ћаркетинг > ќрган≥зац≥¤ роботи з громадськ≥стю (пабл≥к рилейшнз). «агальн≥ в≥домост≥
”с≥ п≥дприЇмства та орган≥зац≥њ мають певну систему поши≠ренн¤ ≥нформац≥њ в≥д вищого кер≥вництва вниз до р¤дових пра≠ц≥вник≥в. ¬≥д того, наск≥льки швидко, точно та ефективно ц¤ система працюЇ, залежить усп≥х д≥¤льност≥ п≥дприЇмства та орган≥≠зац≥њ. ѕроте проведен≥ досл≥ди встановили, що нав≥ть заступник кер≥вника, сприймаючи ≥нформац≥ю безпосередньо в≥д останнього, розум≥Ї й виконуЇ не б≥льше 60% поставлених завдань. ” свою чергу, безпосередн≥й п≥длеглий заступника також зрозум≥Ї не б≥льше 60% того, що намагаЇтьс¤ по¤снити йому кер≥вник, ≥ так дал≥ аж до останньоњ кер≥вноњ ланки. ¬≥дтак, ¤кщо кер≥вницт≠во маЇ, наприклад, п'¤ть р≥вн≥в, то найнижчий з кер≥вник≥в усв≥≠домить ≥ виконаЇ т≥льки 13% первинного розпор¤дженн¤ кер≥в≠ника. ÷е стосуЇтьс¤ усного сп≥лкуванн¤. «а використанн¤ пись≠мових документ≥в результат може бути ще г≥ршим. –озум≥нн¤ письмового розпор¤дженн¤ може становити лише 15% на кож≠ному р≥вн≥. “ому фах≥вц≥ з пабл≥к рилейшнз рад¤ть застосовувати у практиц≥ сп≥лкуванн¤ поЇднанн¤ к≥лькох канал≥в (наприклад, лекц≥й та ≥нших форм усного сп≥лкуванн¤ з демонстрац≥Їю в≥део- та к≥≠ноф≥льм≥в, слайд≥в), використовувати сучасн≥ активн≥ форми сп≥лкуванн¤. ѕроф. —. Ѕлек запропонував так≥ с≥м правил ефективного сп≥л≠куванн¤: Х «авжди вимагайте правдивоњ та повноњ ≥нформац≥њ. Х ƒбайте про простоту та зрозум≥л≥сть пов≥домленн¤. Х Ќе переб≥льшуйте, не набивайте ц≥ну. Х ѕам'¤тайте, що половина вашоњ аудитор≥њ Ч ж≥нки. Х –об≥ть сп≥лкуванн¤ захопливим, але не надто фривольним або екстравагантним. Х Ќе шкодуйте часу на те, щоб з'¤сувати громадську думку. Х ѕам'¤тайте: безперервн≥сть у сп≥лкуванн≥ та з'¤суванн¤ гро≠мадськоњ думки Ї життЇво необх≥дними. Ќа п≥дстав≥ цих правил —. Ѕлек включаЇ в пон¤тт¤ Ђпабл≥к ри≠лейшнзї таке: Х усе, що може (здогадно) пол≥пшити взаЇморозум≥нн¤ м≥ж ор≠ган≥зац≥Їю (п≥дприЇмством) ≥ тими, з ким ц¤ орган≥зац≥¤ вступаЇ в контакт; Х рекомендац≥њ з≥ створенн¤ Ђгромадського статусуї орган≥зац≥њ; Х заходи, спр¤мован≥ на ви¤вленн¤ та л≥кв≥дац≥ю чуток або ≥н≠ших джерел непорозум≥нн¤; Х заходи, спр¤мован≥ на поширенн¤ сфери впливу орган≥зац≥њ з допомогою в≥дпов≥дноњ пропаганди, реклами, виставок, в≥део- та к≥нопоказ≥в; Х будь-¤к≥ д≥њ, спр¤мован≥ на пол≥пшенн¤ контракт≥в м≥ж лю≠дьми та орган≥зац≥Їю « ≥ншого боку, на думку проф. —. Ѕлека, пабл≥к рилейшнз не може бути: Х бар'Їром м≥ж правдою та громадськ≥стю; Х пропагандою, ¤ка намагаЇтьс¤ щось нав'¤зати, незалежно