ћаркетинг > ѕрийн¤тт¤ р≥шенн¤ про участь у виставц≥
ѕрийн¤тт¤ р≥шенн¤ про участь у виставц≥—тор≥нка: 1/2
ѕол≥тику п≥дприЇмств щодо участ≥ в ¤рмарках та виставках ≥ форм ц≥Їњ участ≥ треба розробл¤ти систематично, спираючись на загальн≥ засади плануванн¤ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства, ¤к≥ в≥добра≠жають середньо- та довгостроков≥ тенденц≥њ розвитку й визнача≠ють його перспективи та оч≥куванн¤. –озробка такоњ пол≥тики Ї, ¤к ми вже сказали, об'Їктом колек≠тивноњ роботи вс≥х служб п≥дприЇмства. ¬она передбачаЇ так≥ д≥њ: Х ірунтовне визначенн¤ об'Їктивних ц≥лей, котр≥ ставить пе≠ред собою п≥дприЇмство, що бере участь у виставках (¤рмарках); Х складанн¤ програми д≥й, в≥д виконанн¤ ¤ких залежатиме до≠с¤гненн¤ цих об'Їктивних ц≥лей; Х розробка спец≥альноњ методики впровадженн¤ поставлених завдань ≥з зазначенн¤м, ¤к≥ саме прац≥вники п≥дприЇмства мають виконувати конкретн≥ д≥њ зг≥дно з≥ своЇю компетенц≥Їю; Х розробка процедур, обов'¤зкових дл¤ виконанн¤, тобто лог≥≠чно посл≥довноњ низки д≥й, за допомогою ¤ких реал≥зуЇтьс¤ участь у т≥й чи т≥й виставц≥ (¤рмарку). ” складеному р≥чному план≥ виставкових (¤рмаркових) захо≠д≥в визначаютьс¤ ц≥л≥ участ≥, в≥дпов≥дн≥ виставки (¤рмарки) та в≥дпов≥дн≥ д≥њ. ÷≥ д≥њ мають ірунтуватис¤ на довгострокових про≠гнозах зг≥дно з тенденц≥¤ми ринк≥в та прогнозах потенц≥йних ви≠падковостей. ÷ими прогнозами п≥дприЇмство маЇ вм≥ти користу≠ватис¤ ≥з застосуванн¤м альтернативних стратег≥чних ≥ тактичних прийом≥в. ”часть п≥дприЇмства у виставках ≥ ¤рмарках залежить в≥д двох принципових фактор≥в: по-перше, в≥д тих тенденц≥й до участ≥ у виставках (¤рмарках), ¤к≥ ≥снують у галуз≥, в≥д к≥лькост≥ п≥дпри≠Їмств галуз≥, а також в≥д асортименту продукц≥њ та канал≥в њњ про≠суванн¤, по-друге, в≥д масштаб≥в використанн¤ основними конку≠рентами виставок (¤рмарк≥в) ¤к засобу розпод≥лу своЇњ продукц≥њ. ƒо продукц≥њ, ¤ка традиц≥йно визнаЇтьс¤ придатною дл¤ експонуванн¤ на виставках ≥ ¤рмарках, належать ≥нвестиц≥йн≥ товари високих технолог≥й ≥ товари широкого вжитку (сировина та на≠п≥вфабрикати, ¤к правило, не виставл¤ютьс¤). як зазначалос¤, прийн¤ттю р≥шенн¤ про участь маЇ передувати детальне вивченн¤ загальноњ ситуац≥њ та особливих умов ¤к на самому п≥дприЇмств≥, так ≥ на м≥сц≥ орган≥зац≥њ виставки (¤рмарку) в конкретний пер≥од њњ проведенн¤. ‘ах≥вц≥ рад¤ть передовс≥м досл≥дити таке: а) чи Ї участь у виставц≥ (¤рмарку) питанн¤м