ћаркетинг > ѕр¤м≥ поштов≥ рекламн≥ в≥дправленн¤
ѕр¤м≥ поштов≥ рекламн≥ в≥дправленн¤—тор≥нка: 1/2
Ќайпопул¤рн≥шою формою пр¤мого маркетингу Ї здеб≥льшо≠го пр¤ма поштова реклама. Ќайефективн≥шими вважають звичайн≥ рекламн≥ листи, ос≠к≥льки вони дають змогу вв≥чливо й переконливо переказати в≥домост≥ про товар т≥льки тим люд¤м, ¤к≥ можуть бути в цьому то≠вар≥ за≥нтересован≥й з ≥ншого боку, ≥ потенц≥йн≥ споживач≥ схва≠люють таку рекламу, бо вона надходить безпосередньо до по≠мешканн¤ ≥ прочитати њњ можна в спри¤тлив≥й обстановц≥ та у спри¤тливий момент. якщо перел≥к адресат≥в складено розумно, а рекламн≥ зверненн¤ зроблено достатньо майстерно, адресати, ¤к правило, отримують досить сильний ≥мпульс до негайноњ покупки. результативн≥сть такоњ реклами можна визначити максималь≠но точно. ≥льк≥сть покупц≥в пор≥внюЇтьс¤ з к≥льк≥стю адресат≥в, що з достатньою в≥рог≥дн≥стю св≥дчитиме про ефективн≥сть рек≠лами та обірунтован≥сть витрат на нењ. ѕроте варто пам'¤тати, що пр¤ма поштова реклама потребуЇ по≠чутт¤ м≥ри й такту, ¤к жодна ≥нша. ≤ндив≥дуальна рекламна пошта (особливо в ”крањн≥) може сприйматис¤ негативно, ¤к щось сило≠м≥ць нав'¤зуване ззовн≥. « цього випливаЇ необх≥дн≥сть ретельного вивченн¤ ставленн¤ ц≥льовоњ аудитор≥њ до реклами. “им б≥льше, що пр¤ма поштова реклама н≥коли не працюЇ Ђна холостому ход≥ї: тим, хто не може стати покупцем, њњ просто не надсилають. як уже було сказано, до найпоширен≥ших нос≥њв пр¤моњ по≠штовоњ реклами належать рекламн≥ листи. —пец≥ал≥сти вважають, ўо адресат, розкривши конверт, хоча б мигцем гл¤не на лист. ўе б≥льше шанс≥в бути прочитаним з початку до к≥нц¤ маЇ лист, без≠посередньо звернений до конкретного адресата. ѕроте, користуючись пр¤мою поштовою рекламою, треба бути готовим ≥ до багатьох суто техн≥чних складнощ≥в. якщо рекламодавець надсилаЇ невелику к≥льк≥сть лист≥в, њх можна написати нав≥ть в≥д руки, а пот≥м в≥дправити факсом (¤кщо це можливо) або поштою. ¬елику к≥льк≥сть лист≥в можна надрукувати на машинц≥ або на комп'ютерному принтер≥. Ќа початку листа спец≥ально залишають в≥льне м≥сце, куди пот≥м вписують пр≥звище адресата. ≈коном≥чно виг≥дно замовити виготовленн¤ великоњ к≥лькост≥ стандартних лист≥в друкарським способом. ѕр≥звища адресат≥в згодом можна надрукувати в проб≥лах на звичайн≥й друкарськ≥й машинц≥, написати в≥д руки або ≥ншим способом, п≥≠сл¤ чого лист набираЇ вигл¤ду ≥ндив≥дуально оформленого, а са≠ме до таких лист≥в адресати ставл¤тьс¤ найб≥льш доброзичливо. Ќе треба також розм≥щувати ¤к≥сь кольоров≥ емблеми та ф≥рмов≥ знаки на самому лист≥ або конверт≥. ÷е зменшуЇ його дов≥рчу персональну спр¤мован≥сть. ѕотр≥бний ≥люстративний матер≥ал вкладають у звичайний конверт, ¤кий оформлюЇтьс¤ суто по-д≥ловому. ≤люстрований необх≥дними рисунками (схемами) рек≠ламний листок позбавл¤Ї необх≥дност≥ користуватис¤ окремими ≥люстрованими вкладишами. оли необх≥дно вибрати Ч чи над≥слати т≥льки рекламну бро≠шуру, чи т≥льки лист з пропозиц≥Їю, то л≥пше над≥слати лист. Ћист завжди встановлюЇ особистий контакт з адресатом, а це, ¤к довели досл≥дженн¤, Ї значно ефективн≥шим, н≥ж безособова брошура. ясна р≥ч, повний комплект впливатиме на адресат≥в ще б≥льше. ¬арто навести ще к≥лька рекомендац≥й фах≥вц≥в стосовно зм≥с≠ту ≥ стилю рекламного листа: Х звертайтесь безпосередньо до адресата ¤к до особисто зна≠йомоњ людини, але не допускайте нав≥ть нат¤ку на фам≥ль¤рн≥сть; про себе завжди каж≥ть Ђ¤ї, а не Ђмиї; Х п≥сл¤ зверненн¤ у перших же р¤дках виклад≥ть суть справи, наприклад, так: Ђ„и замислювалис¤ ¬и над тим, ¤к можна купити машину, заплативши за нењ т≥льки 25% грошима?