Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

Ѕ∆ƒ > ќсновн≥ джерела та чинники небезпеки, прогнозуванн¤ небезпек та захист в≥д њх д≥њ х≥м≥чно небезпечн≥ виробництва


’≤ћ≤„Ќќ†† Ќ≈Ѕ≈«ѕ≈„Ќ≤†† ¬»–ќЅЌ»÷“¬ј

” в≥дпов≥дност≥ з ћ≥жнародним –ег≥стром, у св≥т≥ використовуЇтьс¤ в промисловост≥, с≥льському господарств≥ ≥ побут≥ близько 6 млн. токсичних речовин, 60 тис. з ¤ких виробл¤ютьс¤ у великих к≥лькост¤х, в тому числ≥ б≥льше 500 речовин, ¤к≥ в≥днос¤тьс¤ до групи сильнод≥ючих отруйних речовин (—ƒќ–) Ч найб≥льш токсичних дл¤ людей. ќб'Їкти господарюванн¤, на ¤ких використовуютьс¤ —ƒќ–, Ї потенц≥йними джерелами техногенноњ небезпеки. ÷е так зван≥ х≥м≥чно небезпечн≥ об'Їкти. ѕри авар≥¤х та руйнуванн≥ цих об'Їкт≥в можуть мати м≥сце масов≥ ураженн¤ людей, тварин ≥ с≥льськогосподарських рослин —ƒќ–. ƒо х≥м≥чно небезпечних об'Їкт≥в (п≥дприЇмств) в≥днос¤тьс¤:

Ч† заводи ≥ комб≥нати х≥м≥чних галузей промисловост≥, а також окрем≥ установки ≥ агрегати, ¤к≥ виробл¤ють або використовують —ƒќ–;

Ч† заводи (або њх комплекси) з переробки нафтопродукт≥в;

Ч виробництва††† ≥нших†† галузе醆† промисловост≥,††† ¤к≥ використовують —ƒќ–;

Ч п≥дприЇмства, обладнан≥ холодильними установками, водонап≥рним膆† станц≥¤м膆 та††† очисним膆† спорудами,††† де використовують хлор або ам≥ак;

Ч зал≥зничн≥ станц≥њ ≥ порти, де концентруЇтьс¤ продукц≥¤ х≥м≥чних виробництв, терм≥нали ≥ склади на† к≥нцевих пунктах перем≥щенн¤ —ƒќ–;

Ч транспортн≥ засоби, контейнери ≥ наливн≥ поњзди, автоцистерни, р≥чков≥ ≥ морськ≥ танкери, що перевоз¤ть х≥м≥чн≥ продукти;

Ч† склади ≥ бази, на ¤ких знаход¤тьс¤ запаси речовин дл¤ дезинфекц≥њ, дератизац≥њ сховищ дл¤ зерна† њ† продукт≥в його переробки;

Ч† склади ≥ бази ≥з запасами отрутох≥м≥кат≥в дл¤ с≥льського господарства.

ќсновними† причинами† виробничих† авар≥й† на† х≥м≥чно небезпечних об'Їктах можуть бути:

Ч† вих≥д з ладу деталей, вузл≥в, устаткуванн¤, Їмностей, трубопровод≥в;

Ч† несправност≥ у систем≥ контролю параметр≥в технолог≥чних процес≥в;

Ч†† несправност≥† систем контролю ≥ забезпеченн¤ безпеки виробництва;

Ч† порушенн¤ герметичност≥ зварних шв≥в ≥ зТЇднувальних фланц≥в;

Ч орган≥зац≥йн≥ помилки та помилки персоналу;

Ч пошкодженн¤ в систем≥ запуску ≥ зупинки технолог≥чного процесу, що може призвести до виникненн¤ вибухонебезпечноњ обстановки;

Ч акти саботажу або диверс≥й з боку виробничого персоналу або сторонн≥х ос≥б;

зовн≥шн¤ д≥¤ сил природи ≥ техногенних систем на обладнанн¤.