не т≥льки прес≠тижу а справд≥ д≥ловоњ необх≥дност≥; б) внутр≥шню кон'юнктуру на п≥дприЇмств≥, тобто: в≥дпов≥дний р≥вень ¤кост≥ ≥ достатн≥й запас продукц≥њ; можливост≥ ефективноњ участ≥ з погл¤ду кошт≥в, часу ≥ квал≥≠ф≥кац≥њ персоналу; можлив≥сть забезпеченн¤ в≥дпов≥дноњ виставковоњ площ≥ (стен≠да тощо); в) зовн≥шню кон'юнктуру, тобто: повед≥нку основних конкурент≥в; ≤ загальну пол≥тико-економ≥чну ситуац≥ю; ' в≥дпов≥дн≥сть продукц≥њ п≥дприЇмства стандартам, чинним у м≥сц≥ проведенн¤ виставки або на п≥дприЇмствах запрошених за≠руб≥жних в≥дв≥дувач≥в; в≥дпов≥дн≥сть продукц≥њ п≥дприЇмства потребам широкого кола споживач≥в. ѕричини участ≥ класиф≥куютьс¤ ¤к загальн≥, однаков≥ дл¤ вс≥х п≥дприЇмств, ≥ специф≥чн≥, ¤к≥ залежать в≥д економ≥чного стано≠вища ≥ стратег≥чних ц≥лей кожного п≥дприЇмства. ƒо загальних належать так≥ причини: зб≥льшенн¤ обс¤г≥в про≠дажу, контроль за конкурентоспроможн≥стю п≥дприЇмства, ви≠значенн¤ експортноњ спроможност≥ товар≥в п≥дприЇмства, вивчен≠н¤ загальноњ кон'юнктури в галуз≥, обм≥н досв≥дом, розвиток сп≥в≠роб≥тництва, спостереженн¤ за конкурентами (продукц≥¤, ≥дењ, серв≥с, системи продажу тощо). ƒо специф≥чних причин належать: а) продукц≥¤ (перев≥рка конкурентоспроможност≥ конкретно≠го товару, презентац≥¤ нових товар≥в, розширенн¤ асортименту ≥ т.п.); б) ц≥ни та комерц≥йн≥ умови (перев≥рка реакц≥њ покупц≥в ≥ кон≠курент≥в); в) продаж (розвиток мереж товаропросуванн¤, контроль ефек≠тивност≥ таких мереж, пошуки нових посередник≥в); г) комун≥кац≥њ (пошуки нових ринкових сегмент≥в, зб≥льшенн¤ попул¤рност≥ п≥дприЇмства, актив≥зац≥¤ рекламноњ кампан≥њ, кон≠такти ≥з засобами ≥нформац≥њ, отриманн¤ ≥нформац≥њ про зм≥ни ринкових тенденц≥й); д) встановленн¤ нових контакт≥в, пошуки новоњ ринковоњ ≥н≠формац≥њ, створенн¤ або п≥дтримуванн¤ ф≥рмового ≥м≥джу в ши≠роких масштабах тощо. ўодо функц≥онального аспекту, то ц≥л≥ участ≥ розпод≥л¤ютьс¤ на ц≥л≥ д≥њ ≥ ц≥л≥ контролю. онкретизуючи ц≥л≥ д≥њ, заруб≥жн≥ фах≥вц≥ визначають так≥ њхн≥ напр¤мки: а) контакти: орган≥зац≥¤ контакт≥в з в≥домими й динам≥чними потенц≥йни≠ми кл≥Їнтами; пошук контакт≥в з новими потенц≥йними кл≥Їнтами; анал≥з контакт≥в з≥ старими кл≥Їнтами; налагоджуванн¤ контакт≥в ≥з сучасними засобами ≥нформац≥њ; налагодженн¤ особливих контакт≥в (≥з владою, дипломатич≠ними службами тощо); б) торгов≥ угоди (продаж:): отриманн¤ замовлень; опрацюванн¤ досконал≥шоњ методики