≤стор≥¤, теор≥¤ держави ≥ права > ѕравоохоронн≥ та контрольно-нагл¤дов≥ органи. –оль орган≥в внутр≥шн≥х справ у механ≥зм≥ правовоњ держави. ћ≥н≥стерство юстиц≥њ та ¬ища рада юстиц≥њ
ћ≥н≥стерство внутр≥шн≥х справ Ї своЇр≥дним орган≥зуючим ≥ регулюючим центром системи орган≥в внутр≥шн≥х справ ”крањни. ћ≥н≥стерство внутр≥шн≥х справ очолюЇ ћ≥н≥стр, ¤кий признача≠Їтьс¤ в≥дпов≥дно до онституц≥њ ”крањни ≥ несе персональну в≥д≠пов≥дальн≥сть за виконанн¤ покладених на м≥н≥стерство завдань ≥ зд≥йсненн¤ ним своњх функц≥й, визначаЇ м≥ру в≥дпов≥дальност≥ заступник≥в ћ≥н≥стра, кер≥вник≥в п≥дрозд≥л≥в м≥н≥стерства. —ередньою ланкою виступають обласн≥ управл≥нн¤ внутр≥шн≥х справ ≥ ћ≥н≥стерство внутр≥шн≥х справ јвтономноњ –еспубл≥ки рим. ѕравовий стан ћ≥н≥стерства внутр≥шн≥х справ јвтономноњ –ес≠публ≥ки рим дещо в≥др≥зн¤Їтьс¤ в≥д обласних управл≥нь внутр≥ш≠н≥х справ. «окрема, в≥дпов≥дно до ст. 7 «акону ”крањни Ђѕро м≥≠л≥ц≥юї його голова Ї заступником ћ≥н≥стра внутр≥шн≥х справ, ¤кий призначаЇтьс¤ на посаду ≥ зв≥льн¤Їтьс¤ з посади аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни за поданн¤м ћ≥н≥стра внутр≥шн≥х справ. ўо стосуЇтьс¤ завдань ≥ повноважень орган≥в внутр≥шн≥х справ јвто≠номноњ –еспубл≥ки рим, то вони майже не в≥др≥зн¤ютьс¤ в≥д за≠вдань ≥ повноважень обласного управл≥нн¤ орган≥в внутр≥шн≥х справ. ќбласн≥ органи внутр≥шн≥х справ реал≥зують своњ повнова≠женн¤ через в≥дд≥ли (галузев≥ служби) ≥ через нижч≥ ланки Ч м≥ськ≥ ≥ районн≥ в≥дд≥ли (управл≥нн¤) внутр≥шн≥х справ. –айонн≥ ≥ м≥ськ≥ в≥дд≥ли внутр≥шн≥х справ Ч основна ланка системи ћ≥≠н≥стерства внутр≥шн≥х справ ”крањни. ѕодаткова м≥л≥ц≥¤ зд≥йснюЇ контроль за додержанн¤м подат≠кового законодавства, виконуЇ оперативно-пошукову, крим≥наль≠но-процесуальну та охоронну функц≥њ. ћ≥н≥стерство юстиц≥њ та ¬ища рада юстиц≥њ ћ≥н≥стерство юстиц≥њ ”крањни Ї центральним органом вико≠навчоњ влади, ¤кий створюЇ ѕрезидент ”крањни з метою орган≥≠зац≥њ зд≥йсненн¤ державноњ правовоњ пол≥тики. «авданн¤ ћ≥н≥стерства юстиц≥њ пол¤гають у: 1) розробц≥ проект≥в закон≥в, њх зм≥н ≥ доповнень до них; про≠веденн≥ роботи ≥з систематизац≥њ законодавства ≥ п≥дготовки про≠позиц≥й щодо його кодификац≥њ; 2) забезпеченн≥ орган≥зац≥йноњ д≥¤льност≥ суд≥в без втручанн¤ в судову д≥¤льн≥сть (проведенн¤ переп≥дготовки ≥ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ судових прац≥вник≥в та ≥н.); 3) кер≥вництв≥ нотар≥атом, судово-експертними установами, загальному кер≥вництв≥ орган≥в реЇстрац≥њ акт≥в громад¤нського стану та адвокатури; 4) орган≥зац≥њ правового навчанн¤ населенн¤; 5) реЇстрац≥њ пол≥тичних парт≥й, ≥нших об'Їднань громад¤н на територ≥њ ”крањни, контрол≥ за додержанн¤м ними своњх ста≠тут≥в; 6) державн≥й реЇстрац≥њ нормативних акт≥в ≥нших м≥н≥стерств ≥ центральних в≥домств виконавчоњ влади, орган≥в державного управл≥нн¤ ≥ контролю, ¤к≥ стосуютьс¤ прав та ≥нтерес≥в грома≠д¤н; 7) зд≥йсненн≥ (у встановленому пор¤дку) м≥жнародних зв'¤з≠к≥в з