Ѕ∆ƒ > ќц≥нка чинник≥в ризику, що впливають на здоровТ¤ ≥ працездатн≥сть людини
Ўк≥льний травматизм д≥ти д≥стають на уроках ф≥зкультури, п≥д час перерв, у класах, коридорах. ќсновними причинами шк≥льного травматизму Ї недостатн¤ виховна робота: у таких школах д≥ти, провод¤ть перерви ¤к њм заманетьс¤. ќкрем≥ викладач≥ не твердо знають основи запоб≥ганн¤ травм або нехтують ними: допускають перевантаженн¤ спортзал≥в ≥ навчальних майстерень п≥д час проведенн¤ зан¤ть, дозвол¤ють учн¤м приходити на уроки у повс¤кденному од¤з≥. як ≥ при будь-¤ких видах дит¤чого травма зиму у даному раз≥ при плануванн≥ проф≥лактичних заход≥в треб керуватись двома основними принципами: ч≥тко налагоджена орган≥зац≥¤ трудового процесу ≥ високо осв≥тньо-виховна робота. ƒ≥ти повинн≥ твердо усв≥домлювати, що п≥д час виробничого навчанн¤ треба бути надзвичайно уважними, з≥браними, ретельно виконувати вс≥ постанови вчител¤, строго дотримуватись техн≥ки безпеки. ‘≥зкультура ≥ спорт Ї могутн≥м засобом зм≥цненн¤ орган≥зму ≥ ф≥зичного розвитку д≥тей, але це т≥льки при вм≥лому ≥ правильно орган≥зованому зан¤тт¤ спортом. јле на привеликий жаль, дит¤чих спортивних заклад≥в поки що не достатн¤ к≥льк≥сть ≥ до того ж не вс≥ батьки розум≥ють њх користь, вважаючи що дитина може займатис¤ спортом ≥ без тренера. “ому багато п≥дл≥тк≥в грають футбол, хокей, њзд¤ть на велосипедах без старших досв≥дчених товариш≥в. ј обирають м≥сц¤, не зовс≥м придатн≥, а часто ≥ небезпечн≥ р≥чки, захаращен≥ двори, глибок≥ водойми, пустища. “ому при неорган≥зованому зан¤тт≥ спортом трапл¤Їтьс¤ найб≥льше спортивних ушкоджень. “ому батьки повинн≥ ¤комога ран≥ше залучати дитину, до зан¤ть у спортивних добров≥льних товариств, на стад≥онах. ÷им вони њњ не т≥льки загартують, а й вбережуть в≥д страшноњ небезпеки. “ай у кожному будинку знайдутьс¤ батьки, ¤к≥ залюбки пограють з д≥тьми в футбол чи хокей ≥ в той же час будуть стежити за пор¤дком у м≥сц¤х де провод¤ть в≥льний час њхн≥ д≥ти. р≥м описаних вид≥в ушкоджень, буваЇ що травматизм вуличний, вогнепальний, с≥льськогосподарський ≥ виробничий серед д≥тей зустр≥чаЇтьс¤ дуже р≥дко. ¬уличний травматизм за своњм характером дуже под≥бний до побутового. ÷е ушкодженн¤ ¤ких зазнають на вулиц≥, травми в≥д транспортних засоб≥в. √оловними причинами вуличного травматизму Ц недоробки халатн≥сть прац≥вник≥в жек≥в, будинкоуправл≥нь, буд≥вельних орган≥зац≥й. ÷е несправн≥ балкони, неогороджен≥ канави, в≥дчинен≥ люки тощо. ¬зимку особливо небезпечн≥ велик≥ бурульки, що звисають з дах≥в будинк≥в, п≥д час ожелед≥ Ц не посипан≥ п≥ском або с≥ллю тротуари. “ому прац≥вникам жек≥в, орган≥в м≥л≥ц≥њ, санеп≥демстанц≥њ треба бути особливо вимогливими ≥ дотримуватись правил безпеки. раще вжити запоб≥жних заход≥в, застерегтись в≥д можливих трагед≥й. —еред смертност≥ в≥д травматизму утопленн¤ займаЇ одне з перших м≥сць. ÷е може статис¤ ¤в вл≥тку так ≥ взимку. √оловною причиною утоплен≥ Ї невм≥нн¤ плавати, незнанн¤ особливостей водойм, при стрибках у воду велику небезпеку принос¤ть п≥дводн≥ скел≥, кам≥нн¤. ¬зимку д≥ти топл¤тьс¤, провалюючись п≥д л≥д при катанн≥ на ковзанах, або переход¤чи через водоймища. √оловну роль у запоб≥ганн≥ нещасних випадк≥в на вод≥ в≥д≥грають товариства р¤туванн¤ на вод≥ та ≥нш≥ громадськ≥ орган≥зац≥њ, ¬они в≥дпов≥дають за те, що щоб дл¤ купанн¤ д≥тей були в≥дведен≥ спец≥ально загороджен≥ м≥сц¤, але нав≥ть у таких м≥сц¤х д≥ти повинн≥ бути п≥д пильним контролем. ¬с≥ небезпечн≥ м≥сц¤ дл¤ купанн¤ повинн≥ бути огороджен≥ ≥ встановлен≥ попереджувальн≥ знаки. ¬зимку дороги, придатн≥ дл¤ перењзду через р≥чку, чи озеро, теж повинн≥ позначатис¤. ћи доросл≥ зобовТ¤зан≥ категорично заборон¤ти д≥т¤м кататис¤ на ковзанах, санках по тонк≥й криз≥. ¬» ќ–»—“јЌј Ћ≤“≈–ј“”–ј ”.≤. ≤ванов Уяк запоб≥гти дит¤чому травматизмов≥Ф.
Ќазва: ќц≥нка чинник≥в ризику, що впливають на здоровТ¤ ≥ працездатн≥сть людини ƒата публ≥кац≥њ: 2005-01-03 (1860 прочитано) |