ћаркетинг > ѕроектуванн¤ процесу наданн¤ послуг
Х врахуванн¤ естетичних вимог: Х конструктивна посл≥довн≥сть тощо. ≈коном≥чна оц≥нка конструкц≥њ виробу включаЇ таку систему показник≥в: Х зменшенн¤ соб≥вартост≥ виробу; Х скороченн¤ витрат на експлуатац≥ю; Х п≥двищенн¤ експлуатац≥йноњ готовност≥; Х зменшенн¤ габарит≥в та ваги; Х простота обслуговуванн¤; Х зменшенн¤ к≥лькост≥ обслуговуючого персоналу. ѕ≥дготовка товару до виходу на ринок пол¤гаЇ у вивченн≥ ре≠акц≥њ покупц≥в на новий товар, визначенн≥ дл¤ нього ор≥Їнтовноњ Їмкост≥ ринку. ‘орми та методи тестуванн¤ ринку залежать в≥д ≥нвестиц≥й на новий товар, ступен¤ ризику його впровадженн¤ на ри≠нок, величини запланованих маркетингових витрат. “естуванн¤ маЇ своњ меж≥ (терм≥ни), оск≥льки затримка на ц≥й стад≥њ може привести до поразки в конкурентн≥й боротьб≥. “естуванн¤ ринку допомагаЇ прогно≠зувати майбутн≥й продаж, розробл¤ти альтернативн≥ плани маркетин≠гу, ви¤вл¤ти недол≥ки нового товару. ѕ≥сл¤ отриманн¤ позитивноњ ≥нформац≥њ за результатами тестуванн¤ приймають р≥шенн¤ про вироб≠ництво нового товару ≥ по¤ву його на ринку. ќкремо сл≥д зупинитис¤ на особливост¤х створенн¤ операц≥йних систем у сфер≥ послуг. ¬ сучасних умовах госпо≠дарюванн¤ в ”крањн≥ проектуванн¤ операц≥йних систем зазначеноњ сфери не в≥дпов≥даЇ сучасним вимогам ринку, не враховуЇ майбутн≥х структурних зм≥н в економ≥ц≥ та не використовуЇ дос¤гнень сучасноњ економ≥чноњ науки. “радиц≥йн≥ методи, схеми, процедури, що ре≠ал≥зуютьс¤ при проектуванн≥ операц≥йних систем у сферах виробниц≠тва, не можуть повною м≥рою використовуватис¤ при проектуванн≥ операц≥йних систем сфери послуг. ÷е обумовлюЇтьс¤ р¤дом особли≠востей сфери послуг, ¤к≥ ускладнюють проектуванн¤: 1. ¬исокий р≥вень взаЇмод≥њ з кл≥Їнтом (б≥льш≥сть персоналу банку, л≥карн≥ контактують з кл≥Їнтом на в≥дм≥ну в≥д персоналу промисло≠вого п≥дприЇмства). 2. Ќеобх≥дн≥сть ≥ндив≥дуал≥зац≥њ послуг (виконанн¤ ≥ндив≥≠дуальних замовлень). ¬ ринков≥й економ≥ц≥ ц≥ важлив≥ особливост≥ формують спе≠циф≥ку проектуванн¤ операц≥йних систем сфери послуг, ¤ка про≠¤вл¤Їтьс¤ у наступному: Х розташуванн¤ орган≥зац≥њ визначаЇтьс¤, в основному, розта≠шуванн¤м кл≥Їнта (а в промисловому виробництв≥ оц≥нюютьс¤ альтер≠нативн≥ вар≥анти стосовно розташуванн¤ споживач≥в, сировини, енерг≥њ, робочоњ сили тощо): Х високий р≥вень диференц≥ац≥њ послуг, що приводить до створенн¤ великоњ к≥лькост≥ ринкових н≥ш та збереженн¤ конкуруючими орган≥зац≥¤ми своЇњ кл≥Їнтури; Х потреба кл≥Їнт≥в у в≥дносно невеликих обс¤гах послуг; Х низьк≥ бар'Їри вступу; Х визначенн¤ потужност≥ (пропускноњ спроможност≥) за