в≥д того, чи Ї це правдою, етичною (сусп≥льною) нормою, чи н≥; Х пропагандою, спр¤мованою виключно на зб≥льшенн¤ реал≥≠зац≥њ, хоча пабл≥к рилейшнз маЇ важливе значенн¤ дл¤ програм реал≥зац≥њ та маркетингу взагал≥; Х набором хитрощ≥в та трюк≥в, ¤к≥ використовуютьс¤ т≥льки ƒл¤ привертанн¤ уваги; Х безкоштовною рекламою; Х звичайною роботою з пресою, хоча така робота Ї дуже важ≠ливою складовою б≥льшост≥ програм з пабл≥к рилейшнз. ѕроф. —. Ѕлек стверджуЇ, що пор¤д ≥з енергозбереженн¤м, охороною та збереженн¤м природних ресурс≥в, пабл≥к рилейшнз вивчаЇ та анал≥зуЇ ситуац≥ю в таких галуз¤х: Х охорона довк≥лл¤: техн≥чний прогрес не стоњть на м≥сц≥, з'¤вл¤Їтьс¤ все б≥льше й б≥льше даних про результати вдоскона≠ленн¤ технолог≥й, посилюЇтьс¤ сусп≥льна увага до збереженн¤ природи ≥ дос¤гнутого р≥вн¤ житт¤; Х захист прав людини: сучасн≥ засоби зв'¤зку спри¤ють тому, що сусп≥льство зосереджуЇ все б≥льш пильну увагу на порушен≠н¤х прав людини у св≥т≥; Х здоров'¤, безпека та добробут людей; Х захист ≥нвестор≥в, оск≥льки метою пабл≥к рилейшнз Ї спри≠¤нн¤ менеджменту, дос¤гненню порозум≥нн¤ на м≥жнародному, нац≥ональному та м≥сцевому р≥вн¤х. ≤ ѕабл≥к рилейшнз фах≥вц≥ пор≥внюють з д≥¤ми диригента сим≠фон≥чного оркестру, ¤кий намагаЇтьс¤ отримати все найл≥пше в≥д кожного виконавц¤ та поЇднати зусилл¤ вс≥х. ÷≥ та ≥нш≥ напр¤мки д≥¤льност≥ п≥армен≥в мають в≥дпов≥дати нормам та правилам ћ≥жнародноњ асоц≥ац≥њ з пабл≥к рилейшнз, ¤ку було створено 1955 року в Ћондон≥ (членом ц≥Їњ асоц≥ац≥њ стала й ”крањна). ” декларац≥њ јсоц≥ац≥њ стверджуЇтьс¤: Ђ¬изна≠ючи необх≥дн≥сть п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ та етичних норм у своњй профес≥њ, а також виход¤чи з ¤сного розум≥нн¤ завдань своЇњ роботи та ц≥нност≥ м≥жнародного обм≥ну ≥нформац≥Їю та кооперуванн¤, необх≥дно створити “имчасовий м≥жнародний ко≠м≥тет, метою ¤кого Ї розвиток такого обм≥ну, сп≥вроб≥тництво ≥, зрештою, створенн¤ ћ≥жнародноњ асоц≥ац≥њ з пабл≥к рилейшнзї. 1961 року ц¤ јсоц≥ац≥¤ схвалила Ђ одекс повед≥нкиї ¤к обов'¤зкову ≥нструкц≥ю дл¤ вс≥х своњх член≥в. 1965 року було прийн¤то харт≥ю Ђјф≥нський кодексї. одекс ірунтуЇтьс¤ на принципах загальноњ ƒекларац≥њ прав людини. „ленство в асоц≥а≠ц≥њ в≥дкрите т≥льки дл¤ тих, хто вже щонайменше п'¤ть рок≥в зд≥йснюЇ д≥¤льн≥сть у галуз≥ пабл≥к рилейшнз та маЇ високу про≠фес≥йну компетентн≥сть. —учасний Ївропейський кодекс профес≥йноњ повед≥нки в галуз≥ пабл≥к рилейшнз (Ћ≥сабонський кодекс) маЇ так≥ статт≥: 1. ожний профес≥йний член нац≥ональноњ асоц≥ац≥њ, прийн¤тий до нењ зг≥дно з правилами нац≥ональноњ асоц≥ац≥њ, Ї практичним пра≠ц≥вником сфери пабл≥к рилейшнз, ¤кий зобов'¤заний виконувати встановлен≥ цим кодексом профес≥йн≥ обов'¤зки. 2. ” своњй д≥¤льност≥ практичний прац≥вник пабл≥к рилейшнз зо≠бов'¤заний поважати принципи, що њх викладено у ¬сесв≥тн≥й декла≠рац≥њ прав людини, а надто свободу слова ≥ свободу друку, ¤к≥ спри¤ють зд≥йсненню права особистост≥ на отриманн¤ ≥нформац≥њ, але не при≠нижують г≥дност≥ та чест≥ особистост≥. 3. ѕрактичний прац≥вник пабл≥к рилейшнз маЇ завжди ви¤вл¤ти чесн≥сть, ≥нтелект та ло¤льн≥сть, не користуватис¤ ≥нформац≥Їю або коментар¤ми, ¤к≥ видаютьс¤ йому неправдивими або облудними. ¬≥н зобов'¤заний бути дуже обережним, щоб, бодай випадково, не за≠стосувати форм та метод≥в роботи, ¤к≥ несум≥сн≥ з даним кодексом. 4. ”с¤ д≥¤льн≥сть в галуз≥ пабл≥к рилейшнз маЇ бути в≥дкритою, легко розп≥знавальною, мати точн≥ вказ≥вки на джерело походженн¤. 5. ” своњх стосунках ≥з представниками ≥нших профес≥й ≥ в ≥нших галуз¤х сусп≥льних в≥дносин практичний прац≥вник пабл≥к рилейшнз повинен поважати правила та практику, ¤к≥ прийн¤т≥ в цих профес≥¤х, такою м≥рою, ¤кою вони в≥дпов≥дають етиц≥ його власноњ профес≥њ. 6. ѕрактичний прац≥вник пабл≥к рилейшнз повинен поважати на≠ц≥ональний кодекс профес≥йноњ повед≥нки, закони, чинн≥ в т≥й крањн≥, де в≥н працюЇ, а також маЇ утримуватис¤ в≥д самореклами. 7. ѕрактичний прац≥вник не повинен репрезентувати ≥нтереси р≥≠зних стор≥н конфл≥кту без згоди на те за≥нтересованих кл≥Їнт≥в або його наймач≥в. 8. ” своњй д≥¤льност≥ практичний прац≥вник маЇ дотримувати пов≠ноњ конф≥денц≥йност≥, суворо додержувати профес≥йноњ таЇмниц≥, не розголошувати жодноњ конф≥денц≥йноњ ≥нформац≥њ, ¤ку в≥н отримав в≥д своњх кл≥Їнт≥в або наймач≥в, колишн≥х, тепер≥шн≥х та потенц≥йних, а також не використовувати такоњ ≥нформац≥њ, не маючи на це права. 9. ѕрактичний прац≥вник, ¤кий маЇ власн≥ ≥нтереси, що можуть суперечити ≥нтересам його кл≥Їнта або наймача, повинен пов≥домити про них ¤комога ран≥ше. 10. ѕрактичний прац≥вник не може рекомендувати своЇму кл≥Їн≠тов≥ або наймачу послуги будь-¤коњ ф≥рми чи орган≥зац≥њ, що в них прац≥вников≥ належать ф≥нансов≥, комерц≥йн≥ та ≥нш≥ права й ≥н≠тереси, без попереднього пов≥домленн¤ про це. 11. ѕрактичний прац≥вник не може укладати контракт з кл≥Їнтом або наймачем, зг≥дно з ¤ким прац≥вник гарантуЇ ¤к≥сь к≥льк≥сн≥ ре≠зультати. ¬≥н може брати винагороду за своњ послуги т≥льки у форм≥ зароб≥тноњ плати або гонорару, але в жодному раз≥ не може узалежнювати цю плату або ≥ншу матер≥альну винагороду в≥д профес≥йних результат≥в. ¬≥н не може приймати винагороди за послуги своЇму кл≥Їнтов≥ або наймачев≥ в≥д третьоњ сторони (знижки, ком≥с≥йн≥ або оплата товаром) без згоди кл≥Їнта або наймача. 