правових питань та ≥н. ÷¤ д≥¤льн≥сть зосереджена в п'¤тьох департаментах: 1) правовоњ пол≥тики; 2) проектуванн¤ нормативних акт≥в; 3) юридичних послуг; 4) судового; 5) м≥жнародного права ≥ м≥жнародного сп≥вроб≥тництва. ¬ област¤х при державн≥й адм≥н≥страц≥њ Ї управл≥нн¤ юсти≠ц≥њ, ¤к≥ виконують своњ завданн¤ на м≥сцевому р≥вн≥ ≥ п≥дпор¤д≠ковуютьс¤ безпосередньо ћ≥н≥стерству юстиц≥њ. √оловне управ≠л≥нн¤ юстиц≥њ риму також п≥дпор¤дковуЇтьс¤ безпосередньо ћ≥н≥стерству юстиц≥њ ”крањни. ћ≥н≥стерство юстиц≥њ у межах своЇњ компетенц≥њ на п≥дстав≥ ≥ у виконанн¤ чинного законодавства видаЇ накази, орган≥зуЇ ≥ пе≠рев≥р¤Ї њх виконанн¤. ¬ необх≥дних випадках разом ≥з ≥ншими ор≠ганами державного управл≥нн¤ ≥ громадськими об'Їднанн¤ми воно приймаЇ сп≥льн≥ акти стосовно м≥жгалузевого управл≥нн¤. ћ≥н≥стерство юстиц≥њ розробл¤Ї концепц≥њ державноњ право≠воњ пол≥тики ≥ правових реформ; орган≥зуЇ ≥ координуЇ д≥¤ль≠н≥сть, пов'¤зану з п≥дготовкою проект≥в закон≥в, кодекс≥в; про≠водить њх експертизу на предмет в≥дпов≥дност≥ онституц≥њ ”кра≠њни ≥ вимогам законопроектноњ техн≥ки; зд≥йснюЇ експертизу нормативних акт≥в обласних –ад народних депутат≥в, а також ињвськоњ та —евастопольськоњ м≥ських –ад, що стосуютьс¤ прав, свобод ≥ законних ≥нтерес≥в громад¤н. ¬оно забезпечуЇ реал≥зац≥ю державноњ пол≥тики щодо державноњ таЇмниц≥, контроль за њњ збереженн¤м у центральному апарат≥ м≥н≥стерства ≥ п≥дпор¤д≠кованих йому органах, установах, орган≥зац≥¤х; узагальнюЇ прак≠тику застосуванн¤ законодавства, розробл¤Ї пропозиц≥њ щодо вдосконаленн¤ законодавства; орган≥зовуЇ виконанн¤ акт≥в за≠конодавства та ≥н. ¬≥дпов≥дно до ст. 131 онституц≥њ в ”крањн≥ засновано ¬ищу раду юстиц≥њ, ¤ка складаЇтьс¤ ≥з 20 член≥в, котр≥ призначаютьс¤: ¬ерховною –адою Ч 3 члени; ѕрезидентом Ч 3 члени; з'њздом судд≥в Ч 3 члени; з'њздом представник≥в юридичних вищих нав≠чальних заклад≥в та наукових установ Ч 3 члени; всеукрањнською | конференц≥Їю прац≥вник≥в прокуратури Ч 2 члени. р≥м того, до складу ¬ищоњ ради юстиц≥њ вход¤ть за посадою √олова ¬ерхо≠вного —уду, ћ≥н≥стр юстиц≥њ ”крањни, √енеральний прокурор. ¬ища рада юстиц≥њ Ч це вищий нагл¤довий (за адм≥н≥стратив≠ною ≥ дисципл≥нарною стороною д≥¤льност≥ судд≥в ≥ прокурор≥в) орган в ”крањн≥. ƒо в≥данн¤ ¬ищоњ ради юстиц≥њ належать: Х внесенн¤ поданн¤ про призначенн¤ судд≥в на посади або про зв≥льненн¤ њх з посад; Х прийн¤тт¤ р≥шенн¤ стосовно порушенн¤ судд¤ми ≥ проку≠рорами вимог щодо несум≥сност≥; Х зд≥йсненн¤ дисципл≥нарного провадженн¤ стосовно судд≥в ¬ерховного суду ”крањни ≥ судд≥в вищих спец≥ал≥зованих суд≥в та розгл¤д скарг на р≥шенн¤ про прит¤гненн¤ до дисципл≥нарноњ в≥дпов≥дальност≥ судд≥в апел¤ц≥йних та м≥сцевих суд≥в, а також прокурор≥в.
Ќазва: ѕравоохоронн≥ та контрольно-нагл¤дов≥ органи. –оль орган≥в внутр≥шн≥х справ у механ≥зм≥ правовоњ держави. ћ≥н≥стерство юстиц≥њ та ¬ища рада юстиц≥њ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-21 (1725 прочитано) |