п≥ковим попитом; Х залежн≥сть календарного плануванн¤ д≥¤льност≥ в≥д повед≥нки споживач≥в (кл≥Їнт≥в); Х проблематичн≥сть (а часто ≥ неможлив≥сть) створенн¤ запас≥в продукту в пер≥оди низького попиту дл¤ њх використанн¤ в пер≥оди максимального попиту; Х складн≥сть ви¤вленн¤ параметр≥в ¤кост≥ та розробки ме≠тод≥в њх оц≥нки; Х необх≥дн≥сть волод≥нн¤ персоналом добрими навиками ро≠боти з кл≥Їнтурою (в зв'¤зку з цим актуальним Ї питанн¤ набору та в≥дбору кадр≥в, розвитку персоналу); Х на¤вн≥сть проблем щодо вим≥ру ефективност≥ роботи персоналу (пад≥нн¤ попиту може спричинити зниженн¤ продуктивност≥ орган≥зац≥њ, а це не завжди Ї насл≥дком поганоњ роботи конкретного прац≥вника); Х часте поЇднанн¤ маркетинговоњ та операц≥йноњ функц≥й; Х на¤вн≥сть р¤ду м≥сцевих регул¤тор≥в, ¤к≥ робл¤ть кожний рег≥он по-своЇму ун≥кальним. ѕроектуванн¤ операц≥йних систем з врахуванн¤м розгл¤нутих особливостей дозволить забезпечити ефективне њх функц≥онуванн¤ на прот¤з≥ тривалого пер≥оду за умови пост≥йного коригуванн¤ ц≥лей та завдань орган≥зац≥њ виход¤чи з умов зовн≥шнього середовища. 3. оли вир≥б спроектований, необх≥дно визначити етапи та процедури його виробництва. як ≥ при проекту≠ванн≥ виробу, розробник повинен розгл¤нути в≥дносну значим≥сть наступних критер≥њв проектуванн¤: 1. ¬иробнича потужн≥сть. 2. ≈коном≥чна ефективн≥сть. 3. √нучк≥сть виробничоњ системи. 4. ѕродуктивн≥сть. 5. Ќад≥йн≥сть. 6. –емонтопридатн≥сть. 7. —тандартизац≥¤ та стаб≥льн≥сть результат≥в. 8. Ѕезпека та промислова сан≥тар≥¤. 9. «адоволенн¤ життЇвих потреб персоналу. ƒл¤ забезпеченн¤ потр≥бних характеристик процесу розробник по≠винен зд≥йснити виб≥р вар≥ант≥в у таких галуз¤х: 1. “ип переробноњ системи (др≥бносер≥йне виробництво, масове вироб≠ництво, неперервний процес, проектна система, комб≥нац≥¤ пере≠рахованих вар≥ант≥в). 2. ¬ласне виробництво чи придбанн¤ де¤ких комплектуючих вироб≥в. 3. ¬иконанн¤ де¤ких завдань власними засобами або передача њх субп≥др¤дникам. 4. ћетоди переробки. 5. –≥вень механ≥зац≥њ та автоматизац≥њ. 6. –≥вень спец≥ал≥зац≥њ прац≥. Ќаступний крок у створенн≥ операц≥йноњ системи передбачаЇ прийн¤тт¤ р≥шенн¤ щодо розм≥ру виробничих п≥дрозд≥л≥в, њх м≥сце≠знаходженн¤ та проектуванн¤ матер≥ально-техн≥чних об'Їкт≥в. ћа≠тер≥ально-техн≥чн≥ об'Їкти (Facilities) - це досить широкий терм≥н, ¤кий включаЇ заводи, фабрики, магазини, ≥нш≥ заклади. –≥шенн¤ про к≥льк≥сть та продуктивн≥сть матер≥ально-техн≥чних об'Їкт≥в визначаЇтьс¤ факторами маркетингу та ефективност≥. ƒл¤ визначенн¤ особливостей орган≥зац≥њ виробництва встанов≠лен≥ Їдин≥ характеристики тип≥в