≤снуЇ можлив≥сть виникненн¤ авар≥й внасл≥док вит≥канн¤ (викиду) великоњ к≥лькост≥ х≥м≥чно небезпечних речовин. ÷е може статис¤ внасл≥док таких обставин:

Ч заповненн¤ резервуар≥в вище норми через помилки персоналу ≥ в≥дмови систем безпеки, що контролюють р≥вень;

Ч† пошкодженн¤ вагона Ч цистерни з х≥м≥чно небезпечними речовинами або Їмностей дл¤ њх збер≥ганн¤ внасл≥док в≥дмови систем безпеки, що контролюють тиск;

Ч† розриви шлангових з'Їднань у систем≥ розвантаженн¤;

Ч пол≥меризац≥¤ х≥м≥чно небезпечних речовин у резервуарах дл¤ њх збер≥ганн¤;††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††††

вит≥канн¤ х≥м≥чно небезпечних речовин ≥з насос≥в.

√оловни솆 факторо솆 ураженн¤†† пр膆 авар≥¤х† на† х≥м≥чно небезпечних об'Їктах Ї х≥м≥чне зараженн¤ м≥сцевост≥ ≥ приземного шару пов≥тр¤.

”сього в ”крањн≥ функц≥онуЇ 1810 об'Їкт≥в, на ¤ких збер≥гаЇтьс¤ або використовуЇтьс¤ у виробнич≥й д≥¤льност≥ б≥льше 283 тис. тонн —ƒќ–, у тому числ≥ Ч 9,8 тис. тонн хлору, 178,4 тис. тонн ам≥аку.

÷≥ об'Їкти розпод≥л¤ютьс¤ за ступен¤ми х≥м≥чноњ небезпеки:

перший ступ≥нь х≥м≥чноњ небезпеки (у зонах можливого х≥м≥чного зараженн¤ в≥д кожного з них мешкаЇ б≥льше 75 тис. чол.) Ч 76 об'Їкт≥в;

другий ступ≥нь х≥м≥чноњ небезпеки (у зонах можливого х≥м≥чного зараженн¤ в≥д кожного мешкаЇ в≥д 40 до 75 тис. чол.) Ч 60 одиниць;

трет≥й ступ≥нь х≥м≥чноњ небезпеки (у зонах можливого х≥м≥чного зараженн¤ в≥д кожного мешкаЇ менше 40 тис. чол.) Ч 1134 одиниць;

четвертий ступ≥нь х≥м≥чноњ небезпеки (зони можливого х≥м≥чного зараженн¤ в≥д кожного не виходить за меж≥ об'Їкту) ХЧ 540 одиниць.

¬сього у зонах можливого х≥м≥чного зараженн¤ в≥д цих об'Їкт≥в мешкаЇ близько 20 млн. чол. (38,5% населенн¤ крањни). 321 адм≥н≥стративно-територ≥альна одиниц¤ (ј“ќ) маЇ ступ≥нь х≥м≥чноњ небезпеки, з них до 1 ступен¤ х≥м≥чноњ небезпеки (в зон≥ х≥м≥чного ураженн¤ знаходитьс¤ понад 50% мешканц≥в) в≥днесено 154 ј“ќ, до 2 ступен¤ х≥м≥чноњ небезпеки (в≥д «ќ до 50% мешканц≥в) Ч 47 ј“ќ; до 3† ступен¤ (в≥д 10 до 30%) Ч 108 ј“ќ.

 р≥м отруйних, Ї багато легкозаймистих та вибухонебезпечних х≥м≥чних речовин. ¬насл≥док авар≥й велик≥ к≥лькост≥ —ƒќ– можуть потрапити в навколишнЇ середовище, що може бути причиною масових отруЇнь роб≥тник≥в ≥ населенн¤. Ќебезпека ураженн¤ людей може виникнути при л≥кв≥дац≥њ х≥м≥чноњ зброњ, складовою частиною ¤кого Ї високотоксичн≥ бойов≥ отруйн≥ речовини.