укладанн¤ угод; перегл¤д та регулюванн¤ поточних торгових операц≥й тощо; в) презентац≥¤ товар≥в: презентац≥¤ нових товар≥в або нових способ≥в використанн¤ в≥домих товар≥в; презентац≥¤ пол≥пшених товар≥в; демонстрац≥¤ вигод застосуванн¤ конкретного товару; г) комун≥кац≥¤: пол≥пшенн¤ ≥м≥джу товар≥в та послуг; зб≥льшенн¤ попул¤рност≥ п≥дприЇмства; ! ознайомленн¤ з практикою в≥домих ≥ нев≥домих механ≥зм≥в j формуванн¤ сусп≥льноњ думки; д) розпод≥л (продаж товар≥в): укладанн¤ угод на р≥вн≥ торгових мереж; пошук торгових партнер≥в з р≥зних географ≥чних рег≥он≥в; п≥дтримуванн¤ та пол≥пшенн¤ стосунк≥в з торговими мережа≠ми на рег≥ональному р≥вн≥. ƒо ц≥лей контролю належать: а) досл≥дженн¤ ринку: спостереженн¤ за розвитком галуз≥; вивченн¤ умов конкуренц≥њ (ц≥ни, ¤к≥сть, упаковка); вивченн¤ реальноњ позиц≥њ п≥дприЇмства на ринку; ≤ б) досл≥дженн¤ товару: випробуванн¤ товару ≥ анал≥з складових його ц≥ни (конкурен≠тоспроможн≥сть); вивченн¤ впливу функц≥ональност≥ товару, його дизайну, упа≠ковки, ц≥ни, комерц≥йних умов на реал≥зац≥ю товару; вивченн¤ реакц≥њ кл≥Їнт≥в ≥ споживач≥в на презентац≥ю нових товар≥в та вдосконаленн¤ вже в≥домих; реЇстрац≥¤ реакц≥њ в≥дв≥дувач≥в на аналог≥чн≥ товари конкурент≥в; в) досл≥дженн¤ рекламно-пропагандистськоњ д≥¤льност≥: визначенн¤ р≥вн¤ попул¤рност≥ товар≥в (своњх та конкурент≥в); визначенн¤ ефективност≥ програми рекламно-пропагандистсь≠коњ д≥¤льност≥ п≥дприЇмства та його конкурент≥в; г) досл≥дженн¤ пол≥тики ≥ метод≥в комун≥кац≥њ: пор≥вн¤льний анал≥з м≥ри ≥нтенсивност≥ ≥ методики проведен≠н¤ ц≥Їњ пол≥тики в себе ≥ в конкурент≥в; перегл¤д комун≥кативноњ пол≥тики, ¤кщо вона Ї недостатньо ≥нтенсивною. ƒл¤ анал≥зу кожного з цим напр¤мк≥в розробл¤ютьс¤ в≥дпов≥≠дн≥ показники (к≥льк≥сть установлених контакт≥в, к≥льк≥сть кон≠такт≥в ≥з закордонними в≥дв≥дувачами, к≥льк≥сть та обс¤г замов≠лень, що вже отримано, к≥льк≥сть оч≥куваних замовлень тощо). ¬иб≥р в≥дпов≥дноњ виставки (¤рмарку) в≥дбуваЇтьс¤ за такими етапами: Х встановленн¤ ≥Їрарх≥њ ринк≥в зг≥дно з програмою маркетингу ≥ з'¤суванн¤ того, ¤к≥ з виставок (¤рмарк≥в) провод¤тьс¤ в рег≥о≠нах, що охоплюютьс¤ цими ринками, њхн≥й тип, рад≥ус д≥њ та час проведенн¤; Х анал≥з досв≥ду проведенн¤ виставок (¤рмарк≥в) у цих рег≥о≠нах (м≥сце ≥ час проведенн¤, види експонат≥в, склад в≥дв≥дувач≥в, ≥нформац≥¤ про проведен≥ заходи); Х ознайомленн¤ з орган≥зац≥йними засадами виставки (¤рмар≠ку), що плануЇтьс¤ (сумарна орендована площа, внутр≥шн¤ ≥ прилегла територ≥¤, склад експонент≥в, оч≥куваний склад в≥дв≥≠дувач≥в); Х основн≥ категор≥њ експонат≥в, що демонструютьс¤; основн≥ товари, що пропонуютьс¤; к≥льк≥сть експонат≥в; на¤вн≥сть та к≥льк≥сть заруб≥жних в≥дв≥дувач≥в та учасник≥в; ≥мена головних конкурент≥в Ч учасник≥в виставки (¤рмарку); варт≥сть послуг. Ќайважлив≥шим фактором дл¤ оц≥нки т≥Їњ чи т≥Їњ виставки ярмарку) Ї к≥льк≥сно-¤к≥сний склад њњ в≥дв≥дувач≥в, а дал≥ Ч к≥льк≥сно-¤к≥сний склад експонент≥в-конкурент≥в, престижн≥сть виставки (¤рмарку), м≥сце њњ проведенн¤ ≥ варт≥сть послуг, ¤к≥ пропонуютьс¤. јнал≥з в≥дв≥дувач≥в охоплюЇ оц≥нку таких показник≥в: а) динам≥ки зм≥н к≥лькост≥ в≥дв≥дувач≥в у крањн≥ походженн¤ товару або послуги, б) службовий стан цих в≥дв≥дувач≥в (вид д≥¤льност≥) ≥ на п≥дприЇмствах; в) њхн≥ повноваженн¤ дл¤ прийн¤тт¤ р≥шень на виставках (¤рмарках). ” свою чергу, анал≥з складу експонент≥в-конкурент≥в передба-1 чаЇ вивченн¤ таких показник≥в: а) динам≥ки зм≥н њхньоњ к≥лькост≥! в крањн≥ походженн¤ товару та зм≥н асортименту њхньоњ продукц≥њ б) динам≥ки зм≥н даних про сумарну корисну виставкову площу, ¤ку вони використовують. j «авершуючи анал≥з виставок та ¤рмарк≥в, необх≥дно також ретельно з'¤сувати переваги, ¤к≥ матиме експонент, уз¤вши участь у конкретн≥й виставц≥ (¤рмарку), зокрема: а) обм≥ркувати альтернативн≥ можливост≥ або р≥шенн¤, ¤кщо] так≥ Ї; б) з'¤сувати, чи зб≥гаютьс¤ ц≥л≥ виставки з≥ стратег≥чними ц≥≠л¤ми маркетингу п≥дприЇмства; в) визначити реальну к≥льк≥сть в≥дв≥дувач≥в, що можуть уз¤ти] участь в акц≥њ; г) те саме щодо конкурент≥в; д) вивчити, чи Ї спри¤тливими дл¤ п≥дприЇмства час ≥ пер≥одичн≥сть проведенн¤ цих торгових акц≥й, ≥м≥дж та динам≥чн≥сть) виставки або ¤рмарку; е) ретельно п≥драхувати економ≥чний б≥к (варт≥сть участ≥) за-1 ходу; Ї) з'¤сувати можливост≥ влаштуванн¤ стенда п≥дприЇмства у ≤ Ђвиграшномуї м≥сц≥. ќсобливу увагу треба звернути на географ≥чне розм≥щенн¤] та транспортне обслуговуванн¤ виставки або ¤рмарку, к≥льк≥сний та ¤к≥сний р≥вень готельного обслуговуванн¤, культурну та туристську ≥нфраструктуру, ¤к≥сний р≥вень служб п≥дтримки (митна служба, страхуванн¤, транспортн≥ послуги, медичне обслуговуванн¤ тощо), можливост≥ дл¤ д≥лових зустр≥чей ≥ розваг! та ≥н.
Ќазва: ѕрийн¤тт¤ р≥шенн¤ про участь у виставц≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (677 прочитано) |