виробництва (операц≥йних систем). “ип виробництва - це класиф≥кац≥йна категор≥¤ виробництва, ¤ка вид≥л¤Їтьс¤ за ознаками широти номенклатури, регул¤рност≥, стаб≥льност≥ та об'Їму виробництва. ѕри ≥ндив≥дуальному тип≥ виробництва випуск продукц≥њ зд≥йснюЇтьс¤ окремими замовленн¤ми, в одиничних к≥лькост¤х. ѕри сер≥йному виробництв≥ продукц≥¤ виготовл¤Їтьс¤ парт≥¤ми, сер≥¤ми. ћасове виробництво характеризуЇтьс¤ виробництвом обме≠женого числа вид≥в продукц≥њ у великих к≥лькост¤х. ƒл¤ зручност≥ розгл¤ду питанн¤ доц≥льно вид≥лити два р≥вн≥ р≥шень про розташуванн¤ п≥дприЇмства: макро- та м≥крор≥вень. ќсновн≥ чинники, що розгл¤даютьс¤ на макрор≥вн≥: 1. ƒемограф≥чн≥ та економ≥чн≥ чинники, ¤к≥ впливають на розм≥р та розвиток основних ринк≥в збуту продукц≥њ. 2. ƒжерела та транспортн≥ витрати по доставц≥ матер≥ал≥в, необ≠х≥дних дл¤ функц≥онуванн¤ операц≥йноњ системи. 3. ≥льк≥сть та ¤к≥сть трудових ресурс≥в. 4. Ќа¤вн≥сть достатньоњ к≥лькост≥ енерг≥њ та води. 5. ѕол≥тична стаб≥льн≥сть. 6. ѕодаткова пол≥тика та стимулюванн¤ економ≥чного розвитку. 7. ѕитанн¤ захисту навколишнього середовища. 8. ¬арт≥сть земельноњ д≥л¤нки та буд≥вництва. 9. ”мови проживанн¤ (кл≥мат, культура, злочинн≥сть, медичне обслу≠говуванн¤ тощо). ƒо найважлив≥ших чинник≥в на м≥крор≥вн≥ в≥днос¤тьс¤: 1. ќбмежувальн≥ норми на розвиток промисловоњ зони, сум≥сн≥сть ≥з сус≥дн≥ми об'Їктами. 2. ќб'Їм транспортних перевезень у кл≥Їнт≥в. 3. Ќа¤вн≥сть та варт≥сть енергопостачанн¤ та ≥нших послуг. 4. Ѕлизьк≥сть до житлових масив≥в та ≥нших об'Їкт≥в, необх≥дних дл¤ персоналу. 5. ћ≥сцезнаходженн¤ конкурент≥в, п≥дприЇмств роздр≥бноњ торг≥вл≥ то≠що. ƒл¤ багатьох п≥дприЇмств при вир≥шенн≥ питанн¤ про м≥сце розташуванн¤ дом≥нуючим може ви¤витис¤ ¤кий-небудь один чинник. Ќаступний крок п≥сл¤ визначенн¤ потужност≥ та м≥сц¤ розташу≠ванн¤ п≥дприЇмства при створенн≥ операц≥йноњ системи - проекту≠ванн¤ самого п≥дприЇмства. ÷е завданн¤ зводитьс¤ до визначенн¤ конф≥гурац≥њ п≥дприЇмства, тобто розм≥ру ≥ форми побудови та розта≠шуванн¤ виробничих ресурс≥в всередин≥ нього, формуванн¤ виробни≠чоњ структури, орган≥зац≥њ виробничого процесу в час≥ (розрахунки тривалост≥ виробничого циклу тощо). –озробка технолог≥чного процесу зд≥йснюЇтьс¤ в межах тех≠нолог≥чноњ п≥дготовки виробництва, п≥д ¤кою розум≥ють сукупн≥сть взаЇмозв'¤заних процес≥в, що забезпечують технолог≥чну го≠товн≥сть п≥дприЇмства до виробництва продукц≥њ заданого р≥вн¤ ¤кост≥ при встановлених терм≥нах, обТЇмах випуску ≥ витратах.
Ќазва: ѕроектуванн¤ процесу наданн¤ послуг ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (1121 прочитано) |