ќ—Ќќ¬Ќ≤†† ѕќЋќ∆≈ЌЌя†† ѕ–ќ ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ Ќјƒ«¬»„ј…Ќ»’†† —»“”ј÷≤…†† ” –јѓЌ»

« метою вдосконаленн¤ управл≥нн¤ ÷ив≥льною обороною ”крањни, захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й та зд≥йсненн¤ заход≥в щодо л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в „орнобильськоњ катастрофи указом президента ”крањни утворено ћ≥н≥стерство ”крањни з питань надзвичайних ситуац≥й та у справах захисту населенн¤ в≥д насл≥дк≥в „орнобильськоњ катастрофи (ћЌ— ”крањни).

ќсновними завданн¤ми ћЌ— ”крањни щодо надзвичайних ситуац≥й та л≥кв≥дац≥њ њх насл≥дк≥в Ї:

Ч розробленн¤ ≥ реал≥зац≥¤ заход≥в щодо захисту населенн¤ в≥д насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й;

Ч кер≥вництво д≥¤льн≥стю орган≥в управл≥нн¤, штаб≥в, в≥йськ цив≥льноњ оборони ≥ п≥дпор¤дкованих спец≥ал≥зованих формувань;

Ч координац≥¤ д≥¤льност≥ м≥н≥стерств та ≥нших центральних орган≥в виконавчоњ влади, –ади м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, м≥сцевих державних адм≥н≥страц≥й, п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й ус≥х форм власност≥ з розв'¤занн¤ проблем захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й та л≥кв≥дац≥њ њх насл≥дк≥в;

Ч визначенн¤ основних напр¤м≥в роботи у сфер≥ захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д надзвичайних ситуац≥й;

Ч державний нагл¤д ≥ контроль за станом цив≥льноњ оборони ≥ техногенноњ безпеки, готовн≥стю д≥й у надзвичайних ситуац≥¤х та проведенн¤ заход≥в щодо запоб≥ганн¤ њм;

Ч координац≥¤ роб≥т, пов'¤заних з формуванн¤м ≥ реал≥зац≥Їю Їдиноњ науково-техн≥чноњ пол≥тики у сфер≥ створенн¤ та впровадженн¤ сучасних ≥нформац≥йних технолог≥й, банк≥в даних з проблем цив≥льноњ оборони, захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й;

Ч п≥дготовка ≥ переп≥дготовка кадр≥в цив≥льноњ оборони та з питань захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й, навчанн¤ населенн¤ д≥й у надзвичайних ситуац≥¤х.

ћЌ— ”крањни в≥дпов≥дно до покладених на нього завдань щодо питань надзвичайних ситуац≥й:

Ч† орган≥зовуЇ розробленн¤† ≥ зд≥йсненн¤ заход≥в цив≥льноњ оборони щодо запоб≥ганн¤ ≥ реагуванн¤ на надзвичайн≥ ситуац≥њ;

Ч подаЇ в межах своњх повноважень пропозиц≥њ до проекту ƒержавного бюджету ”крањни, зд≥йснюЇ контроль за ц≥льовим використанн¤м бюджетних кошт≥в;

Ч керуЇ роботами, пов'¤заними з л≥кв≥дац≥Їю насл≥дк≥в великих за масштабами авар≥й ≥ катастроф техногенного характеру та ≥нших надзвичайних ситуац≥й ≥ забезпечуЇ готовн≥сть сил ≥ штаб≥в цив≥льноњ оборони та сил з надзвичайних ситуац≥й до д≥й за призначенн¤м; .

