≤стор≥¤, теор≥¤ держави ≥ права > —оц≥ально-правовий механ≥зм забезпеченн¤ (реал≥зац≥њ, охорони та захисту) прав людини. ћ≥жнародний захист прав людини
Ч не повинна суперечити за зм≥стом положенн¤м онвенц≥њ або ѕротоколу до нењ; Ч повинна бути достатньо обгрунтованою та правом≥рною. —тад≥њ розгл¤ду справи в ™вропейському суд≥: 1 | - розгл¤д питанн¤ про прийн¤тн≥сть чи неприйн¤тн≥сть ≥ндив≥дуальних петиц≥й ≥ скарг, поданих у встановленому пор¤д≠ку державами-учасниц¤ми ™вропейсь≠коњ системи захисту прав людини | форма Ч р≥шенн¤ | 2 | - розгл¤д справи по сут≥, включаючи процедуру дружнього врегулюванн¤ | форма Ч р≥шенн¤ | 3 | - вир≥шенн¤ справи, результатом ¤ко≠го Ї юридичне оформленн¤ ѕалатою суду | форма Ч постанова | ѕраво стор≥н на апел¤ц≥ю зд≥йснюЇтьс¤ шл¤хом њњ поданн¤ до ¬еликоњ ѕалати суду прот¤гом трьох м≥с¤ц≥в в≥д дн¤ винесен≠н¤ постанови звичайною ѕалатою суду. ѕостанова ѕалати суду Ї остаточною, ¤кщо: 1) сторони за¤вили, що не звертатимутьс¤ з проханн¤м про направленн¤ справи до ¬еликоњ ѕалати; 2) через три м≥с¤ц≥ п≥сл¤ винесенн¤ постанови звичайною ѕалатою в≥дсутнЇ проханн¤ про направленн¤ справи до ¬еликоњ палати; 3) ком≥тет ¬еликоњ палати в≥дхилив таке проханн¤. –оль орган≥в внутр≥шн≥х справ у забезпеченн≥ прав ≥ свобод людини ќдним ≥з основних завдань правоохоронноњ д≥¤льност≥ орга≠н≥в внутр≥шн≥х справ Ї забезпеченн¤ прав, свобод, обов'¤зк≥в ≥ насамперед безпеки особи. –еал≥зац≥¤ цього завданн¤ в≥дбуваЇтьс¤ шл¤хом охорони та захисту прав ≥ свобод особи. ƒл¤ його дос¤гненн¤ в≥д сп≥вроб≥т≠ник≥в орган≥в внутр≥шн≥х справ вимагаЇтьс¤: ви¤вленн¤ правопорушник≥в; розкритт¤ ≥ розсл≥дуванн¤ злочин≥в; припиненн¤ правопорушень; в≥дновленн¤ порушених прав ≥ свобод громад¤нина; застосуванн¤ примусових заход≥в до правопорушника; контроль за дорожн≥м рухом тощо. —п≥вроб≥тник орган≥в внутр≥шн≥х справ маЇ керуватис¤ у сво≠њй профес≥йн≥й д≥¤льност≥ принципом презумпц≥њ невинност≥ осо≠би, ¤кий закр≥плено в онституц≥њ ”крањни. ќбов'¤зком сп≥вроб≥тник≥в орган≥в внутр≥шн≥х справ у випад≠ках обмеженн¤ прав ≥ свобод громад¤нина Ї: Х при затриманн≥ Ч роз'¤снити прив≥д ≥ п≥дставу такого за≠триманн¤; Х при застосуванн≥ такого запоб≥жного заходу, ¤к вз¤тт¤ п≥д варту та ≥н., Ч роз'¤снити права та обов'¤зки, що випливають ≥з цього. ѕрава ≥ свободи законослухн¤ного громад¤нина забезпечу≠ютьс¤ органами внутр≥шн≥х справ та њхн≥ми посадовими особа≠ми у ход≥ спец≥альних та ≥ндив≥дуальних проф≥лактичних заход≥в: Х