Sort-ref.narod.ru - реферати, курсов≥, дипломи
  √оловна  Ј  «амовити реферат  Ј  √остьова к≥мната Ј  ѕартнери  Ј   онтакт Ј   
ѕошук


–екомендуЇм

ћаркетинг > ≤нформац≥¤ в систем≥ маркетингу


а) торговельну панель (особливо панель роздр≥бноњ торг≥вл≥);

б) споживчу панель (к≥нцевих споживач≥в або орган≥зац≥й-споживач≥в).

≈ксперимент Ц метод, за допомогою ¤кого можна зТ¤сувати реагуванн¤ досл≥джуваноњ сукупност≥ людей на певн≥ фактори чи њх зм≥ну. ћета експерименту Ц встановити причинно-насл≥дков≥ звТ¤зки м≥ж досл≥джуваними зм≥нними через перев≥рку робочоњ г≥потези.

≤м≥тац≥¤ Ц метод, ¤кий ірунтуЇтьс¤ на застосуванн≥ ≈ќћ ≥ досл≥дженн≥ звТ¤зк≥в м≥ж р≥зними маркетинговими зм≥нними на в≥дпов≥дних математичних модел¤х, а не в реальних умовах. «астосовують довол≥ р≥дко.

Ќайпоширен≥шим методом Ї опитуванн¤, ¤ке використовують приблизно у 90% маркетингових досл≥джень (≥нод≥ в поЇднанн≥ з ≥ншими методами).

ѕринцип формуванн¤ виб≥рки. ѕ≥д час п≥дготовки опитуванн¤ дуже важливо правильно визначити виб≥рку респондент≥в. јдже на п≥дстав≥ в≥дпов≥дей цих людей досл≥дники робитимуть висновки про ставленн¤ до досл≥джуваноњ проблеми вс≥х потенц≥йних споживач≥в або окремих њх груп (ринкових сегмент≥в). ѕри плануванн≥ виб≥рки необх≥дно прийн¤ти так≥ р≥шенн¤:

 ого оптиувати, ¤к в≥дбирати респондент≥в? ћожна використовувати принцип випадкового в≥дбору, коли кожен ≥з потенц≥йних респондент≥в маЇ однакову ймов≥рн≥сть потрапити до виб≥рки. ћожна зд≥йснювати невипадковий в≥дб≥р. «а таким принципом формують, зокрема, квотован≥ виб≥рки, ¤к≥ охоплюють представник≥в окремих прошарк≥в населенн¤ зг≥дно з њх соц≥альним статусом, в≥ковими категор≥¤ми, профес≥¤ми тощо.

яку к≥льк≥сть людей сл≥д опитати? «вичайно, велик≥ виб≥рки точн≥ш≥, але њх обстеженн¤ потребуЇ б≥льше кошт≥в ≥ часу. “ому маркетолог повинен д≥¤ти в межах допустимоњ похибки виб≥рки з м≥н≥мальними ф≥нансовими затратами.

«нар¤дд¤ досл≥дженн¤. Ќайб≥льш розповсюдженим знар¤дд¤м збиранн¤ первинних даних Ї анкета. ¬она потребуЇ ретельного розробленн¤, апробац≥њ ≥ усуненн¤ ви¤влених недол≥к≥в до початку њњ широкого застосуванн¤.

¬ анкетах використовують запитанн¤ двох тип≥в: в≥дкрит≥ ≥ закрит≥.

¬≥дкрите запитанн¤ надаЇ респондентов≥ можлив≥сть в≥дпов≥дати своњми словами. ¬≥дпов≥д≥ на них м≥ст¤ть б≥льше ≥нформац≥њ, але њх складн≥ше обробл¤ти.

«акрите запитанн¤ ус≥ можлив≥ вар≥анти в≥дпов≥дей ≥ опитуваний просто вибираЇ один ≥з них.

‘орми закритих запитань можуть бути р≥зн≥. Ќайпоширен≥шими з них Ї альтернативн≥ запитанн¤ (передбачають в≥дпов≥дь УтакФ або Ун≥Ф) ≥ запитанн¤ з виб≥рковою в≥дпов≥ддю. ƒовол≥ часто досл≥дники використовують ус≥л¤к≥ шкали, зокрема:

шкалу оц≥нок (в≥д Унезадов≥льноФ до Ув≥дм≥нноФ);

шкалу Ћайкерта, де респондентов≥ пропонують висловити ступ≥нь згоди чи незгоди ≥з суттю зробленоњ за¤ви;

семантичний диференц≥ал, тобто шкалу розр¤д≥в м≥ж двома б≥пол¤рними пон¤тт¤ми, на ¤к≥й респондент обираЇ точку, що в≥дпов≥даЇ його сприйн¤ттю певноњ характеристики.