Ч зд≥йснюЇ державний нагл¤д ≥ контроль за виконанн¤м вимог цив≥льноњ оборони ≥ техногенноњ безпеки, заход≥в щодо запоб≥ганн¤ надзвичайним ситуац≥¤м та њх л≥кв≥дац≥њ, станом готовност≥ сил ≥ засоб≥в цив≥льноњ оборони до проведенн¤ р¤тувальних та ≥нших нев≥дкладних роб≥т у раз≥ виникненн¤ надзвичайноњ ситуац≥њ;

Ч бере участь у проведенн≥ державноњ експертизи м≥стобуд≥вноњ документац≥њ та проект≥в буд≥вництва техногенно небезпечних об'Їкт≥в у частин≥ додержанн¤ вимог цив≥льноњ оборони ≥ техногенноњ безпеки;

Ч координуЇ д≥¤льн≥сть центральних орган≥в виконавчоњ влади щодо проведенн¤ пошуку ≥ р¤туванн¤ людей, авар≥йно-р¤тувальних роб≥т, л≥кв≥дац≥њ впливу нафтопродукт≥в, шк≥дливих х≥м≥чних та рад≥оактивних речовин на довк≥лл¤;

Ч опов≥щаЇ населенн¤ про загрозу ≥ виникненн¤ надзвичайноњ ситуац≥њ, забезпечуЇ належне функц≥онуванн¤ територ≥альних ≥ локальних систем опов≥щенн¤;

Ч прогнозуЇ разом ≥з зац≥кавленими орган≥зац≥¤ми ≥мов≥рн≥сть виникненн¤ надзвичайних ситуац≥й природного ≥ техногенного характеру, моделюЇ њх, районуЇ територ≥њ ”крањни за на¤вн≥стю потенц≥йно небезпечних виробництв, об'Їкт≥в та загрози стих≥йного лиха, визначаЇ показники ризику на об'Їктах народного господарства ≥ територ≥¤х;

Ч орган≥зовуЇ в установленому пор¤дку наданн¤ допомоги населенню ”крањни та ≥нших держав, ¤ке потерп≥ло внасл≥док надзвичайноњ ситуац≥њ;

Ч визначаЇ разом з центральними органами виконавчоњ влади, –адою† м≥н≥стр≥в† јвтономноњ† –еспубл≥ки†  рим,† м≥сцевими державними† адм≥н≥страц≥¤ми† склади,† м≥сц¤† розм≥щенн¤ та оснащенн¤ сил ≥ засоб≥в, призначених дл¤ л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й, утворюЇ навчальн≥ та реаб≥л≥тац≥йн≥ центри;

Ч орган≥зовуЇ створенн¤, п≥дготовку ≥ використанн¤ авар≥йно-р¤тувальних спец≥ал≥зованих формувань у проведенн≥† першо≠чергових роб≥т з локал≥зац≥њ та л≥кв≥дац≥њ насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й;

Ч† забезпечуЇ проведенн¤ науково-досл≥дних та† конструк≠торських роб≥т з проблем захисту населенн¤ ≥ територ≥й в≥д насл≥дк≥в надзвичайних ситуац≥й, удосконаленн¤ ≥снуючих ≥ створенн¤ нових прилад≥в контролю та визначенн¤ ступен¤ впливу шк≥дливих х≥м≥чних речовин та ≥он≥зуючого випром≥нюванн¤, засоб≥в захисту в≥д њх д≥њ ≥ авар≥йно-р¤тувальних засоб≥в;

Ч орган≥зовуЇ ф≥нансове, матер≥альне ≥ техн≥чне забезпеченн¤ в≥йськ† цив≥льноњ† оборони,†† авар≥йно-р¤тувальних† та†† ≥нших п≥дпор¤дкованих спец≥ал≥зованих формувань;

Ќазва: ќсновн≥ джерела та чинники небезпеки, прогнозуванн¤ небезпек та захист в≥д њх д≥њ х≥м≥чно небезпечн≥ виробництва
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-03 (3019 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
-->
Page generation 0.135 seconds
Хостинг от uCoz