12. якщо виконанн¤ завдань може призвести до серйозних порушень правил профес≥йноњ повед≥нки, практичний прац≥вник повинен ужити заход≥в дл¤ негайного пов≥домленн¤ свого кл≥Їнта або наймача, а також зробити все в≥д нього залежне, щоб примусити по≠важати вимоги одексу. якщо контрагенти напол¤гатимуть на своњх вимогах, в≥н зобов'¤заний дотримуватис¤ правил одексу незалежно в≥д можливих негативних насл≥дк≥в дл¤ себе. 13. «аборон¤ютьс¤ будь-¤к≥ намаганн¤ ввести в оману громадсь≠ку думку або представник≥в громадськост≥. Ќайнов≥ша ≥нформац≥¤ ≤ маЇ постачатис¤ без оплати або ¤коњсь прихованоњ винагороди за њњ використанн¤ або публ≥кац≥ю. якщо виникаЇ необх≥дн≥сть ви¤вити ≥н≥ц≥ативу або проконтролювати поширенн¤ ≥нформац≥њ, практичний прац≥вник може зробити це за допомогою платноњ публ≥кац≥њ в газет≥ або заплативши за час пов≥домленн¤ на рад≥о зг≥дно з правилами, практикою та методами, ¤к≥ застосовуютьс¤ в ц≥й галуз≥. 14. ѕрактичний прац≥вник маЇ утримуватис¤ в≥д нечесноњ конку≠ренц≥њ з колегами. …ого д≥њ або слова не можуть завдавати шкоди ре≠путац≥њ або д≥¤льност≥ колеги за умови виконанн¤ останн≥м своњх обов'¤зк≥в в≥дпов≥дно до цього одексу. Ѕудь-¤кий практичний прац≥вник, ¤кий допускаЇ порушенн¤ цього одексу ≥ншими, сам уважатиметьс¤ порушником. ¬иконанн¤ цих вимог Ї тим б≥льш важливим, що нин≥ система пабл≥к рилейшнз перетворилас¤ на самост≥йний б≥знес, могутню ≥н≠дустр≥ю формуванн¤ громадськоњ думки, ≥ндустр≥ю створенн¤ м≥ф≥в, ≥м≥дж≥в та видатних особистостей у пол≥тиц≥ та б≥знес≥. ћультинац≥≠ональн≥ д≥лов≥ стосунки створили таке б≥знесове середовище, ¤ке характеризуЇтьс¤ глобал≥зац≥Їю б≥знесу, зростанн¤м взаЇмозалеж≠ност≥ окремих рег≥он≥в св≥ту, скороченн¤м простору та часу комун≥≠кац≥й. ”сп≥шне веденн¤ д≥¤льност≥ в мультикультурному середови≠щ≥ потребуЇ спец≥альних знань щодо особливостей д≥лових комун≥≠кац≥й окремих рег≥он≥в св≥ту. ’оч уже ≥снуЇ глобальна д≥лова куль≠тура, однак роботу з громадськ≥стю окремих крањн необх≥дно прова≠дити з урахуванн¤м нац≥ональних особливостей, щоб вона стала справд≥ ефективним ≥нструментом впливу на сусп≥льство.
Ќазва: ќрган≥зац≥¤ роботи з громадськ≥стю (пабл≥к рилейшнз). «агальн≥ в≥домост≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (1311 прочитано) |