орган≥зац≥¤ рейд≥в ≥ вжитт¤ ≥нших заход≥в з метою ви¤в≠ленн¤ ос≥б ≥з дев≥антною (що в≥дхил¤Їтьс¤ в≥д правом≥рноњ) на≠становою; Ч поставленн¤ на обл≥к ос≥б, що ухил¤ютьс¤ в≥д правом≥рноњ повед≥нки; Ч робота з особами, що мають дев≥антну настанову, на њњ зм≥ну в напр¤мку законослухн¤ноњ повед≥нки; Ч робота з прит¤гненн¤ до в≥дпов≥дальност≥ ос≥б, винних у вчиненн≥ правопорушенн¤. «авд¤ки своЇчасним проф≥лактичним заходам сп≥вроб≥тник≥в орган≥в внутр≥шн≥х справ (д≥льничних ≥нспектор≥в м≥л≥ц≥њ, опе≠ративних уповноважених, ≥нспектор≥в м≥л≥ц≥њ у справах непов≠нол≥тн≥х та ≥н.) права ≥ свободи ос≥б ≥з схильн≥стю до протиправноњ повед≥нки збер≥гаютьс¤ ц≥лком або втрачаютьс¤ на менший строк. «апоб≥ганн¤ д≥й особи на стад≥њ п≥дготовки до правопорушенн¤ дозвол¤Ї або зберегти њњ права у повному обс¤з≥, або уберегти в≥д њхньоњ втрати на тривалий строк. ќсоба, що вчинила умисний злочин ≥ викрита, позбавл¤Їтьс¤ вол≥ (в≥дбуваЇтьс¤ обмеженн¤ прав ≥ свободи д≥й у простор≥) або втрачаЇ права ≥ повноту вол≥ на тривал≥ший пер≥од, н≥ж та особа, що готуЇтьс¤ до злочину (в≥дбуваЇтьс¤ обмеженн¤ прав ≥ свободи д≥й у час≥). «начна роль в≥дведена органам внутр≥шн≥х справ у забезпе≠ченн≥ громадськоњ безпеки особи. «абезпеченн¤ громадськоњ без≠пеки особи Ч це насамперед створенн¤ умов ¤к дл¤ викорис≠танн¤ прав громад¤нами, так ≥ дл¤ виконанн¤ обов'¤зк≥в сп≥вро≠б≥тниками м≥л≥ц≥њ. ƒо числа останн≥х належить вимога забезпечити належне функц≥онуванн¤ загальнодозв≥льноњ (а не карально-за≠страшливоњ) системи. Ќеможливо забезпечити права ≥ свободи особи без точного дотриманн¤ роб≥тниками орган≥в внутр≥шн≥х справ заборон (не розголошувати в≥домостей стосовно приват≠ного житт¤ громад¤нина; не чинити д≥й, ¤к≥ зач≥пають честь ≥ г≥дн≥сть особи, та ≥н.) використанн¤ дозвол¤нь (застосуванн¤ таких жорстких заход≥в, ¤к ф≥зична сила, спец≥альн≥ засоби, вогнепальна збро¤), передбачених законодавцем. ƒо юридичних гарант≥й забезпеченн¤ прав особи органами вну≠тр≥шн≥х справ належать: Ч гарант≥њ охорони Ч виражаютьс¤ в пор¤дку, п≥дстав≥ та межах застосуванн¤ примусових заход≥в. –об≥тник орган≥в внут≠р≥шн≥х справ не маЇ права чинити д≥њ з обмеженн¤ свободи осо≠би, що виход¤ть за рамки закону; Ч гарант≥њ захисту Ч виражаютьс¤ в систем≥ правових ≥ ор≠ган≥зац≥йних засоб≥в, спр¤мованих на: а) припиненн¤ незаконного обмеженн¤ вол≥ особи (зв≥льненн¤ заручник≥в, зв≥льненн¤ необгрунтоване затриманого ¤к п≥дозрюваного у вчиненн≥ злочину та ≥н.); б) скасуванн¤ незаконного правозастосувного акта (постано≠ви про порушенн¤ крим≥нальноњ справи та ≥н.); в) в≥дшкодуванн¤ збитк≥в, запод≥¤них особ≥ в результат≥ неза≠конного обмеженн¤ њњ вол≥. ѕревентивн≥-орган≥зац≥йн≥ заходи, застосовуван≥ прац≥вниками орган≥в внутр≥шн≥х справ дл¤ забезпеченн¤ прав особи, повТ¤зан≥ з охороною правопор¤дку ≥ виражаютьс¤ в орган≥зац≥њ ≥ зд≥йсненн≥: Ч патрульно-постовоњ служби; Ч оперативно-розшуковоњ д≥¤льност≥; Ч ≥ндив≥дуальн≥й ≥ спец≥альн≥й проф≥лактиц≥; Ч юрисдикц≥йн≥й д≥¤льност≥. –оль орган≥в внутр≥шн≥х справ та њх сп≥вроб≥тник≥в у забезпе≠ченн≥ прав особи визначена правовими актами, ¤к≥ встановили меж≥ њх правозастосовноњ д≥¤льност≥. ожний ≥з структурних п≥д≠розд≥л≥в орган≥в внутр≥шн≥х справ, њх посадових ос≥б маЇ свою компетенц≥ю: функц≥њ, завданн¤; керуЇтьс¤ матер≥альними (ха≠рактер правопорушенн¤, особа правопорушника, ступ≥нь про≠вини та ≥н.) ≥ процесуальними (терм≥н розгл¤ду матер≥ал≥в пере≠в≥рки, обгрунтован≥сть доказ≥в та ≥н.) нормами в межах своњх повноважень. «абезпеченн¤ прав ≥ свобод особи органами внутр≥шн≥х справ залежить в≥д подоланн¤ причин, ¤к≥ породжують так≥ порушенн¤: Ч недосконал≥сть законодавства (суперечност≥, прогалини, в≥дсутн≥сть ун≥ф≥кац≥њ м≥жнародних ≥ в≥тчизн¤них правових норм); Ч недол≥ки орган≥зац≥йно-управл≥нськоњ д≥¤льност≥ (неч≥тк≥сть структурноњ побудови орган≥в, служб, п≥дрозд≥л≥в, нев≥дпов≥дн≥сть њх завдань ≥ функц≥й, розстановка сил ≥ засоб≥в та ≥н.); Ч недостатньо високий р≥вень правосв≥домост≥ та правовоњ культури (правовий н≥г≥л≥зм, ≥гноруванн¤ принципу верховенст≠ва права, настанова на карально-застрашливий характер д≥¤ль≠ност≥, недоврахуванн¤ м≥сцевих нац≥ональних традиц≥й та ≥н.); Ч недол≥ки кадровоњ пол≥тики (низький профес≥йний р≥вень п≥дготовки кадр≥в, переп≥дготовки, проведенн¤ профес≥йноњ ате≠стац≥њ квал≥ф≥кац≥йними ком≥с≥¤ми та ≥н.). «абезпеченн¤ прав особи органами внутр≥шн≥х справ знач≠ною м≥рою залежить в≥д стану реал≥зац≥њ прав њх сп≥вроб≥тник≥в, насамперед в≥д њх соц≥ально-правовоњ захищеност≥. √арант≥њ прав особи потребують орган≥зац≥йних ≥ процедур≠них форм њх реал≥зац≥њ органами внутр≥шн≥х справ. ѕроцедури надають громад¤нам ор≥Їнтир: Х до кого звернутис¤; Х ¤ким Ї пор¤док д≥й; Х у ¤к≥й форм≥ зд≥йснювати д≥њ; Х у ¤к≥ строки; Х ¤к≥ можлив≥ результати.
Ќазва: —оц≥ально-правовий механ≥зм забезпеченн¤ (реал≥зац≥њ, охорони та захисту) прав людини. ћ≥жнародний захист прав людини ƒата публ≥кац≥њ: 2005-02-21 (1446 прочитано) |