ћотивац≥њ в текст≥ –озгл¤немо мотивац≥њ, акценти на ¤ких у матер≥ал≥ здатн≥ стимулювати увагу. «г≥дно теор≥њ ћаслоу, до них належать: ф≥з≥олог≥чна потреба Ц голод; потреба у самозбереженн≥ Ц здоров"¤; потреба в любов≥ Ц прихильн≥сть, духовна близьк≥сть, позитивн≥ емоц≥њ, почутт¤ комфорту, спокою, гармон≥њ, психолог≥чне розслабленн¤; потреба у пошан≥ Ц реал≥зуЇтьс¤ через почутт¤ власноњ г≥дност≥, престижу, схваленн¤ з боку сусп≥льства; потреба у самоствердженн≥ Ц маЇ про¤в у самореал≥зац≥њ та самовираженн≥ через д≥¤льн≥сть. ƒл¤ дос¤гненн¤ найб≥льшого ефекту важливо визначитис¤, на ¤ку аудитор≥ю ор≥ЇнтуЇтьс¤ текст. јкцентуючи увагу читач≥в на сусп≥льному значенн≥, ¤ку матимуть д≥њ читача, слухача чи гл¤дача, можна дос¤гти його п≥дтримки в проведенн≥ тих чи ≥нших заход≥в. «г≥дно з канонами соц≥опсихолог≥њ, друкована ≥нформац≥¤ повинна мати: а) утил≥тарний ефект Ц використовуватис¤ споживачем друкованоњ продукц≥њ дл¤ розв"¤занн¤ своњх особистих проблем; б) ефект посиленн¤ позиц≥й Ц п≥двищити самоповагу читача й повагу до своЇњ референтноњ групи; в) ефект присутност≥ захисту Ц зм≥цнювати в≥дчутт¤ соц≥альноњ захищеност≥. ≤снують ще ефекти естетичного збагаченн¤, емоц≥йноњ розр¤дки,, розважанн¤, задоволенн¤ п≥знавального ≥нтересу. Ќа жаль, наша журнал≥стика здеб≥льшого займаЇтьс¤ лише задоволенн¤м ≥нтересу, хоча ≥ п≥знавальним його не завжди можна вважати. ѕричинами цього Ї, зокрема, поверхневий п≥дх≥д до проблем, недостатнЇ залученн¤ р≥зноман≥тних джерел ≥нформац≥њ, невикористан≥ можливост≥ сп≥впрац≥ з науковц¤ми тощо.
Ќазва: ƒжерела еколог≥чноњ ≥нформац≥њ, мотивац≥њ в текст≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-17 (583 прочитано) |