ќкр≥м анкет, знар¤дд¤м досл≥дженн¤ ≥нод≥ використовують механ≥чн≥ та електронн≥ пристроњ. Ќаприклад, тах≥стоскоп експонуЇ респондентов≥ рекламне оголошенн¤ в ≥нтервал≥ витримок в≥д одн≥Їњ дес¤тоњ секунди до дек≥лькох секунд. ѕ≥сл¤ кожного показу опитуваний розпов≥даЇ про все, що встиг побачити й запамТ¤тати. ≈лектронний пристр≥й аудиметр, п≥дТЇднаний до телев≥зора в помешканн¤х респондент≥в, ф≥ксуЇ ус≥ його вмиканн¤ та канали, на ¤ких в≥н працюЇ.

—пос≥б звТ¤зку з аудитор≥Їю. —кладаючи план збиранн¤ первинних даних, сл≥д визначити спос≥б звТ¤зку з аудитор≥Їю. ÷е може бути:

“елефонне опитуванн¤ Ц найб≥льш оперативний ≥ дешевий спос≥б збиранн¤ ≥нформац≥њ. ѕроте опитати телефоном можна лише тих людей, ¤к≥ його мають. ќкр≥м того, телефонне ≥нтервТю маЇ бути коротке ≥ не надто особисте.

ѕоштове опитуванн¤ Ц найкращий метод контакту з респондентом, ¤кий не погоджуЇтьс¤ на особистий контакт або на в≥дпов≥дь ¤кого може вплинути ≥нтервТюЇр. ѕоштова анкета потребуЇ простих, ч≥тко поставлених запитань. —туп≥нь њњ поверненн¤, ¤к звичайно, низький ≥ надход¤ть ц≥ анкети пов≥льно.

ќсобисте опитуванн¤ Ц найун≥версальн≥ший, але й найдорожчий ≥з трьох способ≥в опитуванн¤. ” раз≥ необх≥дност≥ ≥нтервТюЇр може ставити б≥льшу к≥льк≥сть запитань, н≥ж передбачено анкетою, ≥ доповнити ≥нтервТю власними спостереженн¤ми.

ѕ≥сл¤ розробленн¤ плану провад¤ть збиранн¤ первинноњ ≥нформац≥њ. ÷ей етап, найб≥льш дорогий ≥ тривалий, називають УпольовимиФ досл≥дженн¤ми. ќбробленн¤ ≥ анал≥з отриманоњ ≥нформац≥њ провад¤ть на баз≥ четвертоњ складовоњ ћ≤— Ц анал≥тичноњ системи маркетингу. –езультати досл≥дженн¤ мають бути ч≥тко оформленн≥, м≥стити таблиц≥, схеми, д≥аграми, а також висновки й рекомендац≥њ.

ѕ»“јЌЌя “ј «ј¬ƒјЌЌя ƒЋя —јћќ ќЌ“–ќЋё

ћаркетингова ≥нформац≥¤ та њњ значенн¤ дл¤ визначенн¤ можливостей ринку.

як≥ види маркетинговоњ ≥нформац≥њ вам в≥дом≥, ¤к≥ шл¤хи њњ одержанн¤?

—уть та зм≥ст вторинноњ ≥нформац≥њ.

—уть, зм≥ст ≥ значенн¤ первинноњ маркетинговоњ ≥нформац≥њ.

як≥ види анкетного опитуванн¤ вам в≥дом≥?

≤нструментар≥й одержанн¤ ≥нформац≥њ.

ѕередумови розвитку систем маркетинговоњ ≥нформац≥њ.

Ќазва: ≤нформац≥¤ в систем≥ маркетингу
ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (4553 прочитано)

–еклама



яндекс цитировани¤
xenical online - - cheap airlines - used rental -  ант »ммануил - national cash advance - sale sale
Page generation 0.100 seconds
Хостинг от uCoz