ї або Ђ„и прива≠блюЇ ¬ас знижка в 15% на вс≥ види в≥деоапаратури?ї; Х н≥коли не виготовл¤йте листи ≥ндив≥дуального зм≥сту дру≠карським способом, нав≥ть ¤кщо маЇте таку можлив≥сть: л≥пше користуйтесь звичайною друкарською машинкою або комп'ютер≠ним принтером; Х широко використовуйте шрифтов≥ та кольоров≥ вид≥ленн¤ ключових сл≥в, а також знаки оклику; Х завжди роб≥ть в к≥нц≥ листа приписку P.S. ÷е один з най≠б≥льш ефективних знак≥в пр¤моњ реклами. ÷е най≥деальн≥ший спос≥б знову стисло викласти свою пропозиц≥ю ≥ по¤снити вигоди дл¤ споживача. –екламн≥ листи дають б≥льший ефект, ¤кщо попередньо зателефонувати тим, кому пропонують товари чи послуги. ѕроте неба гадати, що позитивний результат реклами Ч це т≥льки пр¤ме отриманн¤ замовленн¤. ≤деальним результатом можна вважати призначенн¤ зустр≥ч≥ дл¤ демонстрац≥њ товар≥в чи послуг. Ќайчаст≥ше рекламн≥ листи та ≥нш≥ р≥зновиди поштовоњ реклами вкладають у звичайн≥ конверти. ÷¤ форма пр¤мого маркетингу Ї найдешевшою, бо не потребуЇ особливоњ поштовоњ оплати. ѕроте такий спос≥б пересиланн¤ рекомендуЇтьс¤, головне, дл¤ фактичних покупц≥в, ¤к≥ вже знають вашу ф≥рму ≥ пост≥йно одер≠жують в≥д нењ торгову ≥нформац≥ю та поштов≥ в≥дправленн¤ б≥льш особистого характеру (поздоровленн¤ з≥ св¤тами, р≥зн≥ на≠гадуванн¤ та запитанн¤ тощо). р≥м рекламних лист≥в, у конверт≥ можуть бути так зван≥ стафери, тобто однолистков≥ вкладиш≥, ¤к≥ застосовуютьс¤ дл¤ ла≠кон≥чних рекламних звернень або прив≥тань пост≥йним покупц¤м, под¤ки покупцю за куп≥влю сол≥дних парт≥й товару або дуже ко≠штовних предмет≥в. ¬кладати в конверт можна також купон замовленн¤. ÷≥каво, що к≥льк≥сть замовлень зростаЇ в т≥м раз≥, коли потенц≥йний по≠купець маЇ зд≥йснити в≥дпов≥дну д≥ю Ч в≥др≥зати чи в≥д≥рвати в≥д купона перфорований талон. “алон друкують на кольоровому папер≥, що також позитивно впливаЇ на к≥льк≥сть замовлень. як ≥ постскриптум в лист≥, купон найб≥льше привертаЇ увагу, його чи≠тають найчаст≥ше. Ѕагато хто взагал≥ з нього починаЇ знайомити≠с¤ з≥ вм≥стом конверта, причому ¤кщо купон њх не зац≥кавить, во≠ни ≥ все ≥нше викинуть у корзину дл¤ см≥тт¤. ¬≥дтак у купон≥ в≥дображаЇтьс¤ суть пропозиц≥њ рекламодавц¤, даЇтьс¤ достатн¤ ≥нформац≥¤ в≥дносно ц≥н, знижок, можливост≥ придбанн¤ товару, а також пов≥домл¤Їтьс¤ адреса рекламодавц¤. ƒл¤ пов≥домленн¤ про широкий розпродаж, завезенн¤ сезон≠них товар≥в, по¤ву новинок, а також дл¤ загальноњ реклами торго≠вого закладу часто використовують поштов≥ картки (лист≥вки) р≥≠зних тип≥в. ≈фективн≥сть таких поштових в≥дправлень пов'¤зана 3 њхньою незначною ц≥ною: за т≥ сам≥ грош≥ часто можна над≥сла≠ти к≥лька лист≥вок зам≥сть одного листа в конверт≥, а тим б≥льше поштовоњ бандерол≥. ƒо переваг таких в≥дправлень належить та≠кож те, що лист≥вка миттЇво доносить до отримувача њњ зм≥ст, хоч “ак само миттЇво ≥ потрапл¤Ї в корзину дл¤ см≥тт¤. ‘≥рмов≥ торгов≥ п≥дприЇмства та п≥дприЇмства-виробники дл¤ престижноњ реклами часто користуютьс¤ ф≥рмовими лист≥вками Ч багатокольоровими, з р≥зноман≥тними пол≥граф≥чними хитрощами (вис≥чками, об'Їмними зображенн¤ми, рухомими вкладишами тощо). ”се це виг≥дно виокремлюЇ њх з-пом≥ж маси конкурент≥в. ѕотенц≥йним покупц¤м надсилають також листи-фолдери, у складеному вигл¤д≥ трохи б≥льш≥ за лист≥вки. ¬они надсилаютьс¤ без конверт≥в, виготовл¤ютьс¤ з цупкого паперу або картону ≥ ™) по сут≥, ≥люстрованим описом товару, що рекламуЇтьс¤. Ќими користуютьс¤ ≥ дл¤ р≥зних св¤ткових прив≥тань фактичних ≥ по≠тенц≥йних покупц≥в. –≥зновидом рекламних матер≥ал≥в Ї бродсайди Ч рекламн≥ поштов≥ в≥дправленн¤ особливо великого розм≥ру, њх ¤скраво оформлено та призначено дл¤ рекламуванн¤ одного найменуван≠н¤ товару п≥двищеного попиту. Ќин≥ дуже поширеними стали каталоги та проспекти, њх часто висилають безкоштовно на запит покупц¤, що даЇ змогу створити базу даних про потенц≥йних покупц≥в невеликим коштом. якщо в каталогах описано широкий асортимент товар≥в продавц¤, то в проспектах дано коротку характеристику т≥льки окремих вид≥в продукц≥њ. ѕроспект висилають пост≥йним покупц¤м, ¤к правило, з власноњ ≥н≥ц≥ативи продавц¤ ≥ дл¤ тих товар≥в, запаси ¤ких Ї зна≠чними. ќсь чому проспект маЇ тверду оправу та розрахований на тривалий час використанн¤. аталоги нин≥ Ї не т≥льки своЇр≥дними пут≥вниками дл¤ покуп≠ц≥в: вони вже давно стали конкретним торговим ≥нструментом. ” кожному з них на¤вн≥ спец≥альн≥ бланки замовлень, користую≠чись ¤кими покупець може придбати товар з доставкою в обумо≠влене м≥сце. ÷≥кавими Ї в≥дносини в≥дправник≥в рекламних матер≥ал≥в з поштовими в≥домствами в багатьох заруб≥жних крањнах. ясна р≥ч, що коли в≥дправник реклами розраховуЇ на в≥дпов≥дь кл≥Їнта, в≥н маЇ наперед оплатити його поштов≥ витрати. олись доводилос¤ оплачувати можлив≥ в≥дпов≥д≥ на вс≥ роз≥слан≥ рекламн≥ листи, а фактично вони надходили т≥льки на незначну к≥льк≥сть. ÷е була надто коштовна забава. Ќин≥ з поштовими в≥домствами укладаЇ≠тьс¤ угода про оплату доставки лише реальних в≥дпов≥дей. ”с≥ задоволен≥: пошта маЇ хоч ≥ невеликий, але пост≥йний зиск, а в≥д≠правники реклами Ч велику економ≥ю. ƒуже уважно за кордоном ставл¤тьс¤ ≥ до таких, здавалос¤ б, др≥бниць, ¤к бланки замовлень. ÷≥ др≥бниц≥, ви¤вл¤Їтьс¤, Ї важ≠ливим засобом продажу, таким важливим, що њм присв¤чуютьс¤ спец≥альн≥ сем≥нари та нав≥ть окрем≥ навчальн≥ курси. ¬они ма≠ють бути гарно оформленими, без двозначних або неч≥тко сфор≠мульованих питань до покупц¤, мати достатньо м≥сц¤ дл¤ опису самого замовленн¤ та короткий ≥нструктаж щодо заповненн¤ окремих р¤дк≥в. Ѕланк замовленн¤ повинен пов≥домл¤ти так≥ в≥домост≥: Х назву в≥дправника, його адресу, поштовий ≥ндекс, номер телефону та факсу, електронноњ пошти, ≥ншу дов≥дкову ≥нформац≥ю; Х м≥сце дл¤ зазначенн¤ номера кредитноњ картки, дати, зак≥нченн¤ терм≥ну чинност≥ та номера телефону замовника; Х перел≥к товар≥в, з њхн≥ми ц≥нами та в≥льним м≥сцем дл¤ зазначенн¤ бажаноњ к≥лькост≥, а також в≥льне м≥сце дл¤ запису загаль≠ноњ суми замовленн¤; Х м≥сце дл¤ додаткового замовленн¤ (к≥льк≥сть та сума);
Ќазва: ѕр¤м≥ поштов≥ рекламн≥ в≥дправленн¤ ƒата публ≥кац≥њ: 2005-03-03 (559 прочитано) |