ћаркетинг > ѕрийн¤тт¤ р≥шенн¤ про участь у виставц≥
ѕ≥сл¤ прийн¤тт¤ остаточного р≥шенн¤ й оголошенн¤ його вс≥м прац≥вникам п≥дприЇмства п≥дготовча робота не припин¤Їтьс¤. ≤ Ќаступним њњ етапом маЇ бути актив≥зац≥¤ д≥й службовц≥в, ¤к≥ братимуть участь у п≥дготовц≥ виставки (¤рмарку), та опрацюванн¤ попереднього плану д≥й (кому ≥ що саме треба зробити, коли, чому ≥ ¤к треба це зробити). р≥м того, дуже бажано провести так званий в≥зит-розв≥дку ¤ вивченн¤ особливостей даноњ виставки (¤рмарку) та можливого з'¤суванн¤ д≥й конкурент≥в. ѕ≥дприЇмство може брати участь у виставках (¤рмарках) на терен≥ своЇњ крањни або за кордоном ¤к самост≥йний експонент або в склад≥ пав≥льйону своЇњ крањни. Ќа р≥шенн¤ впливають так≥ фактори: Х розм≥ри п≥дприЇмства; Х на¤вн≥сть у нього необх≥дних кошт≥в; Х на¤вн≥сть програми участ≥, ¤ка Ї складовою програми марке≠тингу; Х ступ≥нь готовност≥; Х р≥вень по≥нформованост≥ про конкретну виставку (¤рмарок); Х результати, ¤ких оч≥кують в≥д участ≥ в ц≥й акц≥њ; Х досв≥д та орган≥зац≥йн≥ можливост≥ (персонал, час, готов≠н≥сть до ризику тощо); Х на¤вн≥сть обмежень (≥ ¤ких саме) з боку орган≥затор≥в ви≠ставки (¤рмарку); Х зобов'¤занн¤ п≥дприЇмства щодо галузевих та ≥нших орга≠н≥зац≥й; Х державна пол≥тика щодо ¤рмарк≥в та виставок (њњ ц≥леспр¤≠мован≥сть, взаЇмна за≥нтересован≥сть держави та п≥дприЇмства-експонента тощо). Ќа жаль, значна к≥льк≥сть в≥тчизн¤них п≥дприЇмств не бере самост≥йноњ участ≥ у заруб≥жних виставках (¤рмарках) не т≥льки через слабкий р≥вень менеджменту, недол≥ки маркетингу, обме≠жен≥ економ≥чн≥ можливост≥. √оловною причиною Ї побоюванн¤ самост≥йних д≥й, оск≥льки економ≥чна п≥дтримка з боку держави Ї надто слабкою, або њњ зовс≥м нема: у раз≥ будь-¤ких негаразд≥в п≥дприЇмство може розраховувати т≥льки на благод≥йну допомогу та часто ще й з боку своњх ≥ноземних конкурент≥в! «розум≥ло, що за таких умов см≥ливц≥в майже не буваЇ. ¬ажливу роль в≥д≥граЇ варт≥сть участ≥ п≥дприЇмства-експонента у т≥й чи т≥й виставц≥ (¤рмарку). ÷≥ суми можуть бути значни≠ми. ƒосв≥д закордонних фах≥вц≥в св≥дчить, що дл¤ обчисленн¤ вартост≥ участ≥ необх≥дно помножити орендну плату за пав≥ль≠йон, стенд чи, у найг≥ршому раз≥, куток на коеф≥ц≥Їнт, що дор≥в≠нюЇ 7Ч10. “ак, наприклад, орендуючи невеличкий стенд у 20 м2, треба мати на уваз≥, що варт≥сть участ≥ становитиме 17Ч24 тис. дол. —Ўј, ¤кщо не б≥льше. ошторис участ≥ складаЇтьс¤ здеб≥льшого з дев'¤ти статей: орендна плата, варт≥сть експонат≥в, витрати на обладнанн¤ стенда, транспортн≥ та страхов≥ витрати, експлуатац≥йн≥ витрати, ви≠трати на оплату персоналу, витрати на рекламу та зв'¤зки з громадськ≥стю, представницьк≥ витрати. р≥м того, треба обов'¤зко≠во передбачати ¤к≥сь резервн≥ суми витрат. «а даними закордонних фах≥вц≥в, в≥дсоткове сп≥вв≥дношенн¤ орган≥зац≥йних та експлуатац≥йних витрат маЇ такий вигл¤д (ор≥≠Їнтовно): орендна плата Ч 15%, виготовленн¤ обладнанн¤ Ч 39%, комун≥кац≥¤ Ч12%, персонал Ч 21%, ≥нш≥ експлуатац≥йн≥ витрати Ч 13%. « цих даних можна зробити висновок, що майже половину ви≠ставкових витрат становить орендна плата й витрати на виготов≠ленн¤ стенда. ¬итрати на оренду стенда за останн≥ 10Ч15 рок≥в зросли на 50%. ” зв'¤зку з≥ зб≥льшенн¤м к≥лькост≥ виставок (¤р≠марк≥в) ≥ витрат на поњздку та проживанн¤, в≥дв≥дувач≥ скорочу≠ють час свого перебуванн¤ на виставках (¤рмарках). Ќин≥ близь≠ко 60% в≥дв≥дувач≥в обмежують своЇ перебуванн¤ на таких акц≥¤х одним днем, а чверть в≥дв≥дувач≥в огл¤даЇ експозиц≥ю не б≥льше н≥ж п'¤тьох експонент≥в. ÷е спонукаЇ п≥дприЇмства-експоненти витрачати б≥льше кошт≥в на рекламу та пабл≥к рилейшнз з тим, щоб заздалег≥дь забезпечити так≥ короткочасн≥ в≥зити максималь≠ною ≥нформац≥Їю про своЇ п≥дприЇмство, товари та послуги, њхню ¤к≥сть, ц≥ну та комерц≥йн≥ пропозиц≥њ. ошторис складаЇтьс¤ п≥сл¤ визначенн¤ вс≥х ц≥лей участ≥ у виставц≥ (¤рмарку). “ому в≥н Ї ≥нструментом встановленн¤ обме≠жень на т≥ витрати, ¤к≥ не забезпечують п≥дприЇмству-експоненту належних вигод. «авершальним етапом п≥дготовки до участ≥ в торгових вистав≠ках (¤рмарках) Ї тест готовност≥ до такоњ участ≥. Ќеобх≥дно в≥д≠пов≥сти на так≥ запитанн¤: Х чи належить ваша продукц≥¤ до категор≥њ товар≥в, ¤к≥ широко експонуютьс¤ на виставках (¤рмарках), чи варто посилювати њњ демонстрац≥ю на цих акц≥¤х? Х чи беруть участь у виставках та ¤рмарках ваш≥ конкуренти? Х чи Ї орган≥чний зв'¤зок м≥ж вашою участю у виставц≥ (¤р≠марку) та програмою маркетинговоњ пол≥тики комун≥кац≥й? Х чи маЇ ваше п≥дприЇмство ч≥тко розроблену програму ви≠ставковоњ пол≥тики? Х чи точно визначено вами ц≥л≥ участ≥ у виставках (¤рмарках) ≥ наск≥льки так≥ ц≥л≥ значущ≥? Х чи повн≥стю зб≥гаютьс¤ стратег≥чн≥ ц≥л≥ п≥дприЇмства ≤ ц≥л≥ участ≥ у названих акц≥¤х? Х чи визначено точно групи кл≥Їнт≥в, ¤ких може за≥нтересувати ваша участь у виставц≥ (¤рмарку)? Х чи матиме ваше п≥дприЇмство спри¤тливу внутр≥шню кон'ю≠нктуру в пер≥од проведенн¤ виставки (¤рмарку)? Х чи маЇ дл¤ вашого п≥дприЇмства пр≥оритетне значенн¤ ринок ¤рмарку (виставки), що в н≥й ви бажаЇте вз¤ти участь? Х чи в≥дпов≥даЇ продукц≥¤ вашого п≥дприЇмства технолог≥чним ≥ ¤к≥сним стандартам, ¤ких дотримуютьс¤ ваш≥ конкуренти? Х чи маЇте ви достатню к≥льк≥сть товар≥в дл¤ забезпеченн¤ ра≠птового зростанн¤ попиту? Х чи зробили ви ¤к≥сний анал≥з конкретноњ виставки (¤рмарку)? Х чи може ваше п≥дприЇмство п≥дготувати стенд, ¤кий в≥дпов≥≠датиме сучасним високим вимогам? Х чи достатньо часу ваше п≥дприЇмство маЇ дл¤ п≥дготовки? Х чи маЇ ваше п≥дприЇмство персонал, здатний уз¤ти на себе орган≥зац≥ю участ≥ у виставц≥ (¤рмарку). “≥льки позитивна в≥дпов≥дь на вс≥ ц≥ запитанн¤ даЇ змогу п≥д≠приЇмству прийн¤ти остаточне р≥шенн¤ ≥ спод≥ватись на значний зиск в≥д участ≥ в так≥й акц≥њ.
Ќазва: ѕрийн¤тт¤ р≥шенн¤ про участь у виставц≥ